načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Jóga a sex - Elisabeth Haichová

Jóga a sex

Elektronická kniha: Jóga a sex
Autor: Elisabeth Haichová

Lidská sexuální síla – cesta od tělesné radosti až k nejvyššímu štěstí. Sexem k nebesům? Ano – a to doslova. (sexuální síla z pohledu jogína - cesta od rozkoše k duchovnímu
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  212
+
-
7,1
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 71.9%hodnoceni - 71.9%hodnoceni - 71.9%hodnoceni - 71.9%hodnoceni - 71.9% 85%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Metafora
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Rok vydání: 2015
Počet stran: 175
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Yoga und sex
Spolupracovali: přeložil Jan Menděl
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: V Praze, Metafora, 2015
ISBN: 978-80-735-9432-9
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Pojednání o sexu z duchovního pohledu. Populární západní mystička se zamýšlí nad ožehavým a v současnosti aktuálním tématem celibátu církve. Na citacích z bible ukazuje, že pravda o sexuální síle tu sice byla celou dobu, ale nepochopena nebo překroucena. Tajemství sexuální síly by mělo být konečně vysvětleno nejen na fyziologické, ale i na lidské a duchovní úrovni. Popisuje spojení jógy a sexu, jak může sexuální síla člověka zničit, nebo naopak dovést až k osvícení, proč se slavní světci dobrovolně zřekli tělesného styku, kdy je sex posvěceným aktem lásky a kdy se mění v ďábelskou cestu do pekel, proč je sexuální síla nejmohutnější silou na světě, že pohlavní styk je nejhmotnějším projevem Boha atd.

Popis nakladatele

Lidská sexuální síla – cesta od tělesné radosti až k nejvyššímu štěstí. Sexem k nebesům? Ano – a to doslova. (sexuální síla z pohledu jogína - cesta od rozkoše k duchovnímu štěstí)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Elisabeth Haichová - další tituly autora:
Zasvěcení Zasvěcení
Sport a jóga Sport a jóga
Tarot Cesta hrdiny Tarot Cesta hrdiny
Jóga a sex Jóga a sex
 (e-book)
Sport a jóga Sport a jóga
 (e-book)
Zasvěcení Zasvěcení
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1

Jóga

sex

a


3

Přeložil Jan Menděl

Elisabeth Haichová

Jóga

sex

a

Sexuální síla z pohledu jogína –

cesta od rozkoše k duchovnímu štěstí


Jóga a sex

4

© Elisabeth Haich

Translation © Jan Menděl, 2015

Czech edition © Metafora, 2015

Cover Design © Metafora, 2015

All rights reserved

ISBN 978-80-7359-797-9 (PDF)


5

Obsah

Předmluva překladatele Úvod 8

Co je sexualita? 17

Něco poznat a něčím být je totéž 29

Tvůrčí prvotní had 35

Správné a špatné pojetí sexuální síly 47

Jákobův žebřík 56

Jidášova zrada 64

Magické síly, sugesce, hypnóza a mediumita 71

Sedm úrovní Jákobova žebříku 84

Svatý Jiří 96

Touha po jednotě a její úchylky 103

Slunce dává život, ale může také zabíjet 117

Kouzelná květina 124 Praxe 130 Shrnutí 172

Jóga a sex

6

7

Tuto knihu věnuji

neskromným a náročným,

kteří se dokážou spokojit

jen s tím nejvyšším.

Jóga a sex

8

9

Předmluva

překladatele

Dostalo se mi té úžasné cti, že jsem mohl přeložit knihu

své nejoblíbenější autorky a učitelky Elisabeth Haichové,

která je pro mě, jako pro mnoho jiných, obrovským vzo

rem a inspirací na mé vlastní duchovní cestě. Bez nad

sázky mohu říct, že její autobiografická kniha Zasvěcení

je tou nejvýznamnější knihou mého života. Její další dílo,

Sport a jóga, které jsem nedávno přeložil, mě samotného

přede dvěma lety přimělo začít s cvičením tohoto prasta

rého systému, kterému se věnuji dodnes.

Elisabeth má veliký dar vyjádřit jednoduše, a přesto vel

mi lidsky vysoké duchovní pravdy. A ačkoli nám odkrývá

fascinující mysteria života, plně si u toho zachovává zdra

vý selský rozum a své nezměrné vědění převádí s lehkostí

a elegancí do běžného, obyčejného života, takže člověk

nemá pocit, že by její slova patřila pouze vyvoleným, ale

naopak se cítí povzbuzen v tom, že i on může, je-li ocho

ten pro to něco udělat, proniknout do vyšších sfér spiri

tuality a přitom dál vést svůj každodenní „světský“ život.

V knize Jóga a sex se autorka statečně pustila do ne

lehkého úkolu a rozhodla se dotknout se něčeho, co je

i dnes stále ještě choulostivé téma. Sex hýbe, vždy hýbal

a ještě dlouho bude hýbat celým světem. A i přesto, že

žijeme v době, kdy už sex není tak strašným tabu, jakým

býval, a kdy se o něm otevřeně mluví v odborných kru

zích i v osobní sféře, víme o něm, o jeho původu a vý

Jóga a sex

10

znamu pramálo. Z vědeckého, biologického a částečně

i psychologického hlediska se dnes sex jeví jako zcela

prozkoumaná a pochopená oblast. Ale z pohledu du

chovního se o něm všeobecně neví téměř nic. Že to není

pravda? Tak si vezměme například celibát! To je velmi

ožehavé a v současné době i extrémně aktuální téma.

Většina lidí se na něj právem dívá skrz prsty a viní ho

z mnoha zvěrstev napáchaných ve stínu církve. Ale kdo

opravdu rozumí jeho hlubokému duchovnímu význa

mu, aniž by se oháněl naučenými dogmatickými vysvětle

ními, která často odporují zdravému rozumu? Je to sku

tečně jen holý nesmysl, který se příčí přírodě, nebo má

v duchovním životě hluboký, tajemný a zároveň klíčový

význam, který už ale nezná ani samotná církev, jež ho

svým služebníkům předepisuje? A může a musí ho sku

tečně dodržovat každý, kdo se rozhodne sloužit Bohu?

Na tyto a jiné otázky odpovídá autorka velmi osvětlují

cím a racionálním způsobem, aniž by jakkoli strhávala

do bahna vysoké křesťanské učení nebo jiné náboženské

směry, které kupodivu všechny, přinejmenším v jistých

případech, sexuální abstinenci doporučují. Autorka na

citacích z bible jasně ukazuje, že pravda o sexuální síle

tu byla celou dobu, jen byla bohužel zapomenuta, nepo

chopena nebo překroucena. V této době, kdy i sám pa

pež pod tíhou neúnosných sexuálních skandálů zvažuje

zrušení celibátu, můžeme tušit, že uzrál čas k tomu, aby

bylo konečně odkryto a vysvětleno tajemství sexuální síly

nejen na fyziologické, ale i na lidské a duchovní úrovni!

V knize se dozvídáme, jak úzkou spojitost spolu jóga

a sex mají, jak může sexuální síla člověka nadobro zničit,

nebo naopak dovést až k osvícení, proč se slavní světci

dobrovolně zřekli tělesného styku, kdy je sex posvěce

ným aktem lásky a kdy se mění v ďábelskou cestu do

pekel, proč je sexuální síla tou nejmohutnější silou na

světě, že pohlavní styk je nejhmotnějším projevem Boha,

a ještě mnohem, mnohem více.

11

V životě jsme si zvykli, že nám o sexu kážou lidé, kteří

o něm vědí málo nebo nic, jsou sami jeho otroky, nebo si

z něj udělali celoživotní náplň a povýšili ho na své osobní

náboženství. Pojďme si ale poslechnout někoho, kdo si

sám prožil a odžil všechny jeho nástrahy, opojné vzlety

i bolestivé pády, přijal ho, porozuměl mu, zvítězil nad

ním a na hřbetě jeho tažné síly se povznesl až k osvícení.

Kdo chce opravdu pochopit a využít sílu, která nás

všechny do jednoho přivedla na tento svět, ten drží

v ruce tu správnou knihu.

Nechť se sexuální síla stane naším služebníkem a pře

stane být naším otrokářem.

Jan Menděl

Předmluva překladatele

Jóga a sex

12

13

Úvod

Tuto knihu napsala osoba, která vyjadřuje své myšlenky

jednoduchými slovy, a proto se drží starých, stále ještě

neopotřebovaných výrazů a nemá potřebu hledat pro

pojmy, které se používaly už v nejstarších knihách lidstva,

nová a vědecky znějící vyjádření. Proto označuji v této

knize prazdroj všeho života, který žádný vědec nedoká

že vysvětlit, starým slovem „Bůh“. Když vymýšlíme nová

slova ve snaze zabránit tomu, aby si lidé dál nespojovali

své staré chyby s jejich obsahem, není to nic platné – své

chybné představy si stejně převedou do obsahu nových

slov. Bojovat proti nevědomosti je zbytečné. Ale ti, kte

ří pod takzvanými moderními názvy vytuší správný kon

cept Boha, mu porozumí i pod starým názvem „Bůh“.

Proč bychom tedy měli stará slova měnit? Můžeme být

spokojeni, jestliže v tom nejhlubším nitru duše pokorně

a zbožně tušíme Boha. Člověk nemůže dosáhnout Boha

racionálním myšlením. Vědět, poznávat můžeme pouze

srovnáváním – skrze strom poznání dobra a zla –, ale

Boha nemůžeme s ničím, ale skutečně s ničím srovnat.

Proto nemůžeme Boha také nikdy poznat, nikdy nemů

žeme vědět, co BŮH je. BOHEM můžeme pouze být.

Vědci se tomuto pojmu a výrazu „Bůh“ s úzkostlivou

pečlivostí vyhýbají. Mají strach, že kdyby jednoduché

slovo „Bůh“ použili, mohlo by to nakonec znít málo

vědecky. Ale tento strach mají jen ti, kteří nejsou sku

Jóga a sex

14

tečnými, opravdovými vědci. Neboť když například Spi

noza, Newton či Einstein dospěli pomocí matematické

vědy k tomu, že našli Boha jako prvotní počátek všeho

bytí, pochopili ho a uznali jeho existenci za prokázanou,

pak můžu s klidným svědomím používat i v této knize

prastaré biblické slovo „BŮH“ jako jméno pro tento pů

vod všech původů. Toto slovo zde tedy neužívám v nábo

žensko-sentimentálním smyslu, nýbrž ve smyslu Spinozy,

Newtona a Einsteina. Budu ráda, když čtenář u tohoto

slova pocítí stejnou hlubokou zbožnost, úctu a pokoru,

jakou zažívali tito největší učenci starší i novější doby.

Tyto pocity spojují prostého člověka s opravdovým veli

kým vědcem, stejně jako se v biblických příbězích setká

vali prostí pastýři s mágy nejvyššího vědění. Pokusila jsem

se tedy vyjadřovat věci tak, aby jim stejně dobře porozu

měli všichni, od prostých „pastýřů“ až po „mágy“.

Jedním z problémů pro mě bylo také slovo „láska“.

Protože v maďarštině existují pro různé druhy lásky růz

né výrazy, my Maďaři nechápeme, jak může člověk „milo

vat“ Boha, rodiče, dítě, vlast, milence, bližního, ale také

psa nebo koně jedním a tímtéž slovem. Maďarština má

pro všechny tyto typy lásky rozličné výrazivo, které jedno

značně ukazuje, jak a koho milujeme. Pro porozumění

této knize je ale velmi důležité, abychom různé pocity

lásky správně pochopili. A tak jsem musela, abych se vy

hnula nedorozuměním, vysvětlit všemožné formy „lásky“

opisem. Kvůli tomu je text často těžkopádnější, než jsem

chtěla, ale neměla jsem jinou možnost.

I jinak bude v této knize řeč o věcech, pro něž nejsou

v západní řeči vhodná slova. Pomysleme na to, s jakými

těžkostmi se musíme potýkat, když chceme správně po

psat nějaký sen. V hloubi duše neexistují žádné rozměry,

žádný pojem času a často ani osobní vnímání. Jak tedy

může člověk vylíčit prožitky, které se odehrávají v hloubi

duše a které zažíváme jako čisté stavy bytí, když pro ně

neexistují vhodná slova? Bylo pro mě tedy velmi těžké hovořit o pojmech, pro něž v němčině neexistuje dobrý nebo výstižný překlad, ale ještě těžší bylo vysvětlit pojmy, pro které zde na Západě neexistují vůbec žádná slova. Proto je například nemožné přeložit sanskrtské, čínské, tibetské nebo maďarské texty do západních jazyků. Člověk se o to tedy pokouší aspoň opisem. Ale přes veškerou snahu vysvětlit slovy stavy bytí, zůstávají tyto popisy jen vnějšími líčeními děje. Nestanou se z nich stavy bytí, dokud čtenář sám to, co čte, nezažije v sobě, ve svém nitru jako stav bytí.

O čem se zde mluví, platí stejnou měrou pro obě pohlaví. Přesto, pokud v textu hovořím obecně v první osobě, činím tak v mužském rodě, protože by bylo příliš únavné opakovat vždy totéž ještě v rodě ženském. V němčině nelze mluvit o sexuálních problémech neutrálním způsobem. Musí se například užívat buď označení „partnerka“, nebo „partner“, nebo se musí hovořit o „jeho“ či „její“ lásce (což platí samozřejmě i pro češtinu, pozn. red.). Aby se tedy text nestal nesnesitelně těžkopádným, volila jsem při psaní o problémech sexuality „korunu tvorstva“, muže. Aby ale nemohlo dojít k žádnému nedorozumění, chtěla bych zdůraznit, že všechno, co je v této knize řečeno o sexualitě a vývoji vědomí, se týká ženy stejně jako muže.

Tato kniha, jako jakékoli jiné dílo o józe, má jen tehdy hluboký význam, pokud to, co je zde psáno, převedeme do praxe a vyzkoušíme sami na sobě. Hladovému a žíznivému člověku můžeme nabídnout nádherné popisy těch nejlepších a nejvýživnějších pokrmů a nejlahodnějších nápojů, ale i když o nich horlivě čte, pořád o nich bude pouze číst a nikdy se nenasytí. I po přečtení těch nejkrásnější knih bude stále hladov a žízniv a zůstane tím, kdo jídlo a pití dosud jenom hledá. – Jógu tedy musíme cvičit, a nejen o ní číst! – O obsahu této knihy to platí obzvláště, neboť má za účel odhalit nejhlubší tajemství vyššího stupně jógy. A to tajemství spočívá v zažehnutí

Úvod


Jóga a sex

16

a využití latentních nervových a mozkových center, která

jsou sídlem center duchovních, jimž se v jógické filozofii

říká „čakry“, a v použití sexuální síly, která je jediným

a bezpodmínečně nutným palivem k tomu určeným.

Ovšem hledající, jenž touží nalézt prvotní zdroj života,

musí sám převést toto tajemství do praxe, vyzkoušet ho

na sobě, zažít jeho pravdivost a využít jeho nesmírného

potenciálu. Hladový a žíznivý se musí najíst a napít sám!

Jako poslední a možná i nejdůležitější věc bych chtě

la uvést, že tato kniha může být správným ukazatelem

cesty jen pro ty, kteří se chtějí vydat strmou cestou ke

království nebeskému z neuhasitelné žízně po Bohu.

Lidé, kteří se touto cestou pustí, protože nemají odva

hu k boji ve světském a vnitřním životě, nebudou mít

z mých pokynů žádný užitek. Ale i pro ty, kterým se neda

ří vést světský život, po kterém ovšem nadevše touží, tedy

pro lidi, kteří nemají ještě světský život za sebou a hledají

Boha pouze ze strachu nebo bezradnosti, může být tato

kniha v nejlepším případě zajímavým čtením, nebo do

konce experimentem. Nejvyšší význam má jedině pro ty,

kteří skutečně hledají Boha, neboť dokud nedokážeme

být dětmi, nemůžeme se stát dospělými. Neodžité dětství

nás táhne zpět!

Nosím v sobě asijskou řeč jako svoji mateřštinu, proto

jsem, jak jsem již uvedla, musela slova, která v němčině

chybí, opsat. Překonat tyto potíže mi s andělskou trpě

livostí pomáhali moji drazí přátelé, jimž chci na tomto

místě ze srdce poděkovat. Zvláštní díky patří dr. Helmu

tu Speerovi, který mi dal řadu cenných připomínek.

Elisabeth Haichová


17

Co je

sexualita?

V Bohu spočívají oba póly v dokonalé jednotě, v abso

lutní rovnováze a klidu. V tomto stavu není žádné na

pětí, ale také žádné tvoření. Tvoření začíná tím, že je

negativní pól vyvržen z jednoty, čímž se oba póly od sebe

oddělí a stojí proti sobě jako síla a odpor. Přesto se jed

nota obou pólů nikdy nepřeruší – ať už se od sebe vzdálí

jakkoli, jednota mezi nimi stále trvá v podobě nezměrné

síly, magického napětí, které k sobě oba póly nepřetrži

tě, bez ustání přitahuje, aby znovu dosáhlo prastavu, ve

kterém spočívaly v sobě.

Na tomto napětí je postaveno celé stvoření. Bez něj

nejsou ani tvoření, ani život možné, neboť toto napětí je

život sám. Každý živý tvor v sobě tedy nosí oba tyto póly

jako svůj vlastní život, jinak by vůbec nemohl žít. U člově

ka je sídlo pozitivního pólu v lebce, negativního v kostrči

a napětí mezi nimi je život.

Ten musí pokračovat v nových tvorech, a aby vznikl

nový tvor, je bezpodmínečně nutné, aby dva protilehlé

póly mezi sebou vytvořily nové životní napětí, ze kterého

vznikne nová bytost. A přestože každý tvor, včetně člověka,

má v páteři životní napětí mezi oběma póly, projevuje ve

svém těle pouze jeden pól, který očekává doplnění zvenčí,

aby mohl předat život novému tvorovi. Ve svém tělesném

vědomí nemá člověk tušení, že ve svém duchu, ve své sku

tečné podstatě v sobě nosí oba tyto póly. Ztotožňuje se se


Jóga a sex

18

svým tělem, které podle současného řádu přírody proje

vuje pouze jeden pól, a hledá své doplnění venku, u jiné

ho člověka, který ve svém těle projevuje opačný pól. Na

prosté splynutí obou pólů je v těle nemožné, neboť hmota

izoluje, rozděluje a klade odpor. Oba póly se ale přesto

snaží stát se v těle a skrze tělo jedním, a hledají východis

ko, jak by mohly přece jen dosáhnout stavu spočinutí jed

noho v druhém a tento prapůvodní stav aspoň napodobit.

Tyto dva póly se projevují v těle prostřednictvím pohlaví,

pomocí pohlavních orgánů, které na krátkou chvíli dosa

hují fyzického sexuálního splynutí. Protože stav spočinutí

jednoho pólu ve druhém je prapůvodním stavem BOHA,

bytí, života, vzniká z tohoto znovusjednocení dvou pólů –

ze styku obou pohlaví – v buňce k tomu určené nové na

pětí, nový život, nový tvor. Ten v sobě opět nese božské ži

votní napětí, ale ve svém těle projevuje znovu pouze jeden

pól – jedno pohlaví –, skrze něž je na Zemi předáván život

pomocí stále se opakujícího spojení dvou jedinců různé

ho pohlaví. To je sexualita.

Sílu, jež se projevuje skrze sexualitu a která je pojítkem

mezi duchem a hmotou, a tudíž má důležitou schopnost do

pomoci duchu do těla, vdechnout hmotě nový život, nazýva

jí lidé „sexuální silou“.

Člověk ale, ačkoli svým vědomím vypadl z rajského pra

stavu, ve kterém oba póly spočívají jeden ve druhém, cítí,

byť zcela nevědomky, možnost tohoto prastavu a touží se

do něj zase dostat. Touží po jednotě, kterou nosí ve svém

duchu, ve svém vlastním životě, po jednotě, kterou sám

vždy byl, je a bude. Netuší ale, že onoho prastavu může

dosáhnout a stát se jednotou ve svém vlastním Já ještě bě

hem svého tělesného, pozemského života. A ještě méně

je mu známo, že jediný prostředek, který mu k tomu do

pomůže, je jeho vlastní sexuální síla. Sexuální síla tedy

v sobě pro nás skrývá tajemství, které nemá nic společné

ho s početím nových potomků. Stejně jako sexuální síla člo

věku dopomohla z duchovního stavu do těla, tak mu také může


19

zcela vědomě dopomoci k tomu, aby se dostal zpět do svého božské

ho prastavu, ve kterém je celistvý.

Toto tajemství ale zároveň znamená, že za pomoci

vlastností sexuální síly – pokud tuto životadárnou plodi

vou sílu nevydáme, nýbrž si ji uchováme pro své vlastní

tělo – můžeme na jedné straně naplnit své tělo novým

životem, zesílit v sobě životní energii, udržet si mládí

nebo ho obnovit, a na druhé straně zesílenou životní

energií probudit, rozžehnout a aktivovat svá vyšší nervo

vá a mozková centra, která dosud setrvávala v latentním

stavu. Tato nervová pletiva a mozková centra v těle slouží

k tomu, aby vedla odpor a projevovala čistě duchovní

ohniska, která v sobě člověk nosí a kterým se v indické

jógické filozofii říká „čakry“. Jestliže tuto životadárnou

sexuální energii nevydáváme, nýbrž si ji uchováváme pro

sebe, pro své vlastní tělo, nabudou tato ohniska neboli

čakry schopnost se projevit, a tak získáme vládu nad pří

rodními silami v sobě stejně jako – pomocí své vědomě

vypěstované, sugestivně hypnotické síly – v jakémkoli ji

ném tvorovi. Člověk dosáhne božského vševědomí, stane

se celkem, osvícencem, magickou bytostí, bílým mágem.

Nechť je tato kniha průvodcem na cestě k tajemství,

jak může člověk pomocí ovládnuté sexuální síly dosáh

nout této úrovně vševědomí a získat vládu nad přírodní

mi silami.

Ale ne každý člověk! Neboť na Zemi jsou dva druhy

lidí. Ti živoucí, kteří už jsou „člověkem“, a ti mrtví, kteří

jsou teprve „mužem“ nebo „ženou“.

Živoucí stejně jako mrtví jsou oděni tělem – žijí v tě

le –, a protože lidské tělo projevuje podle současného

řádu přírody jen polovinu celku, pouze jeden pól, nosí

ve svém těle živoucí stejně jako mrtví také jen jednu po

lovinu celku, jeden pól, jedno pohlaví. Ačkoli ale mají ži

voucí také tělo a vedou možná zdravý, na lásce založený

sexuální život, jsou si i přesto vědomi toho, že sexualita

a všechny problémy, které kvůli ní vznikají, vycházejí pou

Co je sexualita?




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist