načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Formát -- Grafický design - Gavin Ambrose; Paul Harris

Formát -- Grafický design
-15%
sleva

Kniha: Formát -- Grafický design
Autor: ;

Formát tiskovin a publikací je základním, ale kvůli své užitkové povaze často přehlíženým parametrem grafického designu. Velikost, tvar, použitý substrát (nemusí jím být jen ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  229 Kč 195
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013
Počet stran: 182
Rozměr: 160 x 230 mm
Úprava: ilustrace (převážně barevné)
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Basics design 01: Format
Spolupracovali: překlad Pavel Kočička
Vazba: brožovaná lepená
Datum vydání: 01. 4. 2013
Nakladatelské údaje: Brno, Computer Press, 2011
ISBN: 9788025129661
EAN: 9788025129661
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Kniha prozkoumává rozsáhlé možnosti formátu - parametru, který má zásadní význam na přijetí produktu zákazníkem, ať už jde o leták, plakát, katalog, reklamní brožuru, obálky, pohlednice, jídelní lístek, obal CD, webovou prezentaci, časopis či knihu. Předvádí, jak lze kreativním přístupem k volbě formátu dosáhnout přesvědčivých výsledků jak u tištěných, tak u digitálních médií. Obsahuje slovníček polygrafických pojmů.

Popis nakladatele

Formát tiskovin a publikací je základním, ale kvůli své užitkové povaze často přehlíženým parametrem grafického designu. Velikost, tvar, použitý substrát (nemusí jím být jen papír), způsob skládání, vazba a další fyzické efekty jsou prvním styčným bodem produktu s uživatelem a jako takové určují, jak budou prezentované informace přijaty. Kniha Grafický design: Formát demonstruje, jak lze kreativním přístupem k volbě formátu a důmyslným využitím nabízeného prostoru dosáhnout přesvědčivých výsledků, a to jak u tištěných, tak i digitálních médií. Ať už jde o reklamní brožuru, katalog, leták, plakát, vizitky, pozvánky, obálky, jídelní lístek, obal na CD, webovou prezentaci, časopis či knihu, tato názorná příručka vám předvádí netušenou škálu možností, jak zaujmout a dosáhnout žádoucího odlišení. Seznámí vás se všemi dostupnými formáty, o nichž možná ani nemáte tušení, a inspirováni názornými ukázkami úspěšných produktů světových studií a designérů můžete pozvednout úroveň svého designu do nové dimenze. Většinu zobrazených příkladů lze označit za fascinující a jistě popustí uzdu vaší fantazii. Probíraná témata: Typy papíru • Knižní formáty • Archová montáž • Druhy vazeb • Záložky (chlopně) • Knižní pouzdro • Výsek • Měřítko • Harmoniková vazba • Harmonikový sklad • Okénkový sklad a rozkládačky • Prosvítání • Parciální lak • Vkládání • Balení plakátů • Merkantilie • Tiskové techniky • Perforace • Velikost • Odkrývání • Forma následuje funkci • 16mm film • Navigace • Rolování • Obálky • Pásky • Rozkládací stránky • Skládání • Křížové skládání • Řád či nahodilost • Vlepované přílohy • Volné listy • Vytlačení a vtlačení • Duální narace • Iluze • Semiš • Animovaná kniha Obsahuje slovníček polygrafických pojmů. O autorech: Gavin Ambrose, grafický designér, je autorem a grafikem řady knih a tiskovin z oblasti umění, designu, reklamy a DTP. Žije v britském Kentu. Paul Harris je autorem a redaktorem na volné noze. Píše do britských i amerických časopisů a je spoluautorem knih o obalovém designu a základech designu. Žije v Chile. (formát)

Další popis

Kniha prozkoumává rozsáhlé možnosti formátu – parametru, který má zásadní význam na přijetí produktu zákazníkem, ať už jde o leták, plakát, katalog, reklamní brožuru, obálky, pohlednice, jídelní lístek, obal CD, webovou prezentaci, časopis či knihu. Předvádí, jak lze kreativním přístupem k volbě formátu dosáhnout přesvědčivých výsledků jak u tištěných, tak u digitálních médií. Obsahuje slovníček polygrafických pojmů.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Gavin Ambrose; Paul Harris - další tituly autora:
Tisk a dokončovací práce -- Grafický design Tisk a dokončovací práce
Designové myšlení -- Grafický design Designové myšlení
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Klient: Self-initiated

Design: Fl@33

Postup: Čtyřbarevný ofset,

časopis tvořený volnými listy

nadměrné velikosti Formát Časopisy

Vydání v nadměrné velikosti


Plakáty

I když si je často ani neuvědomujeme, plakáty jsou všude

kolem nás. Jsou typické pro městské prostředí, najdeme je

na billboardových plochách, autobusech nebo taxících. Ale ne

všechny plakáty jsou nalepené na zdech, jak ukazují příklady

v této kapitole. Zaznamenali jsme plakáty v často překvapivých

situacích.

Plakát nás musí zaujmout během krátké chvíle. Toho můžete

dosáhnout různými způsoby, i když jde v principu o vizuální prostředky.

U plakátů má designér někdy větší volnost při práci s formátem (tedy

papírem, velikostí a rozměry), protože některé plakáty jsou vyráběny

ručně.

Ručně vyrobený plakát se dá použít jako prostředek uspořádání

informací. Potom totiž umožňuje na velkém formátu zobrazit obrázek

nebo sloužit ještě dalšímu účelu.

48f 49

Tear Me Up (vlevo)

Plakát časopisu Creative Review byl určen jako propagace studentského předplat

ného. Angus Hyland tak vyzýval studenty a další, kterých se to týká, k dekonstrukci

plakátu a vytvoření něčeho nového.

Plakát tvoří dvojitý list se skladem podél horní hrany, která odděluje vrch nápisu

TEAR ME UP (roztrhni mě) od dolní části. Písmena jsou perforovaná přesně upro

střed, čímž poskytují možnost interakce – po odstranění se odhalí podrobnosti před

platného.


MERRY-GO-ROUND”

Prosvítání

Klient: Alexander McQueen

Design: Mono Design

Postup: Čtyřbarvotiskový

plakát formátu A4 vytištěný na

biblovém papíru s gramáží 40

g/m

2

a poskládaný na formát

A5 kvůli zasílání poštou


50 51

Formát

Prosvítání

Pozvánka Alexandra McQueena Většina plakátů je určena k pověšení na zeď. Ale plakát McQueena od Mono Designu sloužil jako pozvánka na akci. Výsledek se musel složit na formát A5, aby se dal posílat poštou. Na zadní straně jednoho z panelů byly vytištěny detaily o akci. K tomu byl záměrně vybrán biblový papír, který je jedním z nejtenčích papírů, protože je hodně průsvitný.

Prosvítání

Při prosvítání nebo také protisku jsou tiskové barvy viditelné i na rubu stránky. Běžně k tomu dochází u tenkých

papírů nebo u takových, kde je malé množství plnidel a natírání. Většinou jde o nežádoucí efekt, ale jak ukazuje

náš příklad, dá se použít i kreativně.

Papíry řady A

4A0 1 680 mm x 2 376 mm

2A0 1 188 mm x 1 680 mm

A0 840 mm x 1 188 mm

A1 594 mm x 840 mm

A2 420 mm x 594 mm

A3 297 mm x 420 mm

A4 210 mm x 297 mm

A5 148 mm x 210 mm

A6 105 mm x 148 mm

A7 74 mm x 105 mm

A8 52 mm x 74 mm

A9 37 mm x 52 mm

A10 26 mm x 37 mm

A0

A1

A2

A3

A4

A6

A6

A5


Formát Plakáty

Balení plakátů

Prospekty Ravensbourne

Při vytváření brožury pro školní rok 2002/2003 na Ravensbourne College of Design

and Communication použli v MadeThought místo klasické publikace se hřbetem

skládaný plakát s ukázkami prací studentů. Tím se výrazně odlišili od většiny jiných

propagačních materiálů, které mají klasickou knižní vazbu. Netradiční formát taky

umožňuje uspořádání po složených panelech, čímž v plakátu vzniká hierarchie. 53

Formát

Balení plakátů Klient: Ravensbourne College Design: Čtyřbarvotiskový skládací plakát/prospekt

Parciální lak

Formát Plakáty

Parciální lak

Parciální lakování je aplikace laku na

konkrétní místa výtisku, často se jím

překrývá celý obrázek.

Inline lakování přímo v tiskovém

stroji je mokré, protože se tiskne jako pátá

nebo šestá „barva“ vlhkého laku na ještě

nezaschlý inkoust. Tímto postupem se

částečně vytrácí efekt lakování, protože

obě složky schnou společně. Při offline

lakování se lak aplikuje až po uschnutí

výtisku. Výsledkem je vysoký lesk,

protože lak se tolik nevsákne do papíru.

Parciální UV lak je vysoce lesklý lak

aplikovaný na vybraná místa, používaný

pro upoutání pozornosti nebo jako součást

grafického návrhu. Parciální UV lak se dá

také použít k vytvoření vyvýšené textury. Klient: Haworth Design: North Postup: Čtyřbarvotisková brožura, okénkový sklad obálky, několik rozkládaček, parciální lakování, balení do plakátu

54 55

Formát

Parciální lak

Tutti

Tutti Work Architecture od studia North

je publikace zabalená v plakátu, která

obsahuje řadu rozkládacích částí a tri

ptychový okénkový sklad zadní obálky

(na obrázku).

Publikace popisuje, jak dokáže změna

pracovního prostředí upravit a zlepšit

produktivitu práce v organizaci.

Motiv proužků se táhne celou publikací,

někdy je přítomen formou grafiky, jindy

jako mnohem nenápadnější parciální

lakování.

Formáty velkých plakátů

Formáty velkých plakátů se udávají jako

velikost archu, například 16-, 32-, 48-, 64-

nebo 96stránkový arch. Stránky v tomto

podání jsou odvozeny od jedné stránky

čtyřstránkového archu na formátu papíru

double crown.

a) 4-sheet poster

Four sheets of double crown

(40in x 60in)

b) 12-sheet poster

Three 4-sheets side by side

(120in x 60in)

c) 16-sheet poster

2 x two 4-sheet

(80in x 120in)

d) 32-sheet poster

4 x two 4-sheet

(160in x 120in)

e) 32-sheet poster

6 x two 4-sheet

(240in x 120in)

f) 64-sheet poster

8 x two 4-sheet

(320in x 120in)

g) 96-sheet poster

12 x two 4-sheet

(480in x 120in) a) čtyřstránkový plakát Čtyři stránky double crown (1 016 x 1 524 mm) (40 x 60 palců) b) dvanáctistránkový plakát Tři čtyřstránkové archy (3 048 x 1 524 mm) (120 x 60 palců) c) šestnáctistránkový plakát 2 x 2 čtyřstránkové archy (2 036 x 3 048mm) (80 x 120 palců) d) 32stránkový plakát 4 x 2 čtyřstránkové archy (4 064 x 3 048 mm) (160 x 120 palců) e) 48stránkový plakát 6 x 2 čtyřstránkové archy (6 096 mm x 3 048 mm) (240 x 120 palců) f) 64stránkový plakát 8 x 2 čtyřstránkové archy (8 128 x 3 048 mm) (320 x 120 palců) g) 96stránkový plakát 12 x two 4-sheet (12 192 x 3 048 mm) (480 x 120 palců)

Formáty velkých plakátů

Formát

Plakáty

ab

de

f

g

c


Malé velikosti plakátů

Velikosti papírů určují mezinárodní standardy, které se také týkají formátů plakátů, jako jsou tyto velikosti podle

standardu DIN (Deutsche Industrie Norm): A0 841 mm x 1 189 mm, B0 1 000 mm x 1 414 mm, A1 594 mm x

841 mm, B1 707 mm x 1 000 mm.

56 57

Formát

Formáty velkých plakátů

Klient: Karlssonwilker Inc.

Design: Karlssonwilker Inc.

Postup: Jednobarevný tisk na

novinovém papíru

Pozvánka na otevření Karlssonwilker Inc. (nahoře) Tuto pozvánku si navrhlo studio Karlssonwilker Inc. u příležitosti svého otevření. Jedná se o plakát (571 mm x 800 mm nebo 22,5 x 21,5 palce) na novinovém papíru s třemi paralelními a jedním příčným lomem, kterými se velikost zmenšuje na 1/16, takže je ideální do poštovních obálek.

Klient: Making Space

Publishers

Design: SAS

Postup: 21 plakátů formátu A2

vložených do polypropylenové

tašky potištěné sítotiskem

Vkládání

Formát

Plakáty

Inside Cover Katalog výstavy Inside Cover (vnitřní obálka) navržený studiem SAS zpochybňuje představy o tradičním formátu brožury. Místo toho, aby byly stránky složeny do konzistentního celku, jsou umístěny do tašky se zavíráním na patenky. Názvy plakátů jsou vytištěny na vnější straně skladu a po seřazení se dají snadno identifikovat. Každý plakát obsahuje ukázky prací jiného designéra nebo umělce. Na protější straně nahoře vlevo vidíte práci „Knihvazač“ od Deb Rindlové a vpravo „Lov“ od Henka Hans Hilveringa. Pod nimi je práce „Kancelářský orchestr“ od Andrey Chappellové a Cherry Goddardové, která obsahuje veškeré kancelářské vybavení, na něž můžete zahrát podle původní partitury od Nicka Leeho.

58 59

Formát

Vkládání



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist