načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: GAMING 9 – autorů Kolektiv

GAMING 9

Elektronická kniha: GAMING 9
Autor: autorů Kolektiv

– GAMING je časopis zabývající se děním na poli her. Autoři tohoto dvouměsíčníku se snaží prostřednictvím článků zprostředkovat čtenářům informace o počítačových i konzolových hrách. Kromě recenzí, historií her a témat se zároveň ve svých ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  49
+
-
1,6
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Miroslav Tomšů - Nakladatelství Monument
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Rok vydání: 2017
Počet stran: 45
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 999-00-017-5107-4
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

GAMING je časopis zabývající se děním na poli her. Autoři tohoto dvouměsíčníku se snaží prostřednictvím článků zprostředkovat čtenářům informace o počítačových i konzolových hrách. Kromě recenzí, historií her a témat se zároveň ve svých příspěvcích zabývají specifickými oblastmi herního světa. Zejména zajímavostmi z oblasti hardwaru a samotného vývoje her.

Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1

KVĚTEN- ČERVEN 2017

CENA: 49 KČ / 1,90 EUR

RECENZE | RISING STORM 2 | PREY | PORTAL KNIGHT

9

BIRTHDAYS THE BEGINNING RICK A MORTY SIMULATOR ASHES OF CREATION NINTENDO 2DS XL

2

Nakladatelství pro mladé a neobjevené autory

Vydáváme, propagujeme a podporujeme

www.nakladatelstvi-monument.cz

GAMING - Časopis pro správné hráče!, dvouměsíčník,

vydává Miroslav Tomšů - Nakladatelství Monument,

Hřbitovní 486, 763 15 Slušovice, tel.: 770 779 304, IČ:

88919781, e-mail: info@nakladatelstvimonument.cz, web:

www.nakladatelstvimonument.cz.

Šéfredaktor Bc. Filip Starý. Obsahově zpracoval Bc. Filip

Starý. Autoři článků: Jakub Fišer, Vojtěch Gelnar, Nikola

Štěrbová, Zuzana Bumbová, Tomáš Cajthaml, Bc. Filip

Starý, a Vojtěch Pastuszek. Grafická úprava a sazba Tomáš

Cajthaml. Články mohou být redakčně kráceny nebo

upraveny. Neprošlo jazykovou korekturou.

Ročník I., číslo 9/2017, vydáno červenec 2017, ISSN 2533-

333X, časopis podléhá licenci Creative Commons: CC-BY-ND

4.0, Uveďte autora – Nezpracovávejte. Licenční podmínky na

adrese http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/

TÉMA

Outlast 2.............................................................................................

Game Access 17...............................................................................

PlayerUnknow‘s Battlegrouns ....................................................

RECENZE

Rising Storm 2..................................................................................

Life is Strange....................................................................................

Portal Knights...................................................................................

Prey.......................................................................................................

Old Man‘s Journey..........................................................................

Night in the Woods...........................................................................

NOVINKY

Assassin‘s Creed: Origins...............................................................

Injustice 2...........................................................................................

GTA Online.........................................................................................

Ash Of Gods.......................................................................................

Seriál Zaklínač...................................................................................

0 A. D. ..................................................................................................

Ashes Of Creation............................................................................

BIO INC Redemprtion.....................................................................

Sudden Strike 4................................................................................

Birthdays the Beginning...............................................................

Tannenberg.......................................................................................

Life is Feudal......................................................................................

The Elder Scrolls...............................................................................

Rick and Morty Simulátor.............................................................

Zombs.io............................................................................................

Tvorba Mafie 3..................................................................................

Northgard..........................................................................................

The Long Dark..................................................................................

For Honor...........................................................................................

Fifa 18..................................................................................................

HARDWARE

Nintendo 2DS XL.............................................................................

ZAJÍMAVOSTI

IEM Katovice......................................................................................

zástupce šéfredaktora

ÚVODNÍ SLOVO

V tomto čísle magazínu vám přinášíme pár zajíma

vostí z herní konference, která se konala v Brně. To je

ale pouze taková poleva na dortu, protože pravá tře

šinka je na jiném levelu. Mnozí z vás určitě postřehli,

že se v Hollywoodu opět

konala herní akce E3, kte

rá k nám přinesla mnoho

herních novinek, na které

se již naše peněženky tře

sou strachy.

Je zde ale jedna věc, která

mi vadí, nebo spíše mrzí,

více než utracené peníze

za hry, a to, že v USA je vše spojeno s hrami na vyšší

úrovni, než je to u nás. Prvním faktem je E3, proč se

nic tak velkého nekoná v naší „blízkosti“ v Evropě?

Proč si můžou konzolisti koupit hru, dohrát ji a za ně

jakou částku hru opět odprodat zpátky do obchodu,

kde si ji koupili? Neříkám nic o sběratelkách nebo o

multi-playerových hrách, ale hry, které projedete za

5 hodin a stály vás 1 000 korun a více? Co s tou hro

madou her máme dělat? Není to tak sice všude, ale

možnost prodat hru zpátky by nebyl špatný nápad.

Sice proto se zde nachází Steam, ale hry odprodat

nelze. Mnozí z vás by zase mohli říci, že by tím vý

vojáři nevydělali tolik, kolik teď, ale pokud by se za 3

měsíce od vydání hry nedávaly slevy 70 %, tak by to

fungovat mohlo.

OBSAH

Foto na přední a zadní straně obálky: We Happy Few, autor: Compulsion Games, zdroj: http://compulsiongames.com/uploads/images/src/Wellette_Longwebsitesize.jpg

GAMINGu

TIRÁŽ

3 6 8 9 10 12 14 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 31 32 33 34 35 36 37 38 39

2

40

V

ideohry s žánrem horo

ru zažívají v posledních

pár letech velice slušný

boom. Dnes sice nebu

deme rozebírat, co jej spustilo, nýbrž

co žánru videoherního hororu ukázalo

směr. Rok 2013 nám přinesl takové ti

tuly, jako například Battlefield 4 nebo

Dying Light, ale ještě jeden titul se v této

době objevil na našich herních zaříze

ních a nejedná se o nic jiného, než o prv

ní díl (dnes již série) Outlast. Z Outlast se

nestala jen jedna hra ze stovky dalších

tuctových hororovek. Stal se z něj kult;

přesně to, co si vývojáři přáli. Rázem

začali všichni mluvit o Outlast, jako o

nejlepší hororové hře na světě, začali ji

cosplayovat a hlavně, hra se dostala do

sféry youtuberů a stal se z ní jakýsi trend

– když nemáte na svém kanále alespoň

jedno video z hraní Outlast, nejste po

řádný youtuber. Ovšem to, že Outlast

ještě není zcela vytěžený důl si vývojáři

všimli velmi brzo a čekání na druhý díl

hráčům ještě zpříjemnili příběhovým

DLC Whistleblower. Dvojka je ale nyní

tady. Bez kompromisů a bez zbytečného

otálení se pohodlně usaďte a pusťte se

s námi do víru možná nejlepší hororové

hry dneška – Outlast 2.

Nádhera ve tmě

Pojďme se nejdříve probrat aspek

ty, ve kterých nové Outlast vyniká. Jed

ním z nich je právě celá audiovizuální

stránka hry. Vývojáři z Red Barrels zvolili

pro podobu hry engine Unreal Engine

3, který, i když má již novější verzi, vypa

dá naprosto parádně. Ovšem grafika se

přímo neslučuje s lineárním stylem, ke

kterému vás hra vybízí. Abych to vysvět

lil – Outlast 2 je neskutečně temná hra

a vaší velkou záchranou bude většinou

noční vidění, které je součástí vaší ka

mery. Když k očím pozvednete kameru,

grafika se samozřejmě zhorší a působí

realisticky; jako byste skutečně sledovali

svět přes displej kamery. Největším pro

blémem ovšem je, že kameru budete k

očím zvedat téměř neustále, neboť hra

je skutečně velmi tmavá a to i na nejvyš

ší nastavení světelnosti; přitom když už

najdete zajímavě osvětlenou verandu

nebo místnost, vykreslenost Unreal En

ginu 3 je přímo nádherná.

3

TÉMA

Královna hororu vrací úder!

OUTLAST 2

FOTO: Outlast 2, zdroj: https://redbarrelsgames.com/wp-content/uploads/2016/04/Outlast2_WindMill-1920x1080.jpg

P

říběh hry patří rozhodně

také k povedeným částem

hry. Od první chvíle vás

zajímá, o co v podivném

městě a přilehlé krajině jde a když to

zjistíte, ze všeho nejvíce vás zajímá, jak

to celé skončí. Příběh si opravdu zaslouží

pochvalu. Sice to není příběh typu série

Mafia nebo Mass Effect, ale i přes to je

poutavý a na úroveň hororové hry přímo

nadprůměrný. Točí se kolem uměle vy

tvořené víry, jakési sekty, kterou vede jis

tý Otec Knoth a obyvatelé malé vesničky

v Arizoně mu naprosto posluhují. Vy do

tohoto „konce světa“ jedete, jakožto in

vestigativní novinář Blake Langermann,

se svou manželkou Lynn vyšetřovat pří

pad rituální vraždy těhotné dívky. Vše se

ale komplikuje – vaše helikoptéra ztro

skotá, ztratíte vaši manželku, kterou ale

relativně krátce po úvodu najdete, je

nomže vám ji pak hned odvleče jiná sek

ta. Pomyslný romantický modrý květ je

v tomto příběhu hledání vaší manželky,

přičemž monstrózní závěr prozrazovat

nebudu, ale rozhodně se je na co těšit.

Ještě ale musím zmínit jistou znovuhra

telnost, neboť během hry sbíráte záběry

na kameru a dopisy (nebo jakékoliv pí

semnosti), které si fotíte a můžete si je

celé znovu prohlédnout a přehrát, čímž

si vlastně celý příběh zrekapitulujete. Je

to sice lehce zbytečná věc, ale dává vám

to pocit, že příběh se pohybuje rychle.

Jak se to celé hraje?

V otázce hratelnosti se setkáte s

velmi rozličnými názory. Outlast 2 je v

základu rozhodně velmi zajímavá hra,

má ale svá negativa. Tím základním je

ona tmavost, kterou jsem upomínal v

první části o grafickém kabátku. Ovšem

nesmíme zapomínat, že Outlast 2 je v

první řadě hororovou hrou, tudíž otáz

ka zní, je to vůbec všechno děsivé? K

tomu lze říct několik vět, ale názory se

rozhodně budou lišit. Hra v sobě sklou

bí příjemnou symbiózu lekaček a děsi

vých scén. Lekačky samy o sobě děsivé

nejsou, jako ve všech hororech vsází

na moment překvapení a tudíž jste po

strašeni oným překvapením. Ovšem tím

nejsilnějším, co z oblasti děsu Outlast

2 nabízí, je nepříjemný pocit, že po vás

někdo jde, že vás někdo chce zabít. Tak

tomu skutečně opravdu je a jediným ře

šením je většinou útěk.

4

TÉMA

OUTLAST 2

FOTO: Outlast 2 zdroj:https://redbarrelsgames.com/wp-content/uploads/2017/04/Knoth_Chapel-01.jpg

U

mělá inteligence vidlá

ků není nijak na vysoké

úrovni, tudíž ti na vás

po chvíli pronásledování

přestanou dělat hon. Ale velice rychle si uvědomíte, že všechno je naskriptované a uzpůsobíte tomu svůj herní styl. Například, když se skrčíte a budete se plazit zhruba metr a půl od rednecka s nožem, on si vás nevšimne. Podobně jsou například založené schovávačky v kukuřičném poli nebo v sudech a pod stoly – vaši pronásledovatelé jakoby věděli, kde jste, ale v poslední chvíli, kdy jim stačí podívat se pod víko sudu nebo prohrábnout hladinu koryta pro prasata, raději se otočí na patě a zmizí. Musím uznat, že než se skutečně naučíte hrát tu jejich hloupost s nimi, čeká vás několik nepříjemných momentů, kdy si myslíte, že už vás mají.

Verdikt

Outlast 2 má jeden zásadní pro

blém a tím je očekávání. Dvojka přišla

po velice úspěšném první díle a rovnou

teď vám mohu říct, že druhý díl ten prv

ní zkrátka nepřekonal. Jde na to dobře,

u druhého dílu se vývojáři téměř vyva

rovali nadpřirozených prvků a zaměřují

se na ostrá témata jako znásilnění, in

cest, rituální vraždy a sekty. Ovšem je tu

ještě jeden problém, který z titulu nikdy

neudělá vaši oblíbenou hru. Hra nebaví.

Příběh ano, zajímá vás jak skončí, ale tím,

že vám ho hra dává pomalu a po malých

dávkách, je jasné, že dříve nebo pozdě

ji hra přestane bavit. Je proto důležité

dávkovat hru, jinak vás skutečně nebu

de nijak extra bavit. Hrát Outlast 2 tři ho

diny v kuse, to prostě nejde. I přesto je

to ale královna ve svém oboru a to už ji

nikdo nevezme!

5

TÉMA

OUTLAST 2

FOTO: Outlast 2, zdroj: http://www.gamingilluminaughty.com/wp-content/uploads/2016/04/maxresdefault-17.jpg

6

/10

Jakub Fišer

Žánr: Akční, Horor

Vývoj: Red Barrels Studio

Klady:

+ kvalitní grafický kabátek

+ poutavý a zajímavý příběh

+ dost opravdu děsivých scén

Zápory:

- pocitová délka hry

- občas zbytečně nepřehledné

úrovně




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.