načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Fotografujeme psy -- a jiná zvířata - Antonín Malý

Fotografujeme psy -- a jiná zvířata
-15%
sleva

Kniha: Fotografujeme psy -- a jiná zvířata
Autor:

Fotografování psů má oproti fotografování lidí jednu nevýhodu – pes nebude dělat vše podle vašich pokynů. Nebude trpělivě hledět do objektivu a usmívat se na požádání. Přesto je ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
pravděpodobně doručíme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  297 Kč 252
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2008-10-21
Počet stran: 176
Rozměr: 210 x 235 mm
Úprava: 174 stran : ilustrace (převážně barev.)
Vydání: Vyd. 1.
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788025123089
EAN: 9788025123089
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autor se krátce věnuje i fotografování ostatních zvířat - koček, koní, ale i slepic či krav - princip práce zůstává stejný. V této knize se naučíte: jak upoutat pozornost psa, domluvit se se psem svým i cizím, fotografovat psy ve městě, v krajině i v ateliéru, zvolit správný druh objektivu, vnímat světlo a vytvořit správné osvětlení v ateliéru, dodat v počítači psovi dlouhou srst a další užitečné úpravy, fotografovat psa barevně i černobíle. Kniha obsahuje množství unikátních fotografií, které se objevily na fotografických výstavách v Čechách i v zahraničí a mezi jejichž autory patří kromě Antonína Malého i Jindřich Štreit, Václav Chochola či další světoznámí čeští fotografové a fotografky. Zkušený fotograf psů vám v této knize ukáže vše, co k úspěšnému zachycení svých psích společníků potřebujete. Praktický výklad pak doplní množstvím příkladů z praxe.

Popis nakladatele

Fotografování psů má oproti fotografování lidí jednu nevýhodu – pes nebude dělat vše podle vašich pokynů. Nebude trpělivě hledět do objektivu a usmívat se na požádání. Přesto je fotografování psů stále jedním z nejoblíbenějších fotografických námětů. Zkušený fotograf psů vám v této knize ukáže vše, co k úspěšnému zachycení svých psích společníků potřebujete. Praktický výklad pak doplní množstvím příkladů z praxe. Díky svěžímu jazyku a množství skutečných fotografických situací se u čtení této knihy nudit určitě nebudete. Autor se krátce věnuje i fotografování ostatních zvířat – koček, koní, ale i slepic či krav – princip práce zůstává stejný, takže bude tato kniha užitečná i majitelům ostatních domácích mazlíčků. V této knize se naučíte: - Jak upoutat pozornost psa - Domluvit se se psem svým i cizím - Fotografovat psy ve městě, v krajině i v ateliéru - Zvolit správný druh objektivu - Vnímat světlo a vytvořit správné osvětlení v ateliéru - Dodat v počítači psovi dlouhou srst a další užitečné úpravy - Fotografovat psa barevně i černobíle Kniha obsahuje množství unikátních fotografií, které se objevily na fotografických výstavách v Čechách i v zahraničí a mezi jejichž autory patří kromě Antonína Malého i Jindřich Šteit, Václav Chochola či další světoznámí čeští fotografové a fotografky. Naučte se vytvářet úžasné snímky zvířat s radami od „Psího Saudka“. O autorovi: Antonín Malý je zkušený fotograf a výtvarník. Jeho doménou je kromě krajinářské fotografie i fotografování psů, pro svůj osobitý styl je často nazýván „Psí Saudek“. Jeho díla se s velkým ohlasem publika objevují pravidelně na výstavách v ČR i v zahraničí. V roce 2005 založil specializovanou výstavu Czech Pes Photo, zaměřenou na psa ve fotografii, která od té doby probíhá každoročně. Jeho tvorbu naleznete na www.antoninmal.cz.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zákazníci kupující knihu "Fotografujeme psy -- a jiná zvířata" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

KAPITOLA 3


FOTOGRAFUJEME PSA V EXTERIÉRU


Pes neodmyslitelně patří ven, do krajiny, i ve fotografi i. Je to

pro něj nejpřirozenější prostředí a také je nejjednodušší jej

venku fotografovat.

Fotografi e psů ve spojení s prostředím a přirozeným světlem poskytuje neomezenou uměleckou inspiraci. Již na starých

olejomalbách je pes naaranžován do nejrůznějších, většinou

efektních, krajin.

Úplně stejně lze v nejrůznějších krajinách a prostředích

fotografovat i psy. Od portrétů někde před neutrálním pozadím po náladové obrázky využívající například dramatické

nebe. Donekonečna můžeme využívat přirozené světlo a stín.

K nezaplacení je také fotografování u vody a ve vodě. Tady

již záleží na rase, někteří „slušní“ psi by do rybníkanevstouili ani pacičkou. Moment, kdy pes vyleze z vody a oklepává

se, je zárukou efektní fotografi e. A čím má delší chlupy, tím je

efekt větší. Při takových záběrech náležitě oceníme digitální

záznam fotografi í. Většinou totiž zjistíme, že se povede jeden,

dva záběry a ostatní můžeme smazat.

Důležitým efektem při fotografování v exteriérech je využití

přirozeného slunečního světla. Nízko položené, téměřrovnoběžně zapadající slunce je dalším zdrojem fotografi ckýchinspiObrázek 3.1 | Portrait of the Bulldog „Ball“ in a landscape – Henry

Cloves (1799–1871), klasická olejomalba z devatenáctého století.Podobných obrazů nejrůznějších psů existují tisíce a můžeme se s nimi

setkat i v obrazárnách na našich zámcích. Velká sbírka nejrůznějších

psích obrazů je například na zámku Krásný Dvůr u Podbořan.

Obrázek 3.2 | Sestry u koní Obyčejnámomentka amerických buldoků – sester Cecilky

a Jezinky v Horse Academy v Radimovicích.

Díky protisvětlu a dramatickým mrakům jak

ze starých obrazů je z obyčejné fotografi e

docela zajímavý snímek. Použitím dlouhého

ohniska objektivu, v tomto případě 300 mm

na plný formát kinofi lmu, se perspektiva

snímku „zplacatí“ a zdůrazní hlavní motiv.

Kompozice horizontálního zlatého řezu

vznikla, díky dlouhé fotografi cké praxi,

naprosto podvědomě.

68

Fotografujeme psa v exteriéru

Fotografujeme psy a jiná zvířata


Obrázek 3.3 | Na pobřeží Mořské pobřeží je pro mne stále oblíbeným

motivem. Mám rád studená moře, kde jsou vlny a fouká. A většinou

tam běhá spousta psů. A vždy si při západu slunce vzpomenu na

pána se psem, snímaným hodně dlouhým objektivem, přímo proti

oranžovému slunci. To byl moc hezký záběr z fi lmu Muž a žena.

Obrázek 3.4 | Kutululu Využití přímého protisvětla zapadajícího

slunce a dlouhých stínů. Ve spojení s válejícím se psem vytváří na bílé

ploše sněhu bizardní stíny. Fotografi e byla vystavena, spolu s dalšími,

i na Czech Press Photo 2007.

69

Pes v krajině


rací. Dlouhé a zkreslené stíny, silueta v protisvětle, oranžová až

červená barva slunce a zabarvení zachycovaných motivů jsou

jen další z nekonečných možností fotografi e.

Pes v krajině

Fotografi e psa v krajině je asi tím nejpřirozenějším a nejjednodušším fotografi ckým motivem. Skákající pes v obyčejném

poli, do dálky ubíhající cesta nebo stromořadí, rozkvetlá jarní louka, nekonečné pláže na pobřeží, podzimní nebo zimní

atmosféra – to všechno jsou velice vděčné krajinné motivy.

V každém ročním a denním období budou mít na snímku

jinou atmosféru.

Kdybychom chtěli takovou exteriérovou psí fotografi izaškatulkovat, tak je to vlastně reportážní a krajinářská fotografi e

dohromady. S hlavním nosným motivem – psem.

Tak jako se fotografují krásné slečny někde v rákosí nebo

proti zapadajícímu slunci, můžeme stejným způsobemportrétovat i psa. Stačí jej vzít do rozkvetlého pole nebo obilí, sytě zelené

louky, zasněžené krajiny. Záběr, kdy skáče, běží polem a vlají mu

chlupy nebo uši, může být velice atraktivní. Tady ovšem velice

záleží na rase – jinak bude působit ladný chrt v běhu a jinaktřeba bordeauxská doga na pozadí červeného zapadajícího slunce.

Fotografovat psa někde v krajině poskytuje větší volnost

i možnost využití fotografi cké techniky. Při použití širokoúhlého objektivu si nemusíme tolik lámat hlavu s hloubkou Obrázek 3.5 | V polích Podobně náhodný jako Sestry u koní je i tento záběr zimní krajiny a psů na pustém poli. Jen je použit opačný extrémně širokoúhlý objektiv 17 mm s velkým úhlem záběru. Podařilo se zakomponovat tři výrazné motivy do úhlopříčky, díky čemuž má fotografi e řád. Ten poslední tmavý bod v pozadí je posed myslivců. 70 Fotografujeme psa v exteriéru

Fotografujeme psy a jiná zvířata


ostrosti. Pokud použijeme větší clonové číslo, bude záběr

ostrý od popředí až po nekonečno. I perspektiva obrazu je

naprosto jiná než při užití objektivu s delším ohniskem. Při

použití dlouhého ohniska je zásadní problém naopak s velmi

malou hloubkou ostrosti – čím delší ohnisko, tím menšízaostřená část záběru. To má ale často právě výhodu v rozostření

nežádoucího pozadí.

Můžeme si volit kromě clony i čas expozice. Pokudbudeme např. sledovat pohybujícího se psa a zvolíme expoziční čas

dlouhý, tedy od 1/60 vt. a delší, při troše štěstí budefotografovaný objekt (tedy běžící pes) ostrý a naopak pozadírozmazané. To však chce cvik.

Při volbě krátkého expozičního času naopak snadno

„zmrazíme“ psa v pohybu. Běžící pes je ovšem natolik rychlý, že budeme potřebovat dostatečně krátký čas – v tom nám

pomůže, když si zapneme blesk, který psa osvětlí a dovolí nám

ho dobře zachytit. Vytvořit nějakou tabulku jak a jakým časem

nebo objektivem určitou situaci fotografovat nelze. Vždy záleží

na dané situaci a ani ta nejlepší automatika nenahradípraktické zkušenosti. Obrázek 3.6 | Mimikry I. Fotografi e, pořízená v podvečer s nízkým, zapadajícím sluncem, je zajímavá stejnou barevností pole a Cecilky.Objektiv 24 mm je zacloněn na clonu 16, aby byla využita co největší hloubka ostrosti. Jinak by to byl naprosto nezajímavý snímek psa, který sedí někde na poli.

71

Pes v krajině


Použití dlouhého ohniska vyžaduje krátký expoziční čas, ale

ten je při špatných světelných podmínkách ovlivněnnastavením větší citlivosti. A čím větší nastavení citlivostifotoaparátu, tím větší naskočí šum a dojde ke zhoršení kvality konečné

fotografi e. Rozdíl kvality fotografi e pořízené citlivostí 100 ISO

a třeba 400 ISO je patrný na výsledné fotografi i i laikovi. Na

straně 40 vidíte takovou vzorovou fotografi i.

Pes v panoramatické krajině

Protože jsem se původně, před mnoha lety, věnovalkrajinářské fotografi i, mám v archivu nepřeberné množství různých

krajin. Bez psů. Když se naskytla možnost vytvořit „psíkrajiny“ na výstavu „Krajina jako odraz fotografovy duše“ Asociace

českých profesionálních fotografů a později na fotografi ckou

výstavu Panhorama, bylo z čeho vybírat. Mělo to ale jeden

zásadní háček. Krajiny měly být panoramatické a já se musel

zúčastnit jako „psí“ fotograf. To znamenalo některé nové, již se

psy, vyfotografovat, a ty použitelné z archivu dotvořitdigitálně – dodat kompozičně odpovídající množství nejrůznějších

psů. Některé krajiny jsou zcela bez zásahu, některým stačilo

dodání jediného psa.

V montážích záleží na nosném motivu té či oné krajiny. Pak

vše záleží jen na dobrém nápadu.

Samozřejmě pokud má být zachováno zdání reálnéfotografi e, záleží na přípravě a vložení jednotlivých přidaných psích

atributů. A v konečné fázi také na stylu přidaného osvětlení

a směru stínů. Výstavní fotografi e měly velký divácký ohlas

a většina „podvodných“ ani nebyla diváky odhalena.

Pes ve městě

Krajinou nemusí být jenom pole, louka, les. Existuje také

městská krajina – parky, ulice, sídliště. Fotografi e opuštěného

Obrázek 3.7 | Obilná koupel Použití teleobjektivu s velkou ohniskovou vzdáleností a malou hloubkou ostrosti ve spojení s celistvou oranžovou

plochou vysokého obilí a vykukujícími hlavami psů připomíná koupel.

72

Fotografujeme psa v exteriéru

Fotografujeme psy a jiná zvířata


Obrázek 3.8 | Mimikry II Motiv využívající stejné barvy prostředí a modelu. Různí psi a různé prostředí. Vlevo je Růžena ve spadaném

kaštanovém listí, vpravo Cecilka v pustém zimním lese.

Pes ve městě

73


Obrázek 3.9 |

Krajina s maringotkou Fotografi e

ze seriálu Mimikry pořízená objektivem 17 mm. Digitálním zásahem

je vložena pouze maringotka.

Krajina s Freelandrem I. Fotografi e je bez jakéhokoli zásahu,

pořízená v bývalém vojenském

prostoru u Žatce o přestávce

natáčení televizního seriálu

Náměstíčko, jehož jsem byl fotografem. Černobílá fotografi e,

Cecilka ve stejném prostředí,

získala na Czech Press Photo 2003

jednu z cen.

Krajina s Freelandrem II. Tak é

bez zásahu. Freelander je malý

Land Rover a dostane se téměř

všude, tedy i do hlubokých závějí

u Trněného Újezdu u Zákolan.

Použití automobilu do kompozice

fotografi í jsem okoukal u malířeKamila Lhotáka a hlavně u fotografa

Cliff orda Seidlinga. 74 Fotografujeme psa v exteriéru

Fotografujeme psy a jiná zvířata


Obrázek 3.10 |

V Podkrkonoší Dramatická kra

jina s přidanou psí skupinou.

Na lovu Romantická zelená kra

jina v severním Skotsku s pasoucí

mi se bělouši. Cizím elementem je

jen Květa, baset běžící na koně.

Podvečer u Libockého rybníku

Panorama s kostelíčkem v Liboci.

Skupina psů jsou sousedé z ulice

vyfotografovaní jednotlivě bles

kem.

Pes ve městě

75




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist