načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Hudební dílo a plagiát pohledem muzikologie a autorského práva – Václav Kramář

Hudební dílo a plagiát pohledem muzikologie a autorského práva
-7%
sleva

Kniha: Hudební dílo a plagiát pohledem muzikologie a autorského práva
Autor: Václav Kramář

Publikace se zabývá vybranými koncepcemi hudebního díla z pohledu různých muzikologických přístupů a autorského práva a následně tyto rozličné přístupy v terminologické rovině ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  402 Kč 374
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
12,5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Univerzita Palackého v Olomouci (UPOL)
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015
Počet stran: 520
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vydání
Jazyk: česky
Datum vydání: 25.09.2015
ISBN: 978-80-244-4283-9
EAN: 9788024442839
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace se zabývá vybranými koncepcemi hudebního díla z pohledu různých muzikologických přístupů a autorského práva a následně tyto rozličné přístupy v terminologické rovině porovnává. Zachycuje proměny podoby hudebního díla ve 20. století v souvislosti se vznikem nových kompozičních technik a s významovými posuny dílčích prvků hudební struktury, rozvojem masové kultury, informačních a výpočetních technologií. Reflektovány jsou i nové sociokulturní aspekty, které se v praxi promítají do chápání hudebního díla. V závěrečné části publikace autor nastiňuje související problematiku hudebního plagiátorství, na podkladě rozboru více jak 100 soudních kauz charakterizuje výše zmíněné klíčové momenty hudebního vývoje ve 20. století.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ke knize "Hudební dílo a plagiát pohledem muzikologie a autorského práva" doporučujeme také:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

O b sa h1

ÚVOD.....................................................................................................................................................11

Stav b á d á n í a p o je t í n a ší re f l e x e..................................................................................18

i Te r m in o l o g ic k é v y m e z e n í hu d e b n íh o d íl a ....................................................30

1.1 К obecným definicím stěžejních předmětných pojm ů..........................................30

1.1.1 Dílo, opus, kom pozice......................................................................................30

1.1.2 Pojmy objevující se v souvislosti s dílem -

autenticita, tvořivost, originalita....................................................................39

1.2 К základům různých muzikologických definic hudebního díla.........................46

1.2.1 Variabilita podob hotového díla...................................................................47

1.2.2 Důraz na vnitřní strukturu díla, jeho nehm otnou podstatu

a procesuálni charakter.....................................................................................52

1.2.3 Uchopení díla prostřednictvím tzv. teorie intonace..............................60

1.2.4 Hudba 20. století aneb Rozšířit, či zúžit pojetí hudebního díla? 65

1.2.5 Stručně к reflexi problematiky nových hudebních výtvorů

v 2. polovině 20. století v Československu.................................................74

1.2.6 Význam času pro teoretické uchopení díla...............................................80

1.2.7 Dílo pohledem hudební kom paratistiky...................................................84

1.2.8 Nové a shrnující pohledy na problematiku ontologie díla

na prahu 21. sto letí............................................................................................86

1.2.9 Závěr......................................................................................................................94

1.3 К pojetí díla a rozdílům v autorskoprávní sféře.......................................................95

1.3.1 Vznik a vývoj autorskoprávní ochrany hudebních dél..........................97

1.3.2 Vybrané definice díla československých právních teoretiků.............114

1.3.3 Definice díla v současné české právní úpravě.........................................120

1.3.4 К vybraným aspektům pojetí děl v dřívějších právních úpravách

platných na našem územ í..............................................................................128

1.3.5 К vybraným aspektům některých aktuálních zahraničních

zákonných úprav pojmu dílo........................................................................134

1.4 Srovnání autorskoprávního a muzikologického přístupu

(dílčí souhrn)....................................................................................................................155


A P O HUDEBNÍHO DÍLA V PRAXI.................................................................................162

2.1 Obsah, ochrana a správa AP obecně.......................................................................162

2.1.1 Obsah AP............................................................................................................162

2.1.2 Prostředky ochrany AP...................................................................................166

2.1.3 Kolektivní správa práv...................................................................................172

2.1.4 Stručně ke vzniku a historii vývoje kolektivní správy.........................174

2.1.5 Historický exkurz do vývoje tuzemské kolektivní správy..................177

2.1.6 Aktuální přehled KS a dalších organizací

v oblasti hudebních a zvukových děl na území ČR...............................182

2.1.7 Existence a praktický význam tzv. ohlášky hudebního díla...............185

2.2 Právní institut tzv. zvukové ochranné znám ky....................................................189

2.3 Zákonné aspekty právních m ezí A P O....................................................................196

2.3.1 Díla již volná, volná užití chráněných děl a tzv. zákonné licence 196

2.3.2 Princip citace z pohledu hudební praxe a A P.........................................199

2.4 Hudebně strukturální aspekty mezí A P O ............................................................209

2.4.1 Melodická složka.............................................................................................213

2.4.2 Harmonická složka..........................................................................................220

2.4.3 Kinetická složka...............................................................................................227

2.4.4 Barevná - témbrová stránka........................................................................232

2.5 Posuny hudebního paradigmatu ve 20. století a jejich vlivy na A P..............239

2.5.1 Fenomén nových kompozičních technik a forem díla

ve světle A PO....................................................................................................239

2.5.2 Fenomén improvizace, jazzu a cover verzí obecně

ve světle APO HD.............................................................................................245

2.5.3 Fenomén globalizace a world music ve světle APO H D ....................248

2.5.4 Fenomény industrializace hudby a masové kultury

ve světle APO HD.............................................................................................250

2.5.5 Fenomény tzv. apropriace a samplování ve světle APO H D.............256

2.6 Technické aspekty hudebního díla 20. století a jejich vliv na A P.................275

Pl a g iá t a tzv. p l a g iá t o r s t v í v h u d b ě...........................................................298

3.1 Obecné a právní vymezení plagiátu, historický exkurz

do jeho právní reflexe....................................................................................................298

3.1.1 Obecné vym ezení...........................................................................................298

3.1.2 Právní vymezení plagiátu.............................................................................301

3.1.3 Komparace s německou legislativou.........................................................303

3.1.4 Komparace s am erickou legislativou.........................................................306

3.2 Posuzování plagiátu, hudební psychologie ve službách A P ............................309

3.2.1 Teoretická východiska..................................................................................309

3.2.2 Sonda do dobové hudební kritiky při úvahách o plagiátu................314

3.2.3 Význam a příklady znaleckých posudků

ze zahraniční soudní praxe...........................................................................320


3.3 Analýza vybraných řešených kauz...........................................................................330

3.3.1 Případy obecného prokazování původnosti skladby............................332

3.3.2 Melodická složka coby vlastní předm ět sp o ru.......................................338

3.3.3 Popularita m elodie a interpreta coby jeden z klíčových důvodů

soudních kauz...................................................................................................350

3.3.4 Postavení a význam dalších složek hudební struktury

ve spojení s m elodií.........................................................................................365

3.3.5 Textová stránka v hudební struktuře.........................................................380

3.3.6 Podobnost zvukového otisku skladby vyvolávající

sluchovou asociaci...........................................................................................387

3.3.7 Zvláštní umělecká forma parodie úmyslně vyvolávající

sluchovou asociaci...........................................................................................392

3.3.8 Fenomén samplování v konkrétních soudních kauzách.....................399

3.3.9 Appendix 1:

Soudní kauzy týkající se aranží původních děl......................................417

3.3.10 Appendix 2:

Případy hudebního plagiátorství v českém prostředí..........................420

3.4 Reflexe návrhů možných budoucích právních koncepcí

souvisejících s plagiátorstvím....................................................................................427

ZÁVĚR.................................................................................................................................................432

Sh r n u t í...........................................................................................................................................455

Su m m a r y.........................................................................................................................................458

Zu sa m m e n fa ssu n g..................................................................................................................462

Sezn a m lit er a tu r y a p r a m e n ů.....................................................................................466

1 Použitá literatura......................................................................................................................466

2 Odkazovaná a doplňková literatura...................................................................................478

3 Internetové zdroje....................................................................................................................482

4 Použité české a československé právní předpisy............................................................493

5 Zahraniční právní předpisy..................................................................................................493

6 Použité judikáty a soudní rozhodnutí................................................................................494

7 Doplňkové judikáty a soudní rozhodnutí........................................................................502

8 Osobní korespondence..........................................................................................................503

Jm en n ý r e js t ř ík (f y z ic k é oso by, u m ě lec k á t ě l e sa) ....................................504

Do plň k o v ý r e js t ř ík v y b r a n ý c h pr á v n ic k ý c h o so b a v ý r o b k ů 517




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist