načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Jóga - sestavování lekcí -- Příručka instruktora jógy - Mark Stephens

Jóga - sestavování lekcí -- Příručka instruktora jógy
-15%
sleva

Kniha: Jóga - sestavování lekcí -- Příručka instruktora jógy
Autor:

Tento kompletní průvodce plánováním a sestavováním úspěšných lekcí jógy obsahuje více než 2000 fotografií a 67 modelových jógových sestav pro široké rozpětí cvičících - pro ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  590 Kč 502
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
16,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 29Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2% 90%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017-10-26
Počet stran: 416
Rozměr: 170 x 243 mm
Úprava: 413 stran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: překlad: Kristína Jakubíková
Vazba: brožovaná lepená
Doporučená novinka pro týden: 2017-44
ISBN: 9788026416463
EAN: 9788026416463
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Tento kompletní průvodce plánováním a sestavováním úspěšných lekcí jógy obsahuje více než 2000 fotografií a 67 modelových jógových sestav pro široké rozpětí cvičících - pro začátečníky, středně pokročilé i pokročilé studenty; pro děti, mladistvé, ženy v různých obdobích života a pro seniory; lekce pro úlevu od deprese a úzkosti, sestavy pro každou z hlavních čaker a ájurvédských konstitučních typů. Mark Stephen, uznávaný učitel, lektor a autor knihy Vyučujeme jógu: nezbytné základy a techniky (seženete zde: http://www.albatrosmedia.cz/tituly/16120384/vyucujeme-jogu/) nám tady předkládá různé vzájemné vztahy mezi ásanami ze sedmi základních skupin a užitečné přílohy s hodnotnými nástroji pro učitele i studenty jógy. „Srozumitelná, příhodná a velice potřebná práce o důležitém umění sestavování lekcí. Tato systematicky zpracovaná kniha, založená na poznatcích vědy se určitě rychle stane klasikou pro všechny učitele jógových ásan, jak pro ty začínající, tak i pro ty zkušené. Je to povinné čtení pro kterýkoliv lektorský kurz, který chce učit dle současné úrovně poznatků.“ - LESLIE KAMINOFF, spoluautor knihy Jóga - anatomie, 35 let působnosti v oblasti jógového vzdělávání „Od filosofie a principů k metodologii a technice. Tato kniha je bohatým zdrojem poznatků, jak tvořit lekce napříč širokým spektrem záměrů, potřeb a aspirací pro učitele i pro studenty. Mark Stephens odvedl vynikající práci spojením poznatků klasické i moderní jógy aby ji zpřístupnil všem.“ - STEPHEN COPE, ředitel Kripalu Center a autor The Wisdom of Yoga „Tato kniha dělá skvělou službu jógové komunitě, jelikož inteligentní sestavování lekcí je ztělesněním elegantního tvoření a odkrývá podstatu, které Mark Stephens rozumí a kterou miluje.“ - SHIVA REA, zakladatelka Prána Vinjása jógy „Mark Stephens, učitel učitelů, nám dal moudrého a praktického průvodce, který by měl být v knihovně každého jógového odborníka. Přináší tady odbornost, které by měl rozumět každý učitel i praktikující.“ - SALLY KEMPTON, autorka Meditation fot the Love of It A kdo je to Mark Stephens? Jakožto uznávaný instruktor jógy, který vyškolil více než sedm set učitelů, pořádá Mark Stephens kurzy, workshopy a školení po celém světě. Józe se věnuje od roku 1991 a od roku 1996 ji vyučuje. Na své cestě vyhledával jako student i jako učitel různé doplňující se přístupy, studoval Ashtanga Vinyasu, Iyengar jogu, Vinyasa Flow, Tantru, jógovou terapii, tradiční jógovou filozofii a moderní filozofie zabývající se bytím a vědomím. Přednášel jógu na konferencích (Yoga Journal, IDEA), v tradičních studiích (Yoga Works, L. A.Yoga Center, Santa Cruz Yoga) a v rozličných prostředích (městských školách, ústavech pro mládež, léčebných centrech, vězeních a ústavech pro duševně choré). Za svoji neziskovou činnost v Yoga Inside Foundation obdržel v roce 2000 od časopisu Yoga Journal první výroční ocenění Karma Yoga Award. V roce 2002 otevřel v L. A. Yoga Center eklektické jógové studio nabízející Ashtanga Vinyasu, Iyengar jogu, Vinyasa Flow jógu, Anusara jógu, Kundalini jógu a další formy hathajógy. V současnosti žije a vyučuje v Santa Cruz v Kalifornii, kde založil pro učitele jógy školící středisko. Připravujeme také překlad další knihy tohoto autora - Yoga Adjustments: Philosophy, Principles, and Techniques (https://www.amazon.com/Yoga-Adjustments-Philosophy-Principles-Techniques/dp/1583947701/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1503439783&sr=8-1&keywords=yoga+adjustments) (příručka instruktora jógy)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Mark Stephens - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

201

Kapitola devátá

Sestavování lekcí pro děti

Obáváš se vidět jej, jak mrhá své mládí na nic. Cože!

Je ničím být šťastný? Je ničím skákat, hrát si a běhat kolem

celý den? Nikdy už nebude mít tak rušný život.

– Jean-Jacques Rousseau, Émile, 1972

Děti minulých generací bývaly fyzicky aktivnější, než jsou děti dnešní. Hráli si skamarády, byly aktivní v organizovaných sportech či rekreačních programech anebo

pracovaly. Dnes má více a více dětí sedavý život spojený se špatnými stravovacími

návyky, výskyt obezity u dětí ve věku 6–17 let se ztrojnásobil z 5 % v roce 1976

na 20 % v roce 2009.

1

Děti jsou také pod rostoucím tlakem na svůj akademickývýkon, aby udržely krok s úzce definovanými národními a státními standardy výsledků

vzdělávání. Tento trend spolu se snižujícími se výdaji na školství omlouvá redukci

tělovýchovy, umělecké výchovy a jiných aktivit, u kterých se děti hýbou a zároveň

mají mentální pauzu, která, pokud je jim dopřána, zlepšuje vzdělávání. S rostoucími

nároky na výkon dětí se u dětí zároveň setkáváme s nárůstem stresu apsychologických poruch. Téměř 10 % dětí mezi 12–17 lety mělo v roce 2009 závažnou epizodu

deprese, s vyšším výskytem (13 %) u dívek.

2

Výrazné množství dětí má vážné potíže

s emocemi, koncentrací či s vycházením s jinými lidmi.

3

I přes tyto trendy je mnoho dětí velice zdravých. Děti, které pravidelně cvičí, mají silnější svaly i kosti, štíhlejší tělo a méně pravděpodobně se u nich vyvinediabetes typu 2. Pravděpodobněji mají ze sebe lepší pocit, mají silnější sociální vztahy a lepší náhled na život. Také lépe spí a lépe zvládají stresové situace, ať už je topřírava na písemku nebo vypořádání se s neúspěchem. Cvičením získávají tyto děti více vytrvalosti, síly a flexibility než jejich sedící kolegové. Když děti pravidelně cvičí a mají zdravou stravu, jsou na cestě k zdravějšímu a šťastnějšímu životu.

Většina dětí, které dělají jógu, se k ní dostaly napodobováním rodičů anebo jim jógu rodiče představili přímo. Z pravidelného praktikování jógy mohou mít děti určitě stejný prospěch jako dospělí: rozvíjí či udržují svou flexibilitu, sílu, koordinaci a rovnováhu fyzického těla, zároveň redukují stres a získávají pozitivní pohled naživot. Každopádně ale jóga, kterou dělají rodiče, nemusí být vhodná pro jejich děti.

Je důležité zvážit období vývoje dětí, když pro ně vytváříte lekce. Těla dětípořád rostou. Jejich kosti jsou měkčí a vazy elastičtější. Ásany, které na kostidospělého vytvářejí zdravý tlak, můžou kosti dítěte přetěžovat. Pohyb, který zahrnuje 1 Výzkumná data ukazují, že vyšší výskyt obezity vykazuje silnou korelaci s úrovní ekonomické chudoby. Více viz

Ogden et al. (2010) 2 Tento trend je spojený se zvýšeným výskytem sebevražd mezi mládeží, zejména pokud je spojený s nárůstem

výskytu obezity. Více viz Substance Abuse and Mental Health Services Administration (2010). 3 I když je průměr jenom 5 %, reprezentuje to přibližně 3,75 milionu dětí. Více informací viz U.S. Department of

Health and Human Services (1999). Sestavování lekcí pro různé fáze života202

maximální rozsah pohybu v kloubu

dospělého, může přetáhnout vazy

u dětí a vést k dlouhodobé nestabilitě

kloubu. I když to vypadá, že dětimohou běhat a hrát si nekonečně dlouho,

lekce pro dospělé – typicky 60 až 90

minut – může děti unavit. A zatímco

si mnoho dospělých užívá lekci vpřehřáté místnosti, dítě je na takovélekci mnohem více vystaveno vyčerpání

z přehřátí.

Mnoho jednoduchých apopulárních ásan je v širší literatuře označeno

jako nevhodné pro děti a jejichfyzickou kondici. Například směrnice pro

tělocvik na kalifornských veřejných

školách od California Department of

Education (2009, 292–297, Physical

Education Framework for California Public Schools) uvádí několik pozic, které připomínají základní ásany jógy nebo jsou s nimi shodné, za kontraindikované pro všechny děti od předškolního věku až do 18 let. Tento seznam zahrnuje utkatásanu, uttanásanu, halásanu, salamba sarvángásanu, utthita trikónásanu, rozpažení jako ve vírabhadrásaně II a baddha kónásanu. Zněkolika příčin se doporučené alternativy zdají být riskantnější než zakázané pozice: vysoký výpad s kolenem před kotníkem jako alternativa baddha kónásany, vyhrbená verze maríčjásany A je nabízená jako alternativa uttanásany. U silového tréninku, jehož biomechanika je podobná jako u přechodu phalakásana – čaturangadandásana, je stanovisko Americké asociace pediatrů takové, že „děti a adolescenti by se měli vyhýbat zvedání činek, silového trojboje či bodybuildingu a programů, které opakovaně využívají maximální množství váhy v silovém tréninku, až do období, kdy dosáhnou stupně 5 Tannerovy stupnice vyspělosti“.

4

Na druhé straně spektranajdeme zase profesionální fitness organizace a styly jógy, které obhajují pozice apraktiky, které jsou považovány u dětí za riskantní, jako třeba bodybuilding s váhou,

jóga v extrémně vytopené místnosti a protažení na maximum schopností jedince.

Tady jdeme střední cestou, respektujeme pohled hlavních zdrojů výzkumu

a vzdělání o dětské fyzické kondici, mentálním zdraví a celkové pohodě, zároveň

ale navrhujeme takové ásany, které jsou mimo rámec tohoto výzkumu, včetnězpůsobů, jak jsou ásany propojené v souvislých sestavách, a včetně meditačních praktik.

Když učíte jógu děti, nejlepší je rozdělit je do skupin podle věku. Tady sezaměříme na tři věkové skupiny v souvislosti se školním systémem. Nemluvňata abatolata se bohatě zabaví s rodiči, když se oni snaží praktikovat, často se snaží rodiče

i napodobovat. To je nejlepší, nechat je jednoduše si hrát; je to krásný projev dětské

fascinace pohybem, energií a interakcí. Užívejte si pozorování dětí a hraní si s nimi –

a snažte se nechat to tak, dokud se děti nepřiblíží školnímu věku.

4 Dle Tannerovy stupnice zahrnuje stupeň 5 přibližně patnáctileté děti. Mělo by být poznamenáno, že Tannerova

stupnice je kontroverzní. Citováno z Fitness and Excercise Guide na stránce Keep Kids Healthy (http://www.

keepkidshealthy/welcome/treatmentsguide/exercise.html), 26. srpna 2011.

Děti hrající si s jógou


Část třetí – Sestavování lekcí pro děti 203

Vytváření sestav pro děti ve věku 6–10 let

• Berte v úvahu, že většina dětí je přirozeně aktivních (pokud nebyly vedené

k sedavému způsobu života) a tím, že je učíte józe, jim dáváte příležitost, aby

směřovaly svou fyzickou aktivitu způsobem, který jim pomůže rozvinout

živější vědomí o bytí v jejich tělech. • Malé děti jsou vrozeně kreativní a spontánně budou tuto kreativituvyjadřovat v ásanách. • Hrajte si s nabízením jógy jako hry spíše než jako disciplinované praxe, takže

budou mít pocit svobody ve svém fyzickém objevování. • Omezte praxi na 25–45 minut v závislosti na kondici dětí. • Učte je přirozené dýchací techniky, abyste zdůraznili čtyři přirozené fáze

dýchání (nádech, pauza, výdech, pauza). • Učte je udždžájí pránájámu. • Veďte děti, aby cítily pohyb a celkový pocit v těle v průběhu dýchání a jeho

změn. • Vytvořte mnoho různých způsobů, jak jógu objevovat, jak si ji oťukat a jak

děti podpořit, aby rozvíjely svou jógínskou inteligenci myšlením,posloucháním, mluvením, interakcí a předváděním. • Okořeňte lekce mytologií

5

, příběhy, hudbou a hrami, aby se plně zapojilo

každé dítě. • Používejte co nejvíce přirozená jména pro ásany jako strom, žába, kočka,

kobra, motýl a tak dále a vybídněte děti, aby ásany oživili tím, že se budou

chovat podle jejich jmen. • Nabídněte i hry ve dvojicích, abyste podpořili rozvoj důvěry akomunikačních schopností. • Na začátku každé lekce věnujte pár minut, abyste zjistili, jak se děti cítí. Buďte

kreativní, abyste tuto část lekcí udělali zábavnou. • Veďte děti, aby objevovaly různé kvality vědomí, které ucítí, když zavřou oči

nebo je budou mít otevřené. • Ať jsou ásany jednoduché. Mějte na paměti, že jakkoliv jsou děti ohebné,

můžou se snadno přetáhnout. • Učte ásany vestoje jenom jednu najednou, s kratší pauzou mezi ásanami. • Udržte teplotu v místnosti příjemnou a mírnou. Praktikovat s dětmi vmístnosti vyhřáté nad 24 °C nemá žádný pozitivní efekt. • Dopřejte jim přirozené zahřátí těla dynamickým pohybem včetně klasického

pozdravu slunci. • Neučte děti šíršásanu (stoj na hlavě). • Vytvořte sestavy ásan, které rozvíjí tři základní prvky dětské kondice: sílu,

flexibilitu a vytrvalost. • Berte v úvahu, že děti jsou různé a mohou mít užitek ze sestavy, která je

zaměřená na jejich jedinečnost. • Když pracujete s hyperaktivními dětmi, pomozte jim nasměrovat energii

tak, že jim dáte sestavu, která zahrnuje pohyb. Stojné i rovnovážné pozice

5 Skvělým zdrojem příběhů z indické mytologie je Ganesha Goes to Lunch (Kapur 2007).


Sestavování lekcí pro různé fáze života204

jsou skvělou cestou, jak směrovat impulsivní energii těchto dětí zdravějším

způsobem.

• Využijte kreativní vizualizaci v šavásaně, abyste jim pomohli s relaxací.Pře

čtěte jim v šavásaně krátký příběh.

• Poslouchejte; děti vás naučí, jak je vést.

Sestava 32: Lekce pro děti ve věku 6–10 let

1. Lotos

Usaďte děti do kruhu

v jednoduchémzkříže

ném sedu, oči zavřené,

požádejte děti, aby si

zkontrolovaly, jak se cítí,

a podělily se se svým

záměrem.

5. Pes

Několik nádechů

a výdechů.

9. Půlměsíc

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

2. Dech klidu

5 hlubokých nádechů,

při výdechu ať každé

dítě zabrouká svoje

jméno.

6. Oslí kopanec

Hrajte si s vykopáváním

nohou vysoko nahoru

asi tak minutu.

10. Úplněk

5 nádechů a výdechů.

3. Přetočený lotus

Jednoduchý zkrut,

výdrž na 5 nádechů

a výdechů, pak změňte

strany.

7. Žába

Několik nádechů avý

dechů jako odpočinek,

pak do stoje.

11. Hvězda

Tlačte chodidla dolů.

Natáhněte paže, 5ná

dechů a výdechů.

4. Kočička

5krát prohýbání zad

a kulacení zad.

8. Hora

Vnímejte chodidla

a nohy, jak sepro

bouzejí, zakořeňují

a prodlužují.

12. Trojúhelník

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.


Část třetí – Sestavování lekcí pro děti 205

Sestava 32: Lekce pro děti ve věku 6–10 let (pokračování)

13. Nebojácný bojovník

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

17. Labuť

5 nádechů a výdechů,

pak buď odpočinek,

nebo další ásana.

21. Motýlí křídla

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

14. Odvážný bojovník

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

18. Sova

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

22. Lotos

V kruhu poděkujeme

kaž dému za praxislo

vem namasté.

15. Pauza na čtení

Příběhy s nápady

na ásany. Pak jednu

z nich udělejte.

19. Pilka

S partnerem několikrát

vpřed a vzad.

16. Kobra

5 nádechů a výdechů.

20. Motýlek

5 a více nádechů

a výdechů.

Vytváření sestav pro děti ve věku 11–13 let

• Zopakujte si doporučení pro mladší děti; všechna platí i pro starší věkovou

skupinu.

• Omezte praxi na 30–45 minut podle kondice dětí.

• Postupně přidávejte na náročnosti sestav ásan vestoje.

• Časem se dostaňte až ke třem ásanám vestoje v sestavě za sebou.

• Nabídněte dětem varianty, aby si mohly samy vybrat jednodušší či náročnější

variantu; zájmy a potřeby dětí by měly mít přednost před konkrétní sestavou.

• Nabídněte i praktiky s výdrží, phalakásanu a adhó mukha švanásanu až

po dobu jedné minuty a pomalé klesání do čaturanga dandásany.

• Učte děti súrja namaskár A a B, ásanu po ásaně, a nabízejte jim i alternativy

a přechody, které zvládne každé dítě.

• Přidejte vedenou meditaci až po dobu 5 minut.


Sestavování lekcí pro různé fáze života206

Sestava 33: Lekce pro děti ve věku 11–13 let

1. Lotos

Usaďte děti do kruhu

v jednoduchémzkříže

ném sedu, oči zavřené,

požádejte je, aby si

zkontrolovali, jak se cítí.

5. Pes

Několik nádechů

a výdechů.

9. Hvězda

Tlačte chodidla dolů.

Natáhněte paže, 5ná

dechů a výdechů.

13. Bojovníci

5 nádechů a výdechů

na každou stranu,

s partnerem se držíme

za ruce a podpíráme se.

2. Dech klidu

5 hlubokých nádechů,

při výdechu ať každé

dítě zabrouká svoje

jméno.

6. Oslí kopanec

Hrajte si s vykopáváním

nohou vysoko nahoru

asi tak minutu.

10. Trojúhelník

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

14. Pauza na čtení

Příběhy s nápady

na ásany. Pak jednu

z nich udělejte.

3. Přetočený lotos

Jednoduchý zkrut,

výdrž po 5 nádechů

a výdechů, pak změňte

strany.

7. Úplněk

5 nádechů a výdechů.

11. Nebojácný bojovník

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

15. Kobra

5 nádechů a výdechů.

4. Kočička

5krát prohýbání zad

a kulacení zad.

8. Klasický súrja

namaskár

1krát, následujeodpo

činek v bálásaně, pak

do stoje.

12. Odvážný bojovník

5 až 10 nádechů avý

dechů, pak odpočinek

nebo další ásana.

16. Můstek

5 nádechů a výdechů.


Část třetí – Sestavování lekcí pro děti 207

Sestava 33: Lekce pro děti ve věku 11–13 let (pokračování)

17. Most

5 až 10 nádechů avý

dechů, pak odpočinek

nebo další ásana.

21. Pilka

S partnerem několikrát

vpřed a vzad.

25. Šavásana

Odpočívejte.

18. Labuť

5 až 10 nádechů avý

dechů, pak odpočinek

nebo další ásana.

22. Želva

Jenom 5 nádechů

a výdechů!

26. Lotus

V kruhu poděkujemeka

ždému za praxi slovem

namasté.

19. Tanečník

Hrajte si na každou

stranu asi minutu.

23. Motýlek

5 a více nádechů

a výdechů.

20. Sova

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

24. Motýlí křídla

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

Vytváření sestav pro děti ve věku 14–18 let

• Zopakujte si doporučení pro mladší děti; většina platí i pro nejstarší věkovou

skupinu.

• Omezte praxi na 45–60 minut podle kondice dětí.

• Časem se dostaňte až ke třem ásanám vestoje v sestavě za sebou.

• Představte jim vilómu, vrtti a nádí šódhana.

• Představte dětem rovnovážné pozice na pažích, začněte bakásanou a u stěny

s přípravou na adhó mukha vrkšásanu.

• Nabídněte dětem kreativní plynulé sestavy jako tančící bojovník.

• Pozvěte fyzicky zdatné a motivované jedince, aby navštěvovali pravidelně

lekce pro dospělé.


Sestavování lekcí pro různé fáze života208

Sestava 34: Lekce pro děti ve věku 14–18 let

1. Sukhásana

Oči zavřené,nalaď

te se, přehodnoťte

záměr a začněte dýchat

udždžájí.

5. Klasický súrja

namaskár

3krát, potom zpět

do adhó mukha

švanásany.

9. Utthita

páršvakónásana

5 nádechů a výdechů,

pak změňte stranu azo

pakujte ásany 8 až 9.

13. Parivrtta trikónásana

5 nádechů a výdechů,

pak změňte strany azo

pakujte ásany 12 až 13.

2. Parivrtta sukhásana

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

6. Ašta čandrásana

Zůstaňte po 5 nádechů

a výdechů na jedné

straně a pak pokračujte

do další pozice.

10. Utthita trikónásana

10 nádechů a výdechů.

14. Súrja namaskár A

Do adhó mukha

švanásany.

3. Bídalásana

Prohnutí a zakulacení

páteře 5krát, potom se

odtlačte do psa s hlavou

dolů.

7. Parivrtta ašta

čandrásan

5 nádechů a výdechů,

pak vinjásou do adhó

mukha švanásany a do

stoje v tadásaně.

11. Prasárita

pádóttánásana C

5 nádechů a výdechů.

15. Ašta čandrásana

5 nádechů a výdechů

na první stranu, poté

přechod do další ásany.

4. Adhó mukha

švanásana

10 nádechů a výdechů,

srovnejte se, zakořeňte

a protáhněte.

8. Vírabhadrásana II

Ze širokého stoje

rozkročného, na první

stranu 5 nádechů avý

dechů, pak další ásana.

12. Páršvóttánásana

5 až 10 nádechů avý

dechů, pak odpočinek

nebo další ásana.

16. Vírabhadrásana III

5 nádechů a výdechů

na první stranu a pak

přechod do ašta

čandrásany a do další

ásany.


Část třetí – Sestavování lekcí pro děti 209

Sestava 34: Lekce pro děti ve věku 14–18 let (pokračování)

17. Parivrtta ašta

čandrásana

5 nádechů a výdechů,

pak přechod do ašta

čandrásany a vinjásou

do adhó mukhašva

násany; ásany 15 až 17

na druhou stranu.

21. Sétu bandha

sarvángásana

1 až 3krát, výdrž po 5 až

10 nádechů a výdechů.

Po prvním zvažte

i přechod.

25. Svastikásana

2 minuty na každou

stranu.

29. Paščimóttánásana

1 minutu.

18. Bálásana

Odpočinek 1 minutu.

22. Úrdhva dhanurásana

1 až 2krát, výdrž po 5 až

10 nádechů a výdechů.

26. Parivrtta džánu

šíršásana

10 nádechů a výdechů

na každou stranu.

30. Halásana

5 nádechů a výdechů.

19. Uštrásana

5 nádechů a výdechů,

pak buď odpočinek,

nebo opakování, anebo

další ásana.

23. Bharadvadžrásana A

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

27. Baddha kónásana

10 nádechů a výdechů.

31. Salamba

sarvángásana

2 až 3 minuty.

20. Laghu vadžrásana

5 nádechů a výdechů,

pak zpátky douštrá

sany na jeden nádech

a výdech a položte se

na zem.

24. Ardha

matsjéndrásana

5 nádechů a výdechů

na každou stranu.

28. Dandásana

5 nádechů a výdechů.

32. Karnapídásana

5 nádechů a výdechů.


Sestavování lekcí pro různé fáze života210

Sestava 34: Lekce pro děti ve věku 14–18 let (pokračování)

33. Uttána pádásana

5 nádechů a výdechů.

34. Lotus

V kruhu poděkujemeka

ždému za praxi slovem

namasté.

35. Sukhásana

Meditace, záměr,

namasté.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist