načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Fragmentární vidění. Ranciere, Derrida, Nancy – Michaela Fišerová

Fragmentární vidění. Ranciere, Derrida, Nancy
-16%
sleva

Kniha: Fragmentární vidění. Ranciere, Derrida, Nancy
Autor: Michaela Fišerová

Anglické resumé ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  230 Kč 193
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Togga
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2020
Počet stran: 189
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Filozofie
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
Datum vydání: 21.02.2020
ISBN: 9788074760266
EAN: 9788074760266
Popis / resumé

Anglické resumé

Popis nakladatele

Kniha Fragmentární vidění přináší filosofickou úvahu o podmínkách možnosti fotografické reprezentace události vjemu. Hlavním filosofickým průvodcem úvahy je Jacques Derrida, jehož myšlení je pojímáno jako etické memento upozorňující na riziko totalitarismu uvnitř metafyziky, nikoliv jako návrh na jeho překonání. Právě v tomto ohledu kniha vybízí k posunu od Rancierovy perspektivy k Derridově a Nancyho filosofické perspektivě. První kapitola ukazuje Rancierovo protiřečení, v němž zachovává reprezentační podmínku možnosti režimu a současně tvrdí, že se estetický režim zbavil principu reprezentace. Proti této kontradikci autorka klade Derridovo pojetí jedinečné události, které neodpovídá žádná reprezentace a žádný režim. Druhá kapitola zaměřuje pozornost na skutečnost, že "přežívání" události v archivu je možné pouze v její technologicky konstruované reprezentaci, kterou lze dekonstruovat. Aby mohla být událost fotograficky zobrazena, musí být fragmentarizována a orámována: parergonická technologie z ní vybírá a rámuje část, která bude uložena k dalšímu vidění. Fotografie je však uspokojivou "relikvií" pouze díky metonymickému schematismu, který zažehnává zneklidnění z fragmentární nedostatečnosti fotografické "ruiny". Třetí kapitola uvádí Nancyho pojetí kompulzivního uchovávání fragmentů života. Zatím co pro Derridu je motorem fotografování archivní horečka, která rozpoutává násilí exprese, výrazu "podstaty", Nancy tvrdí, že fotografický záznam "přežije" událost díky tomu, že se podrobí riskantní expozici pohledu druhého. Závěr knihy je opřen o Nancyho pojetí technologie jako nejen trpěné, ale i tvůrčím způsobem přínosné metafyzické nevyhnutelnosti. Právě díky dvojí povaze umožňuje metafyzický princip reprezentace zdánlivě nemožné: "vyfotografovat vzpomínku" na minulost, metonymicky ji složit z fragmentů přítomnosti. (Ranciere, Derrida, Nancy)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Michaela Fišerová - další tituly autora:
Obraz a moc -- Rozhovory s francouzskými mysliteli Obraz a moc
Gilles Deleuze o literatuře: mezi uměním, animalitou a politikou Gilles Deleuze o literatuře: mezi uměním, animalitou a politikou
Kyberfotografie. Neprůzračné médium a technologický realismus Kyberfotografie. Neprůzračné médium a technologický realismus
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.