načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Java 9 -- Kompletní příručka jazyka - Rudolf Pecinovský

Java 9 -- Kompletní příručka jazyka

Elektronická kniha: Java 9 -- Kompletní příručka jazyka
Autor:

Příručka podrobně vysvětluje vlastnosti deváté verze jazyka Java. Provede čtenáře všemi zákoutími jazyka od naprostých základů až po pokročilé konstrukce. Bude proto užitečná ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  467
+
-
15,6
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku: ano
Médium: e-book
Počet stran: 557
Rozměr: 24 cm
Úprava: tran : ilustrace
Vydání: První vydání
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-271-0715-5
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Učebnice programovacího jazyka Java 9 se soustředí zejména na výklad vlastností jazyka. I začátečníci zde najdou všechny potřebné informace. Kniha poslouží i jako referenční příručka, ve které lze nalézt klíčové informace.

Popis nakladatele

Příručka podrobně vysvětluje vlastnosti deváté verze jazyka Java. Provede čtenáře všemi zákoutími jazyka od naprostých základů až po pokročilé konstrukce. Bude proto užitečná nejen pro začátečníky, ale i pro pokročilé programátory, kteří v ní najdou vysvětlení příčin řady problémů, s nimiž se denně setkávají, spolu s návody na jejich řešení. (kompletní příručka jazyka)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Rudolf

Pecinovský

Kompletní příručka jazyka

knihovna programátora

„ P odrobný výklad vlastností jazyka od naprostých

základů až po pokročilé, běžně neprobírané

konstrukce „ vysvětluje nejenom jak probírané konstrukce

používat, ale také proč jsou právě takové „ využívá zabudované RePl prostředí pro

demonstraci vykládaných konstrukcí bez

zbytečného pomocného kódu „ Může sloužit současně jako učebnice

i referenční příručka „ ukazuje, jak efektivně experimentovat

a využitím prostředí Jshell získat

okamžité odpovědi

Java 9

Kompletní příručka jazyka

Rudolf Pecinovský



knihovna programátora

GRADA

Publishing

Java 9

Kompletní příručka jazyka

RUDOLF PECINOVSKÝ


57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 4 z 558

Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy

nesmí být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě

bez předchozího písemného souhlasu nakladatele.

Neoprávněné užití této knihy bude trestně stíháno. Rudolf Pecinovský Java 9 Kompletní příručka jazyka Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, Praha 7 obchod@grada.cz, www.grada.cz tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 jako svou 6768. publikaci Odpovědný redaktor: Jaroslava Palasová Návrh vnitřního layoutu: Rudolf Pecinovský Zlom: Rudolf Pecinovský Počet stran 560 První vydání, Praha 2018 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a. s. © Grada Publishing, a.s., 2018 Cover Design © Grada Publishing, a. s., 2018 Cover Photo © Depositphotos Názvy produktů, firem apod. použité v knize mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků. ISBN 978-80-271-0930-2 (pdf) ISBN 978-80-271-0715-5 (print)

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 5 z 558

Všem, kteří se chtějí něco naučit

6 Java 9 – Kompletní příručka jayzka

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 6 z 558

Stručný obsah

Stručný obsah

Stručný obsah ............................................................................................................... 6

Podrobný obsah ............................................................................................................ 8

Seznam výpisů programů ........................................................................................... 22

Seznam obrázků .......................................................................................................... 27

Seznam odboček – podšeděných bloků .................................................................... 29

Úvod ............................................................................................................................. 30

Část I: Neobjektové konstrukce 39

1 Prostředí JShell ...................................................................................................... 40

2 Základní datové typy a jejich literály .................................................................... 58

3 Proměnné ................................................................................................................ 78

4 Základní operátory ................................................................................................. 91

5 Definice metod ...................................................................................................... 111

6 Ostatní operátory ................................................................................................. 128

7 Pole ........................................................................................................................ 152

8 Rozhodování ......................................................................................................... 166

9 Opakování části kódu .......................................................................................... 181

Část II: Základní objektové konstrukce 203

10 Základy objektově orientovaného paradigmatu .............................................. 204

11 Třídy a jejich členy ............................................................................................. 224

12 Vývojová prostředí a vytvoření aplikace .......................................................... 248

13 Balíčky a knihovny ............................................................................................. 263

14 Dokumentace API ............................................................................................... 285

15 Konstrukce interface ....................................................................................... 298

16 Podrobnosti o konstruktorech .......................................................................... 316

17 Úvod do dědění implementace .......................................................................... 333

18 Viditelnost členů tříd .......................................................................................... 351

19 Virtuální metody a jejich přebíjení .................................................................... 369

20 Abstraktní třídy ................................................................................................... 381

Stručný obsah 7

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 7 z 558

Část III: Pokročilé objektové konstrukce 393

21 Výjimky a aserce ................................................................................................ 394

22 Generické datové typy a metody ...................................................................... 422

23 Typové parametry a argumenty ........................................................................ 442

24 Interní datové typy ............................................................................................. 464

25 Výčtové typy ....................................................................................................... 480

26 Lambda-výrazy ................................................................................................... 494

27 Anotace ............................................................................................................... 505

28 Vlákna a paralelní procesy ................................................................................ 519

28 Moduly ................................................................................................................. 526

Literatura .................................................................................................................... 551

Rejstřík ....................................................................................................................... 552

Java 9 – Kompletní příručka jayzka

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 8 z 558

Podrobný obsah

Podrobný obsah

Stručný obsah ............................................................................................................... 6

Podrobný obsah ............................................................................................................ 8

Seznam výpisů programů ........................................................................................... 22

Seznam obrázků .......................................................................................................... 27

Seznam odboček – podšeděných bloků .................................................................... 29

Úvod ............................................................................................................................. 30

Komu je kniha určena ............................................................................................................. 30

Koncepce výkladu ................................................................................................................... 31

Rozdělení textu ........................................................................................................................ 31

Terminologie ............................................................................................................................ 32

Použité nástroje ...................................................................................................................... 32

Vývojová sada JDK 9 .......................................................................................................................... 32

Vývojové prostředí JShell .................................................................................................................. 32

Samostatné vývojové prostředí ......................................................................................................... 33

Doprovodné programy ........................................................................................................................ 33

Problémy s klávesnicí ............................................................................................................. 33

Historie rozložení České (QWERTY) .................................................................................................. 34

Syntaktické definice a diagramy ............................................................................................ 35

Použité typografické konvence ............................................................................................. 35

Odbočka – podšeděný blok ................................................................................................................ 37

Zpětná vazba ........................................................................................................................... 38

Část I: Neobjektové konstrukce 39

1 Prostředí JShell ...................................................................................................... 40

1.1 Charakteristika programu a prostředí JShell............................................................ 40

1.2 Příprava programu JShell a první spuštění .............................................................. 41

Dávkové soubory pro Windows ......................................................................................................... 41

Po spuštění .......................................................................................................................................... 42

1.3 Úryvky (snippets) ........................................................................................................ 44

Použití proměnných ............................................................................................................................ 45

Identifikace úryvků .............................................................................................................................. 45

Středník ................................................................................................................................................ 45

Více objektů na řádku, zavlečené chyby ........................................................................................... 45

1.4 Příkazy (commands) ................................................................................................... 47

Vyloučení úryvku: /drop ..................................................................................................................... 47

Přehled aktivních úryvků: /list ........................................................................................................ 47

Přehled aktivních úryvků: /list -all .............................................................................................. 47

Přehled objektů daného druhu .......................................................................................................... 49

Uložení aktivních úryvků: /save <file> ........................................................................................... 49

Podrobný obsah 9

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 9 z 558

Uložení všech zadaných úryvků: /save -all <file>..................................................................... 50

Uložení dosavadního průběhu seance: /save -history <file> .................................................. 50

Načtení skriptu: /open <file> ........................................................................................................... 50

Ukončení seance: /exit ..................................................................................................................... 51

Restart: /reset .................................................................................................................................... 51

Znovuzavedení: /reload -restore ................................................................................................... 51

Natavení startovního skriptu: /set -start <file> ........................................................................ 51

Nápověda: /? ....................................................................................................................................... 51

1.5 Základní syntaktická pravidla .................................................................................... 52

Bílé znaky ............................................................................................................................................ 52

Komentáře ........................................................................................................................................... 53

1.6 Ovládání ...................................................................................................................... 54

Použití editoru ..................................................................................................................................... 54

Nastavení vlastního editoru ............................................................................................................... 57

1.7 Záznamy lekcí ............................................................................................................. 57

1.8 Shrnutí ......................................................................................................................... 57

2 Základní datové typy a jejich literály .................................................................... 58

2.1 Datové typy ................................................................................................................. 58

Dělení datových typů .......................................................................................................................... 59

Primitivní datové typy ......................................................................................................................... 60

Objektové datové typy ........................................................................................................................ 61

Odkazy na objekty ......................................................................................................................... 62

2.2 Literály ......................................................................................................................... 62

Literály typu boolean .......................................................................................................................... 62

Literály typu int ................................................................................................................................. 62

Historická vsuvka – číselné soustavy .............................................................................................. 63

Názvy skupin bitů ............................................................................................................................... 64

Literály typu long ............................................................................................................................... 66

Literály typu byte a short ............................................................................................................... 66

Literály typu double ........................................................................................................................... 66

Celé číslo s příponou ..................................................................................................................... 67

Obyčejné desetinné číslo ............................................................................................................... 67

Číslo v semilogaritmickém tvaru .................................................................................................... 67

Literály typu float ............................................................................................................................. 68

Literály typu char ............................................................................................................................... 69

Prázdný odkaz null ............................................................................................................................ 72

Literály typu String ........................................................................................................................... 73

Literály typu Class .............................................................................................................................. 75

2.3 Ještě trocha terminologie .......................................................................................... 75

2.4 Nestandardní hodnoty reálných typů ....................................................................... 76

2.5 Shrnutí ......................................................................................................................... 76

3 Proměnné ................................................................................................................ 78

3.1 Pravidla pro tvorbu identifikátorů ............................................................................. 78

Používání znaku $ ............................................................................................................................... 79

Konvence pro velikost písmen .......................................................................................................... 79

3.2 Druhy typování ........................................................................................................... 80

Statické × dynamické typování .......................................................................................................... 80

Definice × odvození datového typu ................................................................................................ 81

Silné (přísné) × slabé typování .......................................................................................................... 81

Shrnutí.................................................................................................................................................. 82

3.3 Definice × deklarace ................................................................................................... 82

3.4 Deklarace proměnných .............................................................................................. 83

3.5 Středníky ..................................................................................................................... 84

3.6 Současná deklarace více proměnných ..................................................................... 85


10 Java 9 – Kompletní příručka jayzka

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 10 z 558

Reakce prostředí JShell ...................................................................................................................... 85

3.7 Redeklarace proměnných v JShell ............................................................................ 87

3.8 Deklarace s přiřazením počáteční hodnoty .............................................................. 87

Pozor na velikost znaků ...................................................................................................................... 88

Zpět k deklaraci s přiřazením počáteční hodnoty ............................................................................ 89

3.9 Syntaktický diagram ................................................................................................... 90

3.10 Shrnutí .......................................................................................................................... 90

4 Základní operátory ................................................................................................. 91

4.1 Nejprve trocha teorie .................................................................................................. 91

4.2 Operátor přiřazení = .................................................................................................... 92

Přiřazení je výraz ................................................................................................................................. 92

4.3 Unární + a - ............................................................................................................. 93

4.4 Aritmetické operátory + - * / % ...................................................................... 94

Operátor sčítání ................................................................................................................................... 94

Sčítání textových řetězců ............................................................................................................... 94

Operátor odčítání ................................................................................................................................. 95

Operátor násobení ............................................................................................................................... 95

Operátor dělení .................................................................................................................................... 95

Operátor zbytku po dělení .................................................................................................................. 96

4.5 Kulaté závorky () ....................................................................................................... 96

Alternativní řešení ............................................................................................................................... 98

4.6 Operátor přetypování (typ) ....................................................................................... 98

Implicitní přetypování ......................................................................................................................... 98

Příklady implicitního přetypování ...................................................................................................... 99

Explicitní přetypování ....................................................................................................................... 101

Priorita .......................................................................................................................................... 101

Kontrola ........................................................................................................................................ 102

Explicitní přetypování hodnot primitivních typů ............................................................................ 102

Příklady ......................................................................................................................................... 103

Přetypování instancí objektových datových typů .......................................................................... 105

Univerzální „přetypování“ na String .............................................................................................. 105

Textový podpis .................................................................................................................................. 107

4.7 Specifika číselných typů ........................................................................................... 107

Malé celočíselné typy ........................................................................................................................ 107

Ztráta přesnosti ................................................................................................................................. 109

Pořadí vyhodnocování ...................................................................................................................... 109

První příklad ................................................................................................................................. 109

Druhý příklad ................................................................................................................................ 110

4.8 Shrnutí ........................................................................................................................ 110

5 Definice metod ...................................................................................................... 111

5.1 Historické ohlédnutí .................................................................................................. 111

5.2 Definice a volání metody .......................................................................................... 112

5.3 Metody s parametry .................................................................................................. 115

Formální versus skutečné parametry, argumenty ......................................................................... 115

Více parametrů ................................................................................................................................... 116

5.4 Metody vracející hodnotu ......................................................................................... 117

5.5 Přetěžování metod .................................................................................................... 118

5.6 Lokální proměnné metod .......................................................................................... 119

Parametry jako lokální proměnné .................................................................................................... 121

Příklady ............................................................................................................................................... 121

Jídelna .......................................................................................................................................... 121

Návratová hodnota ....................................................................................................................... 121

Definice metod v editoru................................................................................................................... 122

5.7 Metody s proměnným počtem argumentů .............................................................. 123


Podrobný obsah 11

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 11 z 558

5.8 Zásobník návratových adres (ZNA) ........................................................................ 124

Parametry × lokální proměnné ........................................................................................................ 125

Předávání hodnot parametrů ........................................................................................................... 125

Životnost lokálních proměnných .................................................................................................... 125

5.9 Přehled definovaných metod................................................................................... 126

5.10 Syntaktický diagram ................................................................................................. 126

5.11 Shrnutí ....................................................................................................................... 127

6 Ostatní operátory ................................................................................................. 128

6.1 Inkrementační a dekrementační operátory ++ -- ................................................ 128

6.2 Porovnávací operátory < <= == != >= > ................................................... 130

Testování shody desetinných čísel ................................................................................................ 130

Zvláštnosti porovnávání textových řetězců – stringů ................................................................... 131

p12 == false ................................................................................................................................. 132

p13 == true ................................................................................................................................... 132

p23 == false ................................................................................................................................. 133

Porovnávání objektů reprezentujících hodnotu ............................................................................ 133

6.3 Logické operátory ! & && | || ..................................................................... 134

6.4 Bitové operátory ~ & | ^ << >> >>> ........................................................ 136

6.5 Složené přiřazovací operátory Op= ........................................................................ 139

Příklady využití přetypování ............................................................................................................ 140

6.6 Ternární operátor :? – podmíněný výraz................................................................ 140

Ještě jednou porovnávání reálných čísel ....................................................................................... 142

6.7 Operátor instanceof .............................................................................................. 144

6.8 Zbylé operátory: new [] () . ...................................................................... 146

Operátor new ...................................................................................................................................... 146

Operátor [] ........................................................................................................................................ 147

Operátor . (tečka) ........................................................................................................................... 148

Operátor volání metody () ............................................................................................................... 148

6.9 Priorita, asociativita a komutativita operátorů ....................................................... 148

Priorita ............................................................................................................................................... 148

Asociativita ........................................................................................................................................ 150

Komutativita ...................................................................................................................................... 150

6.10 Shrnutí ....................................................................................................................... 151

7 Pole ........................................................................................................................ 152

7.1 Strukturovaný datový typ – kontejner – pole ......................................................... 152

7.2 Deklarace a inicializace polí .................................................................................... 153

Syntaxe zděděná od jazyků C/C++ .................................................................................................. 154

7.3 Přiřazení hodnoty poli a přetypování polí .............................................................. 155

7.4 Počet prvků pole ....................................................................................................... 157

7.5 Práce s prvky pole .................................................................................................... 158

7.6 Vícerozměrná pole – pole polí ................................................................................. 159

Obdélníková pole .............................................................................................................................. 160

Zubatá pole ........................................................................................................................................ 160

Inicializace dvourozměrného pole .................................................................................................. 162

Inicializace vícerozměrného pole .................................................................................................... 163

7.7 Proměnný počet argumentů metod ........................................................................ 163

7.8 Arrays – knihovna metod pro práci s poli .............................................................. 163

7.9 Pole a moderní programování ................................................................................. 164

7.10 Shrnutí ....................................................................................................................... 165

8 Rozhodování ......................................................................................................... 166

8.1 Jednoduchý podmíněný příkaz ............................................................................... 166

8.2 Blok příkazů (složený příkaz) .................................................................................. 168


12 Java 9 – Kompletní příručka jayzka

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 12 z 558

Vnořování bloků ................................................................................................................................ 169

Proměnné lokální v bloku ................................................................................................................. 169

8.3 Úplný podmíněný příkaz ........................................................................................... 173

8.4 Složený podmíněný příkaz ....................................................................................... 174

8.5 Přepínač ..................................................................................................................... 176

8.6 Shrnutí ........................................................................................................................ 180

9 Opakování části kódu .......................................................................................... 181

9.1 Obecný cyklus ........................................................................................................... 181

9.2 Cyklus s ukončovací podmínkou – cyklus do-while ............................................. 182

9.3 Cyklus s počáteční podmínkou – cyklus while ...................................................... 183

9.4 Cyklus s parametrem – cyklus for .......................................................................... 185

Metody s proměnným počtem argumentů ...................................................................................... 187

9.5 „Dvojtečkový“ cyklus for (cyklus „for each“)........................................................ 189

9.6 Vnořování cyklů ......................................................................................................... 191

9.7 Cyklus s prázdným tělem ......................................................................................... 191

9.8 Nekonečný cyklus ..................................................................................................... 193

9.9 Cyklus s podmínkou uprostřed ............................................................................... 194

9.10 Příkaz break s návěštím ............................................................................................ 195

9.11 Příkaz continue ......................................................................................................... 198

9.12 Rekurze ...................................................................................................................... 199

Princip ................................................................................................................................................ 199

Přímá a nepřímá rekurze ................................................................................................................... 200

Přeplnění zásobníku návratových adres ......................................................................................... 200

9.13 Shrnutí ........................................................................................................................ 202

Část II: Základní objektové konstrukce 203

10 Základy objektově orientovaného paradigmatu .............................................. 204

10.1 Předmluva .................................................................................................................. 204

10.2 Trocha historie .......................................................................................................... 205

10.3 Motivace OOP ............................................................................................................ 206

10.4 Objekty ....................................................................................................................... 206

Členy objektů ..................................................................................................................................... 207

10.5 Třídy a jejich instance ............................................................................................... 207

10.6 Třída jako objekt ........................................................................................................ 208

10.7 Členy třídy a jejích instancí ...................................................................................... 209

Přežívající lokální proměnné ............................................................................................................ 210

10.8 Zprávy......................................................................................................................... 210

10.9 Metody ........................................................................................................................ 211

10.10 Entity .......................................................................................................................... 212

10.11 Polymorfismus, rozhraní, interfejs .......................................................................... 212

Rozhraní × implementace ................................................................................................................. 213

Atributy × vlastnosti .......................................................................................................................... 213

Vlastnosti v knihovně/platformě/frameworku JavaFX................................................................... 214

Signatura × kontrakt .......................................................................................................................... 214

Rozhraní × interface ........................................................................................................................ 215

Interfejs a jeho instance ................................................................................................................... 216

10.12 Objektové datové typy .............................................................................................. 217

10.13 Dědění ........................................................................................................................ 217

Přirozené (nativní) dědění ................................................................................................................ 218

Dědění typu (rozhraní) ...................................................................................................................... 218

Dědění implementace ........................................................................................................................ 219

Podrobný obsah 13

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 13 z 558

Problémy s děděním – substituční princip Liskové (LSP) ........................................................... 219

10.14 Vlastní instance třídy a mateřská třída objektu ..................................................... 221

10.15 Tři základní principy OOP ........................................................................................ 221

10.16 Jazyk UML ................................................................................................................. 222

10.17 Shrnutí ....................................................................................................................... 223

11 Třídy a jejich členy ............................................................................................. 224

11.1 Nejjednodušší definice třídy .................................................................................... 224

11.2 Konstruktory ............................................................................................................. 225

Implicitní konstruktor ....................................................................................................................... 225

Vlastní konstruktor a skrytý parametr this ................................................................................... 225

Proč se liší podpisy .......................................................................................................................... 227

Definice tříd jako úryvky .................................................................................................................. 227

11.3 Třída se všemi členy ................................................................................................ 228

Statické (třídní) členy ........................................................................................................................ 228

Instanční členy .................................................................................................................................. 230

Konstrukce objektů .......................................................................................................................... 230

11.4 Kvalifikace posílaných zpráv ................................................................................... 231

Implicitní kvalifikace ......................................................................................................................... 232

11.5 Přetěžování konstruktorů ........................................................................................ 233

Kvalifikace klíčovým slovem this ................................................................................................... 236

11.6 Modifikátory přístupu a skrývání implementace ................................................... 237

Veřejné a „neveřejné“ datové typy ................................................................................................. 238

11.7 Přístupové metody ................................................................................................... 238

11.8 Modifikátor final ...................................................................................................... 240

Konstantní atributy ........................................................................................................................... 240

Konstanty vyhodnotitelné v době překladu ................................................................................... 240

Konstantní lokální proměnné .......................................................................................................... 241

Efektivní konstanty ........................................................................................................................... 241

Zveřejňování konstantních atributů ................................................................................................ 241

Modifikátor final v procesu dědění ............................................................................................... 241

Neměnnost objektů ........................................................................................................................... 242

11.9 Primitivní a obalové datové typy – autoboxing ..................................................... 242

Převody textových řetězců na hodnoty primitivních typů ............................................................ 243

11.10 Důležité metody klíčových tříd ................................................................................ 244

Třída Object ....................................................................................................................................... 244

Object clone() .......................................................................................................................... 245

Mělké a hluboké kopie objektů ........................................................................................................ 245

boolean equals(Object) ........................................................................................................... 245

Class<?> getClass() ................................................................................................................ 245

int hashCode() .......................................................................................................................... 246

String toString() .................................................................................................................... 246

Třída String ....................................................................................................................................... 246

Třída Class ......................................................................................................................................... 246

boolean equals(Object) ........................................................................................................... 246

String getName() ...................................................................................................................... 247

String getSimpleName() ..................................................................................................... 247

String toString() .................................................................................................................... 247

11.11 Shrnutí ....................................................................................................................... 247

12 Vývojová prostředí a vytvoření aplikace .......................................................... 248

12.1 IDE .............................................................................................................................. 248

BlueJ a BlueJ++ ................................................................................................................................ 249

Nejpoužívanější IDE .......................................................................................................................... 249

12.2 Instalace a spuštění NetBeans ................................................................................ 250

12.3 Vytvoření spustitelného projektu v NetBeans ....................................................... 250


14 Java 9 – Kompletní příručka jayzka

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 14 z 558

Vytvoření nového projektu ............................................................................................................... 250

Vytvoření nové třídy .......................................................................................................................... 252

Definice hlavní metody ..................................................................................................................... 254

12.4 Překlad a sestavení projektu .................................................................................... 255

Překlad ................................................................................................................................................ 255

Sestavení ............................................................................................................................................ 256

Spustitelnost JAR-souboru .............................................................................................................. 256

Spuštění aplikace .............................................................................................................................. 257

12.5 Zobrazování varovných hlášení ............................................................................... 259

Zapnutí podrobných hlášení ............................................................................................................ 260

Doporučení ......................................................................................................................................... 261

Vypnutí konkrétního hlášení ............................................................................................................ 261

Proč vypínat varování ....................................................................................................................... 262

12.6 Shrnutí ........................................................................................................................ 262

13 Balíčky a knihovny ............................................................................................. 263

13.1 Velké programy a jejich problémy ........................................................................... 263

13.2 Balíčky ........................................................................................................................ 264

Umístění zdrojových souborů .......................................................................................................... 265

Kořenový (implicitní, defaultní, nepojmenovaný) balíček ............................................................. 265

Podbalíčky .......................................................................................................................................... 266

Konvence pro názvy balíčků ............................................................................................................ 266

Balíčky doprovodných programů a knihoven ................................................................................ 267

13.3 Balíčky a NetBeans ................................................................................................... 268

13.4 Rozšiřujeme strom balíčků ....................................................................................... 269

Názvy tříd ........................................................................................................................................... 271

13.5 Explicitní ukončení aplikace .................................................................................... 271

13.6 Příkaz import ............................................................................................................. 273

Import zadaného datového typu ...................................................................................................... 273

Import všech typů ze zadaného balíčku .......................................................................................... 274

Podpora zadávání příkazu import ve vývojových prostředích ..................................................... 274

Výjimečnost balíčku java.lang ....................................................................................................... 275

13.7 Příkaz import static ................................................................................................ 275

13.8 Syntaktický diagram ................................................................................................. 276

13.9 Používání knihoven ................................................................................................... 276

13.10 Typy se stejným názvem v různých balíčcích ........................................................ 279

Shrnutí ................................................................................................................................................ 281

13.11 Použití knihovny v JShell ......................................................................................... 281

Nastavení proměnné classpath ....................................................................................................... 282

Nastavení importů ............................................................................................................................. 282

Násilné ukončení aplikace ................................................................................................................ 283

13.12 Shrnutí ........................................................................................................................ 284

14 Dokumentace API ............................................................................................... 285

14.1 Dokumentační komentáře a API .............................................................................. 285

14.2 Proč psát srozumitelné a komentované programy ................................................ 286

POBLIOCHA ....................................................................................................................................... 287

14.3 Jak psát dokumentační komentáře ......................................................................... 288

14.4 Pomocné značky pro tvorbu dokumentace ............................................................ 289

14.5 Dokumentace balíčku a modulu .............................................................................. 290

14.6 Vytvoření a zobrazení dokumentace ....................................................................... 292

14.7 Struktura dokumentace API ..................................................................................... 293

Práce s panely ................................................................................................................................... 294

Struktura dokumentace datového typu ........................................................................................... 294

14.8 Zpřehlednění programu ............................................................................................ 295


Podrobný obsah 15

57G_Java 9 – Základy jazyka_ZLOM verze 1.00.7228 – 2017-10-31 Strana 15 z 558

14.9 Zakomentování a odkomentování části programu ................................................ 297

14.10 Shrnutí ....................................................................................................................... 297

15 Konstrukce interface ....................................................................................... 298

15.1 Definice typického interfejsu ................................................................................... 298

Deklarace abstraktních metod ......................................................................................................... 299

Příklad ................................................................................................................................................ 299

15.2 Implementace interfejsu třídou ............................................................................... 300

15.3 Interfejs se všemi přípustnými typy členů ............................................................. 302

Motivace k rozšíření – implicitní metody ........................................................................................ 303

Statické členy .................................................................................................................................... 303

Instanční členy .................................................................................................................................. 305

15.4 Dědění interfejsů ...................................................................................................... 305

15.5 Příklad ........................................................................................................................ 305

Plynulé posuny ................................................................................................................................. 306

Plynulé změny velikosti .................................................................................................................... 307

Sloučení knihoven ............................................................................................................................ 307

15.6 Výhody implicitních metod při návrhu architektury .............................................. 309

15.7 Řešení kolizí .............................................................................................................. 309

15.8 Specifikace zdroje použité metody ......................................................................... 310

Možné problémy ................................................................................................................................ 312

15.9 Speciální interfejsy ................................................................................................... 313

Značkovací interfejsy ....................................................................................................................... 313

java.lang.Cloneable ................................................................................................................ 313

java.io.Serializable .............................................................................................................. 314

Současné trendy a doporučení .................................................................................................... 314

Funkční interfejsy ............................................................................................................................. 314

Interfejs Iterable .............................................................................................................................. 314

15.10 Shrnutí ....................................................................................................................... 315

16 Podrobnosti o konstruktorech .......................................................................... 316

16.1 Opakování: co víme o konstruktorech instancí .................



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist