načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Jak efektivně zvládat hádky v každé situaci – Jonathan Herring

Jak efektivně zvládat hádky v každé situaci

Elektronická kniha: Jak efektivně zvládat hádky v každé situaci
Autor: Jonathan Herring

Příručka pro efektivní, pozitivně vedené a přesvědčivé vyjednávání v soukromém i pracovním životě. Umění přesvědčit druhé, získat je na svoji stranu, vhodně vyjednávat a ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  212
+
-
7,1
bo za nákup

hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9% 100%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2012
Počet stran: 222
Rozměr: 21 cm
Vydání: 1. vyd.
Název originálu: How to argue powerfully, persuasively, positively
Spolupracovali: přeložila Anna Vachudová
Skupina třídění: Sociální interakce. Sociální komunikace
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2012
ISBN: 978-80-247-4267-0
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Příručka pro efektivní, pozitivně vedené a přesvědčivé vyjednávání v soukromém i pracovním životě. Umění přesvědčit druhé, získat je na svoji stranu, vhodně vyjednávat a oponovat - to je základ efektivní komunikace a cesta k dosažení úspěchu jak doma, tak i na pracovišti. Proto příručka stanovuje 10 zlatých pravidel vyjednávání, učí konstruktivní způsoby hádek a diskusí, ale také způsoby, jak řešit nepříjemné situace.

Popis nakladatele

Umění přesvědčit ostatní, ovlivnit je a získat na svou stranu – v dnešní době zcela zásadní vlastnost pro dosažení úspěchu v osobním i profesním životě. Mnozí z nás stále vnímají spory a diskuze jako záležitost, které je třeba se za každou cenu vyhnout. Umění vést diskuzi však představuje jednu z nejefektivnějších a nejvíce opomíjených dovedností, kterou můžete v dnešní době disponovat. Zjistíte, jak efektivně předkládat své návrhy, jak přesvědčit ostatní o svém způsobu uvažování, jak neztrácet „nervy“ v ožehavé situaci, jak získat druhé na svou stranu, jak dosáhnout svých cílů, jak se hravě vypořádat s obtížnou situací nebo člověkem, jak být přesvědčiví a jak správně se vyjadřovat. Autor, John Herring, vám vysvětlí, 10 zlatých pravidel vyjednávání, jak se hádat s těmi, které milujeme, jak se hádat se svými dětmi, jak si správně stěžovat a jak si nenechat nic líbit. Objevte způsob, jak efektivně, pozitivně a přesvědčivě vyjednávat a těšte se z úspěchu, který vám to přinese.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
K elektronické knize "Jak efektivně zvládat hádky v každé situaci" doporučujeme také:
 (e-book)
Asertivitou proti stresu -- 2., přepracované a doplněné vydání Asertivitou proti stresu
 (e-book)
Umění slovní sebeobrany -- Nejlepší techniky všech dob Umění slovní sebeobrany
 (e-book)
Odvaha -- Jak ji získat a více si užívat života Odvaha
 (e-book)
Trénink slovní sebeobrany -- Jak pohotově najít správná slova v každé situaci Trénink slovní sebeobrany
 (e-book)
Umění slovní sebeobrany -- Jak pohotově a vtipně reagovat na slovní útoky a provokace Umění slovní sebeobrany
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

ISBN 978-80-247-4267-0

GRADA Publishing, a.s.,

U Průhonu 22, 170 00 Praha 7,

tel.: 234 264 511, 512,

fax: 234 264 400,

e-mail: obchod@grada.cz,

www.grada.cz

jonathan herring

Jak efektivně

zvládat hádky

v každé situaci

jonathan herring

Umění přesvědčit ostatní, ovlivnit je a získat na svou stranu – v dnešní době zcela zásadní vlastnost pro dosažení úspěchu v osobním i profesním životě. Mnozí z nás stále vnímají spory a diskuze jako záležitost, které je třeba se za každou cenu vyhnout. Umění vést diskuzi však představuje jednu z  nejefektivnějších a nejvíce opomíjených dovedností, kterou můžete v dnešní době disponovat. Na těchto stránkách objevíte: » 10 zlatých pravidel vyjednávání » Jak se hádat s těmi, které milujeme » Jak se hádat se svými dětmi » Jak si správně stěžovat » Diskuze na pracovišti » Jednáme s profesionálem » Jak vyjednávat, když nemáme pravdu » Jak si nenechat vše líbit Objevte způsob jak efektivně, pozitivně a přesvědčivě vyjednávat a těšte se z úspěchu, který vám to přinese. Autor, významný právník, Jonathan Herring odhaluje taje a delikátní umění, jak prosadit svůj názor a získat srdce i mysl ostatních.

Jak

efektivně zvládat hádky

v každé situaci


Jak efektivně

zvládat hádky

v každé situaci

jonathan herring


Jak efektivně

zvládat hádky

v každé situaci

jonathan herring



5

Obsah

Úvod Část 1: Deset zlatých pravidel vyjednávání 1 Zlaté pravidlo 1: Buďte připraveni 13 2 Zlaté pravidlo 2: Kdy vyjednávat, a  kdy odejít 25 3 Zlaté pravidlo 3: Co říct a  jakým způsobem 35 4 Zlaté pravidlo 4: Naslouchejte a  opět naslouchejte 51 5 Zlaté pravidlo 5: Jak brilantně reagovat na argumenty 63 6 Zlaté pravidlo 6: Dejte si pozor na chytré triky 73 7 Zlaté pravidlo 7: Naučte se jednat na veřejnosti 97 8 Zlaté pravidlo 8: Naučte se argumentovat i  písemnou

formou 103 9 Zlaté pravidlo 9: Naučte se obratně řešit mrtvý bod

diskuze 111 10 Zlaté pravidlo 10: Udržujte dobré vztahy 119

jak efektivně zvládat hádky v každé situaci

6

Část 2: Okolnosti, za kterých obvykle

dochází ke sporným situacím

11 Jak se hádat s  těmi, které milujete 129

12 Jak se hádat se svými dětmi 137

13 Hádáme se na pracovišti 151

14 Jak si správně stěžovat 161

15 Jak dosáhnout svého při jednání s  profesionály 173

16 Jak vyjednávat, když víme, že nemáme pravdu 183

17 Nikdy nekončící diskuze 193

18 Necháváte si vše líbit? 205

19 Jak správně vítězit 215

20 Rekapitulace 221

Předmluva

7

Předmluva

Nenávidíte spory a snažíte se jim za všech okolností vyhýbat? Nebo moc dobře

víte, že vždy prohrajete? Možná přece jen vyhráváte, ale přesto se neubráníte

pocitu, že hádka byla spíše kontraproduktivní.

Je-li tomu tak, pak je tato kniha určena právě vám. Naučí vás, jak efektivně

vyjednávat. Uvidíte, že své argumenty můžete prosadit jasným a účinným způ

sobem. Pomůže vám osvojit si techniky, jak stejně efektivně reagovat na poža

davky druhé strany.

Někteří lidé se ve sporech vyžívají (obzvláště právníci a malé děti), ale většina

z nás se jim snaží spíše vyhýbat. Někdy to může vypadat jako dobré řešení,

ale mnohdy je tomu právě naopak. Ignorování hádky může dospět k tomu, že

dotyčný problém nezmizí, pouze jej zametete pod koberec. Potlačený hněv pak

může ničit mezilidské vztahy či otrávit pracovní atmosféru.

V této knize se budeme věnovat pozitivním charakteristikám sporných diskuzí.

Vyjednávání či hádky nemusí vždy zahrnovat vnucování své vůle ostatním nebo

hlasité prezentování svých představ. Při správně vedené hádce bychom neměli

používat křik ani hlasité slovní projevy či fyzický nátlak. Vzájemné překřikování

většinou nikomu neprospěje. Umění hádat se bychom naopak měli vnímat jako

užitečnou dovednost, neřkuli určitou obratnost.

Schopnost vést spory klidně, racionálně a správným způsobem představuje

velký přínos nejen pro naši pracovní kariéru, ale i pro život obecně. Správně

vedená hádka může zbystřit vaše myšlení, otestovat vaše názory a vy můžete

dosáhnout svého cíle. Tak jako tak, sporům není možné se vždy vyhnout. Je tedy

nutné naučit se, jak při nich správně postupovat. Hádky mohou mít i pozitivní

účinek. Správně vedená polemika mezi přáteli může být i zábavou, která oživí

atmosféru. Hádka může vnést do problému tolik světla, že se před námi otevřou

nové sporné body vyžadující řešení, aniž by vznikl prostor pro skrytou nenávist

či resentiment. Někdy je však konflikt nezbytný, zejména když se potřebujeme

jak efektivně zvládat hádky v každé situaci

8

dovolat svých práv: když nikdy nebudete vyjednávat o zvýšení platu, možná že

nikdy nedostanete přidáno!

Vyjednávání by mělo pomoci lépe porozumět ostatním, sdílet své názory a nalé

zat vzájemně prospěšná řešení. Vedení sporů však mnohdy má spíše záporný

ohlas. Často je tomu bohužel proto, že se lidé neumí správně hádat. Je tedy

nejvyšší čas s tím něco udělat.

„Cílem hádky či diskuze nemá být vítězství, ale pokrok.

Karl Popper

Správné umění hádat se by mělo pomoci lépe chápat názorová východiska

opačné strany i ta vaše. Mnoho lidí prožije život, aniž by pochopili, jak někdo

může být socialista, věřit v Boha, podporovat hon na lišky nebo s nadšením

sledovat francouzské filmy. To proto, že nikdy nepolemizovali s lidmi, kteří jsou

opačného přesvědčení. Své názory nikdy nepřednesli ostatním a nemohli tedy

být konfrontováni s odlišným pojetím. Je až ohromující, kolik předsudků mají

lidé vůči těm, kteří se od nich nějakým způsobem liší. Jeden můj přítel mi kdysi

řekl: „To bys nevěřil, onehdy jsem potkal nějaké stoupence konzervativců a oni

byli celkem fajn.“ Pouze budeme-li polemizovat s lidmi opačného názoru, lépe

si ujasníme své reakce a lépe porozumíme jiným myšlenkovým proudům.

Následující kniha má dvě části. První vás seznámí s Deseti zlatými pravidly vyjed

návání. Tato pravidla lze aplikovat v mnoha různých situacích: od vyjednávání se

šéfem přes hádku s partnerem až ke sporné debatě s vaším instalatérem. Dokonce

fungují i v případě, že váš partner je instalatér! Ve druhé části se podíváme na kon

krétní situace, ve kterých obvykle vznikají hádky. Našich deset zlatých pravidel tu

použijeme v praxi.

část

1

jak efektivně zvládat hádky v každé situaci

10 Deset zlatých pravidel vyjednávání

V této části se seznámíte s Deseti zlatými pravidly vyjednávání. Tato pravidla

vám pomohou v jakékoli hádce, se kterou se setkáte. Jakmile si je dobře osvo

jíte, dokážete zdařile vyjednávat s kýmkoli, kdo vám doslova „přijde pod ruku“.

Zlatá pravidla vyjednávání lze použít kdekoli: doma, v práci, při hře nebo třeba

v koupelně!

1.

kapitola

Zlaté Pravidlo číslo 1

Zlaté pravidlo číslo 1 Buďte připraveni

Každý profesionální vyjednávač si je dobře vědom toho, co chce. Být připraven

k vyjednávání, to je klíč k úspěchu. K polemikám mnohdy dochází bez před

chozího varování. Nebývá to však pravidlo. Můžete mít před sebou obtížné

obchodní jednání či schůzku, kde vaše připravenost může zásadně ovlivnit

situaci ve váš prospěch. Co chcete?

Než začnete s argumentací, pečlivě zvažte předmět své diskuze a co přesně

od jednání očekáváte. Vypadá to sice „jako samo sebou“, ale pro váš úspěch

je to klíčové. Co skutečně od této debaty čekáte? Chcete, aby ten druhý pouze

pochopil váš názor? Nebo chcete hmatatelné výsledky? Chcete-li hmatatelné

výsledky, musíte si nejprve sami zvážit, jestli jsou vaše požadavky realistické

a mají-li šanci na prosazení. Není-li tomu tak, pak slovní hádka může mnohdy

poškodit osobní nebo pracovní vztah.

Chcete například zvýšit plat. Ohlásili jste se na schůzku se svým nadřízeným,

na které chcete celou záležitost projednat. Pečlivě si rozmyslete, je-li váš cíl

reálný. Má vaše společnost na programu restriktivní opatření a drasticky seškr

tává veškeré výdaje? Za takové situace je vaše šance na zvýšení platu patrně

nulová a nemá velký smysl o ně žádat. Možná však existují skutečnosti, díky

kterým můžete zvýšení platu dosáhnout. Můžete zažádat o povýšení? Zvýšit

si odbornou kvalifikaci? Můžete vaší společnosti nabídnout něco navíc? Než

vejdete k nadřízenému, promyslete si veškeré možnosti. Vždy mějte jasně na

paměti, co přesně od jednání očekáváte.

jak efektivně zvládat hádky v každé situaci

14 Jak vést vyjednávání

Před začátkem jednání si předem promyslete, jak logicky předložit svůj požada

vek. I když je pravda, že logika nemá příliš dobrou pověst. „Logika je způsob, jak ničit důvěru.

Joseph Krutch

Poukazy na logiku mnohdy budí u ostatních rozpaky. Existuje dokonce i pode

zření, že logika představuje jakýsi chytrý způsob, jak přelstít ty, kteří ji neovlá

dají. Ve skutečnosti není na logice nic zvláštního. Je pravda, že odborníci v této

vědní disciplíně vyvinuli obrovské množství pravidel, ale každodenní logika

není nic těžkého.

Klíčovými termíny v logice jsou „premisy“ a „konkluze“. Premisa je „skutečnost“,

za kterou logicky následuje určitý závěr (konkluze). Například: „Mám rád akční

filmy, a proto se mi líbí komedie, kde hraje James Bond.“ Jako premisu zde máme

skutečnost, že se nám líbí akční filmy, a logickým důsledkem (konkluzí) je fakt,

že milujeme bondovky. Abychom dosáhli určitého výsledku (konkluze), je často

zapotřebí více předpokladů (premis). V celkovém jednání lze z jedné počáteční

premisy získat řadu logických výsledků. Podívejme se na tento krásný argu

ment: „Zlo ve světě existuje kvůli nedostatku morálky stejně jako nedostatku inteligence (premisa). Lidská rasa však doposud nevynalezla metodu, jak vymýtit morální úpadek... Inteligenci však na rozdíl od morálky dokážeme zvyšovat způsobem, který ovládá každý kompetentní vychovatel. Do doby, než se objeví metoda, jak vyučovat ctnost, můžeme pokročit pouze tím, že budeme zvyšovat inteligenci, ne morálku (konkluze).“

Bertrand Russel

Pro úspěšné vyjednávání nestačí jen říct, co máte na mysli. Především je

nezbytné nabídnout dobré argumenty. Ty špatné mohou vyústit v situaci, kdy

lidé stále dokola opakují své závěry:

Zlaté Pravidlo číslo 1

15

TaKHle Ne

Honza: „Muži nedokážou umývat nádobí. Nejsou k tomu prostě přizpů

sobení.“

Marie: „Blbost!“

Honza: „Ne, muži se od žen liší.“

Marie: „To je sexistické – není tu rozdíl.“

Honza: „ Jasně se ví, že ženy mají jiný mozek.“

Marie: „Nevíš, o čem mluvíš.“ Zde vidíme typický příklad mnoha hádek. Honza i Marie jen stále dokola opakují své závěry. Není zde možný žádný posun. Uvádí své závěry, ale nepředkládají žádné racionální důvody, které k nim vedou. Pokud by se zeptali např. „A proč to říkáš?“ nebo „Máš pro to nějaké důkazy?“, mohla by hádka zaznamenat jistý pokrok. Jejich diskuze by tak mohla získat smysl a každá strana by mohla pochopit názor svého oponenta. Proto chcete-li vést přesvědčivé jednání, musíte začít s několika skutečnostmi (premisami), které druhá strana uzná jako pravdivé. Váš závěr poté musí logicky vycházet z těchto premis. Musíte si být jasně vědomi dvou věcí: 1. Že vaše fakta (premisy) jsou správná a 2. že vaše konkluze evidentně vyplývají z vašich premis.

Skutečnosti/Fakta

Je třeba si ujasnit, co jsou to fakta.

Jak fakta používat

Měli bychom si uvědomit, že fakta jsou zásadním předpokladem mnoha jednání a diskuzí. Než začnete jakékoli vyjednávání, nejprve si o daném předmětu najděte maximální množství informací.

+


jak efektivně zvládat hádky v každé situaci

16

Debata o přínosu Evropské měnové unie nedopadne ve váš prospěch, pokud

budete polemizovat s profesorem ekonomie a nepřečtete si o tématu více než

jen několik článků. Vyjednávání o zvýšení platu nedopadne dobře, pokud nevíte,

kolik si v průměru vydělají pracovníci podobného postavení ve vaší společnosti

nebo u jiných firem. Vést sporné diskuze, aniž bychom se předem vybavili infor

macemi, se podobá stavění sněhuláka ze studené vody. Opatření informací

Dokud se nestanete rodičem nebo značně respektovanou osobností, pak vás

tvrzení „protože to tak říkám“ moc daleko neposune. Na podporu svého hlediska

potřebujete uvést fakta. Prvním informačním zdrojem bývá většinou internet,

všichni však víme, že je třeba jej užívat inteligentně. Tip: Mnoho vyhledávačů má zabudovaný odkaz „Scholar“ (učenec, akademik – pozn. překl.), který vás odkáže na akademické stránky. Tyto weby lze vnímat jako serióznější zdroje informací, než jaké najdeme na blogu, ale buďte opatrní: můžete se setkat s nejobtížněji pochopitelným textem, jaký o daném tématu byl napsán! Je naivní odvozovat pravdivost věcí ze skutečnosti, že se jedná o všeobecně známá fakta. Předkládáme zde několik široce přijímaných předpokladů, které se nezakládají na pravdě.

» Zlaté rybky si pamatují minulost starou pouze několik sekund. Nesprávně:

Pokusy dokázaly, že zlatá rybka si dokáže najít cestu naprostým bludištěm.

» Thomas Crapper vynalezl splachovací záchod. Nesprávně: Tato toaleta byla

vynalezena Sirem Johnem Harringtonem roku 1596.

» Holení způsobuje rychlejší růst vousů. Nesprávně: Nezpůsobuje a  vousy

nejsou ani silnější, ani hrubší.

Informace můžeme přirozeně získat i z knihoven, novin, časopisů nebo od přá

tel. Dbejte však na to, aby vaše zdroje byly seriózní.

Zlaté Pravidlo číslo 1

17

Je informace spolehlivá?

Tato část přípravy na vyjednávání je důležitá a zaslouží si větší pozornost. » Klíčová může být informace ze statistického zdroje. Nejlepším zdrojem pak

bude skupina nebo organizace, kterou respektuje váš protějšek. Není-li to

možné, pak organizace, která je neutrální či všeobecně uznávaná. Studie

pořízená menší zájmovou skupinou o zdravotním nebezpečí přílišné kon

zumace masa nebude tak přesvědčivá jako zpráva Světové zdravotnické

organizace, která bude tvrdit to samé. Zvažte tedy: Kdo je autorem studie?

Můžeme u něj nalézt známky předpojatosti? Jedná se o uznávanou organi

zaci nebo o nevelké zájmové hnutí? » Jaký informační zdroj nejlépe přesvědčí vašeho oponenta? Pokud vyznavači

kreacionizmu předložíte názor vědce – ateisty, můžete vyvolat podezření.

Vyrukujte tedy spíše se studií křesťansky orientovaného vědce – budete mít

v rukávě pádnější argumenty. V opačném případě váš oponent může označit

vaše informace za „předpojaté“. » Při citování statistik na podporu svého argumentu si zjistěte, jak velký byl

vzorek respondentů. Průběh vytváření studie obvykle zahrnuje provádění

rozhovoru či testování populačního vzorku. Získaná data poté vztáhneme na

populaci jako celek. Předpokládejme, že se dotážeme sta osob, mají-li rády

pomazánku z droždí, a výsledkem bude, že 38 respondentů odpoví pozitivně.

Závěrem bude, že 38 procent lidí má rádo tuto pomazánku. To sice nezna

mená, že jsme se zeptali všech lidí na světě, statistici však předpokládají, že

když 38 procent respondentů odpovědělo kladně, pak je možno tento údaj

vztáhnout na celou populaci. Klíčovým předpokladem podobného tvrzení je

však velikost statistického vzorku. Zeptáte-li se pouze dvou osob, co si myslí

o drožďové pomazánce a jeden z nich ji bude milovat, pak závěr o padesá

tiprocentní oblibě tohoto pokrmu nebude mít seriózní informační výpověď.

Nelze předpokládat, že dvě osoby představují reprezentativní vzorek. Obecně

platí, čím rozsáhlejší statistický vzorek, tím spolehlivější data získáme. Pokud

studie neuvádí počet respondentů, buďte opatrní. Příliš jí nevěřte. » Další otázka: Nakolik byl daný vzorek reprezentativní? Vždy se ptejte, kdo byl

předmětem průzkumu. Budou-li mezi účastníky průzkumu pouze návštěvníci

Kvasnicového muzea, nikoho nepřekvapí, že budou převažovat kladné odpo

vědi.

jak efektivně zvládat hádky v každé situaci

18 Dejte si dobrý pozor na zájmové skupiny, které prezentují, že „z těch, kteří volali na naši horkou linku, 86 procent souhlasí, že....“ Pokud lidé tato hnutí sami kontaktovali, lze předpokládat, že již do jisté míry sympatizovali s jejich filozofií. Nemůžeme tedy předpokládat, že se jedná o reprezentativní vzorek celkové populace. Nejlepší studie vždy předkládají rozsáhlý statistický vzorek pořízený napříč populačními segmenty. Jejich výsledky budou mít pro vašeho oponenta nejpřesvědčivější hodnotu.

Studie zjistila, že sedmdesát procent dotázaných kuřáků se pokouše

lo přestat; neuspěl však ani jeden. Pro kuřáky, kteří chtějí s nikotinem

skončit, se jedná o značně deprimující závěr. Průzkum však zahrnuje

pouze kuřáky. Není tedy žádným překvapením, že nikdo neuspěl!

» Pozorně sledujte, co průzkum tvrdí. Především si dejte pozor na závěry typu

„až ke hranici“. Ukazuje-li průzkum, že hladina znečištění stoupla až ke hra

nici 35 procent, znamená to, že číslice 35 je hraniční bod, kterou statistika

uvádí. Průměrný údaj nemusí být vůbec uveden a pravděpodobně je řádově

nižší než zmíněných 35 procent. Také se mějte na pozoru před statistikami,

které používají termíny jako „spíše“ nebo „za daných okolností“. Závěr, který

tvrdí, že více než padesát procent občanů za daných okolností spíše nepou

žívá leteckou dopravu, nevypovídá o skutečnosti, že lidé létají méně! » Všímejte si statistik odpovědí typu „možná“ nebo „neví“. Vezměme si napří

klad následující průzkum, kdy byla občanům položena otázka: „Měla by Velká

Británie vystoupit z EU?“ Možné byly tři druhy odpovědí: „ano“, „ne“ a „nevím“.

Dejme tomu, že patnáct procent respondentů odpoví „ano“, dvacet procent

řekne „ne“ a 65 procent se vyjádří, že neví. Výsledek statistiky můžete podat

dvojím způsobem. Buď že 85 procent dotázaných nepodporuje vystoupení

Velké Británie z EU, nebo že 80 procent respondentů podpořilo členství

Británie v EU. » Dejte si pozor na procentní hodnoty. Předpokládejme (fiktivní) tvrzení, že

konzumace kávy zvyšuje vaše riziko infarktu o 35 procent. Po přečtení této

informace možná zamíříte namísto do kavárny do nejbližšího baru. Než tak

učiníte, uvědomte si, že se jedná o značně matoucí údaj. Zaprvé musíme



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist