načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Jak se naučit 100 slovíček za hodinu - Jakub Pok

Jak se naučit 100 slovíček za hodinu

Elektronická kniha: Jak se naučit 100 slovíček za hodinu
Autor:

Naučte se 100 slovíček za hodinu se známým trenérem paměti Jakubem Pokem! Zapomeňte na biflování slovíček, jde to i jinak. S novou revoluční metodou slovíček v příbězích se budete ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  212
+
-
7,1
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6% 90%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku: ano
Médium: e-book
Počet stran: 173
Rozměr: 21 cm
Úprava: tran : ilustrace
Vydání: První vydání
Spolupracovali: ilustrace Lada Vančišinová
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-271-0319-5
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Naučte se 100 slovíček za hodinu se známým trenérem paměti Jakubem Pokem! Zapomeňte na biflování slovíček, jde to i jinak. S novou revoluční metodou slovíček v příbězích se budete učit cizí jazyky efektivně a ještě se u toho pobavíte. Pokud nechcete trávit stovky hodin nad učebnicemi bez valných výsledků, je tato metoda přesně pro vás! (revoluční metoda slovíček v příbězích)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Jakub Pok - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

JAKUB POK

JAKUB POK

JAK

SE

NAUČIT

100

SLOVÍČEK

ZA

HODINU

Revoluce v učení slovíček je tu!

Naučte se 100 slovíček za hodinu

se známým trenérem paměti

Jakubem Pokem!

Zapomeňte na bifl ování slovíček, jde to i jinak. S novou

revoluční metodou slovíček v příbězích se budete učit cizí

jazyky efektivně a ještě se u toho pobavíte. Pokud nechcete

trávit stovky hodin nad učebnicemi bez valných výsledků,

je tato metoda přesně pro vás.

Znám dva zázraky paměti. Lachtany, s nimiž bych nechtěl hrát mariáš, protože si

pamatují karetní kombinace i deset let. A pak autora této knihy Jakuba Poka,

který si dokáže balíček 52 kanastových karet zapamatovat do dvou minut.

Jeho kniha vám nezapomenutelně rozehraje paměť!

VLADIMÍR KOŘEN

Česká televize, pořad Zázraky přírody

Jakub Pok mi na počátku roku 2016 během víkendového kurzu ukázal, jak mít díky

paměťovým háčkům na háku svůj diář – prostřednictvím mentálního aerobiku

v jeho Škole paměti jsem se mnohé naučila. Čtivost a inspirativnost Jakubovy

nové knížky, která při studiu jazyků pomůže všem bez rozdílu,

mě tedy vůbec nepřekvapuje.

KATEŘINA KADLECOVÁ

týdeník Refl ex

Grada Publishing, a.s.

U Průhonu 22, 170 00 Praha 7

tel.: 234 264 401, fax: 234 264 400

e-mail: obchod@grada.cz

www.grada.cz


Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy

nesmí být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jinépodobě bez předchozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití

této knihy bude trestně stíháno. Mgr. et Mgr. Jakub Pok Jak se naučit 100 slovíček za hodinu Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 6645. publikaci Odborná spolupráce PhDr. Lucie Poková Odpovědná redaktorka Mgr. Lucie N. Marková Spolupráce na knize Ing. Jitka Štrachová Grafická úprava a sazba Eva Hradiláková Ilustrace Lada Vančišinová Návrh a zpracování obálky Vojtěch Wagner Fotografie Hana Connor Počet stran 176 První vydání, Praha 2017 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. © Grada Publishing, a.s., 2017 ISBN 978-80-271-9858-0 (ePub) ISBN 978-80-271-9857-3 (pdf) ISBN 978-80-271-0319-5 (print) OBSAH O AUTOROVI ........................................................................................................................ 5

OHLASY ................................................................................................................................ 7

100 SLOVÍČEK ZA HODINU? ..................................................................................... 9

CO V KNIZE NAJDETE? ............................................................................................... 15

TEST ..................................................................................................................................... 17

KDO SE NENAUČÍ JAZYK ZA ROK, NENAUČÍ SE HO NIKDY! .................. 20

TŘI PILÍŘE DOKONALÉ PAMĚTI ............................................................................... 24

SLOVÍČKA V PŘÍBĚZÍCH .............................................................................................. 31

ANGLICKY, NĚMECKY NEBO TŘEBA ČÍNSKY? ................................................ 44

JAK NA TO? ..................................................................................................................... 54

SLOVÍČKA 1

NAKUPOVÁNÍ A MÓDA ............................................................ 57

2

RESTAURACE A JÍDLO ............................................................. 69

3

CESTOVÁNÍ ..................................................................................... 79

4

PRÁZDNINY A POČASÍ ............................................................. 89

5

RODINA ............................................................................................ 99

6

PRÁCE ............................................................................................ 109

7

BYDLENÍ ........................................................................................ 119

8

KULTURA ...................................................................................... 127

9

VZDĚLÁVÁNÍ .............................................................................. 137

10

LIDSKÉ TĚLO .............................................................................. 147

11

ZDRAVÍ ........................................................................................ 155

ZÁVĚR ................................................................................................................................ 164

REJSTŘÍK ........................................................................................................................ 165


Tato kniha je věnována každému, kdo se již nechce slovíčka

stále jen dokola učit, ale konečně i NAUČIT.

Děkuji své ženě Lucii,

která s přípravou knihy strávila tolik času,

že bych ji bez nadsázky mohl označit jako spoluautora.


5

O AUTOROVI

Jakub Pok je lektorem a zakladatelem Školy paměti.

Paměťovými technikami a tréninkem paměti sezabývá již více než dvacet let. Je schopen sizapamatovat 52 kanastových karet v přesném pořadí za méně

než 2 minuty nebo 25 telefonních čísel do 5 minut.

Sám často říká, že ho vždy zajímalo hlavně praktické

využití paměťových technik v každodenním životě,

při práci, studiu či při učení cizích jazyků. Od roku 2009 tyto dovednosti předává účastníkům firemních školení, seminářů a veřejných kurzů Školy paměti. Účastníci kurzů jeho projev častooznačují jako strhující, zábavný a velmi poučný. Pravidelně publikuje články o paměti a seznamuje veřejnost v Českéreublice i na Slovensku s možnostmi, jak využívat paměťové techniky v praxi. S Jakubem Pokem vyšly desítky článků a rozhovorů v denících a časopisech Reflex, Téma, Instinkt, Psychologie Dnes, Zdraví, Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a jiné. Byl hostem v televizních pořadech Nejchytřejší Čech, Show Jana Krause, Zázraky přírody, Všechnopárty a v mnoha rozhlasových pořadech jako například Host Radiožurnálu. Připravil také vlastní pořad o paměťových technikách pro Stream.cz. Jakub Pok stojí za vznikem unikátní online aplikace 2000 SLOVÍČEK, která svým uživatelům umožňuje několikanásobně zrychlit učení cizích jazyků. Velké oblibě se těší také jeho projekt TrénujPaměť.cz – jediný portál v České republice, kde si může každý zdarma vyzkoušet atrénovat paměťové techniky. Jakuba Poka můžete kontaktovat na adrese jakub.pok@skolapameti.cz. Více informací na www.skolapameti.cz, www.trenujpamet.cz a www.2000slovicek.cz.

7

OHLASY

„Školu pamäte a metódu slovíčok v príbehoch som prizdokonaľo

vaní svojich jazykových a vedomostných znalostí využil ja, aj moji

kolegovia. Je to skvelá technika, ktorá vďaka progresívnemuspô

sobu školenia a profesionálnemu prístupu Jakuba Poka, ktorého

si osobne vážim, ponúka možnosť ľahko a jednoducho obsiahnuť

nový prístup vo výučbe cudzých jazykov. Verím, že tak ako pomohla

nám, dokáže pomôcť každému, kto má záujem učiť sa efektívne

spôsobom, ktorý vo vás zanechá ‚trvalé následky‘.“

JUDr. Martin Miller, Ph.D., generální ředitel UPC

Česká a Slovenská republika

„Paměťové kurzy úžasně obohatily můj osobní i profesní život,dě

lím jej teď na dobu před Pokem a po Pokovi . Ve škole se žáci

naučí daleko více slovíček, které si pamatují, a kolik se u tohona

smějeme! Komenský by z nás měl radost!“

Daniela Kratinová, učitelka němčiny ZŠ Zlín

s rozšířenou výukou jazyků, Kvítková 4338

„V době, kdy jsem začal využívat Jakubovu metodu, jsem již uměl

dva cizí jazyky, a měl jsem tedy možnost srovnávat. Rychlost učení,

ale především efektivita, s jakou jsem se učil, mě nadchla apotvr

dila, že tento systém učení funguje! Jakube, jsem rád, že jsem před

lety navštívil tvůj kurz, díky kterému jsem se naučil španělsky rychle

a s chutí.“

David Bíža, podnikatel

8

„Bezkonkurenční metoda, se kterou mají konečně šancizapamato

vat si slovíčka všichni. Od té doby, co studentům vyprávím příběhy

Jakuba Poka plné slovíček, nemusí se už vlastně nikdo nic učit. Jde

to samo...“

Tamara Kolátorová, ředitelka školy Lingua Effect

„Používání paměťových technik mi navrátilo optimismus a chuť

rozšiřovat si slovní zásobu anglického a německého jazyka, včetně

právnické terminologie. Slovíčka se učím rychleji a efektivněji.Me

todu slovíček v příbězích ze své zkušenosti považuji za nejúčinnější

při osvojování si cizího jazyka.“

Pavlína Součková, advokátka, Brno

„Jsem moc ráda, že jsem se přiměla absolvovat Jakubovy kurzy, jak

základní, tak kurz zaměřený na jazyky. Techniky učení se zprvumů

žou zdát „potrhlé“ a zdlouhavé, ale fungují! Chce to být jen trochu

trpělivý a pravidelně trénovat. Jak si je osvojíte, jde to pak samo...“

Gabriela Lachoutová, předsedkyně představenstva J&T

Family Office, a.s.

9

100 SLOVÍČEK ZA HODINU?

Chtěli byste se naučit 100 a více slovíček za méně než hodinu?

A mít je navždy uložené v paměti? Tak to nepůjde! Lépe řečeno,

je to nemožné, pokud budete k učení jazyků i nadále přistupovat

jako většina lidí kolem vás a slovíčka se budete učit klasickýmbi

flováním. Na paměťových soutěžích si lidé dokážou uložit okolo

50 slovíček do pěti minut. Je zajímavé, že nikdo z nich nemáfoto

grafickou paměť ani není geniální. Jediné, co tito lidé ovládají, je

správná technika. A to vůbec nejzajímavější je, že podobnoutech

niku můžete ovládat i vy!

Hned na úvod vám položím jednu otázku. Už jste se někdyzamys

leli nad tím, jak se učit cizí jazyk? Vzhledem k tomu, že držíte v ruce

knihu o učení slovíček, tak pravděpodobně ano. Ale ruku na srdce,

opravdu jste přemýšleli o tom, jakým způsobem se slovíčka učit?

Jak postupovat v rámci jedné lekce? Kdy opakovat? Jestli máte

správnou učebnici? Je zajímavé, že když stejné otázky položím

účastníkům svých seminářů, přihlásí se tak jeden nebo maximálně

dva. Přitom většina z nich tráví s jazyky stovky hodin, a někteří mají

dokonce spočítáno, kolik je všechny kurzy, učebnice a výuková

CD stály.

Není se čemu divit, vždyť nás ve škole většinou nikdy nikdo neučil,

jak se jazyky učit. Alespoň mně to tedy nikdo neřekl. Věděl jsem

vždy velmi dobře, jaký je úkol na další hodinu, kolik slovíček se

musím naučit a jaký článek si mám přečíst. Jak se to mám alena

učit, jsem se bohužel nedozvěděl. V učení jsem tehdy stejně jako

většina lidí neměl žádný systém.

10

Často přirovnávám učení jazyků k lyžování. Můj instruktor mi kdysi

na svahu řekl: „Jakube, vidíš těch 90 procent lidí, kteří sjíždí svah

a nemají správnou techniku? Většina z nich se to učila kdysi dávno

od svých rodičů nebo to zkrátka odkoukali. Dělají elementárníchy

by, které jim neumožní pohodlnější a bezpečnější jízdu, přitom by

stačilo tak málo.“

Vždy si na něj vzpomenu, když mi lidé přiznávají, že se jazyk učí

deset let, nebo dokonce celý život, a stále bez valných výsledků.

Když to s nimi rozebírám, připadá mi, jako by dělali všechnoúpl

ně obráceně. Slovíčka se biflují a v učení nemají žádný systém ani

pravidelnost. Logicky pak nevidí pokroky, učení jim nejde a nebaví

je to. Mnohdy mám pocit, že porušují snad veškerá pravidlafungo

vání našeho mozku.

Není již na čase vzít si na chvíli instruktora a naučit se pomyslné

obloučky, abychom při učení jazyků získali větší jistotu a lépe se

nám jelo?

Když si mohu zapamatovat balíček karet,

proč by to nemělo jít se slovíčky?

Sám jsem vždy hledal cesty, jak svou přirozenou paměťněkolika

násobně zlepšit. Připadalo mi divné, že by se proces učení nedal

zrychlit. Proč se někdo naučí anglicky za rok a někomu to i přes

veškerou snahu trvá léta? Naštěstí jsem při studiích v Německu

objevil pro mě do té doby zcela neznámé paměťové techniky.Zjis

til jsem, že existují lidé, kteří jsou schopni zapamatovat si za méně

než 5 minut celý balíček 52 karet v přesném pořadí neboneuvě

řitelných 30 telefonních čísel bez jediné chyby. Jen pro srovnání,

lidé si zapamatují průměrně jedno až dvě telefonní čísla. Byl jsem

jejich výkony fascinován a úplně jsem paměťovým technikámpro

padl. Začal jsem je zkoušet na sobě a s úžasem jsem zjistil, že lidská

paměť má limity úplně jinde, než jsem si původně myslel.Rych

le jsem pochopil, že nešlo o jedince s fotografickou pamětí nebo

11

šarlatány, ale že mohu podobných výkonů s trochou tréninkudo

sáhnout také. Sám jsem si již po několika týdnech dokázalzapama

tovat 25 telefonních čísel nebo 40 historických dat včetně událostí

či 500 binárních čísel do pěti minut. U 52 kanastových karet jsem

se dostal pod tři minuty. Ukládání karet do paměti na rychlost se

ale hodí spíše do nějaké show, mě vždy nejvíce zajímalo praktické

využití technik v reálném životě. Když si mohu zapamatovatbalí

ček 52 karet, proč by to nemělo jít se slovíčky?

Začal jsem experimentovat nejprve s německými slovíčky. Každý

den jsem přidával nová slovíčka a díky technice jsem se jich byl

schopen naučit i 300 denně. Takové množství katapultuje vašislov

ní zásobu za několik týdnů do zcela jiných rovin. Už nebyl důvod

hledat jinou cestu. Známou techniku klíčového slova jsem sipo

stupně upravil, vytvořil si vlastní pravidla a začal zkoumat principy

opakování. To, že metoda fungovala, jsem již bezpečně věděl, jak

ale udržet tak velké množství slovíček v paměti? Kolikrát musím

slovíčko zopakovat, aby zůstalo v dlouhodobé paměti? Kdy jenej

vhodnější opakovat? Později jsem paměťové techniky začalrozši

řovat i na učení se nepravidelných a frázových sloves,předložko

vých vazeb či členů. Techniku jsem postupně piloval a sestavil si

ucelený systém, jak zvládnout celou jazykovou učebnici za šest až

dvanáct měsíců.

Když jsem později úspěšně složil nejvyšší mezinárodní zkoušku

z německého jazyka, věděl jsem, že možnosti, které při učení cizího

jazyka skýtají paměťové techniky, jsou nekonečné. Přišlo mi škoda,

že se o tom tak málo ví.

Jak to funguje?

Teď vás za méně než dvě minuty naučím 8 slovíček. Budu po vás

jen chtít, abyste soustředěně četli a představovali si následující

příběh. Základem všech paměťových technik je vytváření obrazů,

protože na ty naše paměť mnohem lépe slyší. Slovíčka teď neřešte,

nyní nám jde jen o příběh. Čtěte pomalu a pozorně a zkuste si vše představovat, jako kdyby to byl film, který je před vámi promítán na plátně. Po přečtení každé scény na chvíli zavřete oči a vše si živě představte. Následně vám položím otázky, na které budete odpovídat.

Sedíte v restauraci a chcete jíst, číšník dlouho nejde a vyzačnete jíst své manžetové knoflíčky. Poté vstanete, vycházíte

z restaurace a náhle vám cestu zatarasí velký pes, který má

v hubě pero a vrčí. Rychle ho oběhnete, utíkáte ulicí dál, až

přiběhnete k obrovskému náměstí. Zde jsou tisíce lidí, kteří se

modlí a pokaždé, když se pomodlí, tak narvou hlavu doprejtu. Uprostřed náměstí vidíte velké pódium, na kterém právě

probíhá svatba, ale všichni s hrůzou sledují, jak nevěsta bodá

nožem ženicha. Nevěsta skončí ve vězení a najednou jí zdlaně začne růst obrovská palma. Rychle po ní vyleze, přeskočí

zeď vězení a utíká lesem pryč, když vtom se jí přilepí na prst

na noze toast. Doběhne až domů, kde z té námahy dostane

velmi silnou chřipku. Během chřipky na ní přistávají gripeny

(bojové letouny). Ráno se pak probudí stále ještě s chřipkou,

oblékne se a jde do lékárny. Je to ale dost zvláštní lékárna,

protože zde nejsou žádné léky, ale všude jsou jen samé boty,

ze kterých se sype kakao. Nyní pro vás jistě nebude žádný problém odpovědět na následující otázky. Zkuste si u nich vždy sami pro sebe říci správnou odpověď. Tak tohle vám pravděpodobně šlo. Kde jsou ale ta slíbená slovíčka? Jsou schovaná v příbězích a vy jste se je právě naučili, aniž byste o tom věděli. V restauraci jste začali JÍST MANŽEtové knoflíčky. JÍST se francouzsky řekne MANGER [MANŽE]. Velký PES měl v hubě PERO. PES je španělsky PERRO. Když se lidé na náměstí MODLILI, narvali hlavu do PREJtu. MODLIT SE je anglicky PRAY [PREJ]. Nevěsta na SVATBĚ BODÁ ženicha nožem. SVATBA se španělsky řekne BODA. Nevěstě vyrostla na DLANI PALMa. DLAŇ se anglicky řekne PALM.

PAMATUJETE SI?

► Co jste začali jíst v restauraci?

► Co měl v hubě velký pes?

► Do čeho narvali hlavu lidé na náměstí, když se modlili?

► Co dělá na svatbě nevěsta ženichovi?

► Co jí vyrostlo na dlani ve vězení?

► Co se jí v lese přilepilo na prst na noze?

► Co na ní přistávalo, když měla chřipku?

► Co bylo v lékárně místo léků a co se z toho sypalo? V lese se jí na PRST NA NOZE přilepil TOAst. PRST NA NOZE je anglicky TOE [TOU]. Během CHŘIPKY na nevěstě přistávaly GRIPEny. CHŘIPKA je německy GRIPPE. V LÉKÁRNĚ byly místo léků jen samé BOTY a sypalo se z nich KAkao. LÉKÁRNA je španělsky BOTICA [BOTYKA].

Jak si mám všechny ty příběhy pamatovat?

To je klasická obava téměř každého člověka,

který se s technikou setká poprvé. Lidé tovyzkoušejí, vidí, že si slovíčko lépe zapamatují,

ale hrozí se toho, že si všechny příběhy budou

muset pamatovat navždy. Igore, nemusíš se vůbec bát. Skvělé

na technice je právě to, že fantazijní příběhy jsou tu jen pro

počáteční překlenutí neuchopitelnosti nového slovíčka. Tak

schválně, co měl v hubě pes? Výborně, PERO, protožePERRO je španělsky PES. Řekl jsi to možná rychleji, než sis příběh

vůbec vybavil. Příběh je taková berlička pro počátek. Poté, co

si ho několikrát zopakuješ, příběh pomalu odchází a v paměti

zůstává jen samotné slovíčko.

15

CO V KNIZE NAJDETE?

Nyní už víte, jak jsem se k paměťovým technikám dostal, a máte za

sebou i malou ochutnávku. Následovat bude krátký test, ve kterém

si vyzkoušíte, jak jste na tom s pamětí. Test není demotivační, ale

naopak by vás měl motivovat k lepším výkonům. Poté si ukážeme

základní principy, na kterých funguje naše paměť. Ty jsou takézá

kladem paměťové techniky pro učení se cizích slovíček. V různých

cvičeních po vás nebudu chtít nic komplikovaného, jen sespoleč

ně tak trochu vrátíme do dětských let a rozhýbeme si fantazii.Ne

znám nikoho, komu by to nešlo, takže to jistě klapne i s vámi.

V další části se podíváme na samotnou metodu slovíček vpří

bězích. Ukážeme si, jak postupovat, abyste slovíčka sami zvládli.

Technika se dá poměrně jednoduše vysvětlit, ale důležité jedodr

žovat správný postup. Proto si ji společně rozebereme a ukážeme

na příkladech z angličtiny, němčiny, francouzštiny a španělštiny.

Následovat budou anglická slovíčka. Připravili jsme pro vás přes

250 slovíček ve fantazijních příbězích rozdělených do základních

konverzačních témat. Věřím, že vás to bude bavit – my jsme se ve

Škole paměti u vymýšlení příběhů hodně nasmáli. A to je správně,

protože nejlépe si zapamatujete to, co je pro vás něčím zajímavé,

vtipné nebo šokující.

Knihu doplňuje všudypřítomná postavička Rýpavého Igora. Tensi

muluje lehce skeptického účastníka kurzu, který k technicepřistu

puje zprvu nedůvěřivě a na vše se tak trochu rýpavě ptá. Dal jsem

Igorovi do úst ty nejtypičtější otázky, které lidé pokládají akte

ré možná budou v průběhu čtení napadat i vás. Je určitě dobré

16

přemýšlet a ptát se, ale zároveň je třeba být otevřený novýmme

todám. Jde o vyzkoušené a prověřené techniky, které fungují,tak

že se nemusíte bát jim důvěřovat.

17

TEST

V tomto testu je vaším úkolem zapamatovat si 10 slovíček.Neřeš

te, o jaký jazyk se jedná, jen si připravte stopky a prázdný papír.

Na test máte 2 minuty.

Následně otočte na další stranu a doplňte cizí slovíčko.

PARATOM KŘESLO

COPTAN HROCH

LOSDAR OBRAZ

RIBALIM KARAFIÁT

DATMOL KRAVATA

SUP SŮL

LAMENTAGO HLAVA

HADASOL SKLENIČKA

RAKMOP VLAK

LAMAKOP MAJÁK

18

Nyní doplňte cizí slovíčko:

KRAVATA

HLAVA

SŮL

HROCH

MAJÁK

OBRAZ

SKLENIČKA

KARAFIÁT

VLAK

KŘESLO

Počet zapamatovaných slovíček: ...............

19

Tak jak jste dopadli?

Docela jsem se zapotil a mám jen čtyři správně.

Igore, to není nejlepší výkon. Že ty ses taslovíč

ka jen bifloval? Ale abych tě uklidnil, většinou

mají lidé bez techniky v průměru maximálně

pět správně. Mimochodem jednalo se osmy

šlená slova, aby měli všichni stejné šance. Kdo

má více než pět, většinou ve slovech již něco hledal a taktro

chu nevědomky používal paměťovou techniku. Igore, pokud

bys měl devět nebo deset správně, řekl bych ti, že můžeškníž

ku zavřít a jít na pivo. S technikou, kterou si ukážeme, to na

plný počet zvládne každý.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist