načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Integrovaný přístup v sociálně vědním výzkumu - Ivana Loučková

Integrovaný přístup v sociálně vědním výzkumu
-7%
sleva

Kniha: Integrovaný přístup v sociálně vědním výzkumu
Autor: Ivana Loučková

V současném sociálně vědním výzkumu se objevují dva krajní přístupy, které jsou zakotveny v protichůdných epistemologických pozicích. První je znám jako ... (celý popis)
Titul je skladem 1ks - odesíláme ihned
Ihned také k odběru: Ostrava
Vaše cena s DPH:  395 Kč 367
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
12,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 63.8%hodnoceni - 63.8%hodnoceni - 63.8%hodnoceni - 63.8%hodnoceni - 63.8% 70%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Slon
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2010
Počet stran: 311
Rozměr: 155x230
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Jazyk: česky
Datum vydání: 10.03.2010
Nakladatelské údaje: Praha, Sociologické nakladatelství (SLON), 2010
ISBN: 978-80-8642-979-3
EAN: 9788086429793
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Monografie zkoumá vztahy kvantitativního a kvalitativního výzkumného přístupu a jejich vyhodnocení.

Popis nakladatele

V současném sociálně vědním výzkumu se objevují dva krajní přístupy, které jsou zakotveny v protichůdných epistemologických pozicích. První je znám jako „hypoteticko-deduktivní“, také „pozitivistický“, a odpovídá kvantitativní výzkumné strategii a používání osvědčených matematicko-statistických postupů. Druhý přístup je „induktivní“, označovaný též jako „interpretativní“, a odpovídá mu kvalitativní výzkumná strategie. Jako „integrovaný výzkum“ či „integrovaná strategie“ se zpravidla implicitně chápe kombinace výše uvedených tradičních výzkumných strategií. Autorka této knihy však za integrovaný výzkum považuje takové zkoumání, které je založeno na interakci a systemické dynamice. V knize rozebírá vztah kvantitativního a kvalitativního výzkumného přístupu a jejich vyhodnocování. Stěžejními otázkami pro ni je, jak může věda přistoupit k sociálním jevům a jak lze harmonizovat kvalitativní a kvantitativní výzkumné postupy v přístupu, který je nazýván integrovaný. V prvních třech kapitolách knihy (a s nimi souvisejících přílohách) se věnuje rozboru přínosů a nedostatků kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu a dokumentuje potřebnost integrovaného přístupu, který je rozebírán v kapitole čtvrté. V páté kapitole představuje integrovaný přístup na řešených úlohách. V některých z nich využívá matematickou metodu LINDA a možnost jejího využití ve vědecké práci. Využití této metody není omezeno jen na sociálně vědní výzkum - je aplikovatelná například i v biologii, genetice atd. Tomu také odpovídá autorčin výklad i zvolená podoba příloh. Je možno udržet kontakt s měnící se realitou přímo na poli empirického výzkumu? Lze rozkrýt situace, v nichž se „něco jiného říká a něco jiného dělá“? Co to jsou „data“? Opravdu se mohou data „sbírat“? Jak lze chápat nestrannost ve výzkumných interakcích? Umíme v kvalitativních výzkumech odložit kvantitativní myšlení?

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ke knize "Integrovaný přístup v sociálně vědním výzkumu" doporučujeme také:
Chápající rozhovor Chápající rozhovor
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Kapitola 1: K VYBRANÝM PROBLÉMŮM V SOCIÁLNĚ VĚDNÍM

VÝZKUMU

1.1 Problém poznání a vědění v sociálních vědách

1.2 Proč jsou metody v sociálních vědách vnímány jako problém"

1.3 Problematika tvorby dat

1.4 Shrnutí

Kapitola 2: K POJETÍ KVANTITATIVNÍHO VÝZKUMU

2.1 Kvantitativní výzkumná strategie: objektivnost a měření

2.2 Obecné poznámky k tvorbě a redukci statistických dat

2.3 K posuzování kvality kvantitativního výzkumu

2.4 Shrnutí

Kapitola 3: K POJETÍ KVALITATIVNÍHO VÝZKUMU

3.1 Kvalitativní výzkumná strategie: subjektivita a význam

3.2 Typy kvalitativních výzkumů

3.3 Pomocné techniky v kvalitativním výzkumu

3.4 Skryté problémy badatelova přístupu v kvalitativním

výzkumu

3.5 K posuzování kvality kvalitativního výzkumu

3.6 Rozšíření zobecnitelnosti závěrů kvalitativních výzkumů

3.7 Shrnutí

Kapitola 4: INTEGROVANÝ VÝZKUMNÝ PŘÍSTUP

4.1 Integrovaná výzkumná strategie: interakce a systemická

dynamika


4.2 Proč volit integrovaný výzkumný přístup k sociálně

vědnímu výzkumu

4.3 Typy a cíle integrovaných výzkumů, výzkumné metody

4.3.1 Základní typy integrovaných výzkumů

4.3.2 Další typy integrovaných výzkumů. Redefmování

kvalitativní a kvantitativní výzkumné strategie pro

kontext integrovaného výzkumu

4.4 Integrovaný výzkum s převahou kvantitativní strategie

pro výběr z konkurenčních hypotéz

4.4.1 Metodický postup tvorby a redukce dat

v integrovaném výzkumu

4.5 Integrovaný výzkum z hlediska jednotlivých výzkumných fází.

4.6 Rozhodovací proces pro volbu převažující výzkumné

strategie

4.7 K posuzování kvality integrovaného výzkumu

4.8 Shrnutí

Kapitola 5: INTEGROVANÝ VÝZKUMNÝ PŘÍSTUP V ÚLOHÁCH

5.1 K úvodním pracím a tvorbě dat ve výzkumu „Stárnutí

a stáří - senioři"

5.1.1 K teoretickému základu výzkumného zjišťování

5.1.2 Ke spekulativnímu předjímání souvislostí

5.1.3 K identifikaci vhodných výzkumných metod a technik

5.1.4 Ke specifikaci výzkumného prostředí, souboru

5.1.5 K přímému pozorování jevů a interakcí ve výzkumném

prostředí

5.1.6 K tvorbě dat

5.2 „Sociální konstrukce a osobnostní potenciál seniorů

a jejich posuzovatelu

1

v integrovaném výzkumném

přístupu

5.2.1 K dílčím teoretickým východiskům, metodologickému

přístupu, použitým metodám a technikám

5.2.2 Sociální konstrukce seniorů a jejich posuzovatelu

5.2.3 Osobnostní potenciál seniorů a jejich posuzovatelu

5.2.4 Reflektování a závěr

5.3 „Hodnotové hierarchie a typologie seniorů a dospělých

dětí" v integrovaném výzkumném přístupu

5.3.1 K teoretickým východiskům, metodologickému

přístupu, použitým technikám a k výzkumnému souboru

5.3.2 Hodnotové hierarchie seniorů a dospělých dětí

5.3.3 Typologie seniorů a dospělých dětí


5.3.4 Reflektování a závěr

5.4 „Kognitivní mapy jednání seniorů" v integrovaném

výzkumném přístupu

5.4.1 K teoretickým východiskům, metodologickým

problémům kvalitativního zkoumání a použité metodě

5.4.2 Reflektování principů pro tvorbu dat v integrovaném

výzkumu

5.4.3 Výsledky etnografické analýzy

5.4.4 Refl e ktován í a závěr

5.5 Celkové shrnutí projektu „Stárnutí a stáří - senioři"

5.6 „Sociální souvislosti přechodu z jednoho procesu

do procesu jiného." Integrovaný výzkumný přístup

s vyváženým použitím výzkumných metod a technik

5.6.1 K teoretickým východiskům, metodologickému

přístupu, použitým technikám a k výzkumnému soubon

5.6.2 Interakce ve výzkumném prostředí, ukázky tvorby dat _

5.6.3 Analýza vztahů metodou LINDA

5.6.4 Analýza grafických záznamů

5.6.5 Výsledky výzkumné sondy

5.6.6 Reflektování

ZÁVĚR

PŘÍLOHY

Příloha 1: Rámcové pojetí sociálních věd. Teoretická a výzkumná

konceptuální paradigmatická matice

Příloha 2: Průvodce implicitní, explicitní a pragmatickou rovinou

tvorby dat v kvantitativním výzkumu. Základní typy

statistických dat

Příloha 3: Hlavní principy tvorby a redukce dat v rámci

etnografické metody

Příloha 4: Analýza dat ve specifických výzkumných situacích,

metoda LINDA

Příloha 5: Popis matematického modelu metody LINDA




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist