načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Intuitivní reklama - Miloš Toman

Intuitivní reklama
-14%
sleva

Kniha: Intuitivní reklama
Autor: Miloš Toman

Kniha Intuitivní reklama podnikatele, poradce, lektora, publicisty a úspěšného autora Miloše Tomana (nakladatelství Management Press, brož., 252 str., doporučená cena 298 Kč) by se stejně ... (celý popis)
256
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost
Alternativy:


hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2% 90%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-05-01
Počet stran: 252
Rozměr: 145 x 205 mm
Úprava: 250 stran
Vydání: Vyd. 1.
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788072611393
EAN: 9788072611393
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha Intuitivní reklama podnikatele, poradce, lektora, publicisty a úspěšného autora Miloše Tomana (nakladatelství Management Press, brož., 252 str., doporučená cena 298 Kč) by se stejně tak mohla jmenovat Reklama pro malé a střední podniky nebo Nízkonákladová reklama. Její nejvýstižnější stručný popis by pak určitě zněl takto: Jak dělat reklamu, která jen prodává.      Její autor, mj. tvůrce originální koncepce intuitivního marketingu, se totiž dopouští onoho faux pas, že v knize znovu a znovu trpělivě opakuje, že reklama neslouží k tomu, aby si kandidáti na umělce zaměstnaní v reklamních agenturách zajistili pravidelné a tučné příjmy, ale k podpoře prodeje. A tak se ptá, ne nepodoben novým leteckým dopravcům, kteří odbourali všechna průvodní pozlátka, jimiž velké letecké společnosti tradičně okrašlovaly cestování. Zatímco nízkonákladoví dopravci kladou cestujícím otázku „Kdo chce jen cestovat?“, Toman se čtenářů ptá: „Kdo chce jen prodávat?“      Vychází totiž z toho, že reklama bývá v malých a středních firmách velmi často vnímána buď jako nedostupný luxus, nebo jako laciný nevkus. Když je jí pak opravdu třeba, sáhne se obvykle právě po kombinaci vysoké ceny a křiklavé podbízivosti.      On sám ale ukazuje cestu opačnou, tedy jak s poměrně nízkým rozpočtem dosáhnout nejen pozitivního přijetí reklamy u zákazníků, ale také její mnohem vyšší účinnosti. Stejně jako u ostatních přístupů je i zde základem psychologie, ovšem nikoli v podobě nástroje k získání převahy a oklamání zákazníka, ale jako prostředek navazující rovnoprávný dialog a spolupráci mezi dodavatelem a jeho zákazníkem.      „Intuitivní“ reklama se soustředí na účel, vyhýbá se samoúčelným „kreativním“ nápadům. Cení se nápady, které přispívají k dobrému vztahu se zákazníkem, k vytváření oboustranné komunikace, k tomu, abyste jednoduše svým zákazníkům udělali radost.      Vyhýbá se prostředkům, s nimiž obvykle pracují reklamní agentury, resp. naopak: v knize Intuitivní reklama najdete prostředky a nástroje, které vám reklamní agentury obvykle nenabídnou, protože jsou tak málo nákladné, že by na nich nic nevydělaly…      V době, kdy se stále častěji hovoří o přesycenosti reklamou a růstu odmítavých postojů k ní, je tento přístup jedním z receptů, jak krizi reklamy uniknout a naopak jí využít k svému podnikatelskému prospěchu.     Miloš Toman, autor koncepce intuitivního marketingu, se zabývá poradenstvím a školením v oblasti marketingu, managementu a komunikace. Zaměřuje se zejména na menší a střední firmy, kterým je také tato koncepce především určena. Myšlenkami intuitivního marketingu se dnes řídí více než stovka podnikatelů a firem a další každým dnem přibývají.      Miloš Toman přispívá do více než desítky odborných časopisů a periodik (jmenujme například Strategii, Marketing Magazine, Marketingové noviny, Moderní řízení, Ekonom či Hospodářské noviny) a má za svém kontě přes sto článků, komentářů a recenzí odborné literatury.      O své zkušenosti a myšlenky se dělí v otevřených i firemních kursech, pořádaných v České republice i na Slovensku, jimiž od roku 2004 prošlo téměř půl tisíce účastníků.      Provozuje vlastní internetový magazín Intuitivní marketing (www.intuitivnimarketing.cz  nebo www.promanazery.cz), jenž je také centrem Klubu intuitivního marketingu. Je autorem úspěšné knihy Intuitivní marketing (Management  Press 2003), jíž „vše začalo“ a kterou dnes najdete i v knihovnách zahraničních univerzit, a knihy Řízení změn. Autorsky se podílel také na e-learningové učebnici pro obchodníky v textilním průmyslu.   Dále vám doporučujeme: Miloš Toman: Intuitivní marketing   a další knihy, které nakladatelství Management Press vydalo v  tematické oblasti marketingu, obchodu a prodeje, reklamy a PR

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Intuitivní marketing pro 21. století Intuitivní marketing pro 21. století
Toman Miloš
Cena: 246 Kč
Zamrzlá produktivita Zamrzlá produktivita
Toman Miloš
Cena: 310 Kč
Intuitivní marketing pro 21. století Intuitivní marketing pro 21. století
Toman Miloš
Cena: 149 Kč
Reklama ...vážně!? Reklama ...vážně!?
Anonym
Cena: 68 Kč
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Úvod 9 11. Staré zlaté časy reklamy... a jejich konec

(poučení z minulosti reklamy) 13 12. Nepleťte si reklamu s marketingem

(reklama jako marketingový nástroj) 18 13. Potřebujete skutečně reklamu?

(proč se bez reklamy nelze obejít) 26 14. Párty pro pozvané?

(jak si vybrat vhodného dodavatele) 35 15. Jak chudý může ke štěstí přijít aneb Intuitivní reklama

(možnosti nízkonákladové reklamy) 43 16. Na značky připravit!

(reklama a značka) 49

17. Ruku vám nepodám...

(i obchodní zástupce dělá reklamu) 58

18. Uctivý služebník, prosím

(podpora prodeje) 66

19. Žena před pultem

(prodej v maloobchodní prodejně a reklama) 77

5

Obsah


10. Hop a je tu titulek

(inzerát a plakát) 86 11. Co zákazník, to sobec

(firemní časopis pro zákazníky) 97 12. Jak se dostat do novin

(spolupráce s tiskem) 106 13. Zahrajte prosím Líze

(rozhlasová reklama) 112 14. Vychází nám hvězda

(využití referencí v reklamě) 121 15. Dejte si ten diplom za sklo

(diplom jako reklama) 131 16. Osvědčujeme, že jste se osvědčili

(využití osvědčení v reklamě) 138 17. Pokud vám mohu doporučit...

(osobní doporučení) 141 18. Já jsem tak spokojen!

(jak podnítit osobní doporučení) 148 19. Už jste to slyšeli?

(osobní doporučení a veřejná diskuse) 159 20. Na slovíčko, kolego

(osobní doporučení u firemních zákazníků) 164 21. My jsme Valaši, jedna rodina...

(využití zájmových skupin a komunit) 169 22. Dělejte show, dělejte show!

(poutavá prezentace) 177 23. Kdo bude dalším milionářem na internetu?

(reklama na internetu) 191 INTUITIVNÍ REKLAMA 6 24. Nevyžádaná záplava

(marketing se svolením) 203 25. Rovnou, jó tady rovnou

(direct marketing) 209 26. To se zase nasmějeme

(humor v reklamě) 218 27. Cizinec není našinec

(co s kulturními zvyklostmi a rozdíly v reklamě) 224 28. Také hledáte Bóbika?

(použití maskotů, sponzorů a osobností v reklamě) 230

29. Ten dělá to a ten zas tohle...

(spolupráce v reklamě) 238

30. Deset tipů, jak zaručeně vyhodit peníze oknem

(co byste určitě dělat neměli) 243

Závěrem 247

Doporučená literatura 249

Obsah

7


K

dyž jsem byl malé dítě, bývaly cirkusy mnohem větší. Dnešní

krcálky, kočující od městečka k městečku, se s nimi nemohou

srovnávat. Cirkusy mého dětství měly vlastní dechové kapely a kdo na to měl, mohl se usadit v lóži na sedadlech potažených červeným sametem. Byli tu lvi, sloni, krásné krasojezdkyně isměšní klauni, vyvolávající svojí nešikovností výbuchy smíchu. Když jsem pak po letech navštívil s dětmi cirkus, byl jsem zklamán. Viděl jsem tak amatérské představení, že mi nebylo ani tak líto peněz za vstupné jako samotných účinkujících.

Reklamu s cirkusem dal dohromady už slavný Phineas Taylor Barnum, podle kterého se taková hlučná reklamní show dodnes nazývá. Mě na tom spojení ovšem nezaujala ani tak křiklavá reklamní praxe jako spíše reakce zadavatelů, tedy lidí, kteří – obrazně řečeno – platí vstupné do reklamního šapitó. Viditelně jsou přesvědčeni, že si na své přijdou jen v pořádně velkém cirkuse, kde se setkají pouze s prvotřídními umělci a budou usazeni na rudý plyš. Vše menší je odmítáno jako amatérské, nedůstojné, ba dokonce směšné. A tak do stanu vstupují jen vyvolení se svazkem bankovek v ruce, zatímco ti méně majetní zůstávají venku a opakují si s principálem, že až si našetří, mohu se i oni stát vyvolenými.

Přestože reklama má stále velmi blízko k cirkusu, úměra účinnosti a peněz už dávno neplatí. Je logické, že tvůrci televizních reklam a celostránkových inzerátů na křídovém papíře budou tvrdit, že jen ta

9

Úvod


jejich cesta je správná – je to přece jejich výdělek. Nemůžete se jim divit, že vás ze stejného důvodů budou odrazovat od čehokoliv, co nemá cenu alespoň padesáti tisíc. Nevěřte jim. Velké letecké společnosti stejně tak přesvědčovaly své zákazníky, že nutně potřebují během letu zkonzumovat kotlety s rýží, pivo a hollywoodský trhák. Samozřejmě za odpovídající cenu. A pak přišli dopravci, kteří se zeptali: „Kdo chce jenom letět?“ Dnes dělají zavedeným firmám hodně těžkou hlavu.

Stejně tak se tvůrci reklamy léta starali, aby nás přesvědčili, že v reklamě jde především o umění. Zřídili si k tomu dokonce festival v Cannes (ano tam, kde se koná i známý svátek filmového umění) a porota samozřejmě uděluje ceny za umělecký dojem. Připomenout v tomto prostředí, že hlavním úkolem reklamy je prodávat, znamená dopustit se neodpustitelného faux pas. Přesto je třeba znovu a znovu trpělivě opakovat, že reklama neslouží k tomu, aby si kandidáti na umělce zajistili vtěžkých časech pravidelné a tučné příjmy, ale k podpoře prodeje. I já se dnes ptám, podobně jako noví letečtí dopravci: „Kdo chce jen prodávat?“

V knize Intuitivní marketing jsem se pouze letmo zmínil o zásadách reklamy, která odpovídá tomuto pojetí marketingu pro menší podnikatele. Čtenáři mi však často pokládají otázku: „Když tedy nemá být reklama pro malé a střední podniky taková, jakou běžně vidíme kolem sebe – jaká má být?“ Proto jako odpověď vznikla tato kniha. Mohla by se jmenovat i Reklama pro malé a střední podnikání nebo Nízkonákladová reklama, ale protože – jak se zanedlouho dozvíte – i titulek prodává a značka je jedním z důležitých prvků podpory prodeje, dohodli jsme se s nakladatelstvím na názvu Intuitivní reklama. Doufám, že se to projeví i na zájmu čtenářů a na počtu prodaných knih.

Tím, že intuitivní (nebo nízkonákladová, chcete-li) reklama nestaví na první místo umělecký dojem, není řečeno, že by snad byla ošklivá, nepřitažlivá či dokonce odpudivá. Reklama, která zákazníka nezaujme, samozřejmě nic neprodá. Tato úsporně pojatá reklama není sice zrovna salónním typem, ale neplýtvá zbytečnými efekty a přísně se ptá na účel. Ozdoby, které nepřinášejí nic jiného než zbytečné náklady, jsou nepřípustné stejně jako samoúčelné „kreativní“ nápady. Zato se cení INTUITIVNÍ REKLAMA 10

nápady, které přispívají k dobrému vztahu se zákazníkem, k vytváření

oboustranné komunikace, k tomu, abyste jednoduše svým zákazníkům

udělali radost.

V této knize najdete prostředky, které vám reklamní agentury ob

vykle nenabídnou, protože jsou tak málo nákladné, že by jim nepřine

sly žádné tržby. Právě proto by vás ale měly zajímat. Zvláště když si ukážeme, že vytvářet a používat takovou reklamu můžete i bez těchto agentur. Podíváme se také na prostředky, které na první pohled reklamou vůbec nejsou (a přísní profesoři a teoretici by jistě měli námitky proti jejich zařazení do této oblasti). Vycházím totiž z přesvědčení, že jste si tuto knihu zakoupili proto, abyste se dozvěděli, jak zvýšit prodej, ne abyste zkoumali vzájemné vztahy mezi marketingovou komunikací, propagací, reklamou a podporou prodeje. Domluvme se proto, že pro naše účely použijeme jeden pytel na všechno a pokud si budete chtít rozšířit i teoretické obzory, můžete k tomu využít seznamu odborné literatury na konci knihy.

Protože všechno přece jenom sami dělat nemůžete – chcete-li si udr

žet určitou úroveň – řekneme si, co požadovat v případech, kdy si musíte nechat reklamu zhotovit, jak si připravit podklady a na čem trvat i přes ujišťování agentury, že to všichni dělají právě takto.

Jen reklamu televizní vynechám – je to přece jenom jiná cenová

i myšlenková kategorie.

Odborníci mi možná vytknou, že s posvátnými termíny zacházím

poněkud svévolně. Dokonce si občas dovoluji tvrdit, že mají jiný obsah, než jim přisuzují učebnice nebo zavedené zvyklosti. Kajícně připouštím, že je to pravda. Terminologii jsem skutečně pro nové použití tu ohnul, tu naplnil trochu jinak. Nedělala však to samé v minulosti klasická reklama? Co jiného jsou všechny ty marketingy s přívlastkem, jež nejsou marketingem, ale reklamou? Nebojte se tedy ani vy a nestyďte se – budete-li používat intuitivní reklamu – že mluvíte jinak než lidé, kteří používají posvátné termíny jako cechovní znamení. Vy k nim přece nepatříte.

Úvod

11




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist