načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Energie vnitřní vlny – Nikolaj Kudrjašov

Energie vnitřní vlny
-11%
sleva

Kniha: Energie vnitřní vlny
Autor: Nikolaj Kudrjašov

Příručka zdraví prospěšných cviků motorické vlnové soustavy - ozdravná metodika slovanské gymnastiky. ... (celý popis)
Titul je na partnerském skladu >10ks - doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  268 Kč 239
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9%hodnoceni - 72.9% 83%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: EUGENIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016
Počet stran: 204
Rozměr: 181,0x119,0x15,0 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: První vydání
Skupina třídění: Fyzioterapie. Psychoterapie. Alternativní lékařství
Hmotnost: 0,129kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201603
ISBN: 978-80-8100-445-2
EAN: 9788081004452
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Příručka zdraví prospěšných cviků motorické vlnové soustavy - ozdravná metodika slovanské gymnastiky.

Popis nakladatele

Jedinečný a výjimečný ruský mistr se zabývá velmi zajímavou formou rozvíjení tělesných schopností, takzvanou „slovanskou gymnastikou“, jež údajně vychází ze starých vědomostí našich prapředků. 
Jedná se o nenáročný, nenamáhavý, mimořádně příjemný způsob cvičení. Tělo se při něm samo dostane do souladu a pokud je třeba, začne se uzdravovat či získávat zpět svou mnohdy zapomenutou přirozenost.


Základem slovanské soustavy cvičení je „princip vlny“. Pohyb ve vlně je přírodní, harmonický, přirozený a efektivní způsob pohybu, který směřuje k dosažení duševní rovnováhy a psychického klidu, k rozvoji a zdokonalování těla, duše i ducha. Na vlnovém principu neboli „vlnění“ spočívá také tajemství zdraví, mládí nezávislého na věku, krásy, úspěchu i vychutnávání si životních radostí.
Vlnový trénink těla a všech jeho životně důležitých orgánů včetně soustavy šlach je podstatou slovanské metodiky, s níž se v knize seznámíte. Důraz se klade na uvolnění. Díky zvládnutí cviků s využitím vlnového principu se tělo ozdravuje a organismus začíná skvěle zvládat všechny své vlnové fyziologické funkce. Přichází chápání pohybu v souladu se světem, pocit dokonalé kondice svalů, myšlení i síly. Ve vlně se harmonizují myšlenky s pocity a narůstá sebejistota. Zvyšuje se duševní síla, dochází k harmonickému vyladění vztahů s okolními lidmi a začínají se řešit mnohé problémy.

Možná vás překvapí část knihy o tvaru rtů a úst – o tom, co tato část našeho těla prozrazuje o našem charakteru; s tím souvisí i uvedená cvičení pro zvětšení rtů. Další část tohoto učení se věnuje strachu a tomu, jak se jej zbavit, přičemž vám pomůže „pozice neohroženosti“ a další cvičení a pozoruhodná vysvětlení.
 

Tomu, kdo se začne zabývat podstatou pohybu, našeho celkového fungování i vzájemných vztahů pod vedením Nikolaje Kudrjašova, se otevře úplně nový pohled na sebe a svět. Lze říci, že dojde ke zrození nového člověka s novými možnostmi. To vše dohromady pak znamená začátek nového, harmonického, a tedy i šťastného života plného příznivých emocí.

(slovanské praktiky)
Další popis

Unikátní ruský mistr, který pravidelně chodívá na Slovensko i osobně, aby zde vedl své kurzy vlnového pohybu, vypracoval svépomocnou příručku. V ní vysvětluje princip ""slovanské gymnastiky"" a tajemství zdraví, mládí nezávislé na věku, krásy, úspěchu i vychutnávání si životních radostí.

Základem této soustavy cvičení je tzv. princip vlny. ""Pohyb ve vlně"" je přírodní, přirozený, harmonický a efektivní způsob pohybu, který směřuje k rovnováze duše i těla. Cviky jsou zaměřeny na uvolnění a ve velké míře na procvičování šlach. Jedná se však o nenáročný, nenamáhavou, mimořádně příjemný způsob cvičení. Tělo se při něm samy dostane do souladu a začne se uzdravovat, pokud je třeba. Zharmonizuje se i mysl a psychika. Pochopením ""ženského"" chování napraví vztahy, protože se v nich nastolí přirozená rovnováha.

Možná vás překvapí část o tvaru rtů a úst, o tom, co tato část našeho těla hovoří o našem charakteru, a cvičení pro zvětšení rtů. Jiná část tohoto učení se zase věnuje strachu a tomu, jak se ho zbavit; pomůže vám přitom ""pozice neohroženosti"" i jiné cvičení i vysvětlení.

Tomu, kdo se začne zabývat podstatou pohybu a našeho celkového fungování i našich vzájemných interakcí pod vedením Nikolaje Kudrjašova, se otevře zcela nový pohled na sebe a svět. Dá se říci, že se zrodí nový člověk s novými možnostmi, což znamená začátek nového života v harmonii, síle, zdraví a radosti.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Nikolaj Kudrjašov - další tituly autora:
Léčivé cvičení Hyperborejců Léčivé cvičení Hyperborejců
Co prozrazují ženská gesta Co prozrazují ženská gesta
 
Ke knize "Energie vnitřní vlny" doporučujeme také:
Živa Životní síla Slovanů Živa Životní síla Slovanů
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

5

Obsah

Předmluva ............................................................ 11

Úvod .................................................................... 14

PRAMENY SLOVANSKÉ GYMNASTIKY .... 21 Slovanská mytologie v systému Léčivého vlnového pohybu ................................. 24

Bělojar – bůh jara ........................................... 27

Legenda o Svatogoru ..................................... 30

Botky samochodky ......................................... 34

„Sedm párů železných bot prošlapal...“ ......... 35

Stolečku, prostři se ......................................... 37

Jablíčka věčného mládí .................................. 38

Housle samohrajky ......................................... 39

Klubko nití, které ukazuje cestu .................... 41

Čepice neviditelnosti ...................................... 41

Matka Země, která dává sílu .......................... 42

PRINCIP VLNY .................................................. 43

O vlnách těla ........................................................ 43

Základní vlastnosti vln ................................... 44

Horizontální rovina ........................................ 44

Frontální rovina ............................................. 45

Sagitální rovina .............................................. 45

K čemu potřebujeme další ozdravný systém? .... 46

Uvolňovací cvičení .............................................. 53

Cvičení Dýchání ............................................. 55

Cvičení Smích ................................................ 56

Cvičení Pocit rozdílu mezi napětím

a uvolněním .................................................... 58

Cvičení Teplo a tíže ........................................ 59

Cvičení Zbavujeme se nepotřebných

myšlenek ......................................................... 59

Cvičení Jasná nálada ..................................... 60

Cvičení Motorika ........................................... 60

Cvičení Mikropohyby ..................................... 61

Jak zjistit, jestli už došlo k uvolnění? ............ 61

Mikropohyby .................................................. 62

PRAKTICKÉ SEZNÁMENÍ S VLNOU

V SYSTÉMU LÉČEBNÉHO VLNOVÉHO POHYBU – PRVNÍ ZKUŠENOST VLNOVÉ PRUŽNOSTI ....................................................... 64

Praktická doporučení ..................................... 64

Cvičení Vlna v horizontální rovině ................ 64

Cvičení Praktické využití vibrací těla ..............71

První přípravné cvičení .................................. 73

Druhé přípravné cvičení ................................ 73

Třetí přípravné cvičení ................................... 73

Cvičení Vlna v horizontální rovině

s využitím vibrací těla .................................... 75

Cvičení Vlna v sagitální rovině ...................... 76

Cvičení Vlna v sagitální rovině

s využitím vibrací těla .................................... 80

Cvičení Vlna ve frontální rovině .................... 81

Cvičení Ponoření: představa–přání–vlna

ve frontální rovině .......................................... 83

Cvičení Vlna ve frontální rovině

s využitím vibrací těla .................................... 88

Cvičení Vlna ve frontální rovině s využitím

vibrací těla a napínáním vzhůru v krajních

polohách těla .................................................. 89

Celkové hodnocení cvičení této skupiny ....... 89 ŠLACHY ............................................................. 93

Pravidla pro cvičení při tréninku šlach ............... 96

Svědectví o šlachových cvičeních soustavy Léčebného vlnového pohybu .............................. 98

Počáteční etapa slovanské gymnastiky .............103

Pravidla pro vykonávání cviků

prvního modulu ............................................104

Činnost lidského organismu při námaze ......106

Síla slovanů je v systému šlach ...................109

Rozcvička šlachové soustavy .............................111

Cvičení Šlachová rozcvička pro prsty

rukou a nohou ...............................................111

Mikropohyby při tréninku šlach

rukou a nohou ............................................... 115

Tajemství šlachových technik ...................... 119

Svalové a šlachové úsilí ...............................122

NASTAVENÍ OSOBNOSTI .............................125

Osobnost přitažlivého a zdravého člověka .......125

Zpřesnění vybraných představ

a doporučení pro jejich korekci ...................128

STAV RTŮ .........................................................131

Co znamenají různé tvary rtů ............................131

Co znamená termín „číst ze rtů“? ................135

Tvar a další zvláštnosti rtů jako příznaky

fenotypu člověka ..........................................138

O fenotypu ženských rtů ...................................141

Horní ret plnější než spodní .........................144

Asymetrická ústa ..........................................144

Obrovská ústa ...............................................145

Ústa bez úsměvu ..........................................145 Cvičení pro zvětšení rtů a získání okouzlující barvy a tvaru ...................................147

Cvičení Sfouknutí plamene svíčky ...............147

Cvičení Zívání ..............................................147

Cvičení Zhasínání plamene svíčky ostrými

výdechy vzduchu ...........................................148

Cvičení Pohyb rtů vpravo a vlevo,

nahoru a dolů ...............................................149

Cvičení Vibrační pohyb rtů ..........................149

Cvičení Hvizd ...............................................149

Cvičení Vibrační pohyb rtů s hvizdem .........150

Cvičení Masáž rtů měkkým zubním

kartáčkem .....................................................151

Cvičení Kontrastní obklad a ohřev rtů ........151

CVIČENÍ POZICE SÍLY A POZICE

NEOHROŽENOSTI .........................................153

Jak se zbavit strachu. ........................................153

Cvičení Několik hlubokých

nádechů neznečištěného vzduchu ................155

Cvičení Intenzivní pohyb .............................156

Cvičení Trénink svalů tlaku .........................157

Cvičení Trénink zadní části krku .................157

Cvičení Trénink zádových svalů ..................158

Teorie využití Pozice neohroženosti .............160

Jak zvládnout strach a získat sílu ......................163

Trénink šlach a výchozí podmínky pro cvičení Pozice síly a Pozice neohroženosti ...................169

Proč Slované trénovali šlachy? ....................169

Pravidla pro trénink šlach ............................173

Základy a výsledky cvičení Pozice síly

a Pozice neohroženosti ......................................178

Cvičení Pozice síly nebo

Pozice neohroženosti ....................................181

Vibrace při cvičení Pozice síly

nebo Pozice neohroženosti ...........................184

Cvičení Pozice síly nebo Pozice

neohroženosti s obraty vpravo a vlevo ........186

Cvičení Silová fenomenologie pozice

neohroženosti s obraty vpravo a vlevo ........194

Cvičení Použití vibrací při cvičení

Silová fenomenologie pozice neohroženosti

s obraty vpravo a vlevo ................................190

DOPLŇKOVÁ CVIČENÍ ................................192

Cvičení Vypnutí kontroly mozku pomocí

myšlenkové vizualizace zadní

vnitřní strany lebky .......................................192

Cvičení Práce s energetickým shlukem .......193

Cvičení Práce se silným energetickým

shlukem .........................................................194

Cvičení Otáčení očí ve třech rovinách ........195

Cvičení Ovládnutí výbušné síly ...................195

Závěr ..................................................................200


43

PRINCIP VLNY

O vlnách těla

Vlny jsou různé.

My budeme poznávat tři vlny pohybu těla

ve třech rovinách: stlačování a natahování,

ohýbání a narovnávání a rotace.

a. vlna stlačování a natahování

b. vlna ohýbání a narovnávání

c. rotační vlna

Obrázek 4. Vlny

→ →

↑ ↑


44

To jsou tři klíče ke zdraví. Dozvíme se o sestavě principů, jež funguje ve všech sférách života. Podle mého názoru je hlavní z těchto vln právě vlna ohýbání a narovnávání. Ta se nejvíce projevuje v sagitální rovině.

Ovšem každá z vln má svoje zvláštnosti.

Níže krátce objasním, co tím mám na mysli.

Základní vlastnosti vln

Horizontální rovina

Celkové všeobecné představy o člověku, o jeho vzrůstu, o stavu jeho zdraví, o jeho problémech, o pohlavních přednostech a o dalších vlastnostech jeho organismu jsou uložené právě v horizontální vlně. Přesněji v detailech chování těla v horizontální rovině vlnového toku. Mnohé z nich může vidět jen odborník specializovaný na můj systém.

Jestliže se například stopy nohou a také kolena v horizontální rovině více stáčejí dovnitř, je pro toho člověka víc vlastní „ženský“ způsob jednání a také některé iracionální a ve velké většině takzvané ženské strachy.

Další příklad ukazuje stav praktického zdraví člověka v dané rovině. Pokud se lidské tělo při pohybu (například dopředu) navíc pootáčí kolem své osy, a pohybuje se tedy maličko v horizontální rovině, je to příznak dobré sekrece hormonu oxytocinu, hormonu pružnosti, který je velmi užitečný pro zdraví a dlouhověkost. Přidám tedy hned praktickou radu. Pootáčejte se častěji kolem své osy na místě nebo v pohybu. Častěji například tancujte s otáčkami. Připomenu mimochodem takzvané súfijské víření a praslovanské chorovody. V nich je spousta otáčení. A všechno je to prospěšné pro zdraví.

Frontální rovina

Lidé většinou tancují ve frontální rovině. To znamená, že jejich pohyby ramen a celého těla směřují ze strany na stranu. Jako by se chtěli tancem představit svému okolí ve frontální rovině. Představit se lépe než na první – poznávací – úrovni. Poznávací úroveň je vysvětlena v prvním cvičení na zvládnutí vlny v horizontální rovině. K tomu se vrátím později.

Sagitální rovina

Vlny v sagitální rovině, to znamená v rovině pohybu dopředu či dozadu, vypovídají o způsobech interakce člověka s okolním světem. Všechny vlny světa se v takovém případě jakoby doplňují a spojují s vlastními vlnami lidského těla. Vše, co je spojeno s pohybem vpřed a se zvládnutím prostoru, jsou vlny v této rovině. Existují i některé další nuance. Například pohyby při pohlavním styku ve velké většině leží právě v sagitální rovině. A sex zamilovaných lidí, jak odborníci dobře vědí, zdraví vždycky prospívá, nevyskytne-li se nějaká kontraindikace.

Všechny vlny jsou tedy dobré a všechny mají léčebné vlastnosti. Vybírejte si podle chuti.

My se nyní začneme seznamovat s vlnami pohybu těla v horizontální rovině.

Avšak i kdybyste začali cvičit v kterékoli jiné rovině, stejně byste je aktivizovali všechny. A všechny jsou vašemu zdraví něčím prospěšné.

K čemu potřebujeme

další ozdravný systém?

Hned se objevuje otázka, proč potřebujeme další ozdravný systém a v čem se liší od mnoha jiných?

Je známo, že nemoci a stárnutí organismu jsou geneticky spojené s pohybem, přesněji s jeho deficitem. A také s odpovídající aktivitou mozku, a tedy se správným naladěním na pohybovou aktivitu. S náladou. Nedostatek radosti a aktivity ve vašem vnitřním světě nálad a nedostatečné či nesprávné pohyby mohou organismus v krátkém časovém úseku rozvrátit.

Při jednom experimentu byl mladý člověk zbaven možnosti pohybu a za dva týdny bylo jeho zdraví vážně podlomené. Příčina? Oficiálně to bylo omezení pohybu. Z mého hlediska byl zbaven možnosti využívat všechny vlny pohybu ve všech třech rovinách, jak jsou vyznačené na obrázku 4 na str. 98.

V přírodě obvykle podobná omezení působí strachy. Ty omezují kaleidoskop reakcí vrchní části mozkové kůry, jež je spojená s pohybem a dýcháním. V uvedeném případě byl ten mladík požádán, aby tak jednal. A výsledek na sebe nenechal čekat.

Vždyť pohyb je základem života, je to klíč k životu a ke zdraví! Uvědomělý pohyb ve vlně je klíčem k pochopení života a k jeho uspořádání na nové úrovni. Všichni, kdo se zabývají vlnovým tréninkem, jsou doslova odsouzeni k úspěchu. Protože svět a život, jak jsem už řekl, se skládá z vln. Proto všechna cvičení, která jsem navrhl, budou tak či onak spojena se znovuzrozením, s obnovením schopnosti našich předků pohybovat se ve vlně.

Proto začneme studium technik a blahodárných výsledků jejich působení na lidský organismus pochopením toho, co jsou vlastně vlny a proč z nich sestává hmota.

Budeme uvádět příklady.

Připomeňme si éterodynamiku a rytmodynamiku. Tam je mnoho zmínek o vlnách a o jejich sčítání. Vzpomeňme si na shluky elektromagnetických energií nebo na to, že všechny částice jsou kvantové vlnové útvary, rozrušené stavy pole. Vzpomeňme si na „stloukání“ oceánu, to znamená na „zahuštění“ vodního živlu na principu stloukání másla z mléka. To přímo vypovídá o tom, že hmota sestává z koncentrovaných vln. Vlna pohybu se v těle projevuje v podobě pružných změn.

Jedním z prvních přírodních detailů při představě zdravé ženy a zdravého muže je pružnost u ženy a u muže sebevědomí, to znamená pružná důstojnost.

Teď odložíme různé významy mých slov a soustředíme se na to hlavní.

Pružnost je právě to, co se musíme naučit a pochopit. Z mého hlediska je to základní klíč ke zdraví.

V řeči dávných Slovanů jsou pružnost a ,,te- kutost“ hlavním znakem všech vln. A také tedy všech harmonických vztahů k přírodě i okolním lidem. Jestliže si pamatujete, že slovo harmonický se ve vědě řadí ke slovům harmoniky čili vlny, které sytí první, základní harmoniku, stává se smysl věty mnohem jasnější.

Mnou vytvořený systém někdy nazýváme přívětivý. Obsah mého psychomotorického výzkumu umožňuje určovat obavy, strachy a fobie, jež „překážejí“ při dosahování pružnosti a následně rovnováhy. Ty člověku zabraňují, tak jako projevy agresivity, pocítit zdraví a štěstí.

Můj systém je praktický, proto se hned ponoříme do praxe.

Základem slovanské soustavy cvičení je princip vlny.

Využívají se tři druhy vlny: natahování a stlačování, natáčení do strany a pro nás nejzajímavější – vlna ohybu. Vlnový trénink těla a všech jeho životně důležitých orgánů včetně soustavy šlach je podstatou slovanské metodiky.

Po každém cvičení, jež vyvolá napětí využitím kteréhokoli druhu vlny, doporučuji zařadit uvolňovací cvičení a pak ještě doplňkovou prověrku plastických možností organismu. Seznam uvolňovacích cvičení uvedu o něco dále.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.