načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Energetické zářiče a duchovní pomůcky

Energetické zářiče a duchovní pomůcky
-12%
sleva

Kniha: Energetické zářiče a duchovní pomůcky

Tato unikátní praktická knížečka popisuje a čb fotografiemi ilustruje význam různých předmětů, které lze koupit na našem trhu: kříže, sošky, amulety, rituální předměty, výrobky ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  178 Kč 157
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
5,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9% 100%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: EUGENIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Počet stran: 130
Rozměr: 180,0x120,0x5,0 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Hmotnost: 0,087kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Nakladatelské údaje: Bratislava, Eugenika, 2008
ISBN: 978-80-8100-080-5
EAN: 9788081000805
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Tato unikátní praktická knížečka popisuje a čb fotografiemi ilustruje význam různých předmětů, které lze koupit na našem trhu: kříže, sošky, amulety, rituální předměty, výrobky z drahých kamenů, feng-shui pomůcky a pod. Tyto objekty jsou seřazené abecedně podle názvu. O každém zde najdete opravdu hodně zajímavých a užitečných informací, na jejichž základě si můžete vybrat vhodné věci při nákupu – přičemž cílem může být dekorace domu či místnosti, dárek, magický účinek a podobně.

Další popis

Praktická publikace popisuje a čb fotografiemi ilustruje význam různých předmětů, jež jsou k dostání na našem trhu. Zářičem je v podstatě každý, i nepatrný kousek jakékoliv hmoty. Mezi ty v našich lokalitách nejznámější a nejvíce rozšířené patří různé druhy křížů či křížků, dále pak výrobky z drahých kamenů, různé druhy amuletů, všelijakých rituálních předmětů, sošek a podobně.


Zářičem je v podstatě každý, byť i nepatrný kousek jakékoliv hmoty. Mezi ty v našich lokalitách nejznámější a nejvíce rozšířené patří různé druhy křížů či křížků, dále pak výrobky z drahých kamenů, různé druhy amuletů, všelijakých rituálních předmětů a podobně.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

5

Obsah

Úvod .............................................................7

Daršana .........................................................9

Dordže (vadžra, hromoklín) ........................11

Dilbu (ghantá, rituální zvonek) ...................26

Ganéša .........................................................32

Che ..............................................................34

Jin-jang ........................................................35

Keltská spirála .............................................38

Kříž .............................................................45

Linga ...........................................................51

Lotos ...........................................................53

Mandala .......................................................55

Mantra .........................................................58

Nilský kříž (anch) .......................................61

Óm...............................................................69

Óm mani padmé (óm mani padmé húm) ....72

Osm cenností ...............................................74

Pagoda .........................................................76

Pa-kua .........................................................79

Pentagram ...................................................83

Phurbu (kila) ...............................................88

Pu-taj che-šang ............................................97

Smějící se Buddha .....................................100

Strom bódhi ...............................................102

Stúpa .........................................................104

Svastika .....................................................109


6

Symbol Atlantidy ...................................... 111

Šou ............................................................118

Tibetská mísa ............................................119

Vadžra .......................................................129

Použitá literatura ....................................130


26

Dilbu (Dril-bu)

(ghantá, rituální zvonek)

Zvonek dilbu má svůj původ v Indii.

Stal se společně s dordže velmi rozšířeným

nástrojem jak v hinduisticky, tak buddhisticky

orientovaných náboženstvích. Spolu s dordže

vytvářejí symbol sjednocení cíle a cesty k cí

li. V oblasti svého vzniku byl dilbu spojován

s bohyní Lakšmí – představitelkou mateřských

a rodinných principů. V tradici tibetského bud


27

dhismu je pak tradičně spojován s bódhisattvou

Vadžradharou coby představitelem poznání ab

solutní prázdnoty, pomíjivosti jevů. V monádě,

symbolu zákona energií vesmíru, je dilbu pro

tikladem dordže. Symbolizuje jinovou energii.

Energii stvořenou božskou podstatou pro účel

poznání sama sebe. Nelze říci, že dordže je

nástrojem jednoznačně mužským a dilbu žen

ským, avšak zastupují tyto principy a lze říci,

že dordže dodává jangovou mužskou energii

a esence moudrosti a dilbu energii jinovou žen

skou s esencí soucitu. Proto je povětšinou ma

nipulováno s oběma dohromady, aby byly oba

tyto principy v rovnováze. Mimo Vadžradhary

byl dilbu pro doplnění i odznakem ochránce

buddhistické nauky Vadžrasattvy.

Dilbu se skládá ze dvou částí. Horní část

neboli rukojeť je zakončena jednoduchým

dordže. Místo kuličky, kterou jsme u dordže

mohli najít v jeho středu, nacházíme u dilbu

zobrazení hlavy Avalókitéšvary s typickou

pětičetnou korunou bódhisattvy nebo stuha

mi po stranách jeho hlavy. Nad touto hlavou

pak je podstavec pro sféry dordže ve tvaru lo

tosu. Ve spodní části rukojeti jsou na její hra

nici se spodním dílem dilbu vyobrazeny kle

noty přání rozmístěné do čtyř směrů. Někdy

je možno místo těchto klenotů vidět symbol


28

triratna (trojnásobný klenot), který představu

je Buddhu, jeho učení (dharma) a společenství

žáků (sangha). Dolní díl dilbu je pak ve tvaru

klasického zvonu a je k rukojeti připojen nej

častěji pomocí závitu (je ale možno vidět i jiné

druhy spojení). Ke zdobení samotné znějící

části nástroje se pak používá zobrazení manter.

U tibetských dilbu to nejčastěji bývá Óm mani

padmé húm. Na vrchní hraně můžeme spatřit

věnec šestnácti dordží, uložených ve vodo

rovné poloze, a pod tímto věncem osm hlav

Nakuly, která chrlí šperky, symboly bohatství

a síly. Při spodní hraně je věnec dordží pro změ

nu v poloze vertikální. Samotná hrana zvonku

poté bývá zbroušena do čtyř světových stran

a tato zbroušení by měla být totožná se směro

vou orientací jednotlivých paprsků dordže ru

kojeti. Zevnitř dilbu bývá vyryta jantra připo

mínající Davidovu hvězdu nebo zde také může

být lotosový květ či jiný symbol tantrického

buddhismu.

Oba díly zvonku jsou vyrobeny ze dvou

rozdílných materiálů. Ten spodní se vyrábí

ze slitiny planetárních kovů (zlato = Slunce,

stříbro = Měsíc, měď = Venuše, rtuť = Merkur,

železo = Mars, cín = Jupiter a olovo = Saturn).

Rukojeť se pak vyrábí nejčastěji z mosazi.


29

Dilbu byl původně zamýšlen jednak pro ohlašování začátků a konců obětních či jiných obřadů, ale rovněž jako významná meditační pomůcka. Není náhodou, že při pohledu shora je dilbu v podstatě mandalou. Obecně můžeme dilbu chápat jako symbol sjednocení síly dordže a síly zvuku, jako sjednocení symbolu hledání a samotného osvícení.

Dilbu se většinou drží v levé ruce, zatímco v pravé současně držíme dordže. Jejich společné užívání je opravdu velmi časté a nabízí širokou škálu využití. Častá je takzvaná mudra Vadžrahumkara, která se provádí zkřížením rukou ve výši srdce. Pravá ruka s dordže je vepředu. Tato mudra energeticky znázorňuje právě ono sjednocení sil duální povahy.

Vlastní návod, jak pracovat s dilbu, je podobný jako u tibetské mísy. Vyluzujte zvuky, zvoňte a zkoušejte. Zjistíte, že na dilbu se dá zvonit pomocí paličky, která bývá většinou jeho součástí při koupi, toutéž paličkou je pak možno kroužit po vnější hraně spodní hrany dilbu. O klasickém zvonění rozhoupáním srdce dilbu nemusíme ani hovořit. Zkrátka způsobů, jak lze zvonit, je mnoho.

Máme-li pak kvalitně odlitý dilbu, který lahodí našemu sluchu, můžeme dosáhnout vjemů srovnatelných i se zvukovými zážitky

30

s tibetskými mísami. Je tu navíc ještě mož

nost, že zvuk, který se nám podaří vytvořit,

můžeme vnímat nejen sluchem, ale i přímo

přes levou (většinou přijímací) ruku díky ru

kojeti s dordže. Dordže umí energii nejen na

směrovat, ale i zesílit a vyčistit. Stejně jako

u tibetských mís můžeme pak rozezněný dilbu

přikládat k jednotlivým partiím těla, a ovlivňo

vat tak energetickou úroveň přímo v problema

tických partiích. Pro tento účel je dobré použí

vat způsob rozeznívání dilbu pomocí paličky,

a to kroužením po jeho obvodu. Dilbu je také

možno použít k přímému směrování vzniklé

vibrační energie tím, že ho rozezníme a k po

třebným lokalitám přikládáme hrot dordže, kte

rý slouží jako vysílač. Pro tento účel je vhodné

si připevnit nebo vyjmout srdce dilbu, aby ne

docházelo ke zdvojeným zvukovým efektům

nebo jiným rušivým projevům. Zvuk zvonku je

považován za očistný, a proto je velmi vhodné,

když už jej vlastníme a máme jej doma, sem

tam si zazvonit. Různé energie označované za

negativní, jež se pohybují po různě zakřive

ných nebo přerušovaných drahách, jsou zvoně

ním napravovány, zharmonizovány.

Pokud dilbu nepoužíváme, je dobré, aby

byl uložen v blízkosti dordže. Tyto dva zářiče

patří k sobě a platí pro ně podobná pravidla.

31

I když není dilbu aktivní, tedy nezvoní, má

účinky na očistu prostředí a rušení geopatogen

ních zón. Pro tento účel je vhodné nasměrovat

jednotlivé paprsky dordže do světových stran

a tvář Avalókitéšvary směrem k jihu. Používá

ní dilbu je velmi bezpečnou manipulací. Pokud

bychom potom odesílali vytvořenou energii

prostřednictvím vrcholu dordže, je dobré mít

jisté znalosti o práci s energií (podobně jako

u dordže).

Nabíjení provádíme obdobně jako u dordže.

Nejvíce používanou je technika nabíjení sluncem,

kdy tvář Avalókitéšvary obracíme pro změnu

k severu.

Ganéša

Bývá také označován jako Ganapati, je synem Šivy a Párvatí; bůh moudrosti a odstraňovatel překážek; jeho uctívání přináší člověku všestranný prospěch jak ve světském, tak v duchovním životě. Četné púdži začínají právě vzýváním Ganéši.

Ganéša je zobrazován jako malý, zavalitý bůh žlutavé barvy s výrazným bříškem. Má čtyři ruce a sloní hlavu. V jedné ruce drží lastu

33

ru, v druhé disk, ve třetí kyj a ve čtvrté lotos.

Jezdí na kryse.

O tom, jak Ganéśa přišel ke sloní hlavě,

vypravuje tato legenda: Ganéšova matka Pár

vatí byla na syna nesmírně pyšná. Prosila boha

Šaniho (personifikace planety Saturn), aby se

na dítě podíval. Zapomněla však na možné

účinky Šaniho pohledu. Když Šani na Gané

šu pohlédl, spálil jeho hlavu na popel. Brahma

poradil zoufalé Párvatí, aby chlapci nasadila

hlavu prvního tvora, kterého potká, a tím byl

slon. Legenda o Ganéšově sloní hlavě i le

genda o tom, jak ztratil jeden kel, je obsažena

v Brahmávaivartapuráně.

Che

Doslova znamená jeřáb; značí taoistický symbol nesmrtelnosti, dlouhověkosti a moudrosti. Jeřáb je často zobrazován spolu s borovicí a kamenem, které jsou rovněž symboly dlouhého života. Taoističtí adepti, kteří dosáhli nesmrtelnosti, vystupují na nebe a letí na jeřábu. Červená hlava jeřába je příznakem toho, že si jeřáb uchoval svou životní sílu a skládá se z čistého jangu.

Vyobrazení, na nichž jeřáb přilétá k pavilonu na skále ležící nad mořem, jsou symbolem pro ostrovy nesmrtelných. Páry jeřábů jsou naproti tomu symbolem štěstí a elegantního literárního stylu a zastupují hvězdu štěstí a božstvo literatury.

Jin-jang

Tento pojem označuje dvě polární síly, které svým střídáním a vzájemným působením daly vzniknout celému vesmíru. Jin a jang jsou polárními projevy taa nebo nejvyššího počátku a jejich konkrétními projevy jsou země a nebe.

Smísením jin a jang vzniká pět prvků (wu-sing); ty jsou zase základem pro vznik deseti tisíc věcí. Tento proces vytváření všech jevů je nahlížen cyklicky, jako nekonečné vznikání a zanikání, v němž všechno se obrací k svému protipólu, když dospělo ke svému extrému. Způsobovat toto neustálé „střídání“ je základní vlastností jin a jang. Změna je pohybem taa.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist