načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Internetový marketing s YouTube -- Průvodce využitím on-line videa v byznysu – Michael Miller

Internetový marketing s YouTube -- Průvodce využitím on-line videa v byznysu
-15%
sleva

Kniha: Internetový marketing s YouTube
Autor: Michael Miller
Podtitul: Průvodce využitím on-line videa v byznysu

Obecné obchodní rady i konkrétní technické postupy, jak ve firmě začít používat server YouTube jako reklamní nástroj. Velmi prakticky zaměřená příručka přináší množství informací a rad, jak lze internetový server YouTube použít při on-line ... (celý popis)
Titul je na partnerském skladu >50ks - doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  399 Kč 339
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
11,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2012
Počet stran: 296
Rozměr: 167 x 225 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Název originálu: YouTube for business
Spolupracovali: překlad Jiří Huf
Skupina třídění: Reklama. Public relations. Média
Vazba: brožovaná lepená
Datum vydání: 29. 2. 2012
Nakladatelské údaje: Brno, Computer Press, 2012
ISBN: 9788025136720
EAN: 9788025136720
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Obecné obchodní rady i konkrétní technické postupy, jak ve firmě začít používat server YouTube jako reklamní nástroj. Velmi prakticky zaměřená příručka přináší množství informací a rad, jak lze internetový server YouTube použít při on-line propagaci společnosti, značky, výrobků nebo služeb. Uživatel se naučí natáčet videoklipy, upravovat je, zpopularizovat, propagovat na serveru YouTube, ale také přidávat do klipů interaktivní okna, zakládat vlastní firemní kanál atd. Kniha poskytuje informace strategického i technického rázu, tedy obchodní rady i konkrétní technické postupy.

Popis nakladatele

Máte už marketingovou strategii v oblasti videa? Dokážete své výrobky a služby prodat pomocí videa na největším světovém videoportálu? Objevte také nový propagační a prodejní kanál, jehož popularita v Česku stoupá raketovým tempem. K zahájení internetového marketingu na YouTube a přilákání nových zákazníků vám postačí nízkonákladové video a úspěšná marketingová strategie. Tento průvodce vás vybaví obojím. Poskytne vám cenné informace a zaručené návody, jež vám pomohou YouTube a video začlenit do vaší marketingové strategie a zlepšit tak povědomí o značce, výrobcích či službách a zvýšit návštěvnost vašeho webu. A to s minimálním rozpočtem. S knihou se mimo jiné naučíte: * Vytvořit úspěšnou marketingovou strategii * Rozhodnout, jaký typ videa vytvořit * Natočit skvělá videa i s nízkým rozpočtem * Hotová videa upravit a vyladit * Připravit prezentaci značky v rámci kanálu na YouTube * Propagovat videa na svých webových stránkách * Odkazovat na svůj web přímo z videa O autorovi Michael Miller je úspěšným autorem více než 100 knih, které na celém světě vyšly ve více než milionu výtisků. Proslul svým prostým a čtivým jazykem a schopností vysvětlit složitá témata běžným čtenářům. Jeho web najdete na adrese www.molehillgroup.com a YouTube kanál na adrese www.youtube.com/user/trapperjohn2000. (průvodce využitím on-line videa v byznysu)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Michael Miller - další tituly autora:
Průvodce základy počítačů - absolutní začátečníky Průvodce základy počítačů
Lov stínu Lov stínu
 (e-book)
Lov stínu Lov stínu
 
Ke knize "Internetový marketing s YouTube -- Průvodce využitím on-line videa v byznysu" doporučujeme také:
Internetový marketing -- Přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk Internetový marketing
Černá ovce facebooku -- ... jak (ne)vydělávat na sociálních sítích Černá ovce facebooku
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

KAPITOLA 5

V této kapitole se dozvíte:

 Co baví?

 Jak fungují virální videoklipy

 Příprava zábavného

videoklipu

 Shrnutí Tvorba zábavných videoklipů Aby byl vytvořený propagační videoklip úspěšný, musí být informativní, naučný nebo zábavný. První dva typy klipů jsme si již popsali, takže nám zůstává poslední kategorie – zábavné videoklipy. Ty se natáčí bezpochyby nejobtížněji. Co přesně dává klipu vtip? A jak se takové video natáčí? Nevím, jestli na položené otázky dokáži dost dobře odpovědět (kruci, nevím ani, jestli na ně odpovědět lze). Rozhodně však stojí za to věnovat se jim – hned se do toho pustíme. Co baví? Informovat a vzdělávat je důležité, a když obojí zvládnete správně, přitáhnete značný počet diváků serveru YouTube. Zábavu má však rád úplně každý. Proto se na předních příčkách nejsledovanějších videoklipů na YouTube objevují právě čistě zábavné videoklipy. Co baví? To kdybych věděl. Můžu vám říct, co připadá zábavné mně, ale co pobaví jiné, to vám nedokážu popsat. Zábava, jako každá forma umění, je dílem diváka. To, co rozesměje mě, vás může nechat zcela chladnými. Totéž platí i opačně.


82

ČÁST I Propagace podnikání na YouTube

Já tedy o zábavných videoklipech vím následující: když se podaří, mají opravdu úspěch. Virální

videa budou právě nejspíše ta zábavná.

Když se divákovi na  YouTube zdá některý z  klipů opravdu veselý, podívá se na  něj několi

krát – a poté se o něj podělí s přáteli. Takto se klipy stávají virálními – jeden uživatel se o klip

podělí s ostatními, kteří ho pak sdílejí s dalšími diváky, ti pak s dalšími diváky... a tak to jde

dál a dál, dokud video nezhlédnou desítky či stovky tisíc lidí. Svět oběhne nejspíše právě klip,

který pobaví.

Co tedy připadá divákům na YouTube zábavné? Seznam je poměrně krátký: najdete na něm

vtipná videa kaskadérských kousků s líbivými speciálními efekty a klipy, které jsou nějakým

způsobem šokující. Mezi nimi bodují právě veselé klipy nejvíce. Na rovinu, lidé se rádi dobře

zasmějí.

Jedním z  mých oblíbených příkladů zábavných videoklipů jsou ty od  společnosti Blendtec

(www.youtube.com/user/Blendtec/), malé fi rmy prodávající kvalitní mixéry. V rámci kreativní

ho spurtu přišla společnost s konceptem „pomele to?“ (anglicky Will It Blend?), z nějž se stala

sada klipů, které se po Internetu rozšířily jako požár ve větru. Klipy jsou nesmírně zábavné

a ukazují ředitele společnosti Toma Dicksona, který vypadá tak trochu jako šílený vědec. Ten

do mixéru vkládá různé předměty a zkouší, jestli půjdou rozemlít. A tím nemyslím banány

a pomeranče. Tom mele (anebo se pokouší semlít) například fi guríny vojáčků, baterky a iPho

ny. Jak vidíte na obrázku 5.1, pořad je velice vtipný.

Výsledkem je internetový fenomén. Klipy společnosti Blendtec, které se natáčí s rozpočtem

nepřesahujícím 100 dolarů, se velmi rychle staly virálními a rozšířily se po Internetu. Tento

příklad slouží jako ukázka toho, jak může společnost těžit z kreativního nápadu realizovaného

zábavnou formou. Na klipech není nic informativního ani naučného, přesto jsou ale vtipné.

Jak nám YouTube neustále znovu a znovu ukazuje, klipy, které jsou vtipné, jsou i sledované –

hodně sledované.

Na obrázku 5.2. vidíte další příklad, tentokrát od společnosti Norton Internet Security (www.

youtube.com/user/norton/). Klip je krátký, má pouhých 12 sekund, a  staví proti sobě kuře

a Dokken, metalovou skupinu osmdesátých let. (Samotné video je vtipnější než jeho popis.)

Podstata spočívá v tom, že se jedná o zajímavý koncept, jednoduchý vtip, který sdělí podstatu

bezpečnostního soft waru od společnosti Norton.


83

5

Tvorba zábavných

videoklipů

KAPITOLA 5 Tvorba zábavných videoklipů

Obrázek 5.1: Vtipný videoklip od společnosti Blendtec (ano, to co

dává Tom do mixéru, je skutečně iPad)

Obrázek 5.2: Vtipný spot společnosti Norton Internet Security

Některá ze zábavných videí začínají jako vtipné reklamy, a najdeme v nich proto vysoké pro

dukční hodnoty, které bychom od reklamy očekávali. Vezměme si za příklad reklamy od spo

lečnosti Evian, v  nichž vidíme miminka na  kolečkových bruslích (www.youtube.com/user/

EvianBabies/), viz obrázek 5.3. Nejsou to levné klipy natočené běžnou kamerou. Jedná se o pro

fesionální výrobky s pokročilými speciálními efekty (CGI), které jsou uzpůsobeny a rozšířeny

speciálně kvůli YouTube. Ale jsou zábavné!

Když práci odvedete dobře, zábavný videoklip vám zajistí i udrží fi remní image. Jenže součas

ně neexistuje žádná záruka, že klip splní svůj účel. Buď zcela uspějete, anebo zcela pohoříte.


84

ČÁST I Propagace podnikání na YouTube

Obrázek 5.3: Miminka na kolečkových bruslích od společnosti Evian na Internetu

To proto, že klip, který jednomu diváku připadá neodolatelně vtipný, ponechá jiného diváka

chladným. Humor je značně osobní záležitost. Neexistuje žádná záruka, že dokážete diváky

pobavit. Pokusíte-li se být vtipní a nikdo se nezasměje, bude videoklip opravdu špatný. Nic

si nenalhávejme. Kdybyste dokázali být vtipní, živili byste se jako komici, nepracovali byste

v marketingu. Nečekejte, že to, co pobaví vás, uspěje i na velkém jevišti YouTube.

Zábavné videoklipy jsou, celkově vzato, vůbec nejrizikovějším typem klipů, do jejichž přípravy

se můžete pustit. Když se rozhodnete, že se vydáte po této stezce, postupujte opatrně – a buďte

připraveni na selhání.

Jak fungují virální videoklipy

Již několikrát jsem v knize zmínil virální videoklipy. Jenže co přesně tento termín znamená?

A jak se videoklip stává virálním?

Jednoduše řečeno je virální videoklip takový videoklip, který si díky sdílení na Internetu získá

velkou popularitu a statisíce až miliony zhlédnutí. To znamená, že divák, který najde takový

klip, jaký se mu líbí, ho sdílí s kamarády, ať už na stránce YouTube, anebo prostřednictvím so

ciálních médií, jakými jsou Facebook a Twitter. (YouTube sdílení videoklipů usnadňuje, stačí

doslova jen pár klepnutí myši.)

Ale na  rovinu. Já sice rád fi rmám doporučuji instruktážní a  naučné videoklipy, jenže ty se

zřídkakdy stanou virálními. Velkého úspěchu dosahují klipy vtipné a zábavné. Velkým úspě

chem mám na mysli skutečně velký úspěch. Ty skutečně nejvirálnější klipy se rychle přesunou

z  YouTube i  do  tradičních médií. A  to už je nějaká penetrace! Nemůžete si ji však zaplatit,

musí přijít spontánně.


85

5

Tvorba zábavných

videoklipů

KAPITOLA 5 Tvorba zábavných videoklipů

Právě díky potenciálu značného rozšíření se mnohé společnosti domnívají, že úspěchu do

sáhnou prostřednictvím virálních videoklipů, a jejich tvorbu si pak stanoví za cíl. I když vám

klip, který přitáhne miliony diváků, může posílit ego (a pro značky typu Budweiser může být

nezbytný), pro běžného propagátora nemusí být takový cíl zrovna nejvhodnější. U  většiny

společností platí, že výhodnější i  realizovatelnější je zaujmout tisícovku cílových zákazníků

než dosáhnout milionu zhlédnutí od diváků, kteří nemají v úmyslu si něco koupit.

Proto i když může být honba za virálním videoklipem lákavá, pro většinu společností zřejmě

nebude představovat ideální strategii. (Takové klipy se totiž připravují neskutečně obtížně.

Právě klipy, které byly míněné jako virální, často končí jako ty nejtrapnější klipy ze všech.

Namísto úspěchu dosáhnou opaku.) Nesnažte se dosáhnout až na Měsíc s klipem, který by

mohl pobavit širokou diváckou obec. Lepší je zaměřit se s videoklipem na cílové publikum.

Pro většinu společností platí, že právě takto dosáhnete na YouTube úspěchu, v malém stylu.

Příprava zábavného videoklipu

Jak se takové zábavné videoklipy natáčí? To vám nemůžu jednoznačně říci, protože žádná dvě

vtipná videa nejsou stejná.

Chci tím říci, že každopádně musíte být tvořiví. Opravdu tvořiví. Opravdu, opravdu tvořiví.

Tvořivější, než si dokážete představit.

Vězte však, že v sobě buď jiskru tvořivosti máte, anebo nikoliv. Jestli máte, natočíte klip, kte

rý si lidé budou pamatovat a budou ho sdílet. Když ji v sobě nemáte, skončí klip fi askem. Jak

jsem již říkal, tato kategorie je vysoce riziková.

Z tohoto ohledu se jedná o jediný typ videoklipu, který byste neměli připravovat sami. Chce

te-li se vydat stezkou zábavy, měli byste do  přípravy zapojit nějakou produkční společnost

nebo reklamní agenturu, která se na tuto oblast specializuje. Nechte agenturu přijít s tvůrčí

mi nápady. Tyto společnosti totiž zaměstnávají lidi, kteří se právě tímto živí. Oni ví, co bude

fungovat a co ne.

Neměli byste však sednout na lep takové fi rmě, která „garantuje“, že vám natočí virální videoklip.

To, že se video stane virálním, nemůže nikdo garantovat. Klipy se stávají virálními pouze zřídka,

a to tehdy, když všechno klapne a vy se skutečně trefíte přesně do vkusu publika. Společnost, která

vám naslibuje natočení virálního videoklipu, vás taky může pěkně oškubat. To nejlepší, co vám

společnost může slíbit, je profesionální videoklip. Co se stane pak, již závisí na světě YouTube.


Shrnutí

Ze všech tří typů videoklipů, které lze natočit, hovoří pro zábavné klipy jeden obrovský

argument. Většina virálních klipů je zábavná. Jenže příprava zábavných videoklipů je součas

ně nejobtížnější a žádá si určitý stupeň tvořivosti (a štěstí), který nemohou nabídnout všechny

fi rmy. Proto neexistuje vůbec žádný návod, jak natočit zábavný klip. Proto se mnohé společnosti

obrací na externí fi rmy, které jim tvůrčí klipy připraví – a poté již jen doufají, že se divákům

na YouTube budou zamlouvat natolik, aby je sdíleli.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.