načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Fotografujeme Boudoir -- Kompletní průvodce tvorbou intimních portrétů - Critsey Rowe

Fotografujeme Boudoir -- Kompletní průvodce tvorbou intimních portrétů
-15%
sleva

Kniha: Fotografujeme Boudoir -- Kompletní průvodce tvorbou intimních portrétů
Autor:

Rádi byste si osvojili profesionální přístup k fotografování intimních portrétů, ale nevíte, jak do tohoto žánru proniknout, nebo chcete zdokonalit vaše stávající postupy? Nechte si ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  399 Kč 339
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
11,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2011-11-23
Počet stran: 160
Rozměr: 235 x 255 mm
Úprava: 159 stran : ilustrace (převážně barev.)
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Boudoir photography
Spolupracovali: překlad Ondřej Doseděl
Vazba: brožovaná šitá s chlopněmi
Téma: boudoir fotografie
ISBN: 9788025136256
EAN: 9788025136256
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Fotografická příručka. Průvodce fotografováním intimních portrétů - styling, doplňky, pózování, digitální postprodukce a prezentace výsledných snímků.

Popis nakladatele

Rádi byste si osvojili profesionální přístup k fotografování intimních portrétů, ale nevíte, jak do tohoto žánru proniknout, nebo chcete zdokonalit vaše stávající postupy? Nechte si poradit od autorky, jejíž práce představuje špičku současné boudoir fotografie. Zkušená fotografka vás detailně provede celým průběhem fotografování od nezbytné přípravy s klientkou přes volbu šatníku a líčení nebo vhodné pózy až po nezbytné techniky postprodukce. Kniha vám pomůže pracovat jako profesionálové, ale natolik důvěrně, aby výsledkem byly technicky dokonalé, krásné a jedinečné snímky. CRITSEY ROWE patří podle časopisu Ines Del Mar mezi nejžádanější svatební fotografy ve Spojených státech a zároveň již řadu let prací ve svém studiu Couture Boudoir určuje směr, kterým se ubírá stále oblíbenější žánr boudoir fotografie. Její snímky se objevily na stránkách mnoha prestižních magazínů, jako je například Today’s Bride, a představila se i v populární televizní show Platinum Weddings. (kompletní průvodce tvorbou intimních portrétů)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zákazníci kupující knihu "Fotografujeme Boudoir -- Kompletní průvodce tvorbou intimních portrétů" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

I I I I I I I

®

N

n a s ta l d e n , kdy má fotografování proběhnout a vy si možná položíte otázku: „Kde

začít?“ Po nějaké době si vytvoříte jasný systém práce, který vám pomůže fotografovat efektivněji. Snažte se zjistit vše o přáních a očekávání vaší klientky a vymyslete plán, jak toho dosáhnout. Ať už fotografujete ve studiu nebo někde v terénu, buďte na klientku připraveni dopředu. Pokud musíte rozestavit světla, učiňte tak ještě před příchodem klientky, aby na vás nemusela čekat. Já mám ráda, když na místě, kde fotografuji, hraje hudba – díky tomu se snáze vytvoří atmosféra. Řeknu třeba klientce, ať si s sebou přinese svůj iPod, nebo jí poskytnu vlastní. To už mám připravené dopředu, takže stačí, když ho zapojíme a zapneme. Pokud klientce poskytujete garderobu, postarejte se o to, aby bylo vše vyskládané a připravené k přikrášlení. Máte-li na fotografování přizvaného stylistu, požádejte ho, aby i on na fotografování přišel včas. Nikdy byste neměli dopustit, aby vaše klientka na něco čekala, neboť to pouze přispěje k její nervozitě.

Fotografování

K1953.indb 87K1953.indb 87 1.11.2011 8:26:351.11.2011 8:26:35


1

I I I

Svícení

Světla vybírám nejen podle nálady a atmosféry, jíž chci docílit, ale také podle podmínek, které

na místě fotografování očekávám. Fotografujete-li ve studiu, máte nad vším naprostou kontrolu.

Mimo ně ovšem natrefíte třeba na perfektní světlo z okna... anebo také na malinkatý hotelový

pokoj, kam se světlo pořádně ani nedostane.

V

tchto situacích můžete zkusit použít světla konvenčním

způsobem – soft box nebo fotografi cký deštník jako hlavní světlo

a v případě potřeby i světlo doplňkové – nebo se můžete pokusit

napodobit denní světlo, či třeba využít světel v pokoji, a na snímcích

tak navodit večerní atmosféru. Ať už je osvícení jakékoliv, nezůstávám

na jednom místě a fotografuji z různých úhlů pohledu; světlo se přitom

mění z plochého na trojrozměrné, tu je dramatické, jindy zase vytváří

siluetu. Nezapomeňte, že při fotografování před sebou nemáte

profesionální modelky, takže si dávejte obzvláštní pozor na to, kam

umístíte stojany na světla a kudy povedete přívodní kabely.

Světlo je důležité pro oddělení a defi nování rozměrů. Tmavé vlasy

můžete oddělit od tmavého pozadí tak, že modelce nasvítíte vlasy – při

této technice se světlo umisťuje nahoru za fotografovaného člověka,

těsně mimo záběr.

Pro nastavení světel hraje důležitou roli odstín pleti. Jednoz pravidel říká, že světlá pokožka je určovaná stíny, naopak pokožku tmavou

určují jasy. Totéž platí i pro tmavé oblečení a většinu dalších povrchů.

U ženy, která má světlou tvář, byste měli svítit tak, aby vznikaly stíny.

Sledujte při tom, jak krásně stíny tvář tvarují. Pracujete-li s modelkou

dole vlevo a dole: Světlo přicházející

z okna umí být stejně dramatické jako

světlo ve studiu – záleží jen a pouze

na tom, jak ho využijete.

s tmavější tváří, použijte o jedno světlo z boku navíc, které svítí na kraj

modelčiny tváře a nádherně jí dodává strukturu a jasné hranice.

Při rozestavování a nastavování světel vždy věnujte pozornost očím.

Pokud se fotografovaný člověk dívá přímo do objektivu, světlo v očích

je nezbytností. Nedovolte, aby stíny pod očima (tzv. „vykradené oči“)

zkazily dojem, který právě díky očím může divák ze snímku získat.

Následující způsoby nasvícení jsou snadné a přinášejí krásné

výsledky. První způsob dá snímku velmi čistý vzhled; soft box nebo

fotografi cký deštník umístěný kousek od osy fotoaparátu společně

s dostatečným doplňkovým světlem z protější strany dá výrazné,

ovšem nikoliv přehnaně temné stíny. Pokud soft box přemístíte co

nejblíže k modelce, získáte „všeobjímající“ světlo, jež zdůrazní krásu

fotografované ženy a vyhladí a skryje většinu nedokonalostí pokožky.

88 Fotografo vání svícení

K1953.indb 88K1953.indb 88 1.11.2011 8:26:381.11.2011 8:26:38


I I I

nahoe a vpravo:

Zastínění jen těla modelky

bývá velice sexy.

Podobné nasvětlení, ovšem s využitím beauty dishe nebo menší

odrazné plochy umístěné poněkud dále od fotografované coby

hlavního světla, přinese svěží styl, jenž bude připomínat snímky

v módních časopisech. Toto nasvícení se velice podobá přímému

slunečnímu světlu, obzvláště pokud stíny vyplníte opravdu velmi

decentně. Je nicméně nutné si být vědom toho, že tento způsob

nasvícení je dosti neúprosný a hodí se nejlépe pro ženy s dobrou pletí

a stejnoměrnými rysy.

Stíny budou podstatně výraznější a pokud se budete chtít vyvarovat

nepříjemných výsledků, budete muset zvolit přesnější a vhodnější pózy.

Na fotografování si často beru jen základní vybavení:

8 Světla Alien Bee B800

8 60" fotografi cký deštník se snímatelným zadním potahem

8 Stojan střední velikosti

8 Sada rádiových odpalovačů PocketWizard

8 Svítidlo Lowel Pro-Light modifi kované stmívačem

(+ náhradní žárovka) s klapkami

8 Externí blesk

8 Pár světel Sunpak Readylites (jde o malinkatá světla

na baterky, každé z nich stojí zhruba 30 USD)

To je tedy vybavení, které s sebou mívám vždy; v závislosti

na tom, kde mám fotografovat, tento základní soubor

eventuálně rozšířím o další nástroje pro nasvětlování.

K1953.indb 89K1953.indb 89 1.11.2011 8:26:421.11.2011 8:26:42


1

Směrové světlo přicházející třeba z okna bývá nejkrásnější. Měli

byste ho proto využít, kdykoliv bude k dispozici. Použijete-li trochu

doplňkového světla, nebo pokud budete dokonce fotografovat

na okno, které přepálíte, vytvoříte tak siluetu a získáte dramatické

výsledky.

Bohužel jsou dny a místa, kdy je světlo přicházející z okna

nedostatečné. Už se mi stalo, že jsem fotografovala v hotelovém

pokoji, kde byl nízký strop a počasí za oknem poskytovalo pouze

velmi tlumené a kalné světlo. I tak ovšem existuje způsob, jak

studiovým zábleskem dosáhnout podobného efektu. Odrazíte-li ho

od bílé zdi nebo závěsů či záclon neutrální barvy, získáte světlo ne

nepodobné kouzlu světla přicházejícího z okna. Občas dokonce

dělám i to, že zábleskové zařízení umístím za závěsy a odpálím ho

z místnosti. Tak získám mimořádně stejnoměrné osvětlení.

Dáváte-li přednost světlu, které máte v místnosti už k dispozici,

můžete jeho intenzitu zvýšit tak, že záblesk odrazíte od rohu

místnosti. Navíc ho díky fi ltru nebo gelu můžete přiblížit světlu

místnosti. Kromě toho často využívám světla lamp na stolech

a nočních stolcích – svítidla v rozích místnosti nebo kolem zrcadel

akcentují pozadí, či dokonce přispívají k nasvětlení a dávají snímky

plné nálady a atmosféry. V těchto případech může být nezbytné

fotografovat s vysokou hodnotou citlivosti ISO.

Ve n k u

Boudoir fotografi e nemusíte tvořit jen v uzavřených prostorách. Byť

pořídit tento druh snímků ve venkovním prostředí nemusí být vždy

snadné, může jít o skvělou alternativu snímkům pořízeným

v místnosti. Existuje velké množství případů, kdy získáte skvělé

snímky, aniž byste použili jakékoliv další osvětlovací nástroje,

obzvláště pokud využijete stávajících podmínek. Jsou lidé, již tvrdí,

že něco takového jako špatné světlo prostě neexistuje. Do jisté míry

mají pravdu: vždycky můžete využít to, co máte k dispozici, či to

upravit podle svých potřeb. Když jsem kupříkladu v situaci, kde

nemám k dispozici nic než ostré a tvrdé polední světlo, zkusím

modelku fotografovat z trochu větší vzdálenosti a pokusím se využít

90 Fotografo vání svícení1

> z praxe

Naučte se „vidět světlo“. Světlo je pro vytvoření

opravdu povedených snímků lidského tělamimořádně důležité, takže byste si měli vypěstovat jakýsi smysl

pro směr a kvalitu světla bez ohledu na to, kde

fotografujete. Toto uvědomování si světla vám

nejenže umožní vytěžit maximum z jakékoliv situace,

v níž budete fotit, ale také vám pomůže vyvarovat se

běžných chyb. Vždycky mě překvapí, kolik fotografů si

nevšimne, že jim někdo stojí ve světle, blokuje ho, nebo

dokonce vrhá stín do fotografované scény.

K1953.indb 90K1953.indb 90 1.11.2011 8:26:431.11.2011 8:26:43


1

I I I

na protjší stran a vlevo: Při fotografování

ve venkovním prostředí vždy věnujte pozornost světlu

a snažte se, aby se modelka nikdy nedívala přímo

do odrazné plochy, do světla nebo sluníčka.

91svícení Fotografo vání

I I I

1

výraznějších stínů k tomu, aby modelovaly její postavu. Nebo ji

požádám, aby z ostrého světla trochu odvrátila tvář. Přitom exponuji

právě na toto ostré světlo, čímž přepálím ostatní části snímku a třeba

do záběru dostanu i nějaký ten odlesk světla od vnitřních částí

objektivu.

Na druhou stranu můžete ovšem využít difuzéru k odblokování přímého slunečního světla. Nedojde tak k vytvoření výrazných a hlubokých stínů. Své vlastní světlo si pak můžete vytvořit pomocí odrazné plochy. Přesně to je způsob, jakým je nafoceno mnoho módních fotografi í – dává totiž dostatečnou kontrolu nadfotografovaným člověkem i pozadím.

Ostré sluneční světlo můžete využít k vytvoření protisvětla, které doplníte bleskem nebo světlem odraženým od stříbrné nebo zlaté odrazné plochy. Je ale dobré vědět, že použijete-li na ostrém slunečním světle odrazné plochy, může se stát, že modelku oslepíte nebo ji přinejmenším přinutíte přivírat oči. Pokud v těchto případech používáte blesk, je třeba využít nejkratší možný expoziční čas. Nastavte nejnižší hodnotu citlivosti ISO a v případě nutnosti zacloňte objektiv či použijte neutrální šedé fi ltry.

Na zastíněném prostranství nebo ve chvílích, kdy je už slunce nízko a světlo je měkké, je vše snazší. Barevný odstín světla pak může být žádoucí, neboť přispěje k dotvoření nálady. Chcete-li dosáhnout neutrálnějšího odstínu pleti modelky a přitom zachovat barevný odstín světla v okolí, máte dvě možnosti: buď modelku nasviťte bleskem, nebo použijte odraznou plochu, pomocí níž na modelku odrazíte sluneční světlo.

Dalším extrémem jsou zatažené dny. Světlo při nich sice bývá měkké , ale také příliš ploché. Aby snímky měly trochu šmrnc, přidávám do scény blesk nebo jednu její stranu přistíním černým panelem. Pokud se mraky neustále mění, můžete si počkatna moment, kdy sluníčko vykoukne zpoza mraků – získáte tak jemné světlo, které je však výraznější a živější.

Fotografování mimo studio může sebrat vítr z plachet vaší kreativitě a způsobit, že se vrátíte ke svým zaběhaným postupům. Proto je třeba pracovat na vylepšování a zdokonalování vašich schopností. Fotografování na venkovním světle je toho součástí. Na závěr, až vaše modelka bude uvolněnější a vy budete mít nafocené ty „nutné“ snímky, můžete zkusit pár experimentálních fotografi í. Popustíte-li uzdu vaší kreativitě a fantazii, snadno získáte snímek, který nádherně završí celé fotografování.

K1953.indb 91K1953.indb 91 1.11.2011 8:26:451.11.2011 8:26:45


1

I I I

Vytvoření atmosféry

Jedním z nejdůležitějších aspektů fotografování ve stylu boudoir je vytvořit náladu pro

klientku. I ty klientky, které sebevědomí rozhodně nepostrádají, od vás budou potřebovat,

abyste jim předběžně nastínili průběh fotografování, a vytvořili takové prostředí, v němž se

budou cítit příjemně a uvolněně.

N

ejlépe funguje, pokud klientce ještě před začátkemfotografování dáte seznam rad, jež jí pomohou s přípravou. Tento seznam

by měl obsahovat návrhy jako návštěva manikúry nebo pedikúry,

provedení peelingu pleti. Rovněž by zde měla být zmíněna možnost, že

si klientka může přinést vlastní rekvizity. Kromě toho můžete zmínit,

že by bylo vhodné, aby si zakoupila alespoň jeden nový kousek ošacení,

který její protějšek ještě neviděl. Je také důležité zmínit, jaké rekvizity

a oblečení klientka na fotografování přinese, neboť to vypoví něco

o její osobnosti a míře uvolněnosti. V některých státech může být

podezřelé, pokud klientce budete nabízet alkohol, s tím, že si klientka

vpravo: Náhrdelníky a vějíře

představují výborné doplňky,

které můžete využít.

zcela vpravo: Skvělý je

také nový kousek oblečení, který

klientčin protějšek ještě neviděl.

na fotografování přinese svůj vlastní alkohol, většinou nebývá problém.

Než klientce alkohol nabídnete, nezapomeňte si zjistit, jaké zákony

platí pro váš stát.

Vybídněte klientku, ať si s sebou přinese iPod nebo oblíbenou

hudbu. Pomůže jí to cítit se pohodlně. Pokuste se také klientku poznat

trochu lépe a během toho, co se bude česat nebo líčit, si s ní povídejte –

do začátku fotografování to klientce pomůže cítit se uvolněně.

Modelka se musí cítit dobře a mít pocit, že vypadá skvěle, čehož

dosáhnete, pokud vytvoříte správnou atmosféru. Díky tomu bude

začátek fotografování snazší.

92 Fotografo vání vytvoení atmosféry

I I I

1

> z praxe

Dávejte si pozor, abyste během

fotografování modelku

nezahrnovali přílišnými

komplimenty. Je sice důležité dát

najevo, že si klientka vede

dobře – pomůže jí to cítit se

uvolněně a zvedne jí to

sebevědomí – ovšem vyhněte se

větám typu „Jste tak sexy“ či „To

vypadá tak smyslně“. Namísto

toho řekněte: „Vypadáte skvěle,

tahle póza je dokonalá“. Tím

klientku ubezpečíte, že vypadá

a počíná si výtečně, ale

vhodným profesionálním

způsobem.

K1953.indb 92K1953.indb 92 1.11.2011 8:26:471.11.2011 8:26:47


1

I I I

Průběh pózování

Ať už fotografujete ve studiu nebo mimo ně, je důležité, abyste se na dané místo

dostavili včas a promysleli si, jaké rekvizity bude nejlepší využít, zjistili, jaké

možnosti vám prostředí, kde fotografujete, skýtá, a to vše ještě před tím, než přijde

klientka. Neočekávejte, že klientka bude vědět, jak pózovat

M

ám zkušenost, že nejlépe funguje, pokud klientce pózu

předvedu a ukážu jí, co přesně má dělat. Začněte například

na posteli a tam také chvíli foťte. Jakmile budete s fotografováním

na posteli hotovi, přesuňte se na židli, do dveří či do koupelny a přitom

nezapomeňte prozkoumat všechny možnosti, které vám dané místo

nabízí. Nechte klientku, ať zůstane v jedné póze, a vy kolem ní běhejte

a fotografujte z různých úhlů – nezapomeňte, že je dobré mít více

snímků z různých perspektiv. Nezapomeňte ani na to, že pokud něco

nevypadá dobře, je třeba o tom klientce dát vědět a zkusit něco jiného.

nahoe: Neopomeňte pořídit

i pár detailních záběrů na nohy,

tělo, ňadra, či záběry zdůrazňující

takové části těla, které by mohly

vytvořit hezký detail.

vlevo: Začnete-li na posteli,

odfoťte na posteli několik póz a až

pak se přesuňte někam jinam.

vpravo: Toto jsou příklady

fotografování z různých úhlů

záběru – jen u jednoho úhlu

záběru nikdy nezůstávejte.

93prbh pózování Fotografo vání

I I I

1

> z praxe

Pokud klientce nějaká póza nesvědčí, není

dobré dál fotit nebo jí říkat, že to nevypadá

dobře; prostě jen řekněte: „Mám lepší nápad,“

a zkuste něco jiného. Rozhodně nikdy

neříkejte: „Jejda, tak tohle vypadá blbě“ –taková slova jen odrazují a berou sebevědomí.

K1953.indb 93K1953.indb 93 1.11.2011 8:26:491.11.2011 8:26:49


1

I I I

Fotografování z ruky

Současné vybavení nám umožňuje fotografovat z ruky po většinu času a díky tomu my

fotografové můžeme z každé pózy získat více. Kdykoliv modelku navedu do nějaké pózy,

chodím kolem ní, abych prozkoumala různé úhly záběru a mohla těžit z toho, jak se při

pohledu z různých míst mění její nasvětlení.

J

en si pedstavte, že byste to měli podstupovats fotoaparátem upnutým do stativu! Pořád ho přesunovat je už tak dost

složité. Jeden z mých klasických záběrů spočívá v tom, že zaujmu

poněkud „šmíráčtější“ pohled a do snímku zahrnu rám dveří nebo

nějaký jiný předmět v popředí. Pro tento typ záběru je fotografování

z ruky naprosto nezbytné. Totéž platí i pro případy, kdy se potřebuji

dostat na postel, abych byla od modelky jen kousek.

Fotografování z ruky ovšem s sebou nese nebezpečí, že fotografi e

budou trpět pohybovou neostrostí zaviněnou roztřesením fotoaparátu,

a to tím spíše, že při fotografování mimo studio je typickýmproblémem relativně nízká hladina osvětlení. Pokud coby hlavní zdroj světla

nepoužíváte hlavně blesk, měli byste tuto skutečnost zvážit pokaždé,

když nastavujete fotoaparát. Staré známé pravidlo říká, že expoziční čas

by neměl být delší než délka objektivu. Příklad: máte-li objektiv

o ohniskové vzdálenosti 85 mm, váš expoziční čas by neměl klesnout

pod 1/100 sekundy. Ovšem pozor! To je jen jakási praktická zásada.

Jako ostřílený fotograf třeba dokážete udržet delší časy. Na druhou

stranu toto pravidlo nebere v potaz pohyb fotografovaného člověka.

Pokud fotíte s objektivem o ohniskové vzdálenosti 24 mma na fotoaarátu nastavíte expoziční čas 1/30 sekundy, nejspíš nedojdek rozostření vlivem otřesů fotoaparátu, ale pohnout se může ten, kohofotografujete, a snímek bude rozmazaný stejně.

Platnost tohoto pravidla ještě více snížil rozmach digitálních

fotoaparátů. Menší snímače zvýrazňují efekt rozmazání způsobený

otřesy fotoaparátu, stejně jako extrémně vysoké rozlišení poskytované

dnešními digitály. Sázka na jistotu vypadá následovně: řiďte se výše

uvedeným pravidlem, jen expoziční čas zdvojnásobte. S objektivem

s ohniskovou vzdáleností 50 mm fotografujte na přinejmenším 1/100

sekundy. V neposlední řadě také záleží na tom, v jaké velikosti budou

vaše fi nální snímky vytištěny. Na snímku o rozměrech 13 × 18 cm

drobné rozostření nebude patrné. Pokud však klientkám poskytnete

snímky v plném rozlišení, je to už jiný příběh.

Ať už dáváte přednost nastavení fotoaparátu do režimu priority

clony (A) anebo režimu programů (P), vždy si hlídejte výsledný

expoziční čas – může být příliš dlouhý na to, aby poskytl ostré snímky.

dole a naproti: Ty t o

snímky byly pořízeny z ruky

v přirozeném světle.

94 Fotografo vání fotografování z ruky

> z praxe

Máte-li v úmyslu používat stativ, zkuste najít takový, který

bude vyhovovat vašim potřebám. Pokud budete hodně

cestovat, kupte si stativ lehčí, pokud však budete pracovat

především ve studiu, je možné, že budete chtít mít možnost

stativ vysunout výše. Těžší objektivy zase vyžadují těžší

a bytelnější stativ. Jako poslední je třeba zmínit obrovské

množství dostupných stativových hlav. Měli byste zvolit

takovou stativovou hlavu, která umožňuje snadné

nastavení a která je lehká. Nejvhodnější jsou kulové hlavy

nebo hlavy s pistolovým držadlem/joystickem.

K1953.indb 94K1953.indb 94 1.11.2011 8:26:521.11.2011 8:26:52


Objektivy se stabilizací obrazu (IS, občas také nazývané redukce

vibrací /vibration reduction/ neboli VR) mohou výrazně snížit otřesy

fotoaparátu. Většina objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností

a některé kratší zoom objektivy stabilizací obrazu nejsou vybaveny.

Pokud vlastníte fotoaparát s integrovanou obrazovou stabilizací

na snímači, nemáte se čeho obávat. Blesk coby hlavní zdroj světla díky

svému krátkému trvání, jež zmrazí jakýkoliv pohyb, tento problém

zmenší či kompletně odstraní. I při utažené závěrce je fotografovaný

člověk nasvícen především bleskem, takže získáte přijatelné výsledky –

pozadí totiž může být už tak rozostřené, a tím pádem neostré. Další

rozostření – tentokrát pohybové, už nebude tak patrné.

Existují nicméně situace, v nichž je dobré mít stativ. Studie pohybu

nebo různé pózy zabírané z jednoho místa jsou s fotoaparátem

upnutým do stativu hračkou. Kabelová spoušť pak k pohodlnosti

takového fotografování jen přispívá. Pokud fotografujete spíše

komerčně pro fi rmy, a nikoliv pro soukromé klienty, fi xovaná pozice

může být požadovanou nutností. Stativy se rovněž hodí do situací, kdy

v místnosti fotograf nemá příliš prostoru, nebo v případě, že je někde

nebezpečno – například snímek modelky stojící na balkóně,fotografovaný zvenčí balkónu.

> z praxe

Příliš mnoho fotografi ckého vybavení může být pro už tak

nervózní modelku jen další zátěží. Stativ k tomuto může

jen přispět. Pokud se tedy fotografováním ve stylu boudoir

zabýváte profesionálně a pracujete s velkým množstvím

různých klientů, je možné, že budete chtít, aby místo, kde

fotografujete, vypadalo příjemně.

K1953.indb 95K1953.indb 95 1.11.2011 8:26:521.11.2011 8:26:52


1

I I I

Jak si vytvořit vlastní styl

Fotografové často obdivují určitý styl fotografi e a zkoušejí si tento styl osvojit. Já bych

vám spíše doporučila, abyste našli způsob, jak si vytvořit váš vlastní styl, než abyste pouze

kopírovali práci jiných umělců

Z

ohlednte, co vaši práci inspiruje a použijte to

k vytvoření vlastní „značky“. Díky tomu se budete odlišovat

od jiných umělců a vaše vášeň pro to, co děláte, nevyhnutelně povede

ke získání klientů, kteří jsou naladěni na stejnou vlnu. Ať už inspiraci

naleznete v přírodě, módě haute couture, gotickém stylu, líčení,

květinách nebo starožitných špercích, tyto prvky používejte tak, aby

vaše práce vypadaly jedinečně. Koneckonců cílem je ukázat takové

fotografi e, kvůli kterým by si vás klientky měly objednat.

dole: Přijdete-li s nápadem

na unikátní místo pro

fotografování nebo pózu,

snáze se odlišíte od jiných

fotografů zabývajících se

fotografi í ve stylu boudoir.

96 Fotografo vání jak si vytvoit vlastní styl

> z praxe

Už to tu jednou zaznělo, ale pro jistotu to

ještě zopakuji – snažte se najít inspiraci

ve všem, co se vám nabízí, nejen v pracích

jiných fotografů. Skvělou inspiraci, jež vám

v začátcích pomůže, najdete v jakýchkoliv

publikacích.

K1953.indb 96K1953.indb 96 1.11.2011 8:26:531.11.2011 8:26:53


1

I I I

Jednání s klientkou

V závislosti na osobnosti vaší klientky a stylu, jakého chce

dosáhnout, můžete upravit svůj fotografi cký styl tak, abyste

vytvořili snímky, jež klientku ukazují jako jedinečnou

individualitu. Před fotografováním si s ní promluvte, abyste

zjistili, jak chce být portrétována. Je docela dobře možné, že

třeba bude chtít využít nějakého tématu, jež by naznačovalo

staromódnost; klidně však třeba bude požadovat spíše

modernější snímky.

A

koliv pro specializaci ve stylu, jenž je pro vás jako

umělce jedinečný a typický, je důležitá inspirace, dávejte si pozor,

aby se z vaší práce nestalo něco očekávaného nebo obyčejného. Jak se

toho vyvarovat? Jeden takový způsob představuje komunikace

s klientkou během fotografování a čerpání inspirace z jejího vlastního

jedinečného stylu. Poznejte osobnost vaší klientky a vyptávejte se jí

na takové věci, které vám pomohou porozumět tomu, jak přifotografování opravdu vystihnout její styl. Je hravá? Skromná? Přinesla si

na fotografování spoustu šperků a značkové střevíčky? Tyto prvky by

vás při práci s klientkami měly vybídnout ke zkoušení nových věcí,

nových úhlů pohledu a perspektiv.

nahoe a vpravo:

Postaráte-li se o to, že klientka

se bude cítit uvolněná, získáte

lepší snímky.

zcela vpravo: Použijte

delší objektiv a dejte tak své

klientce prostor.

97jednání s klientkou Fotografo vání

> z praxe

Z každé modelky udělejte svoji múzu, která

vám pomůže docílit vašich nejlepších snímků

s vlastním rukopisem. Neukazujte však

pouze svůj jedinečný styl, ale i styl vaší

modelky.

K1953.indb 97K1953.indb 97 1.11.2011 8:26:551.11.2011 8:26:55




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist