načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Estetika pohybu dětí se zrakovým postižením – Mirosław Górny

Fungujeme! Vážení zákazníci, nařízením vlády jsou od 22. 10. 2020 z preventivních důvodů zavřeny některé naše pobočky. Knihy si ale můžete nadále objednávat s doručením Českou poštou, GLS, Zásilkovnou či s vyzvednutím na některých našich výdejnách. Tyto objednávky vyřizujeme v běžném režimu, stejně tak nákup e-knih a dalších elektronických produktů. Bližší informace naleznete zde
Estetika pohybu dětí se zrakovým postižením
-7%
sleva

Kniha: Estetika pohybu dětí se zrakovým postižením
Autor: Mirosław Górny

Kniha se zabývá teoretickými a praktickými souvislostmi mezi vnímáním pohybu a estetickými projevy u osob se zrakovým postižením. Autor se soustředil především na problémy spojené s prováděním pohybu těchto osob, zejména s jeho realizací, ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní (poslední kusy u dodavatele, dodání s pravděpodobností 90%)
Vaše cena s DPH:  207 Kč 193
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Univerzita Palackého v Olomouci (UPOL)
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013
Počet stran: 182
Rozměr: 24 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
Jazyk: česky
Datum vydání: 06.12.2013
Nakladatelské údaje: Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2013
ISBN: 978-80-244-3645-6
EAN: 9788024436456
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha se zabývá teoretickými a praktickými souvislostmi mezi vnímáním pohybu a estetickými projevy u osob se zrakovým postižením. Autor se soustředil především na problémy spojené s prováděním pohybu těchto osob, zejména s jeho realizací, kontrolou, kompenzací a kvalitou, které často vyústí v neestetický průběh pohybu. Pro hodnocení úrovně a současně i korekci estetiky pohybu osob se zrakovým postižením byl vytvořen unikátní systém hodnocení pohybu - AMSA. Je uveden ve formě kompendia, protože tato forma umožní každému učiteli využít tento systém hodnocení u svých žáků. Největší předností systému je, že jej lze s úspěchem využívat i v prostředí zdravých dětí a mládeže. Předložená kniha je v současnosti jedinou publikací popisující procedurální stránku systému AMSA.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Úvod.........................................................................................................................................9

Seznam použitých zkratek..............................................................................................11

1. Charakteristika zrakového postižení.....................................................................13

1.1. Základní pojmy a klasifikace poruch zraku................................................13

1.2. Rozdělení osob se zrakovým postižením...................................................14

1.3. Příčiny zrakových vad.......................................................................................17

1.4. Důsledky poruch analyzátoru zraku u nevidom ých...............................18

1.4.1. Fyzické důsledky................................................................................18

1.4.2. Psychické důsledky............................................................................19

1.4.3. Společenské důsledky......................................................................21

1.4.4. Rodinné důsledky..............................................................................23

2. Role smyslů a důsledky ztráty zraku pro rozvoj

nevidomého dítěte......................................................................................................25

2.1. Problémy s řízením pohybu..........................................................................25

2.2. Problémy v prostorové orientaci.................................................................26

2.3. Problémy v řízení kontroly průběhu pohybu

- estetika oohybu..............................................................................................29

2.4. Možnosti kompenzace v pohybové činnosti

nevidomých d ě tí...............................................................................................30

2.5. Role proprioceptivní citlivosti v organizaci pohybových

činností u nevidomých osob.........................................................................32

3. Estetika pohybu u nevidomých osob....................................................................35

3.1. Determinanty podmiňující provedení estetického pohybu...............35

3.2. Analýza estetiky pohybu z hlediska koncepce

vytváření pohybové a ktivity.........................................................................40

4. Problematika výzkumu pohybu u osob

se zrakovým postižením............................................................................................43

4.1. Změny fungování těla vlivem speciálních cvičení................................43

4.2 Proprioceptivní vnímání v systému ta i-ch i..............................................46


5. Záměr a form ulace pro blém u................................................................................51

6. M etodika a výzkum né nástroje............................................................................55

6.1 Charakteristika výzkumného souboru....................................................56

6.2 Metoda sběru d a t..........................................................................................56

6.3. Zpracování d a t................................................................................................63

6.4 Organizace experim entu..............................................................................63

7. Výsledky hodnocení estetiky pohybu u dětí

se zrakovým postižením.........................................................................................65

7.1. Hodnocení estetiky pohybu u nevidomých

a slabozrakých dětí, které necvičí ta i-ch i................................................65

7.1.1. Úroveň estetiky pohybu společně

u nevidomých a slabozrakých.....................................................65

7.1.2. Úroveň estetiky pohybu u nevidomých d ě tí..........................68

7.1.3. Všeobecná úroveň estetiky pohybu

u slabozrakých d ě tí.........................................................................71

7.2. Srovnání úrovně estetiky pohybu mezi nevidomými

a slabozrakými d ě tm i.....................................................................................77

7.3. Hodnocení estetiky pohybu u nevidomých a slabozrakých,

kteří cvičí ta i-ch i...............................................................................................79

7.3.1. Úroveň estetiky pohybu u experimentální

skupiny nevidomých a slabozrakých

společně a odděleně......................................................................80

7.3.2 Úroveň estetiky pohybu v dalších termínech

pro kontrolní skupinu nevidomých

a slabozrakých společně a pro každou

skupinu zvlášť...................................................................................85

7.4. Porovnání nevidomých se slabozrakými v jednotlivých

termínech měření (experimentální a kontrolní skupina)...................91

7.4.1. Porovnání nevidomých se slabozrakými v

jednotli výchtermínech měření v

experimentálnískupině společně a zvlášť................................91

7.4.2. Porovnání nevidomých se slabozrakými

v kontrolní skupině společně a zvlášť

v jednotlivých termínech m ěření...............................................98


7.5. Porovnání experimentální a kontrolní skupiny

v jednotlivých termínech m ěření..............................................................102

7.5.1. Porovnání experimentální a kontrolní skupiny

slabozrakých v jednotlivých termínech m ěření.....................103

7.5.2. Porovnání experimentální skupiny nevidomých

s kontrolní skupinou nevidomých v jednotlivých

term ínech m ěření...........................................................................106

7.5.3. Porovnání experimentální a kontrolní skupiny

v jednotlivých termínech m ěření...............................................110

8. Diskuse...........................................................................................................................115

9. Závěry.............................................................................................................................129

Souhrn.................................................................................................................................131

Summary............................................................................................................................133

Referenční seznam.........................................................................................................135

Seznam priloh..................................................................................................................147

Příloha 1 .......................................................................................................... 149

Příloha 2 ...........................................................................................................167

Příloha 3 ...........................................................................................................175




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.