

Elektronická kniha:
Jak drahé je zdarma
Autor:
Dan Ariely
Podnázev: Iracionální faktory v ekonomice i v životě
Nakladatelství: | PRÁH |
Dostupné formáty ke stažení: | PDF, EPUB, MOBI, PDF |
Upozornění: | většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování |
Médium: | e-book |
Rok vydání: | 2009 |
Počet stran: | 215 |
Rozměr: | 21 cm |
Vydání: | Vyd. 1. |
Název originálu: | Predictably irrational |
Spolupracovali: | z anglického originálu ... přeložil Martin Jaroš |
Skupina třídění: | Ekonomie |
Jazyk: | česky |
ADOBE DRM: | bez |
Nakladatelské údaje: | Praha, Práh, 2009 |
ISBN: | 978-80-725-2239-2 |
Ukázka: | » zobrazit ukázku |
Behaviorální ekonomie je věda mezi klasickou ekonomií a psychologií. Na rozdíl od klasické zkoumá behaviorální ekonomie "nevypočitatelné" chování zákazníků, ovlivňované jejich dosavadními zkušenostmi s podobným zbožím, jejich emocemi a pocity i charakterovými vlastnostmi jako je poctivost, či naopak nepoctivost či odkládání práce na později. Na tyto zvláštnosti musí brát zřetel marketingoví pracovníci. Autor, profesor behaviorální ekonomie na univerzitě MIT Media Laboratory and Sloan School of Management, závěry testů velice čtivě vysvětluje, jak obchodníci využívají přidání nějakého zboží zadarmo ke koupi jiného, již zastaralého výrobku, nebo že dražší lék působí "účinněji" - jako placebo. - Kniha je doplněna poznámkami a přehledem použité a doporučené literatury. Populární úvod do behaviorální ekonomie, která rozebírá, jaké psychické faktory vedou k iracionálním rozhodnutím zákazníků i zaměstnanců.
Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko „zdarma“? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není. Při rozhodování nás ovlivňuje spousta skrytých, iracionálních faktorů – od rozbouřených emocí přes společenské zvyklosti a předsudky až po rafinované marketingové triky. Autor této vysoce ceněné knihy vám na konkrétních, překvapivých příkladech, které jsou podloženy jeho výzkumy, předvede, jak se rozhodovat lépe – a jak už nikdy nesednout marketingu na vějičku.
(proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě)