načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Grafologie v pedagogické praxi – Ivan Bertl

Grafologie v pedagogické praxi
-1%
sleva

Kniha: Grafologie v pedagogické praxi
Autor: Ivan Bertl

Grafologický rozbor písma jako vhodné doplnění celkového psychologického posouzení člověka. Příručka pro pedagogy. Znaky písma jsou měřitelné a popsatelné a při komplexním pohledu mohou v rukou precizního interpreta vypovědět mnohé o ... (celý popis)

hodnoceni - 65.1%hodnoceni - 65.1%hodnoceni - 65.1%hodnoceni - 65.1%hodnoceni - 65.1% 70%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: TRITON
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2009
Počet stran: 152
Rozměr: 200x140
Úprava: ilustrace, faksim.
Vydání: Vyd. 1.
Jazyk: česky
Vazba: brožovaná
Nakladatelské údaje: Praha, Triton, 2009
EAN: 9788073873400
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Grafologický rozbor písma jako vhodné doplnění celkového psychologického posouzení člověka. Příručka pro pedagogy. Znaky písma jsou měřitelné a popsatelné a při komplexním pohledu mohou v rukou precizního interpreta vypovědět mnohé o charakteru a psychických vlastnostech pisatele. Text přehledně shrnuje výsledky dosavadních výzkumů, formuluje pobídky k zamyšlení nad dílčími grafologickými tématy. Grafologie může být využita v práci učitele při mapování biologických, psychologických a sociálních problémů a může se tak stát podpůrným diagnostickým nástrojem pro předcházení specifickým problémům ve výuce.

Popis nakladatele

Kniha je určena každému, kdo se setkává s písemným projevem svých žáků, klientů či partnerů a má zájem blíže pochopit jejich osobnost. Mohou s ní pracovat nejen učitelé, ale i vychovatelé, andragogové, personalisté, kariérní či profesní poradci. Kniha mapuje historii grafologického zkoumání textu, úlohu a poslání písemných záznamů v jednotlivých historicko-společenských etapách. Stěžejní část knihy tvoří detailní rozbor jednotlivých prvků rukopisu. Autor však nekončí pouhým výčtem modifikací písemného projevu. V knize je uvedeno několik srovnávacích metod, jak lze s textem dále pracovat, co, s čím a v jakém kontextu lze dále grafologicky analyzovat. Autor knihy působí na ústecké Univerzitě J. E. Purkyně, kde je kurz základy grafologie zařazen jako výběrový pro studenty vyšších ročníků pedagogických oborů. Přednášená témata a jejich praktická aplikace rozšiřují spektrum metod, které může učitel použít, aby dokázal vzdělávací proces studentovi „ušít na míru“. Najít správnou cestu k vyučovanému bývá složité. Grafologie je metoda nenásilná a její pohled na žáka může všem lektorům výrazně pomoci.

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Grafologie v partnerském poradenství Grafologie v partnerském poradenství
Bertl Ivan
Cena: 99 Kč
Grafologie v poradenské a terapeutické praxi Grafologie v poradenské a terapeutické praxi
Cenková Tamara, Češková-Lukášová Dana, Fischerová-Katzerová Vlaďka
Cena: 186 Kč
Grafologie v poradenské a terapeutické praxi Grafologie v poradenské a terapeutické praxi
Fischerová-Katzerová Vlaďka, Češková-Lukášová Dana, Cenková Tamara
Cena: 186 Kč
Ke knize "Grafologie v pedagogické praxi" doporučujeme také:
Grafologie v poradenské a terapeutické praxi -- Co lze vyčíst z písma druhých Grafologie v poradenské a terapeutické praxi
Učebnice vědecké grafologie -- Pro začátečníky Učebnice vědecké grafologie
Grafologie Nové pohledy Grafologie Nové pohledy
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

2 Historie písma

2.1 Písmo starověku

2.2 Písmo středověku

2.3 Písmo dalších epoch

3 Písmo jako výraz

4 Písmo jako symbol

5 Znaky písma

5.1 Komplexní dojmové znaky

5.1.1 Dojem z písmového obrazu

5.1.2 Pohyb a forma v rukopisu

5.1.3 Rytmus

5.1.4 Individuálnost

5.1.5 Harmoničnost

5.2 Měřitelné a popsatelné znaky

5.2.1 Vázání

5.2.2 Velikost písma

5.2.3 Sklon

5.2.4 Šířka - těsnost

5.2.5 Tlak

5.2.6 Tah a charakter čáry

5.2.7 Pnutí

5.2.8 Ostrost - těstovitost

5.2.9 Spojitost

5.2.10 Plnost, hubenost

5.2.11 Zjednodušeni obohacení písma

5.2.12 Délky


5.2.13 Pravoběžnost - levoběžnost

5.2.14 Rychlost

5.2.15 Členitost rukopisu

5.2.16 Řádkováni rukopisu

5.2.17 Okraje rukopisu

5.2.18 Pravidelnost písma

5.2.19 Zdůraznění a potlačení začátků a konců

5.2.20 Úvodní a koncové tahy

5.2.21 Diakritická znaménka

5.2.22 Interpunkce

5.2.23 Číslice

5.2.24 Adresa

5.2.25 Podpis

5.3 Tvarové zvláštnosti jednotlivých písmen

5.4 Inteligence a racionalita v písmu

5.5 Vůle

6 Sociabilita v písmu

7 Morální vlastnosti pisatele

8 Komunikační ostýchavost a její projevy v písmu

9 Etická stránka grafologie

10 Náměty pro využití grafologie v práci učitele

10.1 Psycholingvistické posouzení

10.2 Posouzení zařazení žáka-cizince do české školy

10.3 Grafologické posouzení zvládnutí nového jazyka

při jeho výuce

10.4 Diagnostika výrazného posunu osobnosti

11 Práce učitele s komunikačně ostýchavým žákem

12 Praktické ukázky grafologické interpretace rukopisu


12.1 Pisatelka Katka - věk 25 let, středoškolačka, zdravotní sestra,

pravák

12.2 Pisatel „voják" - 48 let, středoškolák, pravák

12.3 Pisatelka „koordinátorka na letišti" - 29 let,

studující vysokou školu, pravák

12.4 Pisatel ve výkonu trestu - 48 let, středoškolák, pravák

12.5 Pisatelka I.B - dvojjazyčný rukopis - žena, 43 let, pravák

12.6 Michal - dvojjazyčný text, 15 let, středoškolák, pravák

12.7 František - ve výkonu trestu, 17 let, základní vzdělání, pravák ....

12.8 Štefan - bezdomovec ve výkonu trestu, drogově závislý,

40 let, středoškolák, pravák

12.9 Martin - 11 let, levák, diagnostikován

v pedagogicko-psychologické poradně

12.10 Dominika - 10 let, levák

12.11 Grafologická analýza nečeských školních předloh písma

12.12 Písma nelatinková




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.