načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Jak se zbavit napětí, stresu a úzkosti - Ján Praško

Jak se zbavit napětí, stresu a úzkosti
-15%
sleva

Kniha: Jak se zbavit napětí, stresu a úzkosti
Autor:

Publikace je určena všem, kteří často trpí pocitem nervozity a napětí, mají starosti, obavy, nepříjemné tělesné pocity, nedokážou odpočívat atp. Vysvětluje základní poznatky a příznaky úzkosti a ... (celý popis)
157
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost


hodnoceni - 78.5%hodnoceni - 78.5%hodnoceni - 78.5%hodnoceni - 78.5%hodnoceni - 78.5% 95%   celkové hodnocení
4 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Grada
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 22.11.2002
Počet stran: 204
Rozměr: 14×21 cm
Úprava: 201 stran : ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Vývojová psychologie. Individuální psychologie
ISBN: 978-80-247-0185-1
EAN: 9788024701851
Popis

Publikace je určena všem, kteří často trpí pocitem nervozity a napětí, mají starosti, obavy, nepříjemné tělesné pocity, nedokážou odpočívat atp. Vysvětluje základní poznatky a příznaky úzkosti a jejich vztah ke stresovým událostem běžného života. Autor radí, jak řešit problémy i jak jim předcházet. Samostatná kapitola je věnována asertivitě.

Další popis

Z OBSAHU ÚVOD O čem je tato kniha? 1. FUNKCE OBAV NAPĚTÍ A ÚZKOSTI Reakce "boj nebo útěk" Co je to generalizovaná úzkostná porucha Zmapujte svoji úzkost a napětí Poznejte způsoby, jak úzkostné epizody zvládáte Sebeposuzovací stupnice Příčiny nadměrné úzkostnosti Stres Životní události Bludné kruhy Myšlenky Emoce Tělesné reakce Chování Bludné kruhy 2. JAK SE ZBAVIT OBAV, STAROSTÍ, ÚZKOSTÍ A NAPĚTÍ Léčba léky Délka léčby Jak vysadit léky na uklidnění Psychoterapie Dynamická psychoterapie a psychoanalýza Skupinová psychoterapie Kognitivně behaviorální psychoterapie (KBT) Kdo je to psychoterapeut 3. KONTROLA OBAV A STAROSTÍ Rozpoznání úzkostných automatických myšlenek Zpochybňování automatických úzkostných myšlenek A) Uvědomění si vztahu mezi úzkostí a automatickými myšlenkami B) Zkoumání pravdivosti automatických myšlenek C) Hledání racionální odpovědi na situaci a automatické myšlenky D) Vyhodnocení racionální odpovědi a akce Jaké chyby děláme ve svém uvažování Smiřte se s tím nejhorším, co by se mohlo stát Testování metakognicí Kognitivní restrukturace Metoda padajícího šípu Zpochybňování škodlivých kognitivních schémat 4. KONTROLA TĚLESNÝCH PŘÍZNAKU ÚZKOSTI Nácvik klidného dýchání Relaxace Progresivní relaxace Zkrácená progresivní relaxace Podmíněná relaxace Rychlá relaxace Aplikovaná relaxace Autogenní trénink Problémy při nácviku relaxace Tělesné cvičení Zvládnutí poruch spánku 5. MODIFIKACE A KONTROLA CHOVÁNÍ Odměň se sám, ostatní zapomenou Experimenty Plánování času Plánování času jako sebevedení a sebeřízení Příjemné aktivity 6. OPTIMÁLNÍ KOMUNIKACE ANEB "ASERTIVNÍ NEBOJSA" Komunikační zlozvyky aneb "Jeden o koze, druhý o voze" Chyby při sdělování Zlozvyky při naslouchání Pasivita, agresivita, manipulace a asertivita Neverbální komunikace aneb "Co šimpanz čte lépe" Jednoduché asertivní reakce aneb "Méně znamená více" Reakce zpětnou vazbou Otevřené vyjadřování vlastních pocitů aneb "Mám tě rád nebo nemám tě rád" Ano nebo ne v souladu s tím, co doopravdy chceme, aneb "Sbohem pokrytectví a pocitům viny" Schopnost žádat to, na co máme právo, a vydržet aneb "Přeskakující gramofonová deska" Technika otevřených dveří aneb "Asertivní judo" Negativní dotazování aneb "Svěř mi, co ti na mně vadí" Negativní aserce aneb "Se stínem na štítě" Pozitivní aserce aneb "Hříbek pochval, muchomůrku nepohaň" Pochvala a ocenění aneb "Co po druhých chceš, dělej pro ně taky" Vyjádření blízkosti a vřelosti aneb "Konec studu za svou lásku" Povzbuzení aneb "Jsem s tebou" Kompliment aneb "Kytka pomněnek z čistého srdce" Umění empatického naslouchání aneb "Myslím, že ti rozumím" Umění požádat o laskavost aneb "Konec strachům z odmítnutí" Reakce na odmítnutí aneb "Máš na to právo..." Asertivní obligace aneb "Dohodni se, dohodni se, dohodni se…" Vyjednávání aneb "Dbej na to, ať oba zvítězíte" Obrana před manipulativními výčitkami aneb "Člověče, nezlob se, já se taky nezlobím" Jak přijímat oprávněnou kritiku aneb "Čestně, hrdě, bez vzdoru" Nepravdivá, nevhodně nebo útočně podaná kritika aneb "Věcně, pevně, s nadhledem" Umění kritizovat a přitom neponižovat aneb "Čekej ozvěnu" Umíte vyjádřit svůj hněv aneb "Konec dusna ve vlastní šťávě" Jak reagovat na rozzlobeného jedince aneb "Přežij to ve zdraví"


Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Kurz duševní rovnováhy Kurz duševní rovnováhy
Peterková Michaela
Cena: 225 Kč
Sám proti stresu Sám proti stresu
Cimický Jan
Cena: 209 Kč
Jak se zbavit úzkosti a fobií Jak se zbavit úzkosti a fobií
Bourne Edmund J.
Cena: 678 Kč
Jak se navždy zbavit paniky, úzkosti a strachu Jak se navždy zbavit paniky, úzkosti a strachu
Bernhardt Klaus
Cena: 254 Kč
Svoboda v jídle jednou provždy Svoboda v jídle jednou provždy
Hartwigová Melissa
Cena: 249 Kč
Ke knize "Jak se zbavit napětí, stresu a úzkosti" doporučujeme také:
Asertivitou proti stresu -- 2., přepracované a doplněné vydání Asertivitou proti stresu
Věřte sami sobě! Věřte sami sobě!
Umění slovní sebeobrany -- Jak pohotově a vtipně reagovat na slovní útoky a provokace Umění slovní sebeobrany
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist