načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Jak získat a ovlivnit téměř každého – Paul McGee

Jak získat a ovlivnit téměř každého

Elektronická kniha: Jak získat a ovlivnit téměř každého
Autor: Paul McGee

Kniha Jak získat a ovlivnit téměř každého chytře servíruje moudrost po špetkách a je skvělým zdrojem inspirace. Pomůže vám lépe vycházet s lidmi jak v osobním, tak profesním životě. Nakladatelská anotace. Kráceno. Kniha nabízí rady a návody ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  229
+
-
7,6
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma ELEKTRONICKÁ
KNIHA

hodnoceni - 64.4%hodnoceni - 64.4%hodnoceni - 64.4%hodnoceni - 64.4%hodnoceni - 64.4% 67%   celkové hodnocení
6 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2013
Počet stran: 193
Rozměr: 21 cm
Vydání: 1. české vyd.
Název originálu: How to succeed with people
Spolupracovali: překlad Ivana Sýkorová
Skupina třídění: Sociální interakce. Sociální komunikace
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2013
ISBN: 978-80-247-4879-5
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Kniha Jak získat a ovlivnit téměř každého chytře servíruje moudrost po špetkách a je skvělým zdrojem inspirace. Pomůže vám lépe vycházet s lidmi jak v osobním, tak profesním životě. Kniha nabízí rady a návody k zefektivnění svých komunikačních schopností.

Popis nakladatele

Chtěli byste umět snadněji přesvědčit jiné lidi, získat je na svou stranu a úspěšně s nimi navazovat vztahy? V této čtivé knížce plné rad a tipů se dozvíte, jak na to. Naučíte-li se perfektně jednat s lidmi, získáte v životě obrovskou výhodu. Tato schopnost vám pomůže k postupu v práci, díky ní snáze přesvědčíte druhé o určité myšlence či nápadu a budete dobře vycházet i se členy rodiny. Ale jednání s lidmi není vždy snadné. Paul McGee vám prostřednictvím svých jednoduchých tipů a technik ukáže, proč není příjemné vystupování vždy ta nejlepší strategie, jak se naučit mluvit tak, aby vám lidé rádi naslouchali, jak motivovat ostatní k co nejlepším výkonům, proč není vždy nejlepší chovat se k lidem tak, jak chcete, aby se oni chovali k vám, či jak zajistit, aby lidé přijali vaši kritiku a nepřipadali si jako na pranýři. Kniha Jak získat a ovlivnit téměř každého chytře servíruje moudrost po špetkách a je skvělým zdrojem inspirace. Pomůže vám lépe vycházet s lidmi jak v

osobním, tak v profesním životě. Využijte svou šanci! (umění jednat s druhými lidmi)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Paul McGee - další tituly autora:
Jak získat a ovlivnit téměř každého Jak získat a ovlivnit téměř každého
 (e-book)
Jak si nedělat starosti -- Malé změny, díky kterým se budete méně stresovat a více si užívat Jak si nedělat starosti
 
K elektronické knize "Jak získat a ovlivnit téměř každého" doporučujeme také:
 (e-book)
25 typů lidí - jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat -- 3., rozšířené vydání 25 typů lidí - jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat
 (e-book)
27 manipulativních technik -- Jak účinně manipulovat a ještě účinněji se bránit 27 manipulativních technik
 (e-book)
Jak prokouknout druhé lidi -- Příručka bývalého experta FBI Jak prokouknout druhé lidi
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Umění jednat s druhými lidmi

Paul McGee

Jak získat

a ovlivnit

téměř

každého

Grada Publishing, a.s., U Průhonu 22, 170 00 Praha 7

tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400

e-mail: obchod

@grada.cz, www.grada.cz

Paul McGee

Staňte se magnetem na lidi! Přáli jste si někdy, abyste dokázali druhé snáze přesvědčit? Chtěli byste umět vést konstruktivnější diskuse nebo lépe navazovat vztahy s lidmi ve vašem okolí?

Naučíte-li se perfektně jednat s lidmi, získáte v životě obrovskou výhodu. Tato

schopnost vám pomůže uspět v práci, díky ní snáze přesvědčíte svůj tým o určité myšlence a budete dobře vycházet i se členy vaší rodiny.

Jednání s lidmi ale není vždy snadné. Paul McGee vám prostřednictvím svých jed

noduchých tipů a technik ukáže: • Proč není příjemné vystupování vždy ta nejlepší strategie. • Jak se naučit mluvit tak, aby vám lidé rádi naslouchali. • Jak motivovat ostatní k co nejvyšším výkonům. • Proč není vždy nejlepší chovat se k lidem tak, jak chcete, aby se oni chovali k vám. • Jak zajistit, aby lidé přijali vaši kritiku a nepřipadali si jako na pranýři. Kniha Jak získat a ovlivnit téměř každého chytře servíruje moudrost po špetkách a je skvělým zdrojem inspirace. Pomůže vám lépe vycházet s lidmi jak v osobním, tak v profesním životě. Využijte svou šanci! „Jednoduché, praktické a především účinné perly moudrosti, které vám pomohou naplno využít potenciál mezilidských vztahů.“

Karen Callaghan, ředitelka lidských zdrojů, innocent drinks

„Tleskám Paulovu přímočarému stylu a využití zdravého rozumu... rozhodně dejte na jeho slova.“

Jacqueline Gold, CEO, Ann Summers

„Dotýká se podstaty problémů, se kterými se potýká každý člověk, a řeší je jasně, prakticky a stručně.“

Haydn Roberts, vedoucí podpory a péče o hráče, fotbalový klub Manchester City

„Moudré rady, které vám zlepší život, podané jednoduše a s laskavým humorem.“

Shay McConnon, zakladatel a CEO, An Even Better Place to Work

„Shrnout tolik praktické moudrosti a realistických technik, které lze ihned aplikovat, do jedné velice čtivé knihy – tomu říkám mistrovské dílo.“

Philip Hesketh, autor knihy Jak přesvědčit a ovlivnit lidi

Jak získat a ovlivnit téměř každého


Věnováno památce Clivea Gotta a Kennyho Harrise.

Chybíte mi, chlapi.


Grada Publishing

Umění jednat s druhými lidmi

Paul McGee

Jak získat

a ovlivnit

téměř

každého


Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy

nesmí být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podo

bě bez předchozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití

této knihy bude trestně stíháno. Paul McGee Jak získat a ovlivnit téměř každého TIRÁŽ TIŠTĚNÉ PUBLIKACE Přeloženo z anglického originálu knihy Paula McGeeho How to Succeed With People – Remarkably Easy Ways to Engage, Influence and Motivate Almost Anyone, vydaného nakladatelstvím John Wiley & Sons Limited, United Kingdom 2013. All Rights Reserved. Authorised translation from the English language edition published by John Wiley & Sons Limited. Responsibility for the accuracy of the translation rests solely with Grada Publishing, a.s., and is not the responsibility of John Wiley & Sons Limited. No part of this book may be reproduced in any form without the written permission of the original copyright holder, John Wiley & Sons Limited. All Rights Reserved. This EBook published under license with the original publisher John Wiley & Sons, Ltd. Copyright © 2013 John Wiley & Sons Limited Copyright © 2013 Paul McGee Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 5321. publikaci Překlad Ivana Sýkorová Odpovědná redaktorka Mgr. Andrea Bláhová Grafická úprava a sazba Eva Hradiláková Počet stran 200 První české vydání, Praha 2013 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. Czech edition © Grada Publishing, a.s., 2013 Illustrations © Fiona Osborne Cover Design © Binary & The Brain ISBN 978-80-247-4879-5 ELEKTRONICKÉ PUBLIKACE ISBN 978-80-247-8807-4 (ve formátu PDF) ISBN 978-80-247-8808-1 (ve formátu EPUB)

Obsah / 5

Obsah O autorovi ................................................................................... 7

Proč se z jednání s lidmi dělá taková věda? ................................... 9

Uvedení do obrazu ..................................................................... 11

Část I. Zastavte se a pochopte ................................................... 23

1. Lidé se nedají opravit .............................................................. 25

2. Většina lidí trpí SNS ............................................................... 29

3. Někteří lidé jsou jako žárovky ................................................. 35

4. Proč se i inteligentní lidé chovají hloupě .................................. 41

5. Děje se vám to, co tolerujete ................................................... 47

6. Ponižování je pro amatéry ...................................................... 53

7. Příjemné vystupování není vždy nejlepší ................................. 61

8. Chcete-li si zatančit tango, potřebujete někoho do páru .......... 67

9. Nulová investice, nulová návratnost ........................................ 73

Část II. Pokračujte ..................................................................... 81

10. Mějte reálná očekávání ........................................................... 83

11. Nehas, co tě nepálí .................................................................. 91

12. Přehodnoťte svůj přístup ......................................................... 95

13. Buďte ochotní se mýlit .......................................................... 105

14. Nechovejte se k lidem tak, jak chcete, aby se oni chovali

k vám ................................................................................... 113

15. Čtyři zásadní otázky, které si musíte položit ........................... 119

1. Co se v jeho světě děje právě teď? ....................................... 121

2. Co je pro něj právě teď důležité? ......................................... 121


6 / Jak získat a ovlivnit téměř každého

3. Naslouchám mu, abych jej pochopil, nebo abych se

mohl bránit? ...................................................................... 122

4. Vysvětlil jsem jasně svůj úhel pohledu? .............................. 124

16. Jak zajistit, aby lidé kritiku přijali... a nepřipadali si jako na 

pranýři ................................................................................. 127

17. Zjistěte, proč si stěžují ........................................................... 135

1. Mrzutost k některým lidem zkrátka patří ........................... 138

2. Nedostatek sebevědomí ..................................................... 139

3. Pocit bezpráví .................................................................... 140

18. Jak v lidech vypěstovat pocit výjimečnosti, část první ............ 143

1. Sloužit ............................................................................... 145

2. Přistupovat ke každému individuálně ................................. 147

3. Efektivně povzbuzovat ....................................................... 149

19. Jak v lidech vypěstovat pocit výjimečnosti, část druhá ........... 153

4. Ctít druhé ......................................................................... 154

5. Intenzivní zájem ................................................................ 156

6. Adekvátní ocenění ............................................................. 158

7. Lépe naslouchat ................................................................. 160

20. Jak lidem zvednout náladu, když se cítí mizerně .................... 163

1. Necítit se dobře je v pořádku .............................................. 164

2. Přehodnoťte neúspěch ....................................................... 165

3. Hledejte pozitiva ............................................................... 166

4. Vyhledávejte rychlá vítězství .............................................. 167

5. Změňte místo .................................................................... 169

21. Naučte se mluvit tak, aby vám lidé naslouchali ...................... 171

1. Utápíte se v podrobnostech ................................................ 172

2. Posluchači se s vaším sdělením nedokážou ztotožnit ........... 174

3. Soustředíte se na fakta a zapomínáte na pocity ................... 174

Teď je řada na vás ....................................................................... 183

Jak si získat úspěch u lidí ........................................................ 188

Další doporučená literatura ........................................................ 191

Paul může přijet i do vaší firmy .............................................. 192


O autorovi / 7

O autorovi

Ačkoliv mu ve škole říkávali, že „to v životě nikam nedotáhne, když

bude celý den jen mluvit“, je dnes Paul McGee jedním z předních brit

ských řečníků a zaměřuje se na oblasti, jako jsou životní změny, sebedů

věra, vztahy na pracovišti, motivace a stres. Svůj inspirativní, humorný

a praktický přístup k životním výzvám osobně představil na přednáš

kách ve třiceti šesti zemích světa a je také autorem devíti knih. Paul

působí i jako výkonnostní a životní kouč a spolupracuje s předními

fotbalovými kluby anglické ligy English Premiership.

Paul je hrdým tvůrcem metody SUMO (zkratka anglického „Shut Up

and Move On“, česky „Zmlkni a pokračuj“), jeho jednoduché, a přesto

hluboké rady jsou dnes rozšířené po celém světě a řídí se jimi organizace

jak ve veřejném, tak v soukromém sektoru. Nedávno byla jeho metodika

rozvinuta do  podoby pro mladé lidi pod názvem SUMO4Schools

(SUMO pro školy).

Paul vychází ze svého akademického vzdělání v oboru behaviorální

a sociální psychologie, je rovněž školeným poradcem, výkonnostním

koučem a společníkem Asociace profesionálních řečníků (Professional

Speaking Association).

Jeho cíl je prostý: „Chci lidem pomáhat, aby v životě dosahovali lepších

výsledků a více se při tom bavili.“

Více informací získáte na stránce www.TheSumoGuy.com nebo můžete

Paula sledovat na Twitteru: @TheSumoGuy.



Proč

se z jednání

s lidmi

taková

dělá

věda?


10 / Jak získat a ovlivnit téměř každého Zajímalo by mě, zda ve svém okolí, ať už doma, či v práci, máte někoho, kdo se tajně nebo možná i otevřeně pošklebuje tomu, že čtete tuto knihu. Vždyť takové báchorky přece patří do růžového kufříku s dětskými poklady. Mají tedy pravdu? Rozhodně... Ne. Dám vám několik otázek. • Znáte někoho talentovaného, koho momentálně práce nebaví a chybí

mu motivace? • V jaké míře závisí úspěch vašeho podnikání na kvalitě vztahů se

zákazníky a klienty? • Odešli z vaší společnosti talentovaní lidé, kteří jako hlavní důvod uvá

děli špatné pracovní vztahy se svými nadřízenými? • Zažili jste ve svém osobním životě vztah, který začal nadějně, ale po

stupně ochaboval, až nakonec zcela vyšuměl? • Jakým způsobem řešíte konflikty? Vede váš osobní přístup ke zlepše

ní, nebo ke zhoršení situace? • Máte blízké příbuzné, kteří spolu nemluví, protože se dostali do kon

fliktu, který nedokážou vyřešit? • Znáte mladé lidi, kteří netrpělivě čekají, až se konečně budou moci

odstěhovat od rodičů, protože vztahy v rodině nejsou ideální? • Naučili vás ve škole, jak ze sebe dostat maximum? Získali jste doved

nosti nezbytné pro fungování ve vztazích? Inspirativní otázky, co říkáte? Položím vám ještě pár dalších.

Proč se z jednání s lidmi dělá taková věda? / 11

Š

p

et

ka

moudr

o

s

t

i

Takže tohle všechno jsou báchorky pro děti, je to tak?

Žádná z uvedených situací nemá reálný dopad na kvalitu pracovních

výkonů?

Nemá žádný dopad na výsledky?

Nemá žádný vliv na kvalitu osobních vztahů?

Jasně.

Jestli někdo věří, že tohle všechno jsou jen báchorky pro děti, co to může

být za člověka?

Vtipálek?

Pošetilec?

Nebo snad někdo, kdo má strach?

Jste-li žena a dočetla jste až sem, jste už s největší pravděpodobností pře

svědčena o tom, jak je tato kniha důležitá. Nicméně někteří muži (a jsem

rád, že ne všichni) si dál libují ve svém obstarožním chlapáctví, které už

dávno vyšlo z módy, a měli by se probrat.

Někteří už jsou na dobré cestě. Začali se přizpůsobovat nové době. Ale

mnozí další by se měli přidat. Píšu to jako právoplatný příslušník muž

ského plemene.

Bez ohledu na pohlaví a věk je možná na čase připustit si následující

pravdu.

Měkké dovednosti jsou

zásadní. Je to velká věda.

12 / Jak získat a ovlivnit téměř každého

Přestaňme si tedy hrát na to, že „lidé jsou naším největším bohatstvím“,

když jim pak ve skutečnosti nevěnujeme téměř žádný čas, energii ani

prostředky potřebné k tomu, aby mohli rozvinout svůj potenciál naplno.

Dejme sbohem školení, kde nás naučí jen odškrtávat úkoly, a přiznejme

si, že všichni potřebujeme poradit, jak ze sebe i z ostatních dostat to

nejlepší. Obzvláště v dnešní nejisté a nepředvídatelné době.

Odhoďme tedy jednou provždy iluzi o báchorkách pro děti a zaměřme

se na fakta.

Získat si lidi je velká věda. Tato schopnost možná nikdy dříve nebyla tak

důležitá jako dnes.

Souhlasíte?

Co pro vás znamená úspěch?

Zkuste se na chvíli zastavit a promyslet si odpověď na tuto otázku:

Co pro vás vlastně znamená získat si úspěch u lidí?

Doufáte, že si vás oblíbí více lidí? Že vám budou naslouchat? Že si od vás

něco koupí? Že s vámi budou souhlasit?

Je to pro vás způsob, jak působit věrohodněji a přesvědčivěji? Chcete

umět lépe řídit lidi nebo být lepším rodičem? Nebo chcete umět lépe

vycházet sami se sebou?

Jak vidíte, různí lidé vnímají „úspěch“ různě.

Nezačínáme na stejné startovní čáře ani nemáme stejné priority.

Co tedy úspěch znamená pro vás? Podle čeho poznáte, že je pro vás tato

kniha užitečná?

Čemu byste se rádi věnovali více?

Co byste rádi omezili?

Proč se z jednání s lidmi dělá taková věda? / 13

Spousta lidí čte pro potěšení. Fajn. Nebylo by ale užitečnější, kdybyste

čtením získali i hlubší porozumění?

Bezva. Začneme tím, že vás uvedu do obrazu, abyste věděli, co od mé

knihy můžete očekávat, a co byste naopak očekávat neměli. Také vám

vysvětlím, proč jsem při psaní zvolil právě tuto formu.

obrazu

Uvedení do

+

16 / Jak získat a ovlivnit téměř každého

Rozhodli jste se přečíst si knihu o tom, jak si získat lidi. Ze všeho nejdří

ve vám děkuji, že jste si vybrali právě tuto. Doufám, že čtení knihy bude

te vnímat jako dobře investovaný čas a že vám bude k užitku na mnoha

různých úrovních.

Na úvod mi dovolte, abych vám vysvětlil, proč jsem knihu napsal a také

proč jsem ji napsal právě touto formou.

Pokud nejste poustevník nebo mnich, který přijal slib mlčenlivosti, a ne

žijete v odloučení, pak je kontakt s lidmi součástí vašeho každodenního

života. Ačkoliv lidé stále častěji využívají moderní technologie, jen má

lokdo se může vyhnout vizuálnímu nebo virtuálnímu jednání s lidmi.

A právě v tom je zakopaný pes.

Žádný člověk nedostává automaticky do  vínku zázračnou sadu

schopností a znalostí, díky které by si dokázal hravě poradit s životními

výzvami i se všemi lidmi, s nimiž se setká.

Naši planetu v současnosti obývá sedm miliard lidí a do roku 2050 počet

obyvatel pravděpodobně vzroste na devět miliard. To je spousta lidí. Je

mi jasné, že se nebudete seznamovat se všemi (byť byste byli sebevětší

extrovert). Realita je ovšem taková, že počet lidí, s nimiž přijdete do sty

ku během několika měsíců svého života, bude pravděpodobně vyšší než

počet lidí, s nimiž se setkal váš pradědeček za celý svůj život.

K těmto setkáním přidejte do tavicího kotlíku ekonomickou nejistotu,

globalizaci, zahlcení informacemi, nonstop životní styl, zvýšená očeká

vání, rozšíření a vliv internetu i kulturní rozdíly a dostanete poměrně

složitý mix.

A výsledek?

Svět našich předků se ani zdaleka nepodobal tomu, v němž žijeme my.

Zatímco dnes není problém sehnat návod na iPad nebo chytrý telefon,

žádný konkrétní návod na to, jak jednat s lidmi, neexistuje.

Uvedení do obrazu / 17

Jaká je realita?

Lidé jsou jak dobře čitelní, tak nevypočitatelní. Prostí i složití. Mohou

být laskaví. Mohou být brutální. Dávají. Berou. Jsou soucitní. Jsou sa

molibí. Jsou úžasní. Jsou příšerní. Milují. Nenávidí. Jejich životy utváří

minulost, ale přitom žijí v přítomnosti.

Nebudu vám tady věšet bulíky na nos. Řeknu to tak, jak to je.

Uvážíme-li, kolik protikladných vlastností lidé mají, můžeme v nejlep

ším případě doufat, že nám v mezilidských vztazích pomohou některé

užitečné obecné zásady.

Ale nikdo vám nedá žádné záruky.

Tím ovšem neříkám, že bych pro vás neměl dobré zprávy.

Bez ohledu na přehršel protikladů, které utvářejí osobnost člověka, exis

tují určité jednoduché rady, postupy a přístupy, které vám pomohou bu

dovat lepší vztahy jak v osobním, tak v pracovním životě. Nefungují sice

jako kouzelná hůlka, nicméně výrazně zvýší vaše šance získat si úspěch

u lidí.

K dnešnímu dni jsem jako profesionální řečník a kouč pracoval ve třice

ti šesti zemích ve čtyřech světadílech. Přišel jsem na jednu věc: lidé sice

mají odlišnou barvu kůže a různá vyznání, ale ať už působím v Americe,

Africe, Austrálii, Asii, nebo doma v Evropě, všude platí, že to, co nás

spojuje, je silnější než to, co nás rozděluje.

Podle mých zkušeností máme všichni neutuchající touhu po lepším ži

votě – někdy pramení z nouze, ale často ji pohání naše potřeba jistoty

a snaha dát životu hlubší smysl.

Většina z nás si přeje, aby naše děti měly lepší život než my.

Mnozí dychtivě hledáme hlubší smysl života a nalézáme jej ve víře, vzta

zích, konkrétních kauzách nebo díky příslušnosti k určitým skupinám.

18 / Jak získat a ovlivnit téměř každého

Š

p

et

ka

moudr

o

s

t

i

Většina z nás dokáže intuitivně odlišit dobro a zlo.

Ale jsou mezi námi rozdíly.

Kultura, výchova, věk a víra napomáhají vzniku odlišností a formují

naše chování (fascinuje mě zejména, jak kultura ovlivňuje interpretaci

chování druhých – například vyhýbání se očnímu kontaktu je v jedné

kultuře znakem úcty, a v jiné je chápáno zcela opačně).

V úvodu bych proto chtěl upozornit na tyto odlišnosti a také bych rád

předeslal, že vám nenabídnu univerzální návod, jak jednat s lidmi, který

by fungoval na všechny bez rozdílu. Chtěl bych vás ovšem naučit více

si uvědomovat a lépe chápat nejen sebe, ale i druhé a rád bych vám na

bídl postřehy a rady, které můžete uplatnit okamžitě. Jak na pracovišti,

tak mimo ně. Mějte ovšem na paměti, že je budete muset přizpůsobit

na míru vaší konkrétní situaci, kultuře a aktuálnímu kontextu.

Rozhodně tedy uplatněte postřehy, které se podle vás nejlépe blíží realitě

a jsou nejvíce relevantní. Nezapomínejte ale, že ani rada, která jednou

v určité situaci zabrala, nemusí být v jiné situaci účinná. Takový je někdy

život a takoví jsou i lidé. Klíčem k úspěchu proto bude vaše flexibilita.

Zapamatujte si jednu věc. Sebelepší myšlenka vám bude k užitku pouze

v případě, že ji použijete tím správným způsobem, ve správném kontex

tu a ve správnou chvíli. Koneckonců...

Hasicí přístroj může být

neocenitelný. Člověku, který se

topí, je však k ničemu.

Uvedení do obrazu / 19

Proč je kniha napsána touto formou?

Mezi lidmi se vždy najdou milovníci knih. Pro leckoho není na světě

nic lepšího než dobrý román. Ale jak velké procento populace se s potě

šením prokousává knihou o podnikání nebo svépomocnou příručkou?

Odhaduji, že poměrně malé.

Kolik lidí si kupuje manažerské a svépomocné publikace, a nikdy je ne

dočte do konce?

Odhaduji, že poměrně hodně.

V době bohaté na peněžní prostředky, ale chudé na čas, v době, kdy

komunikujeme prostřednictvím blogů a tweetů a méně čteme dlouhé

knihy, bylo mým cílem skloubit to nejlepší z obou těchto světů.

Napsat knihu, která obsahuje jednoduché moudré rady v malých por

cích, které vás nezahltí. Knihu, kterou lze číst po kratších, lehce stravi

telných úsecích.

Knihu, po jejímž přečtení nebudete přesycení informacemi, ale která vás

nabije energií a inspiruje díky zajímavým postřehům a nápadům.

Nejspíš si všimnete ještě něčeho.

Text, který se chystáte číst, je jednak prostý a jednak přímočarý.

Záměrně.

Mým cílem je naučit vás lépe chápat lidi, lépe s nimi komunikovat a na

vazovat vztahy.

Nejde mi o to, masírovat vaše intelektuální ego.

Steve Jobs zasvětil celý svůj život zjednodušování složitých věcí. Já po

chopitelně nejsem žádný Steve Jobs, ale stejný přístup najdete i v mé

knize.

Jednoduchost.

20 / Jak získat a ovlivnit téměř každého

Přímočarost.

Touhu prokopat se k jádru věci.

Nápady a postřehy sdělované stručnou formou a po špetkách.

Nabízím vám také upřímnost. Podělím se s vámi o své chyby i úspěchy

a prozradím vám, jak jsem se z nich poučil.

A taky před vás budu stavět výzvy. Je možné, že vám čtení některých

pasáží lehce znepříjemním.

To jste nečekali, co?

Líbí se nám, když ze sebe máme dobrý pocit. Libujeme si, když k do

sažení úspěchu nemusíme hnout prstem. Jste-li stejní jako já, líbilo by

se vám, kdyby vás jen pouhé přečtení knihy dokázalo zázračně změnit.

Na tuto past si dávejte velký pozor. Víte, snadno můžeme podlehnout

sebeklamu a uvěřit, že rozsáhlejší vědomosti nám zajistí větší úspěšnost.

Budu k vám velice upřímný.

Chodím po téhle planetě už docela dlouho. A viděl jsem už pár vysoce

erudovaných průšvihů. Setkal jsem se s lidmi, kteří byli sice velice inte

ligentní, ale v mezilidských interakcích vysoce nekompetentní.

Vědomosti vám umožní slibný začátek, ale nezaručí vám i úspěšný ko

nec. A totéž platí o vysokém IQ.

Očekávejte tedy výzvy. Nejde totiž jen o to, abyste si knihu přečetli. Zís

kané vědomosti je potřeba hned uplatnit. Na druhou stranu vám slibuji,

že v knize najdete i pasáže, které vám vyloudí úsměv na rtech. Vážně

doufám, že vás bude čtení bavit, a zároveň bych byl rád, abyste tu a tam

měli pocit, že před vás kladu velké výzvy.

Možná vás některé kapitoly zaujmou více než jiné. Schopnost získat si

lidi je široké téma, které zahrnuje celou škálu problémů. Některá témata,



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.