načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu - Ondřej Přibyl

Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu
-16%
sleva

Kniha: Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu
Autor: Ondřej Přibyl

Monografie zkoumá vztah fotografického média a reality, respektive reprezentaci reality ve fotografii. Publikace představuje revidovanou a doplněnou teoretickou část autorovy dizertační ... (celý popis)
Titul doručujeme za 16 pracovních dní
již pravděpodobně nedoručíme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  150 Kč 126
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
4,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma


hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » UMPRUM
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2014
Počet stran: 139
Rozměr: 21 cm
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Fotografie. Fotografické postupy
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
Datum vydání: 25.11.2014
Nakladatelské údaje: Praha, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2014
ISBN: 9788086863771
EAN: 9788086863771
Popis / resumé

Monografie zkoumá vztah fotografického média a reality, respektive reprezentaci reality ve fotografii. Publikace představuje revidovanou a doplněnou teoretickou část autorovy dizertační práce, ve které se zabývá problematikou toho, co představuje originál fotografického obrazu pro diváka i tvůrce a jak se vnímání statusu originálu a jedinečnosti proměňovalo a proměňuje spolu s vývojem fotografie a fotografické technologie. V souvislosti s tím se autor snaží vymezit možnosti definování vlastností uměleckého média a nastolit otázku míry zahrnutí procesu vzniku uměleckého díla do díla samotného.

Popis nakladatele

Publikace představuje revidovanou a doplněnou teoretickou část autorovy dizertační práce, ve které se zabývá problematikou toho, co představuje originál fotografického obrazu pro diváka i tvůrce a jak se vnímání statusu originálu a jedinečnosti proměňovalo a proměňuje spolu s vývojem fotografie a fotografické technologie. V souvislosti s tím se autor snaží vymezit možnosti definování vlastností uměleckého média a nastolit otázku míry zahrnutí procesu vzniku uměleckého díla do díla samotného.
Jako jeden z opěrných pilířů tohoto uvažování mu posloužila dřevní fotografická technologie daguerrotypie, která je jistým ultimativním či referenčním bodem pro celou oblast fotografie. Za takovýto bod je možné ji považovat zejména vzhledem k rezistenci daguerrotypie vůči mechanické reprodukovatelnosti a přímé hmotné souvztažnosti, kterou udržuje s objektem, jehož světelnou stopu zachycuje. Pohled na takovýto bod může posloužit k hlubšímu pochopení celé oblasti fotografie jakožto technologie i obrazového média. Teoretická část je rozdělená do osmi celků, v nichž autor zmiňuje historický kontext vynálezu fotografie a její etablování ve světě umění, ukazuje na příkladu techniky fotogramu složitost přesné definice vynálezu fotografie včetně přesné datace apod.
V dalších kapitolách se pak autor např. zabývá otázkou, nakolik fotografie je či není zobrazením a přistupujeme-li k ní jako ke znaku, pojetím originality a reprodukce v souvislosti s autonomií fotografického obrazu, nalezením hranice mezi kopií a falzem v technologickém prostředí média fotografie a konečně technologií daguerrotypie.

Grafické řešení Jan Čumlivski.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist