

Kniha:
Jak přežít a nenaštvat lékaře
Autor:
Vita V. Ventura
Kniha teď bohužel není dostupná.
»hlídat dostupnost

Nakladatelství: | » PETRKLÍČ |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2008 |
Počet stran: | 220 |
Rozměr: | 213 x 145 x 16 mm |
Úprava: | ilustrace |
Skupina třídění: | Veřejné zdraví a hygiena |
Vazba: | Knihy - vázané |
Datum vydání: | 1. 10. 2008 |
Nakladatelské údaje: | [Praha], Petrklíč, 2008 |
ISBN: | 978-80-7229-198-4 |
EAN: | 9788072291984 |
Autorka v knize velmi vtipně, nepokrytě a trefně popisuje situaci v našich nemocnicích a zdravotnických zařízeních a zamýšlí se nad vztahem mezi lékaři a pacienty. Radí čtenářům, jak se stát správným a odolným pacientem, který si nenechá od zdravotnického personálu líbit často neurvalé a lhostejné zacházení, od lékařů zbytečné přehmaty a někdy i nepotřebné operace, slušně si vymůže kvalitní služby a který si může při některých chorobách pomoci i sám. Humorná knížka o vztahu lékařů a pacientů i o úskalích současné zdravotnické péče.
Stojíme-li tváří v tvář nějakému velkému neštěstí, jsme ochromeni šokem a hrůzou, jež nás po nocích provázejí ve snech mnohdy ještě dlouhá léta. Ale nepřipouštíme si nebo nechceme vědět, že se totéž může odehrát v jiném převleku minutu po minutě, den po dni nenápadně, tiše a bez pozornosti veřejnosti všude po celém světě - v oboru zvaném zdravotnictví.Nebývá sice obvyklé, aby se o vážných tématech lehkonoze a vtipně rozprávělo, /x y/ se to však nadmíru podařilo. V knížce bez patosu a vtipně odpovídá na otázky, jak zůstat naživu a přežít bez poškození na duchu a pokud možno i těle lékařskou péči. A také jak se stát správným a odolným pacientem, který si nenechá od zdravotnického personálu líbit často neurvalé a lhostejné zacházení, od lékařů zbytečné přehmaty a někdy i nepotřebné operace, pacientem, který se nejrůznějšími metodami a fígly dožaduje jako platící klient kvalitních služeb.
Tato kniha poprvé odkrývá ohromně široký prostor nespočitatelného množství vztahů mezi lékaři a pacienty. Tím se spisovatelka doslova dostává pod kůži oběma stranám, svléká je, aby alespoň částečně poodhalila jejich kvality, které od nepaměti mají společný cíl - léčit a vyléčit. Lidé v bílých pláštích jsou však v tisícinásobně výhodnější pozici, neboť mají znalosti a prostředky. Pacienti mají pouze sami sebe a svou nemoc. Jsou země, kde se o těchto rozdílech ví o něco více, ale i tam se tento rozdíl smazává jen velmi pozvolna.
Autorka nás provází častými i neobvyklými situacemi ve zdravotních střediscích, nemocnicích či na pohotovostech z hlediska obyčejného občana - zdravého, nemocného, zraněného… Jejíma očima vidíme lékaře z opačného úhlu, než se všeobecně o tomto oboru píše. Nepřipisuje jim výjimečné postavení, naopak trvá na tom, že jejich vlastní "zbožštění", uzavřenost a rádoby mimořádnost bílého klanu, je spíš ke škodě, než k užitku.
Knížka nám připomíná, že pokud jsou nedbalostí a odfláknutou prací poškozeni jednotlivci, nikdo se nad tím příliš nepozastavuje. Jen tu a tam vyplují na povrch poklidně stojaté vody bubliny z bahna, které je hluboké, přehluboké. Po krk a někdy i na hlavu jsme v něm všichni, kdo se střetli s mašinérií těch, kteří rozhodují o nemoci, zdraví, životě a smrti.
Kniha je napsána velmi kultivovaně a odvážně pojmenovává vše, co se ji nelíbí a co se příčí morálce , logice a často i zdravému rozumu. V tomto je jedinečná a zatím na našem trhu první.
Vhodnou formou pacientům napovídá, jak by si sami mohli pomoci při některých chorobách a jak by se měli chovat v obtížných situacích v komunikaci se zdravotnickým personálem.