

sleva
Kniha:
Jak čtou Romové
Autor:
Kateřina Šormová
Podtitul: Kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků
Kniha teď bohužel není dostupná.
»hlídat dostupnost
Nakladatelství: | Filozofická fakulta UK v Praze |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2016 |
Počet stran: | 196 |
Úprava: | ilustrace, 21 cm |
Vydání: | Vydání první |
Skupina třídění: | Výchova a vzdělávání |
Jazyk: | česky |
Vazba: | kniha, brožovaná vazba |
Datum vydání: | 10.03.2016 |
ISBN: | 9788073085957 |
EAN: | 9788073085957 |
Studie Jak čtou Romové je příspěvkem k problematice čtenářské gramotnosti romských žáků. Význam gramotnosti pro dnešního jedince je zcela klíčový; výsledky výzkumů naznačují, že lidé s rozvinutými gramotnostními dovednostmi mají zvýšenou pravděpodobnost, že budou mít vyšší sebevědomí, lepší zdravotní stav, uspokojivější zaměstnání a vyšší mzdy než lidé s nízkými gramotnostními dovednostmi. Rizikem snížené úrovně gramotnosti jsou ohroženy nejčastěji osoby z odlišného kulturního prostředí, nezaměstnané a nekvalifikované osoby, osoby s velmi nízkým vzděláním a lidé ze sociálně slabých vrstev. Romští žáci patří do skupiny osob ohrožených tímto rizikem, a je tedy třeba nastavit opatření pro jeho eliminaci. Ve studii je pozornost zaměřena především na dvě výzkumné otázky: (1) zda a jak se v testu čtenářské gramotnosti odlišují výsledky romských a neromských žáků a (2) jaké jsou faktory domácího a školního prostředí, které rozvoj čtenářské gramotnosti romských žáků ovlivňují. Předložená studie přináší také doporučení pro vzdělávací praxi i pro další směřování výzkumů v této oblasti. (kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků)
Romské děti – Česko
Vzdělávání
Čtenářská gramotnost
Kurikulum
Kvantitativní výzkum – Česko – 2011-2020

Bartoňová Miroslava, Vítková Marie
Cena: 267 Kč