načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Framing televizního zpravodajství a jeho účinek na formování politických postojů veřejnosti -- Případová studie pádu vlády Mirka Topolánka v roce 2009 - Hana Hurtíková

  > > > > > Framing televizního zpravodajství a jeho účinek na formování politických postojů veřejnosti  

Kniha: Framing televizního zpravodajství a jeho účinek na formování politických postojů veřejnosti -- Případová studie pádu vlády Mirka Topolánka v roce 2009
Autor:

Výzkum v oblasti politické komunikace, zejména v souvislosti s ověřováním teorie framingu (rámování), je v České republice opravdu na počátku. O možném účinku rámů (do kterých ...


Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  176
+
-
ks
rozbalKdy zboží dostanu
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma
Doporučená cena:  198 Kč
11%
naše sleva
5,9
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Centrum pro studium demokracie a kultury
Rok vydání: 13.10.2016
Počet stran: 195
Rozměr: 21 cm
Úprava: tran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
Téma: framing
ISBN: 9788073254001
EAN: 9788073254001
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Výzkum v oblasti politické komunikace, zejména v souvislosti s ověřováním teorie framingu (rámování), je v České republice opravdu na počátku. O možném účinku rámů (do kterých jsou zpravodajská sdělení zabalena) na formování politických postojů veřejnosti toho zatím víme poměrně málo. Autorka se proto pokouší zaplnit mezeru v této oblasti a přináší první ucelený náhled na teoretické vymezení framingu a jeho komplexní charakter v procesu politické komunikace. Představuje ucelenou metodologii jeho výzkumu a v rámci případové studie testuje potenciální účinek rámování na politické chování veřejnosti.
V knize lze najít odpovědi na otázky: Jak je definován a jak se projevuje framing v politické komunikaci? Co je podstatou zpravodajského framingu? Jak média vytváří rámy, do kterých zabalují svá sdělení? Jak mohou tyto rámy působit na politické chování diváků televizního zpravodajství? Jaké existují metodologické postupy pro vymezení a testování jejich účinku? (případová studie pádu vlády Mirka Topolánka v roce 2009)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah 193
OBSAH
Poděkování.................................................................................................. 5
Ú v o d ............................................................................................................. 7
1. Teoretická východiska studia vlivu médií na formování
veřejného mínění v procesu politické komunikace............................ 13
1.1 Politická komunikace jako komplexní proces
výměny informací mezi jejími aktéry................................................... 13
1.1.1 Charakter mediálního prostředí
v třetí fázi politické k o m u n ik a c e................................................18
1.1.2 Političtí aktéři a jejich způsob oslovování veřejnosti
v postmoderním mediálním p ro stře d í....................................... 21
1.1.3 Vliv postmoderního mediálního prostředí
na chování p u b lik a .......................................................................25
1.2 Pojem média a jejich význam v procesu politické komunikace . . . 28
1.3 Veřejnost a způsob měření jejího mínění
o politických záležitostech.................................................................... 33
2. Televizní zpravodajství a jeho předpokládaný vliv
na formování politických preferencí v ČR................................................ 37
2.1 Televizní zpravodajství ...................................................................... 37
2.1.1 Veřejnoprávní a soukromé televizní zpravodajství................... 42
2.1.2 Jak se měří publikum televizního zpravodajství?......................46
2.1.3 Teorie mediálních účinků televizního zpravodajství
na veřejnost (publikum ).............................................................. 52





194 Framing televizního zpravodajství a jeho účinek na formování politických postojů veřejnosti
3. Framing jako teorie předpokládaného
mediálního účinku televizního zpravodajství...................................... 57
3.1 Teoretické východisko f r a m in g u .........................................................58
3.2 Tvůrci framingu v politické kom unikaci.............................................61
3.3 Konceptuálni vymezení mediálního f r a m in g u................................. 64
3.3.1 Čím je tvořen rám zpravodajského příspěvku?
Jak je udávána hodnota kontextu?................................................ 67
3.3.2 Podstata a charakter valenčního účinku framingu
a kritéria intenzity jeho podílu na formování
názorových preferencí obyvatel...................................................68
3.4 Typologie mediálního framingu ( r á m ů ).............................................70
3.4.1 Epizodický a tematický framing .............................................. 71
3.4.2 Game framing a strategy framing ...........................................73
3.4.3 Specifický a generický f r a m in g ................................................... 74
3.5 Způsoby výzkumu framingu (framing analysis) ...............................75
4. Framing televizního zpravodajství a jeho účinek
na formování politických preferencí občanů ČR:
Případová studie mediálně významných událostí v období
před, během a po pádu vlády Mirka Topolánka v roce 2 0 0 9 .................83
4.1 Metodologie v ý zk u m u .......................................................................... 83
4.2 Významné politické události
v průběhu zkoumaného o b d o b í........................................................... 93
4.2.1 Fáze před krizí vlády (25. 12. 2008 - 5. 3. 2009) .................... 95
4.2.2 Fáze v průběhu krize vlády (14. 3. - 11.6. 2 0 0 9 ).................... 97
4.2.3 Fáze po krizi a pádu vlády (17. 7. - 8. 10. 2009) ................. 103
4.3. Medializace hlavních aktérů vládní krize (ODS, ČSSD,
Mirka Topolánka a Jiřího Paroubka) v Událostech ČT
a v Televizních novinách ve zkoumaném o b d o b í..........................107
4.3.1 Dílčí závěr125





Obsah 195
4.4 Profil pravděpodobného diváka Událostí ČT a Televizních
novin ve zkoumaném období (25. 12. 2008 - 8. 10. 2 0 0 9 )............ 127
4.4.1 Profil pravděpodobného diváka Událostí ČT a diváka
Televizních novin z hlediska věku a p o h lav í............................. 129
4.4.2 Profil pravděpodobného diváka událostí ČT
a diváka Televizních novin z hlediska v z d ě lá n í....................... 136
4.4.3 Veřejná agenda z pohledu diváků televizního
zp rav o d ajstv í.............................................................................. 141
4.4.4 Dílčí z á v ě r.................................................................................... 145
4.5 Testování valenčního účinku framingu zpravodajských výpovědí
na politické preference diváků televizního zpravodajství ...............149
4.5.1 Dílčí z á v ě r....................................................................................162
Z ávěr.............................................................................................................. 165
Literatura...................................................................................................... 167
Příloha: Dotazník terénního šetření v rámci
výzkumu veřejného mínění agentury CVVM......................................... 183
S u m m ary...................................................................................................... 187
Seznam tabulek, grafů, obrázků a schém at............................................ 189






       

internetové knihkupectví - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s.