načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Facebooková (ne)závislost - Marie Pospíšilová

Facebooková (ne)závislost
-6%
sleva

Kniha: Facebooková (ne)závislost
Autor:

S příchodem internetu se proměnila povaha sociálních vazeb a interakcí. Objevily se nové způsoby, jak utvářet sociální kontakty, prostory, kde je možné spolu komunikovat, ale i ... (celý popis)
Titul doručujeme za 6 pracovních dní
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  160 Kč 150
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016
Počet stran: 138
Rozměr: 200x140
Úprava: 136 stran
Vydání: První vydání
Jazyk: česky
Vazba: brožovaná
EAN: 9788024633060
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autorka zkoumá nejpopulárnější z nových způsobů internetové komunikace - sociální síť Facebook. V polovině roku 2016 měl Facebook celosvětově 1,7 miliardy uživatelů, tento počet ale neustále narůstá. Nabízí se proto otázka, co je na Facebooku tak zajímavého a přitažlivého, proč se na něj lidé znovu a znovu přihlašují, proč ho většinou už neopouštějí a proč by ho vlastně měli (anebo mohli) opouštět. Autorka hledá odpovědi na tyto otázky na základě teoretických přístupů a kvalitativních rozhovorů vedených s mladými uživateli sociální sítě v českém prostředí. Vychází z Goffmanovy dramaturgické metafory, zkoumá prostředí Facebooku jako interakční region a zjišťuje, čím je tato sociální síť specifická.

Popis nakladatele

S příchodem internetu se proměnila povaha sociálních vazeb a interakcí. Objevily se nové způsoby, jak utvářet sociální kontakty, prostory, kde je možné spolu komunikovat, ale i nástroje, prostřednictvím kterých tyto interakce mohou probíhat. Mezi nástroje, které přinášejí nové způsoby komunikace, patří i internetové sociální sítě. Autorka se zaměřila na nejpopulárnější z nich – na sociální síť Facebook. V polovině roku 2016 měl Facebook celosvětově 1,7 miliardy uživatelů, tento počet ale neustále narůstá. Nabízí se proto otázka, co je na Facebooku tak zajímavého a přitažlivého, proč se na něj lidé znovu a znovu přihlašují, proč ho většinou už neopouštějí a proč by ho vlastně měli (anebo mohli) opouštět. Autorka hledá odpovědi na tyto otázky na základě teoretických přístupů a kvalitativních rozhovorů vedených s mladými uživateli sociální sítě v českém prostředí. Vychází z Goffmanovy dramaturgické metafory, zkoumá prostředí Facebooku jako interakční region a zjišťuje, čím je tato sociální síť specifická. (identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Marie Pospíšilová - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Úvod

1. Facebook jako současný sociální fenomén

1.1 Digitální propast (digital divide)

1.2 Online vs. offline svět - ve kterém žijeme?

1.3 Kvalitativní studie uživatelů Facebooku

2. Identita a soukromí

2.1 Jak uchopit sebeprezentaci identity

2.2 Vliv facebookového prostředí na sebeprezentaci a soukromí

2.3 Vztah sebeprezentace na Facebooku a sebeprezentace tváří v tvář

2.4 Důvody sebeprezentace a otevírání soukromí

2.5 Výzkum uživatelů Facebooku - sebeprezentace identity

2.5.1 Možnosti facebookového prostředí

2.5.2 Pozitivní zpětná vazba

2.5.3 Potřeba uvěřitelnosti

2.5.4 Nutnost se sebeprezentovat

2.5.5 Sebeprezentace před výzkumníky

2.5.6 Co můžeme zjistit z analýzy sebeprezentace o závislosti

3. Interakce

3.1 Goffmanova dramaturgická metafora a její rozšíření Joshuou Meyrowitzem

3.2 Divadelní metafora ve věku internetu, její reflexe v literatuře

3.3 Aktivita na Facebooku

3.3.1 Psychologizující teorie facebookové závislosti

3.3.2 Zůstávání na Facebooku, sociální vazby, spojení a sociální kapitál

3.4 Výzkum uživatelů Facebooku - Facebook jako dramaturgické představení

3.4.1 Interakční regiony na Facebooku

Publika

Sociální kapitál

Motivace, střední zóna a vysvětlení facebookové závislosti

3.4.2 Co můžeme z analýzy interakcí zjistit o facebookové závislosti

4. Uživatelství jako vývoj, kariéra

4.1 Sociální závislost jako kariéra

4.2 Kariéra uživatelství technologií, internetu, sociálních sítí a Facebooku

4.3 Užitek z užívání jako procesu

4.4 Typologie uživatelů

4.5 Výzkum uživatelů Facebooku - Facebook jako naučené jednání, kariéra

4.5.1 Kariéra facebookového uživatelství Sociální závislost a sociální učení

4.5.2 Kritická masa uživatelů Facebooku

4.5.3 Facebook jako součást každodennosti

4.5.4 Význam typologií a facebookové kariéry

4.5.5 Co o závislosti říká kariéra uživatelství


5. Opouštění a znovunavracení se k Facebooku

5.1 Data, jež zachycují opustivší a navracející se

5.2 Teoretické práce jako základ pro pochopení opouštění technologií

5.3 Opuštění Facebooku jako sebeprezentace identity

5.4 Výzkum opustivších a znovunavracejících se

5.4.1 Potřeba uvěřitelnosti

5.4.2 Nejistota ve střední zóně

5.4.3 Mohli si ale být ve střední zóně jisti, a přes to odešli

5.4.4 Jak k pochopení závislosti pomáhají příběhy opustivších a znovunavracejících se

Je oblíbenost Facebooku trvalá?

Bibliografie

Summary




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist