načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř - Bohdana Pávková

Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř
-15%
sleva

Kniha: Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř
Autor:

Publikace Jak se holky a kluci učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř obsahuje: 1) soubor her a obrázků k procvičení hlásky – dělení slov na slabiky, skládání slov, tvoření slov ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  169 Kč 144
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
4,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2% 90%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013-10-16
Počet stran: 64
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: 64 stran : ilustrace (některé barev.)
Vydání: 2. vyd.
Spolupracovali: ilustrace Richard Šmarda
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
ISBN: 9788026603801
EAN: 9788026603801
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Ke každé hlásce je uvedeno jak lze dítě motivovat při vyvozování, tj. učení hlásky nápodobou, spolu se souborem obrázků a jazykových her k procvičování hlásky. Následuje krátká povídka se zvýšenou frekvencí dané hlásky. Cvičení přispívají ke zlepšení mechanické paměti a rozvíjení fonematického sluchu a jsou vhodná i pro dobře vyslovující děti k snadnějšímu učení počátečního čtení. Text volně navazuje na publikaci Hrajeme si s řečí. Logopedie pro děti od 4 do 7 let v příručce pro rodiče procvičuje řečové nedostatky hlásek, v nichž bývá nejčastější nesprávná výslovnost.

Popis nakladatele

Publikace Jak se holky a kluci učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř obsahuje: 1) soubor her a obrázků k procvičení hlásky – dělení slov na slabiky, skládání slov, tvoření slov odvozováním, rýmování, tvoření zdrobnělin, opačný význam slov... (slouží k obohacování slovní zásoby, cvičení paměti, rozvíjení fonematického sluchu, usnadňuje počáteční čtení) 2) krátké povídky se zvýšenou frekvencí dané hlásky (lze je využít pro upevňování nově vyvozených hlásek a k napodobování modulačních faktorů řeči: rytmu, tempa, dynamiky) Vážený dospělý, oslovuji Vás záměrně takto, protože nevím, zda jste rodič, prarodič, případně učitel nebo student zajímající se o kultivaci naší mateřštiny. Možná také, že máte ve své blízkosti človíčka, kterému není moc dobře rozumět, a vy si děláte starosti, jak se domluví s kamarády a jak to asi zvládne ve škole. Nyní, kdy má komunikace stále větší vliv na uplatnění člověka ve společnosti a ve světě práce, chceme našim dětem i z tohoto hlediska poskytnout co nejlepší podporu. Proto jste možná sáhl po knize Bohdany Pávkové s ilustracemi Richarda Šmardy Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř. Nebo se snad vašemu dítku zalíbila lákavá barevná obálka? Mnohem lépe, protože bude s tím větší chutí, s vaší pomocí, rozhýbávat mluvidla, jak se odborně říká rtům, jazyku, zubům…, tedy všem částem našeho těla, které se na řeči podílejí. Nesmíme také zapomenout na zrak a sluch a samozřejmě na mozek, který vše řídí. Uvědomujeme si totiž, že pro správnou řeč nestačí jen dobře otvírat ústa a hýbat jazykem. Musíme přemýšlet o obsahu toho, co chceme sdělit, a hlavně nás musí mluvení těšit. Nutíme-li dítě k mluvení, určitě je nepřimějeme ke správné řeči a ještě navíc v něm vzbudíme k řeči odpor a bohužel často i odpor k učení. Využijeme-li však doporučení a výborně, na vysoké odborné úrovni, zpracované hry a cvičení významné logopedky s dlouholetou úspěšnou praxí Bohdany Pávkové, určitě se nám podaří dítě pro společnou práci získat. Ti z nás, kteří znají dřívější úspěšné publikace autorky, mi dají za pravdu, že tato nová knížka dále rozvíjí předchozí (např. Hrajeme si s řečí, 2004, Říkej si se mnou, 2005) a liší se od nich. V prvé řadě je tu příběh dětí, které si s řečí „hrají“. Ten tvoří z „logopedických cvičení“ celek, který povzbuzuje chuť dítěte v práci pokračovat. Dalším kladem je povzbuzování aktivity dítěte formou úkolů, „čtení“ obrázků a konečně naslouchání příběhům a jejich vyprávění. Autorka samozřejmě uplatnila všechny odborné zásady umožňující upevnění správné výslovnosti, rozvíjení vyjadřovacích schopností dítěte. Proto je vhodné postupovat přesně podle jejích doporučení, nespěchat, zkrátka si to s dítětem užívat a radovat se z úspěchu. Bude to pro něj jistě příjemná práce – hra, protože bude mít prostor i pro dotvoření – vybarvování lákavých ilustrací Richarda Šmardy. Knížka bude užitečná pro děti předškolního věku i pro začínající školáky, které podpoří v začátku čtení. Hodně radosti ze společné práce přejePhDr. Alena Šafrová speciální pedagožka, logopedka (logopedie pro děti od 4 do 7 let)

Další popis

Publikace je určena dětem, které mají problémy s výslovností hlásek uvedených v názvu knihy. Děti si formou slovních hříček připomenou, jak se učily jednotlivé hlásky vyslovovat a užívat v řeči. Jde tedy o nástin metodiky vyvozování, upevňování a včleňování hlásek do plynulé řeči. Rodiče tak mají možnost se seznámit, jak se s dětmi může pracovat při nápravě řeči. Vyvozování hlásek fixace však patří do rukou logopeda.



Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Bohdana Pávková - další tituly autora:
Zákazníci kupující knihu "Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

30

Lenka vzala Jáchymka za ruku a vrátila se s ním na louku. Hráli si spolu

na včelky. Potom hledali, co leze a co neleze. Rozhlédli se a jmenovali, co je

zelené.

Procvičení hlásky Z. Jmenujeme zvířata, dítě doplňuje: leze – neleze. Živočichy, kteří lezou, dítě vybarví.


31

Na zahradě zrály jahody. Lenka vzala Jáchymka na zahradu. Najedli se jahod

a prohlíželi si, co všechno na zahradě začíná na Z. Lenka jmenovala:

„Záhony, zelenina, zelí, zvonky, zalévá, zobák, pták zvonek zelený, květina

zvonek, zlatobýl, zimolez.“

Jáchymek chtěl také něco říct, tak řekl: „Zebra.“

„Ano, zebra taky začíná na Z, ale na naší zahradě ji neuvidíme. To musíme

do zoo nebo do Afriky.“

Rozvíjení sluchu pro hlásky. Pojmenujeme obrázky, dítě po nás opakuje a určí, kterou hláskou slovazačí

nají. Zelenou barvou vybarví, co bývá zelené.


32

Jáchym chtěl jet do zoo hned, ale Lenka že ne: „Do zoo pojedeme až v neděli,

ale budu ti vyprávět o dětech, jak byly v zoo.“

Zuzanka, Tereza, Honzík a Zdeněk jeli do zoo. Malé Zuzance se nejvíc líbila

koza a kůzlata. Honzík obdivoval ptáka s velkým zobákem. Pozorovali zmiji,

poznali ji podle klikaté čáry. Zmije vyplazovala jazyk a Zuzanka se jí bála.

Ve výběhu viděli velikého zubra a taky zebry. Kluci chtěli vidět bizony, ale

ti ve výběhu nebyli. „Nevadí, na bizony se pojedeme podívat do Arizony,“

vytahovali se kluci. Holky chtěly být také zajímavé a vychloubaly se: „A my

se pojedeme podívat na zebu.“ Sice neví kam, ale to jim nevadí. Hlavně že

jim kluci závidí.

Krátké povídky využijeme k  poslechu i  reprodukci. Dítě po  nás opakuje mluvní celky a  tím si naučené

hlásky upevňuje.

Poznámka – zebu je skot z tropických oblastí. Má dlouhé vztyčené rohy a tukový hrb na hřbetě.


33

Zuzance se v zoo nejvíc líbila koza, a tak Lenka vyprávěla Jáchymovi o koze:

„Koza Líza chodila po mezi. Měla novou blůzu a na ní veliké Z. Koza se

chtěla pochlubit a zavolala: ,Mám novou blůzu a na ní veliké Z.‘ Najednou

se ozývá BZZZZZ. To vosy. Koza se polekala a utíkala. Vosy za ní. To byly

závody! Kdo v nich asi zvítězil?“


34

Č

Lenka a Katka byly u počítače. Vymýšlely nějakou hru. „Zahrajeme si

na hezká slovíčka a začneme svými jmény.“ Na klávesnici napsaly Lenička

a Kačenka, ale stala se chyba. Na obrazovce se objevilo Kacenka. Holky

zapomněly na počítač a hrály si na malé holčičky, které neumí Č. „Nejlíp se

naučíme Č, když budeme volat na kočky ČI ČI ČI.“ Možná že holky zavolaly

devětkrát, protože se objevilo devět koček. „Propána, až maminka přijde

domů a uvidí devět koček, to bude mela! Musíme něco udělat.“

Volaly ČI ČI ČI a lákaly kočky na kočičí dobroty. Kočky se nechaly nalákat.

Všechno snědly a utekly. A holky si oddechly.

Povídání o kočkách je motivace k vyvození hlásky Č nápodobou. Zavoláme několikrát ČI, ČI, dítě po nás

opakuje. Daří-li se mu slabiky napodobit, můžeme vyslovovat slabiky: TO, ME, TAN, KO, LÉ, HU, MÁ, PÁ, PU,

MU, BE, KLE, BU, LOU a dítě doplňuje slabikou ČÍ. Potom po nás opakuje celá slova. Točí, mečí, tančí, kočí,

léčí, hučí, máčí, páčí, pučí, mučí, bečí, klečí, bučí, loučí.


35

Holky si šly hrát na hřiště. Vytáhly veliký pytel a vysypaly plno míčů. Neví,

jakou míčovou hru si zahrají.

Procvičení hlásky Č v mluvních celcích. Naučená hláska se snadněji začlení do řeči, když se v několika

slovních spojeních opakuje stejné slovo (velký míč, pruhovaný míč, puntíkovaný míč, míč na kopanou,

míč na tenis, gymnastický míč).


36

Teprve teď si holky hrají na hezká slovíčka.

Tvoření zdrobnělin a procvičení hlásky Č uprostřed slov. Kontrolujeme, zda je dítě schopné samostatně

užívat naučenou hlásku ve slovech. Nedaří-li se, musí po nás slova opakovat. Obrázky hezkých slovíček

si může vybarvit.


37

Holky poslouchají, jak si dědeček s babičkou povídá.

Babička se točila u plotny. Pod pokličkami to bublalo a v kuchyni vonělo.

Dědeček čekal, dočkat se nemohl. „Jaká bude polívčička, babičko,

knedlíčková?“ „Ne, dědečku, nudličková.“ „Pečená kačenka bude, babičko?“

„Ne, dědečku, houbová omáčka a k tomu dvě vajíčka!“ „No ba, houbová

omáčka, ale kačenu neupeče a neupeče,“ brblá dědeček. „Na svačinu koláče,

babičko, lepší by byly dva věnečky.“ „Ne, dědečku, ani koláče, ani jeden

věneček. Dvě jablíčka, aby z tebe nebyla kulička.“

Krátké povídky využijeme k  poslechu i  reprodukci. Dítě po  nás opakuje mluvní celky a  tím si naučené

hlásky upevňuje.


38

Jiné povídání. O čápech.

Pan čáp, paní čápová a děti čápata chodili lovit do močálu. Čáp klepal

zobákem: „Klap, klap, klap, to je žab.“ Čápová se opičila: „Klap, klap, to je

žab. Ale čápata klapala, jak uměla: „Klap, klap, to je čolků, to je žab.“




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist