načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Ergoterapie - Jelínková; Jana; Krivošíková; Mária; Šajtarová; Ludmila

Ergoterapie
-15%
sleva

Kniha: Ergoterapie
Autor: ; ; ; ; ;

Ergoterapie je obor léčebné rehabilitace, jež pomáhá pacientům řešit praktické otázky související se snížením či ztrátou soběstačnosti v činnostech, které jsou pro život
Titul doručujeme za 7 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  359 Kč 305
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2% 100%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » PORTÁL
Médium / forma: Tištěná kniha
Počet stran: 272
Rozměr: 23 cm
Úprava: 270 stran : ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Vazba: brožovaná
ISBN: 978-80-7367-583-7
EAN: 9788073675837
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Ergoterapie je obor léčebné rehabilitace, jež pomáhá pacientům řešit praktické otázky související se snížením či ztrátou soběstačnosti v činnostech, které jsou pro život nepostradatelné. Tím podporuje aktivní začlenění do společnosti a přispívá k zachování optimální kvality života. Klienty ergoterapie jsou osoby, u nichž došlo v důsledku onemocnění, úrazu, vývojové vady či procesu stárnutí k potížím s vykonáváním každodenních aktivit. Ergoterapeut provádí především nácvik běžných denních činností (např. osobní hygieny, oblékání, přesunů, přípravy jídla, nakupování, manipulace s penězi).

Mgr. Jana Jelínková je ergoterapeutka a prezidentka České asociace ergoterapeutů.

Mária Krivošíková, M.Sc. pracuje na Klinice rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze jako odborný asistent a ergoterapeut.

Mgr. Ludmila Šajtarová je ergoterapeutka a též působila jako odborný asistent na 1.LF UK v Praze.

Popis / resumé

Učebnice představuje ergoterapii - obor léčebné rehabilitace, jež pomáhá pacientům řešit praktické otázky související se snížením či ztrátou soběstačnosti v činnostech, které jsou pro život nepostradatelné. Základní studijní text pro studenty ergoterapie, praktikující ergoterapeuty a pro další odborníky, s nimiž ergoterapeuti spolupracují.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jelínková; Jana; Krivošíková; Mária; Šajtarová; Ludmila - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1 Úvod: Předmět a cíle oboru ergoterapie (Jana Jelínková)

1.1 Definice ergoterapie

1.2 Předmět oboru ergoterapie

1.3 Základní přesvědčení a hodnoty profese ergoterapie

1.4 Cíle oboru ergoterapie

1.5 Vztah ergoterapie k rehabilitaci

ČÁST I

ERGOTERAPIE: MINULOST, SOUČASNOST, BUDOUCNOST

2 Historie oboru ergoterapie (Jana Jelínková)

2.1 Historie ergoterapie ve světě

2.2 Historie ergoterapie v České republice

3 Filozofická východiska oboru ergoterapie

3.1 Základy, na kterých profese staví (Jana Jelínková)

3.2 Vztahosobarostředí-zaměstnávání: ústřední triáda ergoterapie

(Jana Jelínková)

3.3 Ergoterapie zacílená na osobu (Máňa Krivošíková)

3.4 Mezinárodní klasifikace funkčních schopností,

disability a zdraví a její využití v ergoterapii (Jana Jelínková)


4 Činnost jako prostředek a cíl léčby v ergoterapii

4.1 Zaměstnávání, činnost a úkol v ergoterapii (Maria Krivošíková)

5 Ergo terapeutická praxe dnes (Jana Jelínková)

5.1 Pracovníci v oboru ergoterapie

5.2 Naši klienti

5.3 Oblasti praxe

5.4 Výzvy a příležitosti ergoterapie v 21. století

ČÁST II

POŽADAVKY NA ERGOTERAPEUTA (Jana Jelínková)

6 Klíčové kompetence ergoterapeuta

7 Klinická úvaha, reflexe a reflektující praxe - základní předpoklad pro kompetentní praxi

8 Odborný růst

9 Terapeutické využití sebe samého

9.1 Osobní charakteristiky, které podporují terapeutické využití sebe samého ..

ČÁST III

UTVÁŘENÍ TERAPEUTICKÉHO SPOJENECTVÍ

10 Terapeutický vztah mezi ergoterapeutem a klientem (Jana Jelínková)

10.1 Budování terapeutického vztahu

10.2 Roviny terapeutického vztahu

10.3 Hranice v terapeutickém vztahu

10.4 Dovednosti potřebné pro budování terapeutického vztahu

10.5 Další faktory ovlivňující terapeutický vztah

11 Práce se skupinou (Maria Krivošíková)

11.1 Definice skupiny

11.2 Typy skupin

11.3 Organizace a plánování terapeutické skupiny

11.4 Role ergoterapeuta ve skupině a způsob vedení skupiny

11.5 Dokumentace o sezeních, skupinách a klientech

11.6 Výhody a nevýhody terapeutických skupin

12 Práce s rodinou v ergoterapii (Jana Jelínková)

12.1 Obecný význam rodiny

12.2 Rodina a její místo v péči o klienta

12.3 Vliv nemoci či postižení klienta na rodinu jako celek

12.4 Na rodinu zaměřená péče v ergoterapii

12.5 Předpoklady spolupráce ergoterapeuta s rodinou klienta


ČÁST IV

VYŠETŘENÍ V ERGOTERAPII

13 Proč vyšetřovat v ergoterapii (Máňa Kňvošíková)

13.1 Úvod do vyšetření

13.2 Terminologie

13.3 Proč, kdy a co hodnotíme v ergoterapii

134 Metody hodnocení

14 Hodnocení běžných denních činností (Jana Jelínková)

14.1 Rozdělení běžných denních činností

14.2 Důvody hodnocení běžných denních činností

14.3 Nejčastěji posuzované parametry provádění běžných denních činností ...

14.4 Příklady používaných hodnotících nástrojů pro oblast běžných denních

činností v ergoterapii

15 Hodnocení prostředí: analýzy a adaptace prostředí (Jana Jelínková)

15.1 Vliv prostředí na výkon činností

15.2 Charakteristiky prostředí

15.3 Analýza a adaptace prostředí

15.4 Příklady hodnotících nástrojů prostředí

15.5 Analýza a adaptace domácího prostředí

16 Ergo terapeutická analýza činnosti (Ludmila Šajtarová)

16.1 Analýza činnosti z pohledu Rosemary Hagedornové

16.2 Analýza činnosti z pohledu Estelle Breinesové

16.3 Paradigma výkonu činnosti podle Reedové a Lewinové

16.4 Analýza činnosti podle Grieveové a Cynkinové

ČÁST V

PROSTŘEDKY INTERVENCE V ERGOTERAPII

17 Intervence zaměřená na osoburostředí-zaměstnávání:

vodítko pro plánování terapeutických cílů (Jana Jelínková)

17.1 Metody intervence: přístup zdola-nahoru versus shora-dolů

18 Intervence zaměřené na nácvik běžných denních činností (Jana Jelínková)

18.1 Faktory ovlivňující plánování cílů a intervenci zaměřenou na oblast ADL

18.2 Intervenční strategie zaměřené na nácvik běžných denních činností

18.3 Příklady intervencí zaměřených na nácvik běžných denních činností ......

19 Hra a další volnočasové činnosti jako terapeutický prostředek v ergoterapii

(Ludmila Šajtarová)

19.1 Hra obecně

19.2 Hra v ergoterapii

19.3 Hodnocení herních a volnočasových aktivit


20 Využití výtvarných činností a tradičních řemesel v ergoterapii

(Ludmila Šajtarová)

21 Úvod do ergodiagnostiky a předpracovní rehabilitace (Ludmila Šajtarová)...

21.1 Úloha ergoterapeuta

21.2 Ergodiagnostika

21.3 Příklady testů a hodnotících nástrojů

21.4 Pracovní rehabilitace

21.5 Modelové činnosti v ergodiagnostice a předpracovní rehabilitaci

22 Využití technických pomůcek v ergoterapii (Jana Jelínková)

22.1 Pojem technická pomůcka či prostředek

22.2 Technické pomůcky a prostředky a jejich význam v ergoterapii

22.3 Využití moderní techniky při kompenzaci poruch

22.4 Počítače a jejich využití pro zvýšení nezávislosti osob s diabilitou

22.5 Jak postupovat při výběru technických pomůcek

22.6 Bariéry v používání technických pomůcek

ČÁST VI

ETIKA

23 Etika v ergoterapii (Jana Jelínková)




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist