načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Ene mene 1. kniha pro učitele - Miluše Jankásková; Karla Ulbert; Doris Dusilová

Ene mene 1. kniha pro učitele
-11%
sleva

Kniha: Ene mene 1. kniha pro učitele
Autor: ; ;

Němčina pro děti ve věku 5-9 let Učebnice Ene mene 1 je určena začátečníkům, žákům 1. ročníku základní školy. Žáci se seznamují se zvukovou a částečně grafickou podobou ...
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  308 Kč 274
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
9,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Polyglot
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013-09-01
Počet stran: 70
Rozměr: 295 x 211 x 10 mm
Jazyk: česky německy
Vazba: Paperback
ISBN: 978-80-86195-24-7
EAN: 9788086195247
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Němčina pro děti ve věku 5-9 let

Učebnice Ene mene 1 je určena začátečníkům, žákům 1. ročníku základní školy. Žáci se seznamují se zvukovou a částečně grafickou podobou německého jazyka. Získávají komunikativní cizojazyčné dovednosti fonetického a lexikálního minima. V oblasti produktivní a receptivní činnosti rozvíjejí mluvení a poslech s porozuměním. Na základě audiovizuální recepce žáci nacvičují techniku čtení v cizím jazyce.
Učebnice pro žáka plní zároveň funkci pracovního sešitu a je obohacena o přílohu shrnující učivo 1. ročníku, tzv. portfolio.
Kniha pro učitele je současně metodickou příručkou, kromě žákovské učebnice obsahuje vložené listy s metodickými náměty ke každé vyučovací hodině a přílohy – pokyny pro práci v hodině, tematický slovník, abecední německo-český a česko-německý slovník.
Knihu pro učitele doplňují samostatné barevné a černobílé obrazové přílohy, seznam písniček včetně notového zápisu a fólie pro zpětný projektor.
Nezbytnou součást souboru tvoří kazety, resp. CD, která obsahují fonetická cvičení, písně, říkadla a rozpočitadla namluvená rodilými mluvčími (dospělými a dětmi) a

Kniha je zařazena v kategoriích
Miluše Jankásková; Karla Ulbert; Doris Dusilová - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Ene mene 1

Obsah


II Obsah

Obsah

3. procvičování pozdravů

prezentace nové slovní zásoby

nácvik říkadla

Begrüßung und

Verabschiedung

strana 2

1. prezentace a procvičovánípozdravů

seznámení s obálkou učebnice

téma Begrüßung undVerabschiedung

Guten Morgen! Guten Tag!

Guten Abend! Gute Nacht!

Auf Wiedersehen!

g, -e, -en

slovní přízvuk

ä, -er, aspirované k

krátké a dlouhé samohlásky

doplňovací otázky

intonace rozkazovací věty

2. prezentace nové slovní zásoby

nácvik rozpočitadla

téma Begrüßung undVerabschiedung

Hallo! Grüß dich! Tschüs!

zvířata a citoslovce

téma Begrüßung undVerabschiedung

oslovení Frau, Herr

slova začínající nasamohlásky a, e, i, o, u

poznávání samohlásek a, e, i, o, u

krátké a dlouhé samohlásky

opakování pozdravů

prezentace a nácvik říkadla

nácvik výslovnosti

5.

4.

6. opakování

poslech s porozuměním

nácvik výslovnosti

7.

téma Begrüßung undVerabschiedung

zvířata

dívčí a chlapecká jména

krátké a dlouhé samohlásky

slovní přízvuk

procvičování slovní zásoby

prezentace písně

nácvik výslovnosti

téma Begrüßung undVerabschiedung

zvířata a citoslovce

krátké a dlouhé samohlásky

slovní přízvuk

rozlišování samohlásek

téma Begrüßung undVerabschiedung

zvířata a citoslovce

rozlišování délky samohlásek e, o, u

poznávání samohlásek a, e, i, o, u

opakování

poslech s porozuměním

téma Begrüßung undVerabschiedung

zvířata

zvuková podoba hlásek a, e, i, o, u, m

rozlišování M x H

výslovnost dlouhých a krátkých samohlásek

intonace oznamovací věty

hláskování f, j, l, m

rozpočitadlo

poznávání hlásek na začátku, uvnitř a na konci

slov

Meine Familie

strana 9

1. představování

prezentace nové slovní zásoby

prezentace rozpočitadla

téma Meine Familie

der Cousin, die Cousine,

der Onkel, die Tante

heißen

2.

téma Meine Familie,Personennamen

der Junge, das Mädchen,

der Mann, die Mutter, der

Vater, die Butter, der Kater představování procvičování slovní zásoby prezentace rodu podstatných jmen

téma Meine Familie

die Oma, der Opa

3. prezentace přivlastňovacích

zájmen

prezentace nové slovní zásoby

prezentace a nácvik písně

poslech s porozuměním

téma Meine Familie

mein Bruder, meine

Schwester

poznávání hlásek a slabik

-ei,-er, ie, r

4. procvičování slovní zásoby

prezentace slovní zásoby

komunikativní hra

intonace oznamovací věty

-e, ei, -el, t

Cousin, Cousine

5. -e, [o:]

ráz (Beate)

téma Meine Familie,Personennamen procvičování slovní zásoby prezentace písně opakování písní a říkadel

6. intonace zjišťovací otázky

slovní přízvuk

[o:], r

téma Meine Familieprezentace zjišťovací otázky a záporu nácvik písně nácvik výslovnosti

7. [e:], -en, -er, ä, ü, němé htéma Begrüßung und

Verabschiedung, Meine

Familie, Wetter opakování prezentace nové slovní zásoby

Jazykové činnosti

Poslech (s porozuměním)

Výslovnost

Téma Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba


Obsah III

„Guten Tag-Rap“

vizuální vnímání

samohlásek

pozdravy zapodpory pohybu

„Ene meneTintenfass“ (1. část) Guten Morgen! Guten Tag! Guten Abend! Gute Nacht! Auf Wiedersehen! prezentace otázky, odpovědi a rozkazu: Wo bist du? Ich bin hier. Geh raus! Komm rein!

„Guten Morgen!

Guten Tag!“

osobní zájmena ich, du

1., 2. a 3. osoba č. j. přítomného

času slovesa sein

doplňovací otázka

rozkazovací věta

procvičování otázky a odpovědi: Wo bist du? Ich

bin hier.

prezentace spojení Guten Tag, Frau.../Herr...!

oslovení „Guten Morgen!

Guten Tag!“

„Guten Morgen!,

ruft der Hahn“

dramatizace

vyhledávání

písmen

procvičování otázky a odpovědi: Wo bist du? Ich

bin hier.

„A, a, a, der Affe,

der ist da“

„Guten Morgen!,

ruft der Hahn“

dramatizace procvičování otázky a odpovědi: Wo bist du? Ich bin hier. pozdravy procvičování otázky a odpovědi: Wo bist du? Ich bin hier. pozdravy procvičování otázky a odpovědi: Wo bist du? Ich bin hier.

„Guten Tag-Rap“

vybarvování

písmen

vybarvování

písmen

vyhledávání

písmen

skákání panáka

počátečnípísmena slov

pozdravy

upevňování otázky a odpovědi: Wer ist denn

das? Das ist ein/eine...

vybarvování

písmen

„Ene mene Mutter“doplňovací otázky

oznamovací věty

neurčitý člen

vybarvování

písmen L, J,

M, F

pozdravy

prezentace otázky a odpovědi: Wer ist denn

das? Das ist ein/eine...

rod podstatných jmen

určitý člen

pozdravy

prezentace otázky a odpovědi: Wer ist denn

das? Das ist mein/meine...

vyhledávání

písmen

přepis avybarvování

písmen

přepis

písmen

„Fingerspiel“přivlastňovací zájmena

mein, dein

„Fingerspiel“

„Blindekuh“

„Dana dreh dich“

vyhledávánípísmen, slov

prezentace otázky a odpovědi: Wie heißt du? Ich

heiße...

upevňování otázky a odpovědi: Wer ist das? Das

ist...

1. a 2. osoba č. j. přítomného

času slovesa heißen

hra s míčem

„Meine Mutter

heißt Beate“

„Blindekuh“ procvičování otázek a odpovědí: Wer ist das? Das ist... Wie heißt du? Ich heiße...

„Meine Mutter

heißt Beate“

rodinné album

„Blindekuh“

3. osoba č. j. přítomného času

slovesa heißen

zjišťovací otázka

zápor nein, nicht

prezentace otázky a odpovědi: Heißt du...?

Ja/Nein, ich heiße... Wie heißt dein/deine...?

Mein/Meine... heißt...

procvičování otázek a odpovědí: Wer ist das?

Das ist... Wie heißt du? Ich heiße...

bingo

„Meine Mutter

heißt Beate“

záporné zájmeno keinprezentace otázky a odpovědi: Bist du

ein/eine...? Ja, ich bin ein/eine... Nein, ich bin

kein/keine...

procvičování otázek a odpovědí: Wer ist das?

Das ist... Wie heißt du? Ich heiße... Heißt du...?

Ja/Nein, ich heiße... Wie heißt dein/deine...?

Mein/Meine... heißt...

Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

GramatikaJazykové činnosti

PsaníČtení

(s porozuměním)

Ústní interakce


IV Obsah

5. Ach-Laut, Ich-Laut, ck, ä, ö, ütéma Weihnachten,

Weihnachtsgeschenke upevňování slovní zásoby prezentace a nácvik písně nácvik rozpočitadla

6.

7.

Ach-Laut, Ich-Laut, ck, ä, ö, ütéma Meine Familie,

Nikolaus, Weihnachten,

Geschenke opakování upevňování písně opakování rytmus a tempo řeči

větná intonace

členění promluvy

téma Advent, Weihnachten,

Geschenke

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Die Jahreszeiten

strana 23

procvičování osobních zájmen

opakování slovní zásoby

prezentace nové slovní zásoby

poslech s porozuměním

nácvik čtení

téma Jahreszeiten

der Herbst, der Winter

podzimní a zimní měsíce

s, ss, ß, -(e)r

slovní přízvuk

určování pořadí slov

opakování slovní zásoby

prezentace nové slovní zásoby

nácvik čtení

prezentace písně

téma Jahreszeiten

der Herbst, der Winter,

podzimní a zimní měsíce

dívčí a chlapecká jména

rozlišování slov a slovních spojení

ei, eu, o

ráz (überall)

opakování

prezentace nové slovní zásoby

poslech s porozuměním

nácvik čtení

téma Jahreszeiten

der Herbst, der Winter,

podzimní a zimní měsíce

dny v týdnu

krátké a dlouhé samohlásky, zdvojené souhlásky

-e, -g

slovní přízvuk

intonace věty oznamovací

určování pořadí slov

téma Wetter, Meine Familie

hier, dort

dny v týdnu opakování prezentace rozpočitadla nácvik čtení

au, s, -e, ti

slovní přízvuk

intonace věty tázací a oznamovací

úvodní konverzace

nácvik čtení s porozuměním

prezentace nové slovní zásoby

opakování

téma Wetter

malen, springen, machen

spojení am Montag/...

spodoba znělosti (Wind, Kind)

krátké a dlouhé samohlásky

w, ng, s, -e, zdvojené hlásky -pp-, -ee

úvodní konverzace

nácvik čtení

prezentace nové slovní zásoby

téma Wetter

slova, která se rýmují

schwimmen, lesen

slova a slovní spojení

-ee, sch, aspirované k, t

úvodní konverzace

prezentace písně

procvičování čtení

téma Jahreszeiten

singen

spojení am Montag/...

Ich-Laut, ng, ä, ö

Téma Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba Jazykové činnosti

Poslech (s porozuměním)

Výslovnost

3. opakování slovní zásoby

prezentace nové slovní zásoby

uvedení a nácvik říkadla

téma Geschenke, Advent -ei, ü, aspirované k, Ich-Laut uvedení koledy prezentace nové slovní zásoby opakování písní a říkadel

4. sch, sp, st, aspirované p, t, k

poznávání slov

zdvojené souhlásky

téma Weihnachten,

Weihnachtsgeschenke

Es weihnachtet

Geschenke

strana 16

1.

2.

prezentace písně

prezentace a procvičování

slovní zásoby

procvičování slovní zásoby

upevňování a nácvik písně

téma Nikolaus, Geschenke,

Wetter

téma Nikolaus, Geschenke,

Wetter

rozlišování slov, slovních spojení

-e, -en, ä, ü, aspirované k

slovní přízvuk

pantomimické vyjádření obsahu písní

en,-er, k, r


Obsah V

procvičování otázek a odpovědí, např.: Wer ist

das? Was ist das? Das ist... Wie heißt du? Ich

heiße... Heißt du...? Ja/Nein, ich heiße... Bist

du...? Ja/Nein, ich bin...

rod podstatných jmen „Es weihnachtet“

„Ene meneTintenfass“ (2.část)

bingo

„Es weihnachtet“

dramatizace písně procvičování otázek a odpovědí, např.: Wer ist das? Was ist das? Das ist... Wie heißt du? Ich heiße... Heißt du...? Ja/Nein, ich heiße... Bist du...? Ja/Nein, ich bin...

„Advent, Advent“

„Es weihnachtet“

dramatizace písně procvičování otázky a odpovědi: Was ist das? Das ist ein/eine... přání do nového roku: Alles Gute im neuen Jahr! opakování otázky Wie heißt du? Wie heißt dein/deine...? a prezentace odpovědi Er/Sie heißt...

písmena, slova písmena

číslice

osobní zájmena ich, du, er, sie „Regenlied“

„Herbstlied“ opakování otázek a odpovědí: Wie heißt du...? Ich heiße... Wie heißt dein/deine...? Er/Sie heißt... Was ist das? Wer ist das? Das ist...

spojování slov,

která stejně zní

vybarvování

slov

rod podstatných jmen

osobní zájmena ich, du, er, sie

tázací zájmena wer, was

podstatná jména životná aneživotná

„A, a, a, der Winter,

der ist da“ opakování otázek: Wer ist das? Wie heißt du/er...?

slova

věta oznamovací

vybarvování „A, a, a, der Winter,

der ist da“ prezentace otázek: Welcher Tag ist heute? Wie ist das Wetter? opakování otázek: Wer ist das? Was ist das? Wie heißt dein/deine...?

slova, slovníspojení

krátké věty

osobní zájmena ich, du, er, sie,

ihr

tázací zájmena wer, was

2. osoba mn. č. přítomného času

slovesa sein

„Fingerspiel“

„Ich bin hier“

písmenaopakování otázek, např.: Wie ist das Wetter? Wer

ist das? Was ist das? Wie heißt du/er...?

prezentace otázek a odpovědí: Was machst

du/macht ihr? Ich/Wir...

přiřazování slov

a obrázků

čtení slov

osobní zájmeno wir

časování sloves v přítomném

čase: 1., 2. osoba č. j. a mn.,

3. osoba č. j.

„Ich bin hier“

„Ich springe, ich

springe“ opakování otázek, např.: Wie ist das Wetter? Wer ist das? Was ist das? Wie heißt du/er...? Welcher Tag ist heute? Was machst du/macht ihr?

slova, která serýmují

vyhledávánístejných skupinhlásek a slov, která

stejně zní

časování sloves v přítomném

čase: 1., 2. osoba č. j. a mn.,

3. osoba č. j.

„A, a, a, der Winter,

der ist da“

„Ich lese, ich lese“

práce ve skupinách prezentace otázky: Welche Monate gehören zum Winter/Herbst? opakování otázek, např.: Wie heißt das auf Deutsch? Wie ist das Wetter? Wer ist das? Was ist das? Wo bist du? Wie heißt du/er...? Heißt du...? Welcher Tag ist heute? Was machst du/macht ihr/er/sie (am...)?

slova, která stejně

zní

časování sloves v přítomném

čase: 1., 2. a 3. osoba č. j. a mn.

3. osoba č. j. přítomného času

slovesa lesen

„Alle meine Entchen“

„Ich singe, ich singe“

práce ve skupinách

osobní zájmena ich, du, er, sie

Jazykové činnosti

Ústní interakce PsaníČtení

(s porozuměním)

Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla procvičování otázek a odpovědí, např.: Wer ist das? Was ist das? Das ist... Wie heißt du? Ich heiße... Heißt du...? Ja/Nein, ich heiße... Bist du...? Ja/Nein, ich bin...

„Nikolauslied“

„Advent, Advent“

přebíhaná

orchestr procvičování otázek a odpovědí: Wer ist das? Das ist... Wie heißt du? Ich heiße... Heißt du...? Ja/Nein, ich heiße... Bist du...? Ja/Nein, ich bin...

rod podstatných jmen „O Tannenbaum“

„Advent, Advent“

orchestr prezentace otázky: Wie heißt das auf Deutsch? procvičování otázek a odpovědí, např.: Wer ist das? Das ist... Wie heißt du? Ich heiße... Heißt du...? Ja/Nein, ich heiße... Bist du...? Ja/Nein, ich bin... prezentace otázky a odpovědi: Was ist das? Das ist ein/eine... Das sind... procvičování otázek a odpovědí, např.: Wer ist das? Das ist... Wie heißt du? Ich heiße... Heißt du...? Ja/Nein, ich heiße... Bist du...? Ja/Nein, ich bin...

jednotné a množné číslopodstatných jmen

„Nikolauslied“

„Herbstlied“

neurčitý člen

3. osoba č. mn. přítomného

času slovesa sein

„Nikolauslied“

„Herbstlied“

„Regenlied“

VI Obsah

4. úvodní konverzace

prezentace písně

poslech s porozuměním

opakování

téma Jahreszeiten

číslovky 1–10

spojení Hausaufgaben

machen

-er, sch, v, w

slova, která se rýmují

vyhledávání slov ze známé slovní zásoby

5. úvodní konverzace

nácvik písně

uvedení rozpočitadla

opakování

téma Jahreszeiten

číslovky 1–10

lachen

slova, která se rýmují

Ich-Laut, z, ä, ö, ü, aspirované k

6. úvodní konverzace

poslech s porozuměním

opakování

číslovky 1–10

gehen, stehen

Ach-Laut, e, -en, st

vyhledávání slov, která se rýmují

7. úvodní konverzace

poslech s porozuměním

opakování

nácvik rozpočitadla

téma Meine Familie, Alter,

Jahreszeiten

číslovky 1–10

malen, springen, machen,

schwimmen, lesen, singen,

turnen, schlafen, kochen,

schreiben, stricken, lachen,

gehen, stehen

intonace oznamovací věty

-er, ei, sch, st

vyhledávání osob v obrázku

Obst und

Gemüse

strana 37

1. úvodní konverzace

prezentace nové slovní zásoby

opakování

téma Obst

wohnen

číslovky 1–10

e, -en, -er, ng

intonace rozkazovací a oznamovací věty

2. úvodní konverzace

prezentace nové slovní zásoby

prezentace písně

komunikativní hra

téma Obst

Tennis/Gitarre/Domino

spielen, mit der Puppe/

dem Auto/dem Baukasten

spielen

ee, s, sch, ä

3. úvodní konverzace

prezentace nové slovní zásoby

procvičování

opakování

téma Obst und Gemüse

malen, springen, machen,

schwimmen, lesen, singen,

turnen, schlafen, kochen,

schreiben, stricken, lachen,

gehen, stehen, wohnen

b, -en, ö, němé h, Ich-Laut, aspirované p, t, k

slovní přízvuk

4. úvodní konverzace

procvičování slovní zásoby

prezentace říkadla

opakování

téma Obst und Gemüse hláskování

-e, s, ü, Ach-Laut, Ich-Laut

5. úvodní konverzace

procvičování slovní zásoby

prezentace nové slovní zásoby

opakování

téma Obst und Gemüse,

Ostern

barvy

slova a slovní spojení

g, s, w, z, ß, au, ei, sch, ä, ö, ü

Téma Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba Jazykové činnosti

Poslech (s porozuměním)

Výslovnost

3. úvodní konverzace

prezentace nové slovní zásoby

procvičování základních číslovek

téma Alter, Jahreszeiten

číslovky 1–10

stricken

der Frühling, der Sommer

intonace doplňovací otázky

intonace oznamovací věty

vyhledávání slov ze známé slovní zásoby

-er, ng, ä, ü

Die Zahlen

strana 30

1.

2.

úvodní konverzace

prezentace nové slovní zásoby

prezentace písně

čtení

opakování písní a říkadel

úvodní konverzace

prezentace nové slovní zásoby

prezentace písně

poslech s porozuměním a čtení

opakování písní a říkadel

číslovky 1–10

turnen, schlafen

číslovky 1–10

kochen, schreiben

nach oben/unten/links/

rechts/vorne/hinten

číslovky 1–10

ei, ie, ü, e, němé h

r, tz, ts


Obsah VII

časování sloves v přítomném

čase

3. osoba č. j. přítomného času

sloves lesen, schlafen

základní číslovky 1–10

„Gurken, Tomaten,

Blumenkohl“

„Wir haben Hunger“

„Blindekuh“

přebíhaná opakování otázek, např.: Wie heißt das auf Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter? Wer ist das? Was ist das? Wo bist du? Wie heißt du/er...?

vybarvování

písmen

číslice 1–10

časování sloves v přítomném

čase

základní číslovky 1–10

„Es war eine Mutter“

„Lisa-Show“

hra s čísly 1–10 opakování otázek, např.: Wie heißt das auf Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter? Wer ist das? Was ist das? Wo bist du? Wie heißt du/er...?

číslice 1–10 časování sloves v přítomném

čase

základní číslovky 1–10

„Es war eine Mutter“

„Mutter Henne“

hra s čísly 1–10

písmena

opakování otázek, např.: Wie heißt das auf

Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter?

Wer ist das? Was ist das? Wo bist du? Wie heißt

du/er...?

označení

odlišných písmen

ve dvojicích slov

číslice 1–10 časování sloves v přítomném

čase

základní číslovky 1–10

„Es war eine Mutter“

„Mutter Henne“

„Zahlen-Rap“

hra s čísly 1–10

dramatizace písně opakování otázek, např.: Wie heißt das auf Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter? Wer ist das? Was ist das? Wo bist du? Wie heißt du/er...? Heißt du...? Welcher Tag ist heute? Was machst du/macht ihr/er/sie (am...)?

číslice 1–10 „Mutter Henne“

„Zahlen-Rap“

„Ene meneTintenfass“ (3. část)

hra s čísly 1–10

dramatizace písně procvičování otázky: Wie alt bist du? prezentace otázky a odpovědi: Wo wohnst du? Ich wohne in...

osobní zájmena ich, du, er, sie,

wir, ihr

základní číslovky 1–10

„Wir turnen“

„Lisa-Show“ opakování otázek, např.: Wie heißt das auf Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter? Wer ist das? Was ist das? Wo wohnst du? Wie heißt du/er...? Heißt du...? Welcher Tag ist heute? Was machst du/macht ihr/er/sie (am...)? prezentace otázky a odpovědi: Womit spielst du? Ich spiele mit...

časování sloves v přítomném

čase

základní číslovky 1–10

„Wir haben Hunger“

„Wir turnen“

„Zahlen-Rap“

„Es war eine Mutter“

„Blindekuh“ opakování otázek, např.: Wie heißt das auf Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter? Wer ist das? Was ist das? Wo wohnst du? Wie heißt du/er...? Heißt du...? Welcher Tag ist heute? Was machst du/macht ihr/er/sie (am...)?

slovesa časování sloves v přítomném

čase

3. osoba č. j. přítomného času

sloves lesen, schlafen

základní číslovky 1–10

„Blindekuh“

přebíhaná

vybarvování

písmen

časování sloves v přítomném

čase

3. osoba č. j. přítomného času

sloves lesen, schlafen

základní číslovky 1–10

opakování otázek, např.: Wie heißt das auf

Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter?

Wer ist das? Was ist das? Wo wohnst du? Wie

heißt du/er...? Heißt du...? Welcher Tag ist heute?

opakování otázek, např.: Wie heißt das auf

Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter?

Wer ist das? Was ist das? Wo wohnst du? Wie

heißt du/er...? Heißt du...? Welcher Tag ist heute?

slova časování sloves v přítomném

čase

3. osoba č. j. přítomného času

sloves lesen, schlafen

základní číslovky 1–10

„Gurken, Tomaten,

Blumenkohl“

„Wir haben Hunger“

„Blindekuh“

Jazykové činnosti Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla Ústní interakce Čtení

(s porozuměním)

Psaní

opakování otázek, např.: Wie heißt das auf

Deutsch? Welche Monate gehören zum Winter/

Herbst? Wie ist das Wetter? Wer ist das?

prezentace otázky a odpovědi: Wie alt bist du?

Ich bin...Jahre alt.

číslice 1–10

vybarvování

číslic

časování sloves v přítomném

čase

základní číslovky 1–10

„Wir turnen“

„Zahlen-Rap“

hra s čísly 1–10 opakování otázek, např.: Wie heißt das auf Deutsch? Welche Monate gehören zum Winter/Herbst? Wie ist das Wetter? Wer ist das? Was ist das? Wo bist du? Wie heißt du/er...? Heißt du...? Welcher Tag ist heute? opakování otázek, např.: Wie heißt das auf Deutsch? Welche Monate gehören zum Winter/Herbst? Wie ist das Wetter? Wer ist das? Was ist das? Wo bist du? Wie heißt du/er...? Heißt du...? Welcher Tag ist heute?

slova, která serýmují

vyhledávání slov

vybarvování

číslic

vybarvování

číslic

základní číslovky 1–10

časování sloves v přítomném

čase

časování sloves v přítomném

čase

základní číslovky 1–10

„Ich bin hier“

„Zahlen-Rap“

„Lisa-Show“

„Zahlen-Rap“

„Wir turnen“

„Lisa-Show“

práce ve skupinách

VIII Obsah

3. úvodní konverzace

prezentace nové slovní zásoby

upevňování slovní zásoby

opakování

téma Essen und Trinken,

Backen

malen, springen, machen,

schwimmen, lesen, singen,

turnen, schlafen, kochen,

schreiben, stricken, lachen,

gehen, stehen, wohnen,

essen

dny v týdnu

ck, -er, s, sch

slovní přízvuk

intonace zjišťovací otázky

4. úvodní konverzace

prezentace písně

poslech s porozuměním

čtení

opakování

téma Essen und Trinken,

Backen

ei, er, ie, -en, s, z, ä, němé h

přiřazování slov a obrázků

5. úvodní konverzace

nácvik písně

opakování

téma Essen und Trinken,

Backen

barvy

ck, ei, ie, j, sch, v, w, z, ä, ü

hláskování

6. úvodní konverzace

čtení s porozuměním

opakování

téma Essen und Trinken,

Jahreszeiten

essen, trinken, malen, lesen,

spielen, schlafen

ee, -er, ng

hláskování

7. úvodní konverzace

nácvik hry

opakování

téma Essen und Trinken,

Obst und Gemüse

číslovky 1–10

-ee, sch, ä, němé h

2. úvodní konverzace

prezentace nové slovní zásoby

opakování

téma Essen und Trinken

malen, springen, machen,

schwimmen, lesen, singen,

turnen, schlafen, kochen,

schreiben, stricken, lachen,

gehen, stehen, wohnen,

essen

dny v týdnu

-ee, s, ss

intonace oznamovací věty

Mein Körper

strana 51

1. úvodní konverzace

prezentace písně

poslech s porozuměním

opakování

téma Mein Körper, Essen

und Trinken, Obst undGemüse

číslovky 1–10

-ie (Knie), němé h

rozlišování částí lidského těla

hláskování f, j, v, w, z

číslovky 1–10

Číslo

hodiny

Téma Cíl Slovní zásoba Jazykové činnosti

Poslech (s porozuměním)

Výslovnost

Essen und

Trinken

strana 44

1. úvodní konverzace

prezentace nové slovní zásoby

opakování

téma Essen

essen

ráz (Was isst du?)

intonace oznamovací věty

ei, s, w

Obst und

Gemüse

6.

7.

úvodní konverzace

prezentace písně

opakování

úvodní konverzace

opakování

téma Obst und Gemüse,

Ostern

barvy

téma Obst und Gemüse

číslovky 1–10

hláskování

ei, ie, j, sch, w, ü, ß

číslovky 1–10

ei, -en, s, chs, z, ä

intonace doplňovací otázky

Obsah IX

vedení mikrodialogu: Wo bist du? Ich bin hier.

Steh auf! Komm an die Tafel! Gut, ich komme.

Setz dich auf deinen Platz!

opakování otázek, např.: Wie heißt das auf

Deutsch? Trinkst du...? Wohnst du in...? Bist

du...Jahre alt?

zjišťovací otázky

časování sloves v přítomném

čase

2. osoba č. j. přítomného času

sloves lesen, schlafen

relaxační aktivita

pantomima

přebíhaná vedení mikrodialogu: Wo bist du? Ich bin hier. Steh auf! Komm an die Tafel! Gut, ich komme. Setz dich auf deinen Platz! opakování otázek: Wie heißt das auf Deutsch? Wohnst du in...? Heißt du...? Bist du...Jahre alt?

uvolňovací

cviky

vybarvování

slov

zjišťovací a doplňovací otázky

časování sloves v přítomném

čase

relaxační aktivita

„Backe, backe

Kuchen“

„Schwarzer Peter“ vedení mikrodialogu: Wo bist du? Ich bin hier. Steh auf! Komm an die Tafel! Gut, ich komme. Setz dich auf deinen Platz! opakování otázek, např.: Wie heißt du? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Wie heißt das auf Deutsch? Was ist das? Wie ist das Wetter?

vybarvování

slov

relaxační aktivita

„Backe, backe

Kuchen“

„Schwarzer Peter“ vedení mikrodialogu: Wo bist du? Ich bin hier. Steh auf! Komm an die Tafel! Gut, ich komme. Setz dich auf deinen Platz! opakování otázek, např.: Wie heißt du? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Wie heißt das auf Deutsch? Was ist das? Wie ist das Wetter?

slova, slovní

spojení, věty

vybarvování

slov

rod podstatných jmen

časování sloves v přítomném

čase

3. osoba č. j. přítomného času

sloves essen, lesen, schlafen

relaxační aktivita

„Backe, backe

Kuchen“

„Es war eine Mutter“

„Schwarzer Peter“

psaní do vzduchu vedení mikrodialogu: Wo bist du? Ich bin hier. Steh auf! Komm an die Tafel! Gut, ich komme. Setz dich auf deinen Platz! opakování otázek, např.: Wie heißt du? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Wie heißt das auf Deutsch? Was ist das? Wer ist das?

slova, věty

základní číslovky

číslice rod podstatných jmen

časování sloves v přítomném

čase

relaxační aktivita

„Backe, backe

Kuchen“

„Stille Post“

domino

časování sloves v přítomném

čase

vedení mikrodialogu: Wo bist du? Ich bin hier.

Steh auf! Komm an die Tafel! Gut, ich komme.

Setz dich auf deinen Platz!

opakování otázek, např.: Wie heißen dieWochentage/die Jahreszeiten/die Herbstmonate/dieWintermonate? Was isst du?

prezentace otázek a odpovědí: Was esst ihr? Wir

essen... Was trinkst du? Ich trinke...

vybarvování

slov

časování sloves v přítomném

čase

1. a 2. osoba č. j. a mn.přítomného času slovesa essen

2. osoba č. j. přítomného času

sloves lesen, schlafen

relaxační aktivita

„Ich trinke, ich

trinke“

pantomima

přebíhaná

„Lisa-Show“ opakování otázek, např.: Was mache ich? Springe ich? Was macht Peter/er/sie? Trinke ich? Wie heißt du? Wie heißt dein Bruder/deine Schwester? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter?

písmena F, J, V,

W, Z

číslovky 1–10

písmena F, J ,

V, W, Z

číslice 1–10

doplňovací a zjišťovací otázky „Kopf und Schultern“

„Backe, backe

Kuchen“

„Stille Post“

domino

Jazykové činnosti Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla Ústní interakce Čtení

(s porozuměním)

Psaní

vedení mikrodialogu: Wo bist du? Ich bin hier.

Steh auf! Komm an die Tafel! Gut, ich komme.

Setz dich auf deinen Platz!

opakování otázek, např.: Wer ist das? Wo wohnt er?

prezentace otázky a odpovědi: Was isst du? Ich

esse...

časování sloves v přítomném

čase

2. osoba č. j. přítomného času

slovesa essen

relaxační aktivita

„Ich esse, ich esse“

„Blindekuh“

„Lisa-Show“

slova

slova

slova

opakování otázek, např.: Wie heißt das auf

Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter?

Wer ist das? Was ist das? Wo wohnst du? Wie

heißt du/er...? Heißt du...? Welcher Tag ist heute?

opakování otázek, např.: Wie heißt das auf

Deutsch? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter?

Wer ist das? Was ist das? Wo wohnst du? Wie

heißt du/er...? Heißt du...?

vyhledávání

písmen

slova a slovní

spojení

písmena

číslice

vybarvování

slov

časování sloves v přítomném

čase

3. osoba č. j. přítomného času

sloves lesen, schlafen

základní číslovky 1–10

rod podstatných jmen

jednotné a množné číslopodstatných jmen

časování sloves v přítomném

čase

3. osoba č. j. přítomného času

sloves lesen, schlafen

základní číslovky 1–10

„Osterhäschen,

Osterhas“

„Blindekuh“

přebíhaná

„Blindekuh“

„Lisa-Show“

X Obsah

5. úvodní konverzace

upevňování slovní zásoby

opakování

téma Mein Körper, Essen

und Trinken, Obst und

Gemüse

haben, spojení sind/istverschwunden

číslovky 1–10

-aa-, au, ei, s, ß

číslovky 1–10

hláskování f, j, v, w, z, ie, ei, ä, ö, ü

6. úvodní konverzace

čtení

opakování

téma Mein Körper, Essen

und Trinken, Obst undGemüse

haben, spojení sind/istverschwunden

číslovky 1–10

-aa-, -ee, ff, nn, ss

číslovky 1–10

hláskování f, j, v, w, z, ie, ei, ä, ö, ü

7. úvodní konverzace

opakování

rozlišování zvukové a grafické

podoby slov

téma Mein Körper -aa-, au, ei, ie, ng, s, z, ß, němé h

Meine Kleidung

strana 58

1. úvodní konverzace

poslech s porozuměním

prezentace nové slovní zásoby

opakování

téma Meine Kleidung, Mein

Körper

vlastní jména osob, místní

jména

číslovky 1–10

anziehen, seinen Mantel,

seine Bluse/Hose/Jacke

seine Socken/Schuhe

ti, ni

doplňování I, i

slovní spojení

-ck, -e, s, z, němé h

slovní přízvuk

hláskování f, j, v, w, ie, ei, ä, ö, ü

2. úvodní konverzace

poslech s porozuměním

prezentace nové slovní zásoby

opakování

téma Meine Kleidung

vlastní jména osob, místní

jména

číslovky 1–10

aufsetzen, seinenHut/Pulli/Rock, seine Mütze, sein

Hemd/Kleid

rozlišení zvukové a grafické podoby slov:doplňování hlásek

krátké a dlouhé samohlásky

ei, tz, ü

slovní přízvuk

Téma Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba Jazykové činnosti

Poslech (s porozuměním)

Výslovnost

úvodní konverzace

uvedení písně

opakování

téma Mein Körper, Essen

und Trinken, Obst und

Gemüse

haben, spojení sind/istverschwunden

číslovky 1–10

-aa-, s, sch

hláskování f, j, v, w, z, ie, ei, ä, ö, ü

číslovky 1–10

4.

3.

Mein Körper 2. úvodní konverzace

upevňování slovní zásoby

uvedení říkadla

opakování

úvodní konverzace

poslech s porozuměním

uvedení písně

opakování

téma Mein Körper, Gesicht,

Essen und Trinken, Obst

und Gemüse

číslovky 1–10

téma Mein Körper, Essen

und Trinken, Obst und

Gemüse

die Hand, die Hände, der

Fuß, die Füße, der Finger,

die Finger

číslovky 1–10

au, g, -ig, st

hláskování f, j, v, w, z

číslovky 1–10

rozlišování slov a slovních spojení

číslice 1–10

hláskování f, j, v, w, z, ie, ei, ä, ö, ü

Obsah XI

„Liebe Schwester“

„Meine Haare sind

verschwunden“

opakování otázek, např.: Was ist das? Wie heißt

das auf Deutsch? Was mache ich? Springe ich?

Was macht Peter/er/sie? Trinke ich? Wie heißt

du? Wie heißt dein Bruder/deine Schwester? Wo

wohnst du? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter?

prezentace otázky: Was ist verschwunden?

spojování slov

písmena F, J, V,

W, Z, ie, ei, ä, ö,

ü, ß

číslovky 1–10

číslice 1–10

písmena F, J ,

V, W, Z, ie,

ei, ä, ö, ü

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

záporné zájmeno kein

1. a 3. osoba č. j. přítomného

času slovesa haben

„Meine Haare sind

verschwunden“

„Kopf und Schultern“

„Punkt, Punkt,

Komma“

„Liebe Schwester“

domino

„Stille Post“

kreslení do vzduchu

puzzle

opakování otázek, např.: Was ist verschwunden?

Was ist das? Wie heißt das auf Deutsch? Was

mache ich? Springe ich? Was macht Peter/er/sie?

Trinke ich? Wie heißt du? Wie heißt dein Bruder/

deine Schwester? Wo wohnst du? Wie alt bist du?

Wie ist das Wetter?

označování slov

podle významu

písmena F, J, V,

W, Z, ie, ei, ä, ö,

ü

číslovky 1–10

číslice 1–10

písmena F, J ,

V, W, Z, ie,

ei, ä, ö, ü

rod podstatných jmen

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

záporné zájmeno kein

1. a 3. osoba č. j. přítomného

času slovesa haben

„Kopf und Schultern“

„Punkt, Punkt,

Komma“

„Liebe Schwester“

„Meine Haare sind

verschwunden“

domino

„Stille Post“

kreslení do vzduchu

puzzle

opakování otázek, např.: Was ist verschwunden?

Was ist das? Wie heißt das auf Deutsch? Was

mache ich? Springe ich? Was macht Peter/er/sie?

Trinke ich? Wie heißt du? Wie heißt dein Bruder/

deine Schwester? Wo wohnst du? Wie alt bist du?

Wie ist das Wetter?

slova vybarvování

písmen

rod podstatných jmen

neurčitý člen

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

záporné zájmeno kein

1. a 3. osoba č. j. přítomného

času slovesa haben

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

přivlastňovací zájmeno sein

3. osoba č. j. přítomného času

slovesa anziehen

slovosled ve větě oznamovací

opakování otázek: Wie heißt du? Wo wohnst du?

Wie alt bist du?

vlastní jména osob,

místní jména

číslovky 1–10

písmena F, J, V,

W, Z, ie, ei, ä,

ö, ü

doplňování I,

i do slov

vybarvování

slov

písmena F, J ,

V, W, Z, ie,

ei, ä, ö, ü

„Stille Post“

opakování otázek: Wie heißt du? Wo wohnst du?

Wie alt bist du?

vlastní jména osob,

místní jména

číslovky 1–10

doplňování

písmen do

slov

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

přivlastňovací zájmeno sein

3. osoba č. j. přítomného času

sloves anziehen, aufsetzen

slovosled ve větě oznamovací

„Lisa-Show“

Jazykové činnosti

PsaníČtení

(s porozuměním)

Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

Ústní interakce

opakování otázek, např.: Was ist das? Wie heißt

das auf Deutsch? Was mache ich? Springe ich?

Was macht Peter/er/sie? Trinke ich? Wie heißt

du? Wie heißt dein Bruder/deine Schwester? Wo

wohnst du? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter?

písmena F, J, V,

W, Z, ie, ei, ä,

ö, ü

číslovky 1–10

slabiky, slova,

slovní spojení

přepis slov

číslice 1–10

písmena F, J ,

V, W, Z, ie,

ei, ä, ö, ü

skládání slov a vět

záporné zájmeno kein

1. osoba č. j. přítomného času

slovesa haben

„Kopf und Schultern“

„Punkt, Punkt,

Komma“

„Meine Haare sind

verschwunden“

„Liebe Schwester“

domino

„Stille Post“

kreslení do vzduchu

opakování otázek, např.: Was ist das? Wie heißt

das auf Deutsch? Was mache ich? Springe ich?

Was macht Peter/er/sie? Trinke ich? Wie heißt

du? Wie heißt dein Bruder/deine Schwester? Wo

wohnst du? Wie alt bist du? Wie ist das Wetter?

opakování otázek, např.: Was mache ich?Sprin

ge ich? Was macht Peter/er/sie? Trinke ich? Wie

heißt du? Wie heißt dein Bruder/deineSchwes

ter? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Wie ist das

Wetter?

slova

písmena F, J, V,

W, Z

číslovky 1–10

slova

písmena F, J, V,

W, Z, ie, ei, ä,

ö, ü

číslovky 1–10

písmena F, J ,

V, W, Z

číslice 1–10

vybarvování

slov

písmena F, J ,

V, W, Z, ie,

ei, ä, ö, ü

číslice 1–10

rod podstatných jmen

jednotné a množné číslopod

statných jmen

rod podstatných jmen

jednotné a množné číslopod

statných jmen

„Kopf und Schultern“

„Punkt, Punkt,

Komma“

domino

„Stille Post“

kreslení do vzduchu

„Kopf und Schultern“

„Punkt, Punkt,

Komma“

„Liebe Schwester“

domino

„Stille Post“

kreslení do vzduchu

XII Obsah

6. úvodní konverzace

psaní

poslech s porozuměním

opakování

téma Begrüßung und

Verabschiedung, Meine

Familie, Es weihnachtet –

Geschenke, Jahreszeiten,

Essen und Trinken, Meine

Kleidung

dny v týdnu

-g, krátké samohlásky

hláskování

7. úvodní konverzace

poslech

opakování

téma Begrüßung und

Verabschiedung, Meine

Familie, Es weihnachtet –

Geschenke, DieJahreszeiten, Die Zahlen, Obst und

Gemüse, Essen undTrinken, Mein Körper, Meine

Kleidung

měsíce

hláskování

-er, ei, r, v, w, z, ä, ü

Téma Číslo

hodiny

Cíl Slovní zásoba Jazykové činnosti

Poslech (s porozuměním)

Výslovnost

5. úvodní konverzace

čtení

psaní

opakování

nácvik písně

téma Begrüßung und

Verabschiedung, Meine

Familie, Es weihnachtet –

Geschenke, Jahreszeiten,

Essen und Trinken, Meine

Kleidung

vlastní jména osob, místní

jména

číslovky 1–10

krátké a dlouhé samohlásky

-en, ü

hláskování

slovní přízvuk

Meine Kleidung 3.

4.

úvodní konverzace

čtení

poslech s porozuměním

psaní

opakování

úvodní konverzace

čtení

uvedení písně

opakování

téma Meine Kleidung

vlastní jména osob, místní

jména

číslovky 1–10

téma Meine Kleidung

vlastní jména osob, místní

jména

číslovky 1–10

krátké a dlouhé samohlásky

skládání a intonace oznamovací věty

s, tz, z, němé h

e, ei, o, s, tz

intonace oznamovací věty


Obsah XIII

„Kartenspiel“

procvičování spojení: Ich wohne in... porovnávání slov věty

přepis písmen

sestavování

slov zezadaných hlásek

osobní zájmena ich, du, er, sie,

wir, ihr

časování sloves v přítomném

čase

věta oznamovací

„Lisa-Show“

puzzle

procvičování spojení: Ich wohne in... slova slova

doplňování

chybějících

písmen do

slov

osobní zájmena ich, du, er, sie,

wir, ihr

časování sloves v přítomném

čase

věta oznamovací

Jazykové činnosti

PsaníÚstní interakce Čtení

(s porozuměním)

Gramatika Hry, písně, říkadla,

rozpočitadla

opakování otázek: Wie heißt du? Wo wohnst du?

Wie alt bist du?

vyhledávání textu

v obrázku

přepis

pozdravů

dokončení

tvarů písmen

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

přivlastňovací zájmena ihr, sein

časování sloves v přítomném

čase

3. osoba č. j. přítomného času

sloves anziehen, aufsetzen

„Jetzt zieht

Hampelmann“

puzzle

opakování otázek: Wie heißt du? Wo wohnst du?

Wie alt bist du?

vyjádření nesouhlasu: Das stimmt doch nicht!

Falsch!

opakování otázek: Wie heißt du? Wo wohnst du?

Wie alt bist du?

vyjádření nesouhlasu: Das stimmt doch nicht!

Falsch!

vlastní jména osob,

místní jména

číslovky 1–10

porovnávánígrafické podoby slov

vyhledáváníchybějících hlásek

sestavování

věty

písmena

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

přivlastňovací zájmeno sein

3. osoba č. j. přítomného času

sloves anziehen, aufsetzen

slovosled ve větě oznamovací

rod podstatných jmen

4. pád č. j. a mn. podstatných

jmen

přivlastňovací zájmeno ihr

3. osoba č. j. přítomného času

sloves anziehen, aufsetzen

„Lisa-Show“

„Jetzt zieht

Hampelmann“

„Lisa-Show“


ke straně

27 Téma: Die Jahreszeiten

5. hodina

1. úkol: Zápis na tabuli, kontrola docházky

Pozdrav, datum, den, počet úkolů, docházka.

Úvodní konverzace: učitel se zeptá: Wie ist das Wetter? a prezentuje obrázky počasí (viz obrazová příloha A č. 19).

Žáci odpovídají a zvedají obrázky počasí (viz obrazová příloha B č. 14), učitel zároveň zkontroluje domácí úkol.

Učitel zadává žákům další otázky, např.: Wie heißt du? Wie heißt deine Schwester? Wer ist das?, ukáže najednoho z nich a ptá se: Wie heißt er/sie? Žáci odpovídají a opakují správné odpovědi po učiteli. Učitel vyžadujeodpovědi celou větou: Ich heiße... Sie heißt... Das ist ein/eine... Er/Sie heißt...

2. úkol: Poznávání a rozlišování hlásek M x P, U x O, W x K, čtení

Práce s učebnicí (str. 27, blok 1): učitel připraví stejné rámečky i s písmeny na tabuli.

Žáci pojmenují obrázky, které znají (Omi, Opi, Mund, Wind). Dokončí slova v rámečcích, tj. přiřadí chybějícípísmeno a přepíší ho. Učitel vysloví Mond a Kind, žáci přiřadí písmena O, K a přepíší je. Jeden z žáků pracuje na

tabuli. Pak slova v rámečcích přečtou.

Kontrola domácího úkolu: žáci přečtou větu Ina ist am Auto. Učitel současně kontroluje zápis v učebnici.

3. úkol: Nácvik čtení s porozuměním, uvedení slovesa malen

Poslech kazety: žáci poslouchají a hlasitě opakují.

Práce s učebnicí (str. 27, blok 2): žáci čtou nahlas, přiřazují slova k obrázkům. Nejprve spojí s obrázky známá

slova Puppe a Jens. K obrázku Omi hledají správné slovo, které je schované ve výrazu NOMI. Slovo Suppe spojí

s posledním obrázkem (polévka). Učitel uvede větu: Jens malt eine Puppe. Žáci odhadují význam slova malt

a spojí ho s obrázkem (Jens maluje).

4. úkol: Nácvik rozpočitadla „Ich bin hier“, opakování slovní zásoby a tázacích zájmen wer, was

Poslech kazety: žáci poslouchají a opakují. Učitel připraví několik podstatných jmen z obrazového slovníku, žáci

utvoří kruh a opakují rozpočitadlo. Jeden žák vylosuje obrázek (např.: Roller/Frau) řekne nahlas ich a podáobrázek sousedovi. Ten řekne bin, předá obrázek dalšímu spolužákovi, tento spolužák řekne hier a pokračuje vpředávání obrázku. Žák, na kterého vyjde slovo fort, drží v ruce obrázek a ptá se ostatních: Was ist das?/Wer ist das? Spolužáci odpovídají: Das ist ein Roller/eine Frau. Žáci tuto aktivitu několikrát opakují. 5. úkol: Uvedení sloves springen a machen, spojení am Montag/...

Poslech kazety: učitel prezentuje obrázek Montag (viz obrazová příloha A č. 20). Žáci poslouchají, opakují anaodobují skákání přes švihadlo. Učitel se ptá: Lisa, was machst du am Montag? L. odpovídá: Ich springe. a ptá se žáků: Kinder, was macht ihr? Žáci sborově odpovídají: Wir springen. a napodobují pohyb. Tuto aktivitu učitel s žáky několikrát opakuje. Domácí úkol: Žáci čtou slova v učebnici (str. 27). Závěr: Hodnocení hodiny, splnění úkolů, závěrečný dialog

Die Schule ist aus, wir gehen nach Haus! Auf Wiedersehen!

Tschüs!

Tschüs!

Cíl hodiny: Počet úkolů: 5

• opakování: úvodní konverzace (Wie ist das Wetter? Wie heißt du?, osobní zájmena ich, du, er, sie);

• poznávání a rozlišování hlásek M x P, U x O, W x K, čtení;

• nácvik čtení s porozuměním, uvedení slovesa malen;

• nácvik rozpočitadla „Ich bin hier“, opakování slovní zásoby a tázacích zájmen wer, was;

• uvedení sloves springen a machen, spojení am Montag/... .

Pomůcky: J. a L., obrazové přílohy A č. 19, 20, B č. 14, dva obrázky z obrazového slovníku (podstatné jméno životné a neživotné), nahrávka.

Ich – bin – hier – da – seid – ihr – du – bist – dort – er – geht – fort.

malt, Nomi, Puppe, Suppe, Jens

Ich springe, ich springe, ich springe den ganzen Tag.

Wir springen, wir springen, wir springen den ganzen Tag.

O I


Téma: Die Jahreszeiten 27

Die Jahreszeiten

M N D

IND

O I

M

M

U

W

P

U

O

W

K

JENS

MALT

PUPPE

NOMI

SUPPE

M N D

K IND

P

O

O I

2.

1.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist