načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Ene mene 2. kniha pro učitele – Miluše Jankásková; Karla Ulbert; Doris Dusilová

Ene mene 2. kniha pro učitele
-11%
sleva

Kniha: Ene mene 2. kniha pro učitele
Autor: Miluše Jankásková; Karla Ulbert; Doris Dusilová

Metodická příručka k moderní učebnici německé gramatiky pro žáky základních škol. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  308 Kč 274
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
9,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Polyglot
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013
Počet stran: 70
Rozměr: 295 x 211 x 10 mm
Úprava: xxi, 141 stran: barevné ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Spolupracovali: ilustrace Radmila Švecová
Skupina třídění: Němčina
Jazyk: česky německy
Vazba: Paperback
Datum vydání: 1. 9. 2013
Nakladatelské údaje: Praha, Polyglot, 2004
ISBN: 978-80-86195-30-8
EAN: 9788086195308
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Metodická příručka k moderní učebnici německé gramatiky pro žáky základních škol.

Popis nakladatele

Učebnice Ene mene 2 je určena žákům 2. ročníku základní školy. Učivo ve 2. díle opakuje a rozvíjí látku z 1. ročníku, takže s učebnicí mohou pracovat i úplní začátečníci. Žáci se seznamují se zvukovou a grafickou podobou německého jazyka. Získávají komunikativní cizojazyčné dovednosti fonetického a lexikálního minima. V oblasti produktivní a receptivní činnosti rozvíjejí mluvení a poslech s porozuměním. Na základě audiovizuální recepce žáci nacvičují techniku čtení v cizím jazyce.

Učebnice pro žáka plní zároveň funkci pracovního sešitu a je obohacena o přílohu shrnující učivo 2. ročníku, tzv. portfolio, a pracovní listy.

Kniha pro učitele je současně metodickou příručkou, kromě žákovské učebnice obsahuje vložené listy s metodickými náměty ke každé vyučovací hodině a přílohy – pokyny pro práci v hodině, tematický slovník, abecední německo-český a česko-německý slovník.

Knihu pro učitele doplňují samostatné barevné a černobílé obrazové přílohy, seznam písniček včetně notového zápisu a fólie pro zpětný projektor.

Nezbytnou součást souboru tvoří kazety, resp. CD, která obsahují fonetická cvičení, písně, říkadla a rozpočitadla namluvená rodilými mluvčími (dospělými a dětmi) a relaxační hudbu.

Celým souborem žáky provázejí loutky Lisy a Jense. (--Tintenfass, geh zur Schule, lerne was! : kniha pro učitele)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Miluše Jankásková; Karla Ulbert; Doris Dusilová - další tituly autora:
Macht Mit 1 kniha pro žáka Macht Mit 1 kniha pro žáka
Sprechen Sie Deutsch - 1 kniha pro studenty Sprechen Sie Deutsch
 (CD)
Ene mene Tintenfass 3 audio CD Ene mene Tintenfass 3 audio CD
Ene mene Tintenfass 3 kniha pro žáka Ene mene Tintenfass 3 kniha pro žáka
Macht Mit 3 kniha pro učitele Macht Mit 3 kniha pro učitele
Macht Mit 3 kniha pro žáka Macht Mit 3 kniha pro žáka
Ene mene Tintenfass 5 pracovní sešit Ene mene Tintenfass 5 pracovní sešit
Ene mene 2. kniha pro žáky Ene mene 2. kniha pro žáky
Ene mene Tintenfass 3 kniha pro učitele Ene mene Tintenfass 3 kniha pro učitele
Macht Mit 2 kniha pro žáka Macht Mit 2 kniha pro žáka
 (CD)
Ene mene Tintenfass 4 audio CD Ene mene Tintenfass 4 audio CD
Deutsch mit Lust und Liedern - cvičebnice s CD Deutsch mit Lust und Liedern
Macht Mit 2 kniha pro učitele Macht Mit 2 kniha pro učitele
Ene mene Tintenfass 5 kniha pro učitele Ene mene Tintenfass 5 kniha pro učitele
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

II Obsah

Obsah

3. úvodní konverzace

procvičování psaní

procvičování čtení

poslech s porozuměním

komunikativní hra

Familie und

Verwandtschaft

strana 2

1. úvodní konverzace

komunikativní hra

poslech s porozuměním

nácvik psaní

nácvik čtení a výslovnosti

opakování písní

téma Familie und Ver

wandtschaft, Begrüßung,

Tiere

2. úvodní konverzace

procvičování psaní

uvedení říkadla

komunikativní hra

opakování písní

téma Familie und Ver

wandtschaft, Begrüßung,

Tiere

téma Familie und Ver

wandtschaft, Begrüßung

procvičování psaní

opakování slovní zásoby

čtení říkadla

nácvik hry

5.

4.

6. představování

procvičování psaní

poslech s porozuměním

čtení s porozuměním

opakování

7.

téma Familie und Ver

wandtschaft, Begrüßung,

Tiere

opakování

procvičování psaní

procvičování čtení

poslech s porozuměním

téma Familie und Ver

wandtschaft

téma Familie und Ver

wandtschaft

představování

procvičování psaní

upevnění výslovnosti

čtení s porozuměním

opakování

téma Familie und Ver

wandtschaft

Schule und

Schulsachen

strana 9

1. úvodní konverzace

opakování slovní zásoby

procvičování čtení

nácvik psaní

uvedení nové slovní zásoby

nácvik hry

2.

téma Wochentage, Schul

sachen, Farben

úvodní konverzace

procvičování čtení a psaní

nácvik abecedy (1. část)

upevňování slovní zásoby

opakování

téma Wochentage, Schulsa

chen, Farben

Jazykové činnostiTéma Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba

Výslovnost

Poslech (s porozuměním)

Čtení

(s porozuměním)

-e, ei, -el, -en, -er, g, o, r, v

Cousin, Cousine, Familie

slovní přízvuk

přiřazování slov a obrázků

-er, g, m, o, r, t, v

Cousin, Cousine

slovní přízvuk

-e, eu, g, m, p, r, t

dokončení slov

přiřazování slov a obrázků

-e, ei, -en, eu, g, ß, ü

slova

slova

říkadlo

pozdravy Guten

Morgen! Guten Tag!

říkadlo

slova

pozdravy Guten

Abend! Gute Nacht!

Hallo!

říkadlo

slova

-e, ei, -el, -en, -er, eu, ie, -ti, v

slovní přízvuk

vyhledávání slov

říkadlo

slova

e, ei, -er, ie, ß

větná melodie

doplňování slov do textu

věty

sestavování vět

-e, -el, t

Cousin, Cousine

slova

věty

přiřazování slov a vět

vyhledávání správných

odpovědí na otázky

-e, ei, s, sch, st, z, ß, ü

aspirované k

Guck mal!

slovní přízvuk

intonace věty oznamovací,

tázací a rozkazovací

větná melodie

slova

věty

a, b, c, d, e, f, g, h, i

ich, du, er, wir, ihr, sie

slovní přízvuk

intonace věty oznamovací,

tázací a rozkazovací

větná melodie

slova

věty


Obsah III

Jazykové činnosti

Psaní Ústní interakce

Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

písmena f, r/R

spojení fe, ft, or, re, rn, ru

slova

uvedení odpovědi: Ich weiß es nicht. procvičování otázek a odpovědí, např.: Wo bist du? Wer ist das? Wie alt ist es? Ich bin hier. Das ist ein Kind. Das Kind ist zwei.

osobní zájmena er, sie, es

tázací zájmena was, wer, wie, wo

doplňovací otázky

„Ich bin hier“

„Guten Morgen!, ruft der

Hahn“

„Fingerspiel“

„Guten Tag-Rap“

„W-Fragenspiel“

písmena f, g/G, m/M, r/R, t/T

spojení Gu, gm, Ma, Mo, Ta,

te/Te, Tg

upevňování odpovědi: Ich weiß es nicht. procvičování otázek a odpovědí, např.: Wer fehlt heute? Wie heißt sie? Wo wohnt sie? Jana ist nicht da. Sie heißt Müller. Sie wohnt in Berlin.

osobní zájmena er, sie, es

tázací zájmena was, wer, wie, wo

doplňovací otázky

„Guten Morgen!, ruft der

Hahn“

„Familie und Verwandte“

„Fingerspiel“

„Guten Tag-Rap“

„Meine Mutter heißt Beate“

„W-Fragenspiel“

písmena a/A, f/F, G, h/H,

m/M, n/N, t/T

spojení ft, Mg, rm, rn

slova

pozdravy Guten Abend! Gute

Nacht! Hallo! Guten Morgen!

Guten Tag!

opakování otázek a odpovědí, např.: Wo ist er? Wie alt ist er? Wo wohnt er? Er ist zu Hause. Ich weiß es nicht. Er wohnt in Wien.

osobní zájmena er, sie, es

tázací zájmena was, wer, wie, wo

doplňovací otázky

„Familie und Verwandte“

„W-Fragenspiel“

písmena a/A, f/F, h/H, n/N, ß,

w/W

spojení fr/Fr, Hu

slova

opakování otázek a odpovědí, např.: Wer ist das? Wie heißt sie? Was macht sie? Das ist meine Cousine. Sie heißt Susi Kästner. Sie spielt Domino. přehrání rozhovoru

osobní zájmena ich, er, sie, wir

tázací zájmena was, wer, wie, wo

1. osoba č. j. a mn. přítomného

času slovesa haben

doplňovací otázky

„W-Fragenspiel“

„Ene mene Tintenfass“

„Guten Morgen!, ruft der

Hahn“

„Einen Freund haben“

písmena B, D, F, h/H, K,

m/M, O, P, R, ß, w/W

spojení uß

slova

opakování otázek a odpovědí, např.: Wer ist das? Wie alt ist er? Wo wohnt er? Das ist ein Junge. Das ist mein Cousin. Er ist fünf Jahre alt. Er wohnt in Hamburg.

osobní zájmena ich, er, sie, wir

tázací zájmena was, wer, wie, wo

1. osoba č. j. a mn. přítomného

času slovesa haben

doplňovací otázky

„W-Fragenspiel“

„Familie und Verwandte“

„Meine Mutter heißt Beate“

„Einen Freund haben“

písmena j/J, s/S, z/Z

spojení sch/Sch

slova

věta

vyjádření údivu: Wieso? a omluvy: Entschuldigung! představování, např.: Ich bin sieben. Ich wohne in Berlin. Ich lache gern.

1. osoba č. j. a mn. přítomného

času slovesa haben

doplňovací otázky

oznamovací věty

„Visitenkartenspiel“

„Meine Mutter heißt Beate“

„Einen Freund haben“

dokončení slov a vět procvičování vyjádření údivu: Wieso?

a omluvy: Entschuldigung! představování, např.: Ich heiße Beate Wolf. Ich bin acht. Ich wohne in Hamburg. Ich stricke gern.

rod podstatných jmen

1. osoba č. j. a mn. přítomného

času slovesa haben

doplňovací otázky

„Visitenkartenspiel“

„Einen Freund haben“

slova

písmena E, I, L

vedení mikrodialogu: Welcher Tag ist heute? Heute ist Dienstag. Nein, heute ist doch Montag. Jens, ist Lisa nicht da? Doch, Lisa ist hier.

použití modální částice doch

doch v odpovědi na zápornou

otázku

1. a 4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

použití členu určitého a neurčitého

1. osoba č. j. přítomného času

sloves aufstehen, haben, sich hin

setzen, lesen, mögen, sein

1. a 2. osoba č. j., 1. osoba č. mn.

přítomného času slovesa lernen

„Ene mene Tintenfass“

„Verbenspiel“

písmena a/A–i/I

slova

vedení mikrodialogu: Welcher Tag ist heute? Heute ist Donnerstag. Nein, heute ist doch Mittwoch. Jens, ist Lisa nicht da? Doch, Lisa ist hier.

použití modální částice doch

doch v odpovědi na zápornou

otázku

1. a 4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

použití členu určitého a neurčitého

1. osoba č. j. přítomného času

sloves aufstehen, haben, sich hin

setzen, lesen, mögen, sein

„Das ABC-Lied“

„Verbenspiel“

„Antworte richtig!“


IV Obsah

Téma

4.

Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba Jazykové činnosti

Výslovnost

Poslech (s porozuměním)

a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l,

m, n, o, p, q, r, s, t, u, v, w,

x, y, z

-ig

Quirl, Uhr, Xylophon

číslovky 11–20

slovní přízvuk

téma Wochentage, Wetter,

Schulsachen

číslovky 1–20

Čtení

(s porozuměním)

úvodní konverzace procvičování čtení a psaní procvičování sčítání a odčítání nácvik abecedy (3. část) upevňování slovní zásoby opakování

slova

věty

sestavování slov

vyhledávání slov a čí

slovek

5.

6.

7.

1.

úvodní konverzace procvičování čtení a psaní nácvik písně procvičování základních číslovek opakování

téma Schulsachen, Wetter

číslovky 1–20

a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l,

m, n, o, p, q, r, s, t, u, v, w,

x, y, z

ihr, Klee, Kuh, sehr, weh

hláskování

číslovky 1–20

slova

věty

sestavování slov

vyhledávání slov a čí

slovek

přiřazování otázek

a odpovědí

úvodní konverzace procvičování čtení a psaní upevňování abecedy opakování

téma Schulsachen, Wetter

číslovky 1–20

a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l,

m, n, o, p, q, r, s, t, u, v, w,

x, y, z

němé h

číslovky 1–20

slova

sestavování slov

přiřazování otázek

a odpovědí

úvodní konverzace nácvik čtení projekt č. 1 opakování

téma Wetter, Schule, Schul

sachen

číslovky 1–20

a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l,

m, n, o, p, q, r, s, t, u, v, w,

x, y, z

-en, -er, sch, sp

Ich-Laut, Ach-Laut

hláskování

číslovky 1–20

intonace oznamovací a táza

cí věty

slova

věty

číslovky

Adventszeit,

Weihnachten

strana 16

úvodní konverzace poslech s porozuměním procvičování čtení a psaní dokončení projektu č. 1 opakování

téma Advent, Geschenke,

Wetter

ä, ei, ie, s, sch, tz, v, w, z

krátké a dlouhé samohlásky

němé h, aspirované k

intonace oznamovací a táza

cí věty

doplňování slov do vět

věty

skládání vět

přiřazování otázek

a odpovědí

2.

3.

úvodní konverzace nácvik čtení (s porozuměním) poslech s porozuměním opakování

téma Advent, Geschenke,

Schule, Wetter

au, ei, ie, r, ü

krátké a dlouhé samohlásky

citoslovce Wau! Miau! Piek!

Brumm! Kikeriki!

intonace oznamovací a táza

cí věty

určování pořadí textu

věty

říkadlo

úvodní konverzace procvičování říkadla uvedení nové slovní zásoby nácvik mikrodialogu opakování

téma Advent, Auf dem

Weihnachtsmarkt,

Geschenke, Wetter

äu, ö, s, sch, v, w

Euro, Vase, Verkäufer

Ich-Laut, Ach-Laut

intonace oznamovací a táza

cí věty

říkadlo

mikrodialog

Schule und

Schulsachen

3. úvodní konverzace

procvičování čtení a psaní nácvik abecedy (2. část) uvedení nové slovní zásoby procvičování sčítání opakování

téma Wochentage, Wetter,

Schulsachen, Farben

číslovky 1–10

a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l,

m, n, o, p

-e, -el, -er, ie, -tz

Lineal, mir, weh, wir

číslovky 1–10

intonace věty oznamovací

a tázací

slova

věty

dokončení slov


Obsah V

Jazykové činnosti

Psaní Ústní interakce

Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

písmena A–Z

doplňování začátečních pís

men do slov

číslovky 1–10

slova

procvičování odpovědí na otázky, např.: Heißt du Tomáš? Wo bist du? Wo ist Jana? Ist Dana da? Welcher Tag ist heute? Ist heute Sonntag? Wie ist das Wetter? Was ist das? nácvik odpovědi: Ich heiße nicht Tomáš, sondern...

použití členu určitého a neurčitého

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

1. osoba č. j. přítomného času

sloves aufstehen, haben, sich hin

setzen, lesen, mögen, sein

základní číslovky 1–20

zjišťovací a doplňovací otázky

„Zahlenspiel“

„Verbenspiel“

písmena

slova

procvičování odpovědí na otázky, např.: Heißt du Tomáš? Wo bist du? Wo ist Jana? Ist Dana da? Welcher Tag ist heute? Ist heute Sonntag? Wie ist das Wetter? procvičování odpovědi: Ich heiße nicht Tomáš, sondern... vyjádření nesouhlasu: Das stimmt doch nicht! Falsch!

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

1. a 2. osoba č. j. přítomného

času slovesa haben

základní číslovky 1–20

zjišťovací a doplňovací otázky

„Das Wetterspiel“

„Purzelwörter“

„Das ABC-Lied“

„Zahlenmarsch“

„Antworte richtig“

procvičování odpovědí na otázky, např.: Heißt du Tomáš? Wo bist du? Wo ist Jana? Ist Dana da? Welcher Tag ist heute? Ist heute Sonntag? Wie ist das Wetter? procvičování odpovědi: Ich heiße nicht Tomáš, sondern... nácvik mikrodialogu

písmena

slova

základní číslovky 1–20

zjišťovací a doplňovací otázky

„Das Wetterspiel“

„Purzelwörter“

„Das ABC-Lied“

„Zahlenmarsch“

písmena

slova

procvičování odpovědí na otázky, např.: Heißt du Tomáš? Wo bist du? Wo ist Jana? Ist Dana da? Welcher Tag ist heute? Ist heute Sonntag? Wie ist das Wetter? procvičování odpovědi: Ich heiße nicht Tomáš, sondern... uvedení otázky: Was ist der Artikel von...?

rod podstatných jmen

4. pád č. j. podstatných jmen

základní číslovky 1–20

záporné zájmeno kein

zjišťovací a doplňovací otázky

„Das Wetterspiel“

„Das ABC-Lied“

„Zahlenmarsch“

pexeso

doplňování slov do vět procvičování odpovědí na otázky, např.:

Heißt du Tomáš? Wo bist du? Wo ist Jana? Ist Dana da? Welcher Tag ist heute? Ist heute Sonntag? Wie ist das Wetter?

zjišťovací a doplňovací otázky „Das Wetterspiel“

pexeso

„Nikolauslied“

„Das ABC-Lied“

relaxační hudba

doplňování slov do vět procvičování odpovědí na otázky, např.:

Heißt du Tomáš? Wo bist du? Wo ist Jana? Ist Dana da? Welcher Tag ist heute? Ist heute Sonntag? Wie ist das Wetter?

zápor kein, nicht

3. osoba č. j. a mn. přítomného

času sloves

zjišťovací a doplňovací otázky

„Das Wetterspiel“

„Advent, Advent“

„Nikolauslied“

relaxační hudba

spojení rz, tzt

slova

procvičování odpovědí na otázky, např.: Heißt du Tomáš? Wo bist du? Wo ist Jana? Ist Dana da? Welcher Tag ist heute? Ist heute Sonntag? Wie ist das Wetter? uvedení otázek a odpovědí: Was möchtest du bitte? Wie findest du diese Vase/...? Was kostet...? Ich möchte... Die/... ist aber schön. Sie/... kostet...

ukazovací zájmeno dieser

1., 2. a 3. osoba č. j. přítomného

času sloves

rod podstatných jmen

zjišťovací a doplňovací otázky

„Das Wetterspiel“

„Advent, Advent“

„Es weihnachtet“

relaxační hudba

písmena A–P

doplňování začátečních

písmen do slov

procvičování odpovědí na otázky, např.: Wo bist du? Wo ist Jana? Ist Dana da? Welcher Tag ist heute? Ist heute Sonntag? Wie ist das Wetter? Wie heißt das auf Deutsch?

rod podstatných jmen

použití členu určitého a neurčitého

základní číslovky 1–10

zjišťovací a doplňovací otázky

„Das ABC-Lied“

„Zahlenspiel“

„Zahlen-Rap“


VI Obsah

Téma Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba Jazykové činnosti

ng, ö, s, ü

aspirované k, němé h

krátké a dlouhé samohlásky

Cola, Euro, Kakao, Ketchup,

Pommes frites, Guck mal!

intonace oznamovací a táza

cí věty

výběr správného zakončení

vět

slova

přiřazování textu

k obrázkům

Výslovnost

Poslech (s porozuměním)

Čtení

(s porozuměním)

5.

6.

7.

1.

2.

úvodní konverzace procvičování čtení prezentace nové slovní zásoby poslech s porozuměním opakování

téma Advent, Einkäufe,

Essen und Trinken,

Weihnachtslieder

úvodní konverzace opakování slovní zásoby procvičování čtení nácvik mikrodialogu poslech s porozuměním procvičování psaní

téma Advent, Einkäufe,

Essen und Trinken,

Weihnachten

ä, ck, ng, ö, s, tz, ü

aspirované k, němé h

krátké a dlouhé samohlásky

intonace oznamovací a táza

cí věty

přiřazování textu k obrázkům

mikrodialog

věty

přiřazování textu

k obrázkům

úvodní konverzace procvičování čtení a psaní opakování slovní zásoby prezentace vánočního a novoročního přání dramatizace písně

téma Advent, Weihnach

ten, Geschenke

g, tsch, v, w

němé h

krátké a dlouhé samohlásky

hláskování

intonace oznamovací a táza

cí věty

určování pořadí slov ve větě

věty

vyhledávání a sestavo

vání slov

Meine Hobbys

strana 23

úvodní konverzace uvedení nové slovní zásoby nácvik čtení a psaní opakování

téma Geschenke, Weih

nachten

au, -en, ü, němé h

krátké a dlouhé samohlásky

PC-Spiel, Skateboard, Ski,

Walkman

slovní přízvuk

intonace věty oznamovací

vyhledávání obrázků

slova

přiřazování slov

k obrázkům

3.

4.

úvodní konverzace poslech a čtení s porozuměním procvičování psaní procvičování slovní zásoby opakování

téma Wetter, Meine

Hobbys, Geschenke

e, -en, ie, ö, s, sch, sp, ü

němé h

krátké a dlouhé samohlásky

hláskování

intonace věty oznamovací

a tázací

věty

přiřazování slov/vět

k obrázkům

úvodní konverzace uvedení nové slovní zásoby procvičování slovní zásoby opakování

téma Wetter, Wochentage,

Meine Hobbys, Tätigkeiten

ä, e, -er, ie, -ig, ng, s, sch

krátké a dlouhé samohlásky

větná intonace

věty

rozhovor

porovnávání grafické

podoby slov

úvodní konverzace nácvik čtení procvičování psaní a slovní zásoby opakování

téma Wetter, Frühling,

Wochentage, Meine

Hobbys, Tätigkeiten

äu, -e, ei, ie, ng, ö, s, sch,

sp, ü

němé h

krátké a dlouhé samohlásky

hláskování

větný přízvuk, větná melo

die, tempo

vyjádření obsahu vět pomocí

pantomimy

věty

Adventszeit,

Weihnachten

4. úvodní konverzace

procvičování čtení vedení mikrodialogu poslech s porozuměním opakování

téma Advent, Auf dem

Weihnachtsmarkt, Ein

käufe, Geschenke, Obst

und Gemüse, Schulsachen

ä, e, g, -ig, ü

aspirované k, němé h, krátké

a dlouhé samohlásky

intonace oznamovací a táza

cí věty

označování slov

mikrodialog

sestavení rozhovoru


Obsah VII

časování sloves v přítomném čase

Jazykové činnosti

použití nulového členu

množné číslo podstatných jmen

zjišťovací a doplňovací otázky procvičování odpovědí na otázky, např.: Wie viele Kerzen gibt es auf dem Adventskranz? Ist der Adventskranz blau? Sind die Kerzen weiß? Wer steht vor der Tür?

Psaní Ústní interakce

Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

„Advent, Advent“

„O Tannenbaum“

„Es weihnachtet“

dramatizace písně

„Wir haben Hunger“

slova procvičování odpovědí na otázky, např.:

Wie viele Kerzen gibt es auf dem Adventskranz? Ist der Adventskranz blau? Sind die Kerzen weiß? Wer steht vor der Tür? procvičování spojení: Ich habe Hunger/ Durst. Ich möchte... Ich nehme...

použití nulového členu

množné číslo podstatných jmen

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

ukazovací zájmeno dieser

přivlastňovací zájmeno mein

zápor nicht

zjišťovací a doplňovací otázky

„Advent, Advent“

„O Tannenbaum“

„Stimmt es?“

„Es weihnachtet“

slova

vánoční a novoroční přání: Ein

frohes Weihnachtsfest! Guten

Rutsch ins neue Jahr!

procvičování odpovědí na otázky, např.: Wie viele Kerzen gibt es auf dem Adventskranz? Ist der Adventskranz blau? Sind die Kerzen weiß? Wer steht vor der Tür? opakování odpovědí na otázky: Wie heißt das auf Deutsch? Wer ist das? procvičování spojení: Ein frohes Weihnachtsfest! Guten Rutsch ins neue Jahr!

rod podstatných jmen

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

ukazovací zájmeno dieser

přivlastňovací zájmeno mein

zápor nicht

zjišťovací a doplňovací otázky

„Advent, Advent“

„O Tannenbaum“

„Stimmt es?“

„Es weihnachtet“

dramatizace písně

slova procvičení novoročního přání: Ich wün

sche dir ein gutes neues Jahr. nácvik odpovědi na otázku: Was hat dir der Weihnachtsmann gebracht? opakování odpovědí na otázky: Was ist das? Wie heißt das auf Deutsch?

záporné zájmeno kein

rod podstatných jmen

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

„Dana dreh dich“

doprovod zpěvu pohybem

slova procvičování odpovědí na otázku: Wie ist

das Wetter? prezentace odpovědi: Es ist neblig. nácvik otázek a odpovědí, např.: Was machst du gern? Was macht er/sie/ihr gern? Ich fahre gern Rad. Er/Sie spielt gern mit dem Ball. Wir malen gern.

záporné zájmeno kein

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

časování sloves v přítomném čase

1. osoba č. j. a mn. přítomného

času slovesa haben

„A, a, a, der Winter, der ist da“

doplňování písmen do slov procvičování odpovědí na otázky: Wie ist

das Wetter? Was machst du gern? Was macht ihr am Montag/...?

„Ich bin hier“

„A, a, a, der Winter, der ist da“

„Wir turnen“

„Das ABC-Lied“

sestavení slova

věty

dokončení vět

procvičování odpovědí na otázky: Wie ist das Wetter? Was machst du gern? Was macht ihr am Montag/...? Wie heißt die Jahreszeit? Was machst du im Frühling?

časování sloves v přítomném čase „Wir turnen“

„Das ABC-Lied“

pantomima

procvičování odpovědí na otázky, např.: Wie viele Kerzen gibt es auf dem Adventskranz? Ist der Adventskranz blau? Sind die Kerzen weiß? Wer steht vor der Tür? procvičování otázek a odpovědí: Was möchtest du bitte? Wie findest du diese Vase/...? Was kostet...? Ich möchte... Die/... ist aber schön. Sie/... kostet...

záporné zájmeno kein

množné číslo podstatných jmen

vykání

zjišťovací a doplňovací otázky

„Advent, Advent“

„Es weihnachtet“

dramatizace písně


VIII Obsah

téma Wetter, Meine

Hobbys, Tätigkeiten,

Frühling, Sommer, Herbst

ä, -e, s, ü, w

ráz

krátké a dlouhé samohlásky

hláskování

větný přízvuk, větná melo

die, tempo

vyjádření obsahu vět pomocí

pantomimy

spojování částí vět

věty

přiřazování textu

k obrázkům

Téma Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba Jazykové činnosti

6.

Výslovnost

Poslech (s porozuměním)

Čtení

(s porozuměním)

7.

1.

2.

3.

4.

úvodní konverzace

poslech s porozuměním

nácvik psaní

procvičování čtení

opakování

sestavování slov

slova

věty

sestavování vět

úvodní konverzace

poslech a čtení s porozumě

ním

projekt č. 2

téma Wetter, Jahreszeiten,

Meine Hobbys, Tätigkeiten

-en, -er, ng, sch

Computer, Ski

krátké a dlouhé samohlásky

hláskování

větný přízvuk, větná melo

die, tempo

vyjádření obsahu vět pomocí

pantomimy

Zahlen und

Daten

strana 30

úvodní konverzace

dramatizace písně

uvedení a nácvik nové

slovní zásoby

téma Jahreszeiten, Zahlen

und Daten, Alter, Meine

Familie

číslovky 10–100

eu, -ig, s, ß, ü, v, w, z

číslovky 10–100

slovní přízvuk

přiřazování slov k číslicím

souvislý text

číslovky

doplňování slov do vět

věty

přiřazování slov

k číslicím

úvodní konverzace

uvedení a nácvik říkadla

procvičování slovní zásoby

téma Jahreszeiten, Zahlen

und Daten, Alter, Meine

Familie

číslovky 10–100

eu, -ig, s, ß, ü, v, w, z

číslovky 10–100

říkadlo

uvádění slov ze známé slov

ní zásoby

přiřazování slov k číslicím

souvislý text

doplňování slov do

textu

číslovky

říkadlo

úvodní konverzace

upevňování říkadla

nácvik čtení a psaní

procvičování slovní zásoby

téma Jahreszeiten, Zahlen

und Daten, Alter, Meine

Familie

číslovky 10–100

a, k, o, sch

číslovky 10–100

intonace oznamovací věty

vyhledávání vět

souvislý text

říkadlo

věty

úvodní konverzace

nácvik mikrodialogu

opakování

téma Zahlen und Daten,

Alter, Meine Familie

číslovky 10–100

ai, e, -er, g, r, v

číslovky 10–100

hláskování

rozlišování začátečních pís

men názvů měsíců

intonace doplňovací otázky

a oznamovací věty

věty

doplňování podmětu

do věty

názvy měsíců

Meine Hobbys 5. úvodní konverzace

poslech s porozuměním

nácvik čtení

procvičování slovní zásoby

opakování

téma Wetter, Sommer,

Meine Hobbys, Tätigkeiten

ä, -e, ei, -er, ie, -ig, ng, s, sch

Skateboard

krátké a dlouhé samohlásky

hláskování

větný přízvuk, větná melo

die, tempo

vyjádření obsahu vět pomocí

pantomimy

určení správného pořadí vět

věty


Obsah IX

Psaní Ústní interakce

Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

Jazykové činnosti Gramatika

přepisování slov procvičování odpovědí na otázky: Was

machst du im Frühling/Sommer?

časování sloves v přítomném čase

jednotné a množné číslo podstat

ných jmen

„Es war eine Mutter“

„Wir turnen“

relaxační hudba

puzzle

přepis slova procvičování odpovědí na otázky: Wie ist

das Wetter? Was machst du gern? Was machst du im Frühling/Sommer/Herbst?

časování sloves v přítomném čase „Es war eine Mutter“

relaxační hudba

číslovky 10–100 nácvik odpovědí na otázky, např.: Wie alt

ist dein/deine...? Wie alt sind dein... und dein(e)... zusammen?

rod podstatných jmen

přivlastňovací zájmeno dein

3. osoba č. j. a mn. přítomného

času slovesa sein

základní číslovky 10–100

shoda podmětu s přísudkem

„Zahlen-Rap“

dramatizace písně

relaxační hudba

číslovky 10–100 procvičování odpovědí na otázky, např.:

Wie alt ist dein/deine...? Wie alt sind dein... und dein(e)... zusammen?

rod podstatných jmen

přivlastňovací zájmena dein, mein

3. osoba č. j. a mn. přítomného

času slovesa sein

základní číslovky 10–100

shoda podmětu s přísudkem

„Zehn, zwanzig, dreißig“

relaxační hudba

věty procvičování odpovědí na otázky, např.:

Wie alt bist du? Wie alt ist dein/deine...? Wie alt sind dein... und dein(e)... zusammen?

rod podstatných jmen

přivlastňovací zájmena dein, mein

1. a 2. osoba č. j. a 3. osoba č. j.

a mn. přítomného času slovesa

sein

1. a 3. osoba č. j. a 1. osoba č. mn.

přítomného času slovesa können

shoda podmětu s přísudkem

„Zehn, zwanzig, dreißig“

dramatizace říkadla

relaxační hudba

začáteční písmena názvů mě

síců

dokončení slov

procvičování odpovědí na otázky, např.: Wie alt bist du? Wie alt ist dein/deine...? Wie alt sind dein... und dein(e)... zusammen? uvedení otázky a odpovědi, např.: Wann hast du Geburtstag? Ich habe im Januar Geburtstag.

rod podstatných jmen

osobní zájmena ich, er, sie, wir

přivlastňovací zájmena dein, mein

1. a 2. osoba č. j. a 3. osoba č. j.

a mn. přítomného času slovesa

sein

1. a 3. osoba č. j. a 1. osoba

č. mn. přítomného času slovesa

können

1., 2. a 3. osoba č. j. a 3. osoba

č. mn. přítomného času slovesa

haben

shoda podmětu s přísudkem

„Das ABC-Lied“

sestavení slova procvičování odpovědí na otázky: Was

machst du im Frühling? Wie heißt die Jahreszeit? Was mache ich?

časování sloves v přítomném čase „Es war eine Mutter“

relaxační hudba


X Obsah

Cíl Slovní zásoba Jazykové činnostiTéma Číslo

hodiny

Výslovnost

Poslech (s porozuměním)

ei, ie, -ig, r, ü

číslovky 1–100

Čtení

(s porozuměním)

6.

7.

1.

2.

3.

4.

5.

úvodní konverzace procvičování mikrodialogu čtení s porozuměním a psaní procvičování slovní zásoby

téma Zahlen und Daten,

Alter, Meine Familie

názvy měsíců

číslovky 1–100

-e, -en, -er, k, ng, s

číslovky 1–100

názvy měsíců

číslovky

dokončení odpovědi

podle obrázku

úvodní konverzace procvičování slovní zásoby opakování

téma Zahlen und Daten,

Persönliche Angaben

názvy měsíců

číslovky 1–100

věty

číslovky

Mein Zimmer

strana 37

úvodní konverzace poslech a čtení s porozuměním procvičování číslovek opakování úvodní konverzace nácvik mikrodialogu uvedení nové slovní zásoby procvičování slovní zásoby nácvik rodu podstatných jmen

téma Meine Adresse

téma Meine Adresse, Möbel

-e, ei, ie, -ig, o, r, s, ß, st

němé h

intonace doplňovací otázky

vyhledávání obrázků, názvů

ulic

zapisování číslovek

otázka a odpověď

výběr slov

sestavování slov do vět

úvodní konverzace procvičování slovní zásoby a rodu podstatných jmen nácvik první části písně opakování

názvy měsíců

jména měst

názvy ulic

b, -e, -er, r, sch, st, tsch, z

němé h

Tschechien, Klavier

hláskování

intonace doplňovací otázky

téma Mein Zimmer, Möbel

číslovky 10–100

b, -e, -er, r, sch, st, tsch, z

němé h

intonace doplňovací otázky

vyhledávání spojení

vyjádření obrázků slovy

číslovky 10–100

první část písně

úryvek písně

úvodní konverzace procvičování slovní zásoby nácvik druhé části písně opakování

téma Persönliche Angaben,

Mein Zimmer, Möbel

ä, b, k, ng, ö, r, sch, st, ü

němé h

cool

intonace zjišťovací otázky

vyhledávání slovních spojení

doplňování slov do textu

a jejich přiřazování k obráz

kům

druhá část písně

otázky

přiřazování slov

k obrázkům

úryvek písně

úvodní konverzace upevňování slovní zásoby nácvik písně procvičování čtení opakování

téma Persönliche Angaben,

Mein Zimmer, Möbel

ä, b, k, ng, ö, r, sch, st, ü

němé h

intonace doplňovací otázky

vyjádření obrázků slovy

píseň

otázky

slova

text písně

Zahlen und

Daten

5. úvodní konverzace

poslech s porozuměním procvičování čtení nácvik mikrodialogu

téma Zahlen und Daten,

Alter, Meine Familie

názvy měsíců

číslovky 1–100

eu, -ig, k, ö, s, ß, ü, v, w, z

číslovky 1–100

doplňování písmen do slov

říkadlo

doplňování písmen do

slov

dokončení tvarů písmen


Obsah XI

Jazykové činnosti Gramatika

Psaní Ústní interakce

Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

slova

číslovky

procvičování odpovědí na otázky, např.: Wann hat deine Tante Geburtstag? Wie alt ist sie? Wie ist deine Hausnummer? Wer kann gut kochen?

rod podstatných jmen

přivlastňovací zájmena dein,

mein, sein, ihr

3. osoba č. j. a mn. přítomného

času slovesa sein

1., 2. a 3. osoba č. j. přítomného

času slovesa haben

3. osoba č. j. přítomného času

slovesa können

„Zehn, zwanzig, dreißig“

přebíhaná

otázky

číslovky

opakování odpovědí na otázky, např.: Wie heißt du? Wie alt bist du? Wann hast du Geburtstag? Wie ist deine Hausnummer?

1. a 2. osoba č. j. přítomného

času sloves haben, heißen, sein

3. osoba č. j. přítomného času

slovesa können

„Ich bin hier“

„Lisa-Show“

bingo

1., 2. a 3. osoba č. j. přítomného

času sloves heißen, wohnen

3. osoba č. j. přítomného času

slovesa sein

slovosled ve větě oznamovací

a tázací

názvy měsíců

název ulice

číslovky

procvičování odpovědí na otázky: Wie heißt du? Wie alt bist du? Wann hast du Geburtstag? Wo wohnst du? prezentace a procvičování otázek a odpovědí, např.: Wie heißt die Straße? Wie heißt deine Straße? Wie ist deine Hausnummer? Rosastraße. Siebzehn.

„Zehn, zwanzig, dreißig“

bingo

slova

věty

procvičování odpovědí na otázky: Wo wohnst du? Wie heißt deine Straße? Wie ist deine Hausnummer? Woher kommst du? Wie heißt das auf Deutsch? Was ist der Artikel von...?

rod podstatných jmen

časování sloves v přítomném čase

věty oznamovací a tázací

„Das ABC-Lied“

doplňování slov do textu procvičování otázek a odpovědí: Woher

kommst du? Kannst du gut kochen? Ich komme aus Tschechien. Ja, ich kann gut kochen.

rod podstatných jmen

časování slovesa können v jednot

ném čísle přítomného času

časování sloves v přítomném čase

věty oznamovací a tázací

„Ene mene“

„Mein Zimmer“

„Zehn, zwanzig, dreißig“

doplňování slov do textu procvičování odpovědí na otázky: Wann

hast du Geburtstag? Wie alt bist du? Wie heißt du? Wie heißt deine Straße? Wie ist deine Hausnummer? Wo wohnst du? Woher kommst du? prezentace odpovědi: Ich komme aus Deutschland. opakování mikrodialogu: Kannst du Rad fahren? Ja, ich kann Rad fahren.

rod podstatných jmen

časování sloves v přítomném čase

věty oznamovací a tázací

„Mein Zimmer“

„Ene mene“

procvičování odpovědí na otázky: Wann hast du Geburtstag? Wie alt bist du? Wie heißt du? Wie heißt deine Straße? Wie ist deine Hausnummer? Wo wohnst du? Woher kommst du? opakování mikrodialogu: Kannst du schnell rechnen? Ja, ich kann schnell rechnen.

rod podstatných jmen

časování sloves v přítomném čase

věty oznamovací a tázací

„Mein Zimmer“

„Ene mene“

písmena

dokončení tvarů písmen

procvičování odpovědí na otázky, např.: Wie alt ist/sind...? Wann hast du Geburtstag? uvedení otázky a odpovědi: Wie ist deine Hausnummer? Meine Hausnummer ist...

rod podstatných jmen

přivlastňovací zájmena dein, mein

1. a 2. osoba č. j. a 3. osoba č. j.

a mn. přítomného času slovesa

sein

1., 2. a 3. osoba č. j. přítomného

času slovesa haben

shoda podmětu s přísudkem

„Zehn, zwanzig, dreißig“


XII Obsah

Téma

7.

Arztbesuch

strana 44

Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba

Výslovnost

Poslech (s porozuměním)

b, sch, sp, st, tz

němé h

intonace doplňovací otázky

píseň

porovnávání výpovědí s ob

rázky

vyhledávání vět

doplňování předložek

Čtení

(s porozuměním)

Jazykové činnosti úvodní konverzace poslech a čtení s porozuměním procvičování předložek a barev

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

úvodní konverzace opakování uvedení nové slovní zásoby procvičování slovní zásoby, předložek a barev

téma Persönliche Angaben,

Mein Zimmer, Farben

otázky

doplňování předložek

do vět

přiřazování vět

k obrázkům

téma Mein Körper, Farben au, ck, -e, ei, ng, z

němé h

Knie

přiřazování slov k obrázkům

slova

úvodní konverzace procvičování slovní zásoby poslech a čtení s porozuměním opakování

téma Mein Körper, Arztbe

such

úvodní konverzace procvičování čtení poslech s porozuměním opakování

au, ck, -e, ei, -en, -er, z

němé h

intonace věty oznamovací

a tázací

rozlišování částí lidského těla

vyhledávání vět

věty

přiřazování obrázků

a textu

au, ck, -e, ei, ng, z

němé h

doplňování slov do vět

téma Mein Körper, Arztbe

such

téma Persönliche Angaben,

Mein Körper, Arztbesuch

úvodní konverzace procvičování čtení poslech a čtení s porozuměním

slova

věty

rozhovor

úvodní konverzace procvičování čtení nácvik mikrodialogu uvedení nové slovní zásoby procvičování slovní zásoby

au, ck, e, ei, ng, ö, z

němé h

intonace oznamovací věty

hláskování

vyhledávání textu

vyjádření obrázků slovy

rozhovor

věty

vyhledávání textu

téma Persönliche Angaben,

Arztbesuch, Obst und

Gemüse, Essen und

Trinken

ä, ei, ng, ö

Sellerie, Spaghetti

slovní přízvuk

prezentace obrázků podle

obsahu vět

přiřazování slov k obrázkům

rozhovor

přiřazování slov k ob

rázkům

dokončení vět podle

obrázků

ä, au, e, ng, ö, s, sch, sp

němé h úvodní konverzace nácvik čtení čtení s porozuměním procvičování slovní zásoby

téma Beim Arzt, Obst und

Gemüse, Essen und

Trinken

rozhovor

vyjádření obrázků slovy

přiřazování slov

k obrázkům

úvodní konverzace poslech s porozuměním opakování

téma Beim Arzt, Obst und

Gemüse

ä, au, ei, ie, s

němé h, Ich-Laut, Ach-Laut

seřazení úryvků textu

číslovky

rozhovor

přiřazování textu

k obrázkům

ei, ck, o, s, sch, ü, z

intonace věty oznamovací

určování pořadí vět

1.Einkaufsbummel

strana 51

opakování poslech a čtení s porozuměním procvičování slovní zásoby

téma Arztbesuch, Meine

Kleidung

přiřazování textu

k obrázkům

Mein Zimmer 6. úvodní konverzace

nácvik předložek opakování

téma Persönliche Angaben,

Mein Zimmer, Möbel,

Ostern

-er, -sch, -st, ü

němé h

intonace doplňovací otázky

píseň

vyhledávání předložkového

spojení v obrázku

otázky

vyhledávání předložko

vých spojení v obrázku

text písně


Obsah XIII

Psaní

Jazykové činnosti

Ústní interakce

Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

slova procvičování odpovědí na otázky: Wann

hast du Geburtstag? Wie alt bist du? Wie heißt du? Wie heißt deine Straße? Wie ist deine Hausnummer? Wo wohnst du? Woher kommst du? procvičování vyjádření nesouhlasu: Das stimmt doch gar nicht.

předložky an, auf, in, mit,

neben, über, unter

časování sloves v přítomném čase

věty oznamovací a tázací

„Mein Zimmer“

„Verstecken“

„Mutter Henne“

„Osterhäschen, Osterhas“

slova nácvik otázky a odpovědi: Woher kommt

ihr? Wir kommen aus... opakování odpovědi na otázku: Wie heißt das auf Deutsch?

rod podstatných jmen

předložky se 3. a 4. pádem: an,

auf, in, neben, über, unter

časování sloves v přítomném čase

věty oznamovací a tázací

„Kopf und Schultern“

„Punkt, Punkt, Komma“

„Verstecken“

věta procvičování odpovědi na otázku: Woher

kommt ihr? Wir kommen aus... opakování odpovědí na otázky: Wie heißt das auf Deutsch? Was ist der Artikel von...? uvedení otázek a odpovědí: Wie geht es dir? Was tut dir weh? Mir geht es schlecht. Mein/Meine...tut mir weh. Ich habe Husten/Fieber/Schnupfen. Du bist erkältet. Du hast eine Angina/Grippe.

rod podstatných jmen

časování sloves v přítomném čase

věty oznamovací a tázací

„Meine Haare sind ver

schwunden“

procvičování odpovědi na otázku: Woher kommt ihr? Wir kommen aus... procvičování otázky a odpovědi: Was tut dir weh? Mein Bauch tut mir weh.

slova časování sloves v přítomném čase

doplňovací otázky

„Ene mene“

opakování otázek a odpovědí, např.: Wie heißt du denn? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Wann hast du Geburtstag? Wie heißt deine Straße? Wie heißt euere Straße? Woher kommt ihr? Was tut dir weh?

slova

věty

časování sloves v přítomném čase

3. osoba č. j. přítomného času

sloves dürfen, können, müssen

„Ene mene“

dramatizace textu

slova opakování otázek a odpovědí, např.: Wie

heißt du denn? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Wann hast du Geburtstag? Wie heißt deine Straße? Wie heißt euere Straße? Woher kommt ihr? procvičování spojení: Ich habe Hunger. Ich habe Appetit auf... Möchtest du...?

časování sloves v přítomném čase

1. osoba č. j. přítomného času

slovesa mögen

přebíhaná

dramatizace textu

slova a slovní spojení procvičování otázek a odpovědí, např.:

Hast du Hunger? Hast du Appetit auf Aprikosen? Hast du Durst? Wie geht es dir? Ja, ich habe Hunger. Ja, ich habe Appetit auf Aprikosen. Nein, ich habe keinen Hunger. Aprikosen mag ich nicht. Ja, ich habe Durst. Ich nehme... Danke, gut! Schlecht!

časování sloves v přítomném čase

množné číslo podstatných jmen

věty oznamovací a tázací

„Wir haben Hunger“

dramatizace rozhovoru

procvičování odpovědi na otázku: Wie geht es dir?

časování sloves v přítomném čase

množné číslo podstatných jmen

„Gurken, Tomaten, Blumen

kohl“

„Wurfspiel“

„Wir haben Hunger“

věty procvičování otázek: Hast du Appetit auf

Käse? Wie alt ist sie? Wie geht es dir? Woher kommst du? Wie viel ist...?

3. pád osobních zájmen ich, er

přivlastňovací zájmeno sein

1. osoba č. mn. přítomného času

slovesa müssen

„Jetzt zieht Hampelmann“

dramatizace textu

přebíhaná

procvičování odpovědí na otázky: Wann hast du Geburtstag? Wie alt bist du? Wie heißt du? Wie heißt deine Straße? Wie ist deine Hausnummer? Wo wohnst du? Woher kommst du? opakování mikrodialogu: Kann Ina gut malen? Ja, sie kann gut malen.

předložky an, auf, in, neben,

über, unter ve spojení se 3. pádem

časování sloves v přítomném čase

věty oznamovací a tázací

„Mein Zimmer“

„Osterhäschen, Osterhas“

„Ene mene“

věty

slova


XIV Obsah

Téma Číslo

hodiny

Slovní zásoba Jazykové činnosti

Výslovnost

Poslech (s porozuměním)

Čtení

(s porozuměním)

3.

4.

5.

6.

7.

1.

2.

procvičování mikrodialogu

opakování slovní zásoby

nácvik hry

téma Meine Kleidung,

Einkaufsbummel

ck, e, ei, k, ö, s, sch, ü rozhovor

procvičování mikrodialogu

nácvik čtení a pravopisu

opakování slovní zásoby

téma Meine Kleidung,

Einkaufsbummel

ck, e, ei, sch, st, tz, ü

němé h

slova

rozhovor

procvičování slovní zásoby

poslech s porozuměním

nácvik čtení s porozuměním

opakování slovní zásoby

téma Meine Kleidung ck, e, ei, sch, st, tz, ü

němé h

vyhledávání slov

slova

souvislý text

téma Meine Kleidung,

Einkaufsbummel

opakování slovní zásoby

procvičování čtení

nácvik čtení s porozuměním

opakování

ä, ei, ie, o, v, w

němé h

souvislý text

opakování slovní zásoby

projekt č. 3

procvičování čtení

opakování písní a říkadel

téma Meine Kleidung,

Einkaufsbummel

e, ei, k, s, ß souvislý text

sestavení rozhovoru

vyjadřování slov

obrázky

Reisen

strana 58

opakování slovní zásoby

uvedení nové slovní zásoby

nácvik divadelního předsta

vení

ukázka práce s portfoliem

téma Meine Kleidung,

Reisen

au, b, d, ei, eu, g, o, z

ráz

hláskování

intonace věty oznamovací

a tázací

sestavování slov

souvislý text

procvičování slovní zásoby

poslech s porozuměním

nácvik divadelního předsta

vení

ukázka práce s portfoliem

téma Reisen eu, -en, ie, o, ü, z

němé h

hláskování

slova

souvislý text

sestavování slov

doplňování slov do vět

Einkaufsbummel 2. opakování slovní zásoby

uvedení nové slovní zásoby

procvičování čtení

nácvik psaní

nácvik mikrodialogu

téma Meine Kleidung,

Einkaufsbummel

e, ei, g, ö, s, sch, ß, ü

aspirované k, t

němé h

Euro, Shorts, T-Shirt,

wünschst

hláskování

věty

rozhovor

Cíl

3. procvičování slovní zásoby

uvedení písně

nácvik čtení

nácvik divadelního předsta

vení

téma Reisen eu, ie, g, o, z

němé h

vyjádření dopravních pro

středků pomocí pantomimy

úryvek písně

vyhledávání chybějí

cích písmen

souvislý text

4. procvičování slovní zásoby

upevňování písně

nácvik čtení

nácvik divadelního předsta

vení

téma Reisen au, g, u, ü, z

němé h

úryvek písně

vyhledávání chybějí

cích písmen

souvislý text


Obsah XV

„Waldfest“

dramatizace divadelní hry

portfolio

Psaní Ústní interakce

Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

Jazykové činnosti

procvičování odpovědí na otázky: Was

wünschst du? Wie findest du...? Was

möchtest du? Wie heißt das auf Deutsch?

procvičování vyjádření lítosti: Es tut mir

Leid.

používání členu určitého a neurčitého 4. pád č. j. a mn. podstatných jmen 3. pád osobního zájmena ich záporné zájmeno kein

„Einkaufsbummel“

„Jetzt zieht Hampelmann“

„Kartenspiel“

přebíhaná

písmena

slova

procvičování odpovědí na otázky: Was

wünschst du? Was möchtest du?

procvičování vyjádření lítosti: Es tut mir

Leid.

používání členu určitého a neurčitého 4. pád č. j. a mn. podstatných jmen 3. pád osobního zájmena ich záporné zájmeno kein

„Einkaufsbummel“

„Kartenspiel“

„Jetzt zieht Hampelmann“

procvičování odpovědí na otázky: Was

zieht jetzt Hampelmann an? Wie findest

du...?

používání členu určitého a neurčitého 4. pád č. j. a mn. podstatných jmen záporné zájmeno kein časování sloves v přítomném čase

„Kartenspiel“

„Was zieht jetzt

Hampelmann an?“

dramatizace textu

„Jetzt zieht Hampelmann“ 4. pád č. j. a mn. podstatných jmen časování sloves v přítomném čase

procvičování odpovědí na otázky: Was

zieht jetzt Hampelmann an? Wie findest

du...? Was wünschst du? Was möchtest

du?

„Was zieht jetzt

Hampelmann an?“

dramatizace textu

„Einkaufsbummel“

„Lisa-Show“ časování sloves v přítomném čase věty oznamovací a tázací

slova

věty

opakování odpovědi na otázku: Was ist

das?

sestavení rozhovoru

dramatizace textu

„Lisa-Show“

slova

dokončení slov

opakování odpovědí na otázky: Wie heißt

das auf Deutsch? Was ist das? Was ist der

Artikel von...?

rod podstatných jmen neurčitý člen věty oznamovací a tázací

písmena

slova

opakování odpovědí na otázky: Was ist

das? Was ist der Artikel von...?

rod podstatných jmen 1. osoba č. mn. přítomného času sloves fahren, fliegen, wandern předložky mit, nach

„Waldfest“

dramatizace divadelní hry

pantomima

portfolio

slova uvedení a procvičování otázek a odpově

dí: Was wünschst du? Was möchtest du?

Ich möchte... Geben Sie mir bitte...

procvičování odpovědi na otázku: Was ist

das? Das ist ein/eine...

4. pád č. j. a mn. podstatných jmen 3. pád osobních zájmen ich, er přivlastňovací zájmeno sein 1. osoba č. mn. přítomného času slovesa müssen

„Jetzt zieht Hampelmann“

„Einkaufsbummel“

dramatizace textu

písmena uvedení otázky a odpovědi, např.: Wohin

fahrt ihr? Wir fahren nach Potsdam.

1. a 2. osoba č. mn. přítomného času sloves fahren, fliegen, wandern předložky mit, nach

„Das Reise-Lied“

„Waldfest“

dramatizace divadelní hry

pantomima

písmena procvičování otázek a odpovědí, např.:

Was machst du? Wohin fliegst du? Wohin

fährst du? Wohin wanderst du? Ich fliege

mit dem Flugzeug. Ich fliege nach Berlin.

Ich fahre nach... Ich wandere nach...

1. a 2. osoba č. j. a mn. přítomného času sloves fahren, fliegen, wandern předložky mit, nach

„Das Reise-Lied“

„Waldfest“

dramatizace divadelní hry

pantomima

XVI Obsah

Téma Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba Jazykové činnosti

Výslovnost

Poslech (s porozuměním)

Čtení

(s porozuměním)

5.

6.

7.

procvičování slovní zásoby upevňování písně procvičování čtení uvedení písně nácvik divadelního představení

téma Reisen, Geburtstag r, ts, w

němé h

úryvek písně

vyhledávání chybějících

písmen

souvislý text procvičování čtení nácvik písně ukázka práce s portfoliem nácvik divadelního představení

téma Reisen, Geburtstag e, g, ie, k, ng

němé h

doplňování slov do textu

píseň

doplňování slov do textu

souvislý text

souvislý textnácvik a předvedení divadelního představení ukázka práce s portfoliem

téma Geburtstag intonace oznamovací a táza

cí věty

větná melodie

Reisen


Obsah XVII

„Waldfest“

dramatizace divadelní hry

portfolio

Jazykové činnosti

Psaní Ústní interakce

Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

písmena procvičování otázek a odpovědí, např.:

Was machst du? Wohin fliegst du? Wohin fährst du? Wohin wanderst du? Ich fliege mit dem Flugzeug. Ich fliege nach Berlin. Ich fahre nach... Ich wandere nach...

1. a 2. osoba č. j. a mn. přítomné

ho času sloves fahren, fliegen,

wandern

předložky mit, nach

„Das Reise-Lied“

„Das Geburtstagslied“

„Waldfest“

dramatizace divadelní hry

pantomima

slova časování sloves v přítomném čase „Das Reise-Lied“

„Das Geburtstagslied“

„Waldfest“

dramatizace divadelní hry

portfolio procvičování otázek, např.: Woher kommst du? Wie heißt deine Straße? Wie ist deine Hausnummer? Hast du einen Freund? Wohin fährst du? Was wünschst du? Wie findest du...? Was kostet...? Wie geht es dir? Was tut dir weh? Wie ist das Wetter? Was möchtest du? Hast du Hunger? Was machst du gern? Wann hast du Geburtstag? gratulace k narozeninám

časování sloves v přítomném čase

věty oznamovací a tázací


Familie und Verwandtschaft

2 Téma: Familie und Verwandtschaft

Meine Familie

der Onkel

der Opa

die Oma

der Vater

die Tante

der Cousin

die Cousine

eins

drei

zwei

die Mutter

1.

2.


Téma: Familie und Verwandtschaft (7 hodin) 1. hodina 1. úkol: Zápis na tabuli, kontrola docházky Pozdrav, datum, den, počet úkolů. Učitel přečte zápis na tabuli v německém jazyce a zkontroluje, zda mu žáci porozuměli. Úvodní konverzace (procvičování otázek doplňovacích): učitel kontroluje docházku, ptá se žáků, např.: Tomáš, wo bist du? Kinder, wo ist Petr/Jana? Kinder, wer fehlt heute? Wo ist er/sie? Žáci odpovídají, např.: Ich bin hier. Er/Sie ist nicht da. Dana fehlt heute. Petr ist zu Hause. Jana ist krank. Učitel/Lisa/Jens rozšíří škálu odpovědí, např.: Er/Sie ist beim Arzt/im Urlaub/bei Oma. Dana ist zum Arzt gegangen. Žáci odpovědi opakují. 2. úkol: Uvedení osobního zájmena es a odpovědi Ich weiß es nicht.: komunikativní hra „W-Fragenspiel“ Komunikativní hra „W-Fragenspiel“: učitel si připraví loutky Lisy a Jense a vizitky (viz obrazové přílohy A č. 2 a 52). Žáci utvoří kruh, učitel vybere rozpočitadlem „Ich bin hier“ jednoho z nich a přidělí mu vizitku, např. s obrázkem dítěte. Vybraný žák stojí uvnitř kruhu a spolužáci mu kladou otázky, např.: Wer ist das? Wie heißt es? Wie alt ist es? Wo wohnt es? Was macht es? Žák odpovídá podle údajů na vizitce (Lisa/Jens/učitel napovídá), např.: Das ist ein Kind. Ich weiß es nicht. Das Kind ist zwei. Das Kind wohnt in Prag. Es spielt mit der Puppe. Žáci se uvnitř kruhu vystřídají. 3. úkol: Poslech s porozuměním, nácvik slovní zásoby říkadla „Familie und Verwandte“ Poslech kazety, práce s učebnicí (str. 2, blok 1): učitel zastavuje kazetu, žáci slovo/slovní spojení opakují, vyhledají ho v učebnici a spojí se správným obrázkem. 4. úkol: Nácvik psaní písmen f, r/R; opakování, téma Begrüßung, Tiere Poslech kazety, práce s učebnicí (str. 2, blok 2): žáci poslouchají a opakují říkadlo „Guten Morgen!, ruft der Hahn“. V textu říkadla vyhledají slova s písmenem r a zakroužkují ho. Práce s učebnicí (str. 2, blok 2), nácvik psaného f, r/R: žáci vyhledají a zakroužkují f, r/R v řadě písmen a slov. Učitel i žáci píší písmena f, r/R rukou do vzduchu, na tabuli a obtahují je v učebnici. Práce s pracovním listem č. 1 (blok 1): žáci přepisují písmena, spojení písmen a slova. Psaní dokončí za domácí úkol. 5. úkol: Čtení, nácvik správné výslovnosti Práce s učebnicí (str. 2, blok 1): žáci čtou slova, učitel opravuje jejich výslovnost. 6. úkol: Opakování písní „Fingerspiel“/„Guten Tag-Rap“ Poslech kazety: žáci poslouchají a zpívají. Domácí úkol: Žáci nacvičují psaní (viz pracovní list č. 1, blok 1) a čtou slova s hláskou r (viz učebnice str. 2, blok 2). Závěr: Hodnocení hodiny, splnění úkolů. Učitel vyzve žáky: Schreibt kleines [?f], kleines/großes [?r] in die Luft! a ptá se: Wer gehört zur Familie? Wer gehört zu den Verwandten? Žáci odpovídají např.: Vater, Mutter, Cousin... Téma: Familie und Verwandtschaft

ke straně

2

Cíl hodiny: Počet úkolů: 6

• úvodní konverzace: procvičování otázek doplňovacích;

• uvedení osobního zájmena es a odpovědi Ich weiß es nicht.: komunikativní hra „W-Fragenspiel“;

• poslech s porozuměním, nácvik slovní zásoby říkadla „Familie und Verwandte“;

• nácvik psaní písmen f, r/R; opakov



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist