načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Elektronická evidence tržeb v přehledech - Jiří Dušek

  > > > Elektronická evidence tržeb v přehledech  

Elektronická kniha: Elektronická evidence tržeb v přehledech
Autor:

Praktická publikace v přehledech podává jednoduchou a srozumitelnou formou problematiku zavedení zákona o EET. Najdete zde EET v širších souvislostech, které v zákoně ani v důvodové ...


Titul je skladem - ke stažení ihned
Vaše cena s DPH:  122
Médium: e-kniha
+
-
ks
Doporučená cena:  144 Kč
15%
naše sleva
4,1
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Počet stran: 250
Rozměr: 24 cm
Úprava: tran : barevné ilustrace
Vydání: První vydání
Jazyk: česky
Médium: e-book
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-247-5839-8
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Praktická publikace v přehledech podává jednoduchou a srozumitelnou formou problematiku zavedení zákona o EET. Najdete zde EET v širších souvislostech, které v zákoně ani v důvodové zprávě k zákonu nenajdete. Jsou zde informace nejen pro ty, kterých se EET povinně týká, ale i pro uživatele EET (zákazníky).

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Jiří Dušek - další tituly autora:
Hvězdy dalekohledem Hvězdy dalekohledem
Dušek, Jiří; Píšala, Jan
Cena: 264 Kč
Daně z příjmů 2013 -- přehledy, daňové a účetní tabulky Daně z příjmů 2013
Dušek, Jiří
Cena: 215 Kč
Daně z příjmů 2014 -- přehledy, daňové a účetní tabulky Daně z příjmů 2014
Dušek, Jiří
Cena: 215 Kč
DPH 2014 - zákon s přehledy DPH 2014
Dušek, Jiří
Cena: 194 Kč
DPH 2016 - zákon s přehledy DPH 2016
Dušek, Jiří
Cena: 194 Kč
Daně z příjmů 2016 -- přehledy, daňové a účetní tabulky Daně z příjmů 2016
Dušek, Jiří
Cena: 215 Kč
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

lektronická
vidence
ržeb
Jiří Dušek
úplné znění zákona o elektronické
evidenci tržeb a doprovodného zákona
90 přehledů nejen k paragrafům zákona
vazby EET – účetnictví – daně
zaměstnanec a EET
co když něco nebude fungovat
návrh na tržbovou amnestii
návrh na webovou aplikaci EET pro ojedinělé příjmy
jak je možné „podvádět“ v EET
E
E
T
El
E
k
T
ronická E
vid
E
nc
E T

E
b v př
E
hl
E
d
E
ch
Jiří Dušek










GRADA Publishing
Jiří Dušek
lektronická
vidence
ržeb
E
E
T





Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy
Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy nesmí
být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez před -
chozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití této knihy bude
trestně stíháno.
Edice Účetnictví a daně
Ing. Jiří Dušek
Elektronická evidence tržeb v přehledech
Vydala GRADA Publishing, a.s.
U Průhonu 22, Praha 7 jako svou 6 192. publikaci
Realizace obálky Vojtěch Kočí
Sazba Jan Šístek
Odborná redaktorka Ing. Michaela Průšová
Počet stran 112
První vydání, Praha 2016
Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s.
____________________________________________
© GRADA Publishing, a.s., 2016
ISBN 978-80-271-9156-7 (pdf)
ISBN 978-80-247-5839-8 (print)
GRADA Publishing: tel.: 234 264 401, fax: 234 264 400, www.grada.cz





Obsah
Úvod . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Seznam přehledů EET 2016 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Zákon o evidenci tržeb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím
zákona o evidenci tržeb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Přehledy schémat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Příloha č. 1 – Návrh na samolepky EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110





Elektronická evidence tržeb v přehledech
6
Úvod
Publikace je další z ediční řady knih autora, jejichž cílem je v přehledech poskytnout
jednoduchým způsobem maximum informací s minimem „balastního“ textu.
„Ve stále složitějším světě se jednoduchost stává jednou ze čtyř klíčových hodnot.“
Edward de Bono
Publikace není jen holým opisem a popisem zákona.
Kniha obsahuje okomentované přehledy nejen všech paragrafů zákona o evidenci tržeb, ale
i rozšiřující informace, které se vztahují k tomuto zákonu. Snahou je, aby si každý uvědomil, že
tento systém EET je naprosto odlišný od jakýchkoliv doposud známých kontrolních systémů.
Informace, které publikace obsahuje, pocházejí především z obsáhlé a podrobné důvodové
zprávy k tomu zákonu (sněmovní tisk 513/2015), kterou si může každý přečíst. Jako zdroj
posloužila dále důvodová zpráva k doprovodnému zákonu (sněmovní tisk 514/2015). Pokud
se jedná o závažnou informaci, která není v zákoně přímo uvedena, je u textu v publikaci
výslovně uvedeno „z důvodové zprávy (ZD)“.
Nevěřte nikomu, kdo vám tvrdí, že lze EET technicky obejít. To, co lze u registračních
pokladen (viz např. Slovensko), je v EET nereálné“.
Publikace je oživena citáty vztahujícími se k některým oblastem. Uvedené příklady s názvy
hospod – nejedná se o překlep.
Vzhledem k tomu, že se jedná o naprosto ojedinělou novou věc v této oblasti u nás, určitě
až čas přinese nové poznatky, o kterých se nyní neví. Z tohoto důvodu může dojít i k posunu
právního výkladu některých ustanovení. Proto je nutné sledovat aktuality na www.e-trzby.cz.
Pokud je nyní 80 % jasných a 20 % nejasných, tak časem se zase z těch 20 % vyjasní 80 %
a 20 % později atd.
Přáním autora je, aby tato publikace přispěla co nejsrozumitelnějším způsobem k vysvětlení
zákona o evidenci tržeb.
Své připomínky, náměty či vlastní zkušenosti můžete posílat na tuto adresu autora
e-mail: dusek.jiri@tiscali.cz.
autor
Seznam publikací, které autor již vydal:
Chyby a kontroly v účetnictví 3. vydání, 2001
Účetní uzávěrka a závěrka v přehledech snadno a rychle 7. vydání, 2014
Daně z příjmů – přehledy, daňové a účetní tabulky 11. vydání, 2016
DPH – zákon s přehledy 13. vydání, 2016
Převod daňové evidence na vedení účetnictví 6. vydání, 2008
Jak se vyhnout chybám v účetnictví 1. vydání, 2011
Vyhněte se chybám v účetnictví 1. vydání, 2014
Daňová evidence podnikatelů (hlavní autor J. Sedláček) 13. vydání, 2016 (od 10. vydání)
Pentální účetnictví 1. vydání, 2009





7
Seznam přehledů EET 2016
Seznam přehledů EET 2016
Obecně k EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
1. Kde lze získat informace k EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
2. Stručně k EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
3. V čem je EET mimořádná . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
4. Je to statistická kontrola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
5. Základní přehled o EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Následující přehledy nemusí číst ti, kteří přiznávají hotovostní tržby poctivě . . . . 23
1. Jak podvádět v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
2. Svoboda podnikání . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
3. Z knihy „Jak drahá je nepoctivost“ (1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
4. Z knihy „Jak drahá je nepoctivost“ (2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
5. Příklad krácení tržeb v číslech . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
6 . Návrh na tržbovou amnestii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
7 . Jaké jsou argumenty pro tržbovou amnestii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
8. Jaká je pravděpodobnost odhalení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
9 . Pár nadčasových myšlenek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Přehledy k EET pro všechny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
1. EET nemá složité vazby na předpisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
2. EET – účetnictví, daňová evidence – daně . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
3. Rozdíl mezi příjmy v daňovém přiznání a EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
4. Vše si maximálně s EET zjednodušit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
5. Ochrana údajů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
6 . Kdo vstupuje do EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
7 . Úkoly pro FÚ a zmocnění vlády a MF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
8. Subjekty a předmět EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
9 . Evidovaná tržba (§ 4) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
10. Závazné posouzení evidované tržby (§ 32) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
11. Tržby u komisního prodeje (§ 8) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
12. Pověření jiného k EET (§ 9) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
13. Rozhodný příjem (§ 6) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
14. Co není evidovanou tržbou přehled . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
15. Co není evidovanou tržbou dle zákona (§ 12) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
16. Začínající podnikatel (§ 12/3/a) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
17. Spropitné . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
18. Formy platby podléhající EET (§ 5) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
19. Ojedinělé příjmy (§ 6) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
20. Co není EET u podnikatele – fyzické osoby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
21. Povinnost vydat doklad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
22. Jak se pozná falešná účtenka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
23. Storno a opravy v EET (§ 7) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
24. Kontrolní orgány EET (§ 2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
25. Kdo dále kontroluje EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
26. Úrovně kontrol EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
27. Využití QR kódu v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
28. Účtenková loterie (§ 35) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
29. Kontrolní nákup (§ 24) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
30. Obsah evidenční povinnosti (§ 18) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
31. Přehled identifikačních údajů pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64





Elektronická evidence tržeb v přehledech
8
32. Přehled hodnotových údajů pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
33. Způsob tvorby kódů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
34. Testovací provoz EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
35. Přehled dob odeslání do EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
36. Doba odezvy (§ 21 a § 22) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
37. Náhradní odeslání do 48 hodin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
38. Tržby ve zjednodušeném režimu (ZR) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
39. Žádost o povolení evidovat tržby ve zjednodušeném režimu (ZR) . . . . . . . . . . . . . . 72
40. Evidenční povinnost u zjednodušeného režimu (ZR) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
41. Zařízení nutná pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
42. Nabídky zařízení k EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
43. Co když něco nebude fungovat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
44. Náklad poplatníka na EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
45. Sleva na dani pro FO na EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
46. Zpětná služba EET (§ 26) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
47. Informační povinnost poplatníka (§ 25) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
48. Zaměstnanec v EET z pohledu poplatníka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
49. Zaměstnanec a EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
50. Rady pro zaměstnance v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
51. Přehled co, kde a jak v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
52. Autentizační údaje pro EET (§ 13 a § 14) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
53. Certifikáty pro EET (§ 15) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
54. Provozovny poplatníka (§ 17) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
55. Zneužití autentizačních údajů a certifikátů (§ 16) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
56. Účinnost zákona (§ 39) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
57. Kdo a od kdy musí EET (§ 37) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
58. Kdo a od kdy musí EET dle NACE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
59. Poplatník začínající v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
60. Co musí udělat nový poplatník pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
61. Co musí udělat končící poplatník pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
62. Účetní a kontroly EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
63. Opatření k vynucení nápravy (§ 31) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
64. Přestupky a správní delikty v EET (§ 28 a § 29) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
65. K přestupkům a správním deliktům v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
66 . Jen napomenutí k § 28 a § 29 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
67 . Z historie registračních pokladen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
68. Z historie záznamní povinnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
69 . Z těchto historických publikací . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
70. Logo pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
71. Řekli o EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
72. Řekli o EET pro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
73. Řekli o EET proti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
74. Protinávrhy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
75. Historické vyhodnocení EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
76 . Řeč čísel v čase . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109





Zákon o evidenci tržeb
9
ZÁKON č. 112/2016 Sb.
ze dne 16. března 2016
o evidenci tržeb
Parlament se usnesl na tomto zákoně České repub -
liky:
ČÁST PRVNÍ
ÚvOdNí uSTaNOvENí
§ 1
Předmět úpravy
Tento zákon upravuje práva, povinnosti a postupy
uplatňované při evidenci tržeb a postupy s nimi
související.
§ 2
výkon působnosti
(1) Působnost podle tohoto zákona vykonávají
orgány Finanční správy České republiky.
(2) Působnost k prověřování plnění povinností
při evidenci tržeb mají také orgány Celní správy České
republiky.
ČÁST dRuHÁ
EvidENcE TRžEb
Hlava I
Subjekt a předmět evidence tržeb
§ 3
určení subjektu a předmětu evidence tržeb
(1) Subjektem evidence tržeb je poplatník
a) daně z příjmů fyzických osob a
b) daně z příjmů právnických osob.
(2) Předmětem evidence tržeb jsou evidované
tržby poplatníka.
Hlava II
Evidovaná tržba
§ 4
vymezení evidované tržby
(1) Evidovanou tržbou je platba, která splňuje for -
mální náležitosti pro evidovanou tržbu a která zakládá
rozhodný příjem.
(2) Evidovanou tržbou je také platba, která
splňuje formální náležitosti pro evidovanou tržbu a je
a) určena k následnému čerpání nebo zúčtování, které
zakládají rozhodný příjem, nebo
b) následným čerpáním nebo zúčtováním té platby,
která zakládá rozhodný příjem.
§ 5
Formální náležitosti pro evidovanou tržbu
Formální náležitosti pro evidovanou tržbu splňuje
platba poplatníkovi, která je uskutečněna
a) v hotovosti,
b) bezhotovostním převodem peněžních prostředků,
k němuž dává příkaz plátce prostřednictvím
příjemce, kterým je poplatník, který má tržbu evidovat,
c) šekem,
d) směnkou,
e) v jiných formách, které mají charakter obdobný
formám podle písmen a) až d), nebo
f) započtením kauce nebo obdobné jistoty složené
některým ze způsobů platby podle písmen a) až e).
§ 6
Rozhodný příjem
(1) Rozhodným příjmem se pro účely tohoto
zákona rozumí
a) u poplatníka daně z příjmů fyzických osob příjem
ze samostatné činnosti, která je podnikáním, s
výjimkou příjmu, který
1. není předmětem daně z příjmů,
2. je z hlediska obvykle přijímaných tržeb
ojedinělý nebo
3. podléhá dani vybírané srážkou podle zvláštní
sazby daně, nebo
b) u poplatníka daně z příjmů právnických osob příjem
z činnosti, která je podnikáním, s výjimkou příjmu,
který
1. není předmětem daně z příjmů,
2. je z hlediska obvykle přijímaných tržeb
ojedinělý,
3. podléhá dani vybírané srážkou podle zvláštní
sazby daně nebo
4. podléhá dani ze samostatného základu daně.
(2) Příjmy podle odstavce 1 jsou u poplatníka,
který je účetní jednotkou, příjmy podle zákona o daních
z příjmů, které by poplatník měl, pokud by nebyl účetní
jednotkou.
(3) Pro účely tohoto zákona je rozhodným
příjmem veřejné obchodní společnosti a komanditní
společnosti také příjem veřejné obchodní společnosti a
komanditní společnosti, který je předmětem daně z příjmů
u jejího společníka. Tento příjem není pro účely tohoto
zákona příjmem tohoto společníka.
§ 7
Storno a opravy
Vrací-li se evidovaná tržba nebo provádí-li se její
opravy, použijí se ustanovení týkající se evidence tržeb
obdobně s tím rozdílem, že je tato tržba evidována jako
záporná .
§ 8
Nepřímé zastoupení
Jedná-li poplatník svým jménem na účet jiného
poplatníka, je povinen evidovat tržbu ten, kdo jedná svým
jménem na účet jiného.
§ 9
Pověření k evidování tržeb
(1) Poplatník, kterému tržba plyne, může pověřit
evidováním tržby jiného poplatníka, aby za něj tuto tržbu
evidoval.





Elektronická evidence tržeb v přehledech
10
(2) Plyne-li jedna evidovaná tržba více
poplatníkům, mohou tito poplatníci pověřit jednoho z nich, aby
za ně tuto tržbu evidoval.
(3) Poplatník, který je k evidování tržby pověřen,
má povinnost evidovat tržby poplatníka, který ho k
evidování tržby pověřil.
(4) Poplatník, který k evidování tržeb pověřil
jiného poplatníka, se pověřením nezbavuje odpovědnosti
za důsledky spojené s porušením povinností podle tohoto
zákona .
Hlava III
Tržby evidované ve zjednodušeném režimu
a tržby vyloučené z evidence tržeb
§ 10
Tržby ve zjednodušeném režimu
(1) Ve zjednodušeném režimu se mohou
evidovat tržby z prodeje zboží a služeb na palubě dopravních
prostředků při pravidelné hromadné přepravě osob podle
zákona upravujícího daň z přidané hodnoty.
(2) Ve zjednodušeném režimu se mohou
evidovat také tržby, jejichž evidování běžným způsobem by
znemožnilo nebo zásadně ztížilo plynulý a hospodárný
výkon činnosti, ze které tyto tržby plynou. Tyto tržby
stanoví nařízením vláda.
§ 11
Povolení pro evidování tržby ve
zjednodušeném režimu
(1) Správce daně vydá na základě žádosti
poplatníka povolení pro evidování tržby ve zjednodušeném
režimu, pokud by evidování dané tržby běžným způsobem
znemožnilo nebo zásadně ztížilo plynulý a hospodárný
výkon činnosti tohoto poplatníka, ze které tato tržba
plyne.
(2) V žádosti poplatník uvede důvody, které
svědčí pro naplnění podmínek pro vydání povolení, a tržby,
na které se má povolení vztahovat.
(3) Správce daně o žádosti rozhodne ve lhůtě 15
dnů ode dne jejího podání. V povolení správce daně
uvede tržby, na které se povolení vztahuje.
(4) Byla-li žádost zamítnuta, lze novou žádost
podat nejdříve po 60 dnech ode dne oznámení o nabytí
právní moci zamítavého rozhodnutí. V této nové žádosti
je poplatník povinen uvést jiné důvody než ty, které již
obsahovala žádost původní, jinak bude nová žádost
odložena. O odložení žádosti musí být žadatel vyrozuměn.
(5) Přestanou-li být splňovány podmínky pro
vydání povolení, je držitel povolení povinen tuto skutečnost
oznámit správci daně do 15 dnů ode dne, ve kterém tato
skutečnost nastala.
(6) Správce daně zruší povolení, zjistí-li, že
pominuly podmínky pro jeho vydání.
§ 12
Tržby vyloučené z evidence tržeb
(1) Evidovanou tržbou nejsou tržby
a) státu,
b) územního samosprávného celku,
c) příspěvkové organizace,
d) České národní banky,
e) držitele poštovní licence.
(2) Evidovanou tržbou nejsou také tržby
a) banky, včetně zahraniční banky,
b) spořitelního a úvěrního družstva,
c) pojišťovny a zajišťovny,
d) investiční společnosti a investičního fondu,
e) obchodníka s cennými papíry,
f) centrálního depozitáře,
g) penzijní společnosti,
h) penzijního fondu,
i) z podnikání v energetických odvětvích na základě
licence udělené podle energetického zákona,
j) z podnikání na základě povolení krajského úřadu
podle zákona o vodovodech a kanalizacích.
(3) Evidovanou tržbou nejsou také tržby
a) uskutečněné do přidělení daňového identifikačního
čísla a během 10 dní následujících po jeho přidělení,
b) z poštovních služeb a zboží a služeb poskytovaných
v přímé souvislosti s nimi,
c) ze vztahu souvisejícího s pracovněprávním nebo
obdobným vztahem,
d) ze stravování a ubytování žákům a studentům
poskytovaného školou, vysokou školou nebo školským
zařízením,
e) z jízdného nebo související platby hrazených v
dopravních prostředcích při pravidelné hromadné
přepravě osob,
f) na palubě letadel,
g) z osobní železniční přepravy,
h) z drobné vedlejší podnikatelské činnosti veřejně
prospěšných poplatníků,
i) z prodeje zboží či služeb prostřednictvím prodejního
automatu,
j) z provozování veřejných toalet.
(4) Evidovanou tržbou nejsou také tržby, jejichž
evidování běžným způsobem by znemožnilo nebo
zásadně ztížilo plynulý a hospodárný výkon činnosti, ze které
tato tržba plyne, pokud tuto překážku nelze odstranit
evidováním tržeb ve zjednodušeném režimu. Tyto tržby
stanoví nařízením vláda.
Hlava IV
Povinnosti poplatníka
Díl 1
Autentizační údaje a certifikát pro evidenci tržeb
§ 13
žádost o autentizační údaje
(1) Poplatník je povinen před přijetím první
evidované tržby podat žádost o autentizační údaje.
(2) Autentizační údaje slouží k přístupu na
společné technické zařízení správce daně umožňující
poplatníkovi správu certifikátu pro evidenci tržeb a údajů pro
správu evidence tržeb.
(3) Žádost může podat poplatník nebo jeho
zástupce oprávněný současně k převzetí autentizačních
údajů pouze
a) prostřednictvím společného technického zařízení
správce daně datovou zprávou s ověřenou identitou
této osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do
její datové schránky, a to ve formátu a struktuře
zveřejněné správcem daně, nebo
b) ústně do protokolu, a to u kteréhokoliv věcně
příslušného správce daně.





Zákon o evidenci tržeb
11
§ 14
Přidělení a používání autentizačních údajů
(1) Požádal-li poplatník o autentizační údaje
způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky,
správce daně je přidělí poplatníkovi prostřednictvím této
datové schránky bez zbytečného odkladu.
(2) Podal-li poplatník žádost o autentizační údaje
ústně do protokolu, správce daně je přidělí poplatníkovi
v rámci tohoto jednání.
(3) Správce daně zveřejní způsobem
umožňujícím dálkový přístup podmínky a postup pro přístup na
společné technické zařízení správce daně umožňující
poplatníkovi správu certifikátu pro evidenci tržeb a údajů
pro správu evidence tržeb.
§ 15
certifikát pro evidenci tržeb
Správce daně umožní prostřednictvím společného
technického zařízení poplatníkovi na základě
autentizačních údajů získat 1 nebo více certifikátů pro evidenci
tržeb, které slouží k autentizaci datových zpráv.
§ 16
Ochrana autentizačních údajů a certifikátu
pro evidenci tržeb
Poplatník je povinen zacházet s autentizačními údaji
a certifikátem pro evidenci tržeb tak, aby nemohlo dojít
k jejich zneužití.
Díl 2
Oznamovací povinnost
§ 17
Údaje o provozovnách
(1) Poplatník je povinen prostřednictvím
společného technického zařízení správce daně před získáním
certifikátu pro evidenci tržeb oznámit údaje o
provozovnách, prostřednictvím kterých provádí činnosti, z nichž
plynou evidované tržby, nebo v nichž přijímá evidované
tržby. Údaji o provozovnách se rozumí také údaje o
internetových stránkách, na kterých jsou nabízeny zboží
nebo služby.
(2) Dojde-li ke změně údajů o provozovnách, je
poplatník povinen tuto změnu oznámit správci daně do
15 dnů ode dne, kdy změna nastala, nejpozději však před
uskutečněním první evidované tržby v provozovně, které
se změna týká. Toto oznámení lze podat pouze
prostřednictvím společného technického zařízení správce daně.
Díl 3
Evidenční povinnost
Oddíl 1
Evidence tržeb běžným způsobem
§ 18
Obsah evidenční povinnosti
(1) Poplatník je povinen nejpozději při
uskutečnění evidované tržby
a) zaslat datovou zprávou údaje o této evidované tržbě
správci daně a
b) vystavit účtenku tomu, od koho evidovaná tržba
plyne.
(2) Uskutečněním evidované tržby je
a) přijetí evidované tržby, nebo
b) vydání příkazu k jejímu provedení, pokud byl tento
příkaz vydán dříve.
(3) Zaslání údajů o evidované tržbě není
podáním.
(4) Údaje o evidované tržbě lze zaslat pouze na
společné technické zařízení určené správcem daně ve
formátu a struktuře zveřejněné správcem daně způsobem
umožňujícím dálkový přístup.
§ 19
Rozsah zasílaných údajů
(1) Údajem o evidované tržbě zasílaným datovou
zprávou je
a) daňové identifikační číslo poplatníka,
b) označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna,
c) označení pokladního zařízení, na kterém je tržba
evidována,
d) pořadové číslo účtenky,
e) datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky,
pokud je vystavena dříve,
f) celková částka tržby,
g) bezpečnostní kód poplatníka,
h) podpisový kód poplatníka,
i) údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo
zjednodušeném režimu.
(2) Údajem o evidované tržbě zasílaným datovou
zprávou je také
a) celková částka plateb určených k následnému
čerpání nebo zúčtování,
b) celková částka plateb, které jsou následným
čerpáním nebo zúčtováním platby,
c) daňové identifikační číslo poplatníka, který
pověřil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu
eviduje,
d) základ daně z přidané hodnoty a daň podle sazeb
daně z přidané hodnoty,
e) celková částka v režimu daně z přidané hodnoty
pro cestovní službu,
f) celková částka v režimu daně z přidané hodnoty
pro prodej použitého zboží.
(3) Způsob tvorby podpisového kódu poplatníka
a bezpečnostního kódu poplatníka stanoví Ministerstvo
financí vyhláškou.
§ 20
Údaje na účtence
(1) Poplatník je na účtence povinen uvádět
a) fiskální identifikační kód,
b) své daňové identifikační číslo,
c) označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna,
d) označení pokladního zařízení, na kterém je tržba
evidována,
e) pořadové číslo účtenky,
f) datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky,
pokud je vystavena dříve,
g) celkovou částku tržby,
h) bezpečnostní kód poplatníka,
i) údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo
zjednodušeném režimu.
(2) Údajem o evidované tržbě uváděným na
účtence je také daňové identifikační číslo poplatníka,





Elektronická evidence tržeb v přehledech
12
který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který
tržbu eviduje.
(3) Nemá-li poplatník povinnost uvádět na účten -
ce fiskální identifikační kód, je povinen na účtence uvá -
dět svůj podpisový kód.
§ 21
doba odezvy
(1) Dobou odezvy se rozumí časový úsek mezi
pokusem o odeslání údajů o evidované tržbě z
pokladního zařízení poplatníka a přijetím fiskálního
identifikačního kódu na pokladním zařízení poplatníka.
(2) Mezní dobu odezvy nastaví poplatník pro
pokladní zařízení delší než 2 sekundy podle druhu a
způsobu vykonávané činnosti tak, aby se jejím stanovením
nemařil průběh evidence tržeb vzhledem k druhu a
kvalitě připojení k veřejné datové síti.
§ 22
Postup při překročení mezní doby odezvy
Dojde-li při evidování tržby k překročení mezní
doby odezvy, poplatník
a) je povinen údaje o evidované tržbě zaslat datovou
zprávou správci daně bezodkladně po pominutí
příčiny, která vedla k překročení mezní doby
odezvy, nejpozději však do 48 hodin od uskutečnění
evidované tržby a
b) není povinen na účtence uvádět fiskální identifikační
kód.
Oddíl 2
Evidence tržeb ve zjednodušeném režimu
§ 23
Evidenční povinnost ve zjednodušeném
režimu
Při plnění evidenční povinnosti ve zjednodušeném
režimu se postupuje obdobně jako při plnění evidenční
povinnosti v běžném režimu s tím, že poplatník
a) je povinen údaje o evidované tržbě zaslat datovou
zprávou správci daně nejpozději do 5 dnů od
uskutečnění evidované tržby a
b) není povinen na účtence uvádět fiskální identifikační
kód.
Hlava V
Pravomoc orgánu příslušného k prověřování
plnění povinností
§ 24
Prověřování plnění povinností při evidenci
tržeb
(1) Orgán příslušný k prověřování plnění
povinností při evidenci tržeb může za účelem zjištění plnění
povinností uložených tímto zákonem provádět kontrolní
nákup.
(2) Pro účely evidence tržeb se při kontrolním
nákupu na jednání poplatníka a orgánu příslušného k
prověřování plnění povinností při evidenci tržeb hledí jako
na uzavření smlouvy.
(3) Neodporuje-li to povaze předmětu
kontrolního nákupu nebo není-li způsobena poplatníkovi
majetková újma, lze od smlouvy, která byla uzavřena jednáním
při kontrolním nákupu, odstoupit.
ČÁST TŘETí
iNFORmaČNí POviNNOSTi
§ 25
informační povinnost poplatníka
(1) Poplatník je povinen mít na místě, kde se
běžně uskutečňují evidované tržby, umístěno informač -
ní oznámení, které je dostatečně viditelné a čitelné,
pokud to nevylučuje povaha věci. Informační oznámení
je poplatník povinen umístit na internetové stránky, na
kterých jsou nabízeny zboží nebo služby.
(2) Obsahem informačního oznámení je
a) text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je
prodávající povinen vystavit kupujícímu
účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu
u správce daně online; v případě technického
výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“, eviduje-li
poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném
režimu, nebo
b) text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je
prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném
režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu
u správce daně nejpozději do 5 dnů.“, eviduje-li
poplatník v daném pokladním místě tržby ve
zjednodušeném režimu.
§ 26
informační povinnost správce daně
(1) Správce daně poskytuje poplatníkovi
informace shromažďované na společném technickém zařízení
správce daně způsobem umožňujícím dálkový přístup.
(2) Správce daně zveřejní způsobem
umožňujícím dálkový přístup
a) rozsah a členění informací poskytovaných podle
odstavce 1 a
b) podmínky a postup pro poskytnutí informací podle
odstavce 1.
§ 27
Ověření účtenky u správce daně
(1) Správce daně umožní způsobem umožňujícím
dálkový přístup každému ověřit, zda byly údaje o dané
tržbě zaslány správci daně.
(2) Správce daně zveřejní způsobem
umožňujícím dálkový přístup podmínky a postup pro poskytnutí
informací podle odstavce 1.
ČÁST ČTvRTÁ
SPRÁvNí dElikTy
§ 28
Přestupky
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že
závažným způsobem úmyslně ztíží nebo zmaří evidenci
tržeb.
(2) Za přestupek podle odstavce 1 lze uložit
pokutu do 500 000 Kč.





Zákon o evidenci tržeb
13
§ 29
Správní delikty právnických a podnikajících
fyzických osob
(1) Právnická nebo podnikající fyzická osoba se
dopustí správního deliktu tím, že závažným způsobem
ztíží nebo zmaří evidenci tržeb.
(2) Právnická nebo podnikající fyzická osoba se
dopustí správního deliktu tím, že jako osoba, která
eviduje tržby, poruší povinnost
a) zaslat datovou zprávou údaje o evidované tržbě
správci daně,
b) vystavit účtenku tomu, od koho evidovaná tržba
plyne,
c) umístit informační oznámení,
d) zacházet s autentizačními údaji nebo certifikátem
pro evidenci tržeb tak, aby nemohlo dojít k jejich
zneužití.
(3) Za správní delikt se uloží pokuta
a) do 500 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce
1 nebo 2 písm. a) nebo b),
b) do 50 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce
2 písm. c) nebo d).
§ 30
Společná ustanovení ke správním deliktům
(1) Správní delikt podle tohoto zákona
projednává
a) finanční úřad, nebo
b) celní úřad.
(2) Správní delikt projednává ten orgán, který
provádí nebo provedl prověřování plnění povinností
podle tohoto zákona.
(3) Právnická osoba a podnikající fyzická osoba
za správní delikt neodpovídá, prokáže-li, že vynaložila
veškeré úsilí, které bylo možno požadovat, aby porušení
právní povinnosti zabránila.
(4) Odpovědnost za správní delikt zaniká, jestliže
správní orgán o něm nezahájil řízení do 1 roku ode dne,
kdy se o něm dozvěděl, nejpozději však do 3 let ode dne,
kdy byl spáchán.
(5) Pokuta je splatná do 30 dnů ode dne nabytí
právní moci rozhodnutí, jímž byla uložena.
(6) Příjem z pokut je příjmem státního rozpočtu.
ČÁST PÁTÁ
OPaTŘENí k vyNucENí NÁPRavy
§ 31
uzavření provozovny a pozastavení výkonu
činnosti
(1) Zjistí-li orgán příslušný k prověřování plnění
povinností při evidenci tržeb zvlášť závažné porušení
povinnosti zasílat údaje o evidované tržbě nebo vydávat
účtenky, nařídí okamžité
a) uzavření provozovny nebo
b) pozastavení výkonu činnosti, při které dochází
k evidenci tržeb.
(2) Orgán příslušný k prověřování plnění
povinností při evidenci tržeb zruší rozhodnutím opatření podle
odstavce 1 bez zbytečného odkladu poté, co poplatník
prokáže, že pominul důvod, pro který bylo toto opatření
nařízeno. Proti rozhodnutí o zrušení opatření podle
odstavce 1 se nelze odvolat.
(3) Výkon uzavření provozovny nebo pozastave -
ní výkonu činnosti provede orgán, který opatření uložil,
vyvěšením rozhodnutí o tomto opatření na vhodném
a zvenčí viditelném místě u přístupového místa do
provozovny. Je-li více přístupových míst do provozovny,
vyvěsí se rozhodnutí u všech těchto přístupových míst.
(4) Opatřením podle odstavce 1 nesmí být
znemožněn výkon veřejné moci.
ČÁST ŠESTÁ
ZÁvaZNé POSOuZENí
§ 32
Závazné posouzení o určení evidované tržby
(1) Správce daně vydá na žádost poplatníka
rozhodnutí o závazném posouzení o určení evidované tržby.
(2) Předmětem závazného posouzení je určení,
zda je platba evidovanou tržbou nebo zda platba může
být evidována ve zjednodušeném režimu.
(3) V žádosti o vydání rozhodnutí o závazném
posouzení poplatník uvede
a) popis platby, která má podléhat posouzení, a
b) návrh výroku rozhodnutí o závazném posouzení.
ČÁST SEdmÁ
SPOlEČNÁ a ZÁvěREČNÁ
uST aNOvENí
§ 33
vztah k daňovému řádu
Nestanoví-li tento zákon jinak, postupuje se při ří -
zení a jiném postupu týkajícím se evidence tržeb podle
daňového řádu s výjimkou správních deliktů.
§ 34
Spolupráce orgánů veřejné moci
Zjistí-li orgán veřejné moci při výkonu své
působnosti porušení tohoto zákona, oznámí tuto skutečnost
orgánu příslušnému k prověřování plnění povinností.
§ 35
Účtenková loterie
(1) Česká republika může pořádat účtenkovou
loterii o věcné nebo peněžní ceny, které se lze zúčastnit
pouze na základě zaslání účtenky nebo údaje povinně
uváděného na účtence.
(2) Příslušnou organizační složkou státu k
pořádání účtenkové loterie je Ministerstvo financí.
(3) Výdaje na pořádání účtenkové loterie, na
peněžní ceny a na pořízení věcné ceny se hradí ze státního
rozpočtu.
(4) Na účtenkovou loterii se nepoužije zákon
upravující provozování hazardních her.
§ 36
vztah k cizímu právu
Evidovanou tržbou není také tržba poplatníka, který
je povinen tuto tržbu evidovat srovnatelným způsobem
podle práva státu, se kterým má Česká republika
uzavřenou platnou a účinnou mezinárodní smlouvu o výměně
informací, na základě které lze získávat srovnatelné
informace o evidovaných tržbách.





Elektronická evidence tržeb v přehledech
14
§ 37
dočasně vyloučené tržby
(1) Evidovanými tržbami dočasně nejsou
a) ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona do konce
třetího kalendářního měsíce ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona všechny tržby, s výjimkou
ubytovacích a stravovacích služeb uvedených v klasifikaci
NACE pod kódem 55 a 56,
b) od prvního dne čtvrtého kalendářního měsíce ode
dne nabytí účinnosti tohoto zákona do konce
patnáctého kalendářního měsíce ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona všechny tržby, s výjimkou
1. ubytovacích a stravovacích služeb uvedených
v klasifikaci NACE pod kódem 55 a 56 a
2. velkoobchodu a maloobchodu uvedených
v klasifikaci NACE pod kódem 45.1, 45.3,
45.4, pokud jde o obchod, 46 a 47,
c) od prvního dne šestnáctého kalendářního měsíce
ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona do konce
osmnáctého kalendářního měsíce ode dne nabytí
účinnosti tohoto zákona všechny tržby
1. z výroby textilií, oděvů, usní a souvisejících
výrobků, zpracování dřeva, výroby dřevěných,
korkových, proutěných a slaměných výrobků
kromě nábytku a výroby papíru a výrobků
z papíru uvedených v klasifikaci NACE pod
kódem 13 až 17,
2. z výroby mýdel a detergentů, čisticích a
lešticích prostředků, parfémů a toaletních
přípravků uvedených v klasifikaci NACE pod
kódem 20.4,
3. z výroby pryžových a plastových výrobků
a výroby ostatních nekovových minerálních
výrobků uvedených v klasifikaci NACE pod
kódem 22 a 23,
4. z výroby kovových konstrukcí a kovodělných
výrobků, kromě strojů a zařízení, uvedených
v klasifikaci NACE pod kódem 25,
5. z výroby nábytku a ostatního zpracovatelského
průmyslu uvedených v klasifikaci NACE pod
kódem 31 a 32,
6 . z opravy a instalace strojů a zařízení
uvedených v klasifikaci NACE pod kódem 33,
7 . ze specializovaných stavebních činností
uvedených v klasifikaci NACE pod kódem 43,
8. z oprav počítačů a výrobků pro osobní
potřebu a převážně pro domácnost uvedených
v klasifikaci NACE pod kódem 95 a
9 . z poskytování ostatních osobních služeb
uvedených v klasifikaci NACE pod kódem 96.
(2) Klasifikací NACE se pro účely tohoto zákona
rozumí klasifikace ekonomických činností uvedená v
nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1893/2006
ze dne 20. prosince 2006, kterým se zavádí statistická
klasifikace ekonomických činností NACE Revize 2
a kterým se mění nařízení Rady (EHS) č. 3037/90 a
některá nařízení ES o specifických statistických oblastech,
v platném znění.
(3) Vláda může stanovit nařízením, že některé
tržby nejsou ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona
dočasně evidovanými tržbami.
ČÁST OSmÁ
ÚČiNNOST
§ 38
Tento zákon nabývá účinnosti prvním dnem osmého
kalendářního měsíce následujícího po dni jeho vyhlášení,
s výjimkou ustanovení § 10 až 17 a § 32, která nabývají
účinnosti prvním dnem pátého kalendářního měsíce
následujícího po dni jeho vyhlášení.
v z. Jermanová v. r.
Zeman v . r .
Sobotka v. r.





Zákon o evidenci tržeb
15
ZÁKON č. 113/2016 Sb.
ze dne 16. března 2016,
kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona
o evidenci tržeb
Parlament se usnesl na tomto zákoně České repub -
liky:
ČÁST PRvNí
Změna zákona o daních z příjmů
Čl. I
Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve
znění zákona č. 35/1993 Sb., zákona č. 96/1993 Sb.,
zákona č. 157/1993 Sb., zákona č. 196/1993 Sb.,
zákona č. 323/1993 Sb., zákona č. 42/1994 Sb.,
zákona č. 85/1994 Sb., zákona č. 114/1994 Sb.,
zákona č. 259/1994 Sb., zákona č. 32/1995 Sb.,
zákona č. 87/1995 Sb., zákona č. 118/1995 Sb.,
zákona č. 149/1995 Sb., zákona č. 248/1995 Sb.,
zákona č. 316/1996 Sb., zákona č. 18/1997 Sb.,
zákona č. 151/1997 Sb., zákona č. 209/1997 Sb.,
zákona č. 210/1997 Sb., zákona č. 227/1997 Sb.,
zákona č. 111/1998 Sb., zákona č. 149/1998 Sb.,
zákona č. 168/1998 Sb., zákona č. 333/1998 Sb.,
zákona č. 63/1999 Sb., zákona č. 129/1999 Sb.,
zákona č. 144/1999 Sb., zákona č. 170/1999 Sb.,
zákona č. 225/1999 Sb., nálezu Ústavního soudu,
vyhlášeného pod č. 3/2000 Sb., zákona č. 17/2000 Sb.,
zákona č. 27/2000 Sb., zákona č. 72/2000 Sb.,
zákona č. 100/2000 Sb., zákona č. 103/2000 Sb.,
zákona č. 121/2000 Sb., zákona č. 132/2000 Sb.,
zákona č. 241/2000 Sb., zákona č. 340/2000 Sb.,
zákona č. 492/2000 Sb., zákona č. 117/2001 Sb.,
zákona č. 120/2001 Sb., zákona č. 239/2001 Sb.,
zákona č. 453/2001 Sb., zákona č. 483/2001 Sb.,
zákona č. 50/2002 Sb., zákona č. 128/2002 Sb.,
zákona č. 198/2002 Sb., zákona č. 210/2002 Sb.,
zákona č. 260/2002 Sb., zákona č. 308/2002 Sb.,
zákona č. 575/2002 Sb., zákona č. 162/2003 Sb.,
zákona č. 362/2003 Sb., zákona č. 438/2003 Sb.,
zákona č. 19/2004 Sb., zákona č. 47/2004 Sb.,
zákona č. 49/2004 Sb., zákona č. 257/2004 Sb.,
zákona č. 280/2004 Sb., zákona č. 359/2004 Sb.,
zákona č. 360/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb.,
zákona č. 562/2004 Sb., zákona č. 628/2004 Sb.,
zákona č. 669/2004 Sb., zákona č. 676/2004 Sb.,
zákona č. 179/2005 Sb., zákona č. 217/2005 Sb.,
zákona č. 342/2005 Sb., zákona č. 357/2005 Sb.,
zákona č. 441/2005 Sb., zákona č. 530/2005 Sb.,
zákona č. 545/2005 Sb., zákona č. 552/2005 Sb.,
zákona č. 56/2006 Sb., zákona č. 57/2006 Sb.,
zákona č. 109/2006 Sb., zákona č. 112/2006 Sb.,
zákona č. 179/2006 Sb., zákona č. 189/2006 Sb.,
zákona č. 203/2006 Sb., zákona č. 223/2006 Sb.,
zákona č. 245/2006 Sb., zákona č. 264/2006 Sb.,
zákona č. 267/2006 Sb., zákona č. 29/2007 Sb.,
zákona č. 67/2007 Sb., zákona č. 159/2007 Sb.,
zákona č. 261/2007 Sb., zákona č. 296/2007 Sb.,
zákona č. 362/2007 Sb., zákona č. 126/2008 Sb.,
zákona č. 306/2008 Sb., zákona č. 482/2008 Sb.,
zákona č. 2/2009 Sb., zákona č. 87/2009 Sb.,
zákona č. 216/2009 Sb., zákona č. 221/2009 Sb.,
zákona č. 227/2009 Sb., zákona č. 281/2009 Sb.,
zákona č. 289/2009 Sb., zákona č. 303/2009 Sb.,
zákona č. 304/2009 Sb., zákona č. 326/2009 Sb.,
zákona č. 362/2009 Sb., zákona č. 199/2010 Sb.,
zákona č. 346/2010 Sb., zákona č. 348/2010 Sb., zákona
č. 73/2011 Sb., nálezu Ústavního soudu,
vyhlášeného pod č. 119/2011 Sb., zákona č. 188/2011 Sb.,
zákona č. 329/2011 Sb., zákona č. 353/2011 Sb.,
zákona č. 355/2011 Sb., zákona č. 370/2011 Sb.,
zákona č. 375/2011 Sb., zákona č. 420/2011 Sb.,
zákona č. 428/2011 Sb., zákona č. 458/2011 Sb.,
zákona č. 466/2011 Sb., zákona č. 470/2011 Sb.,
zákona č. 192/2012 Sb., zákona č. 399/2012 Sb.,
zákona č. 401/2012 Sb., zákona č. 403/2012 Sb.,
zákona č. 428/2012 Sb., zákona č. 500/2012 Sb.,
zákona č. 503/2012 Sb., zákona č. 44/2013 Sb.,
zákona č. 80/2013 Sb., zákona č. 105/2013 Sb.,
zákona č. 160/2013 Sb., zákona č. 215/2013 Sb.,
zákona č. 241/2013 Sb., zákonného opatření Senátu
č. 344/2013 Sb., nálezu Ústavního soudu,
vyhlášeného pod č. 162/2014 Sb., zákona č. 247/2014 Sb.,
zákona č. 267/2014 Sb., zákona č. 332/2014 Sb.,
zákona č. 84/2015 Sb., zákona č. 127/2015 Sb., zákona
č. 221/2015 Sb., zákona č. 375/2015 Sb., zákona
č. 377/2015 Sb. a zákona č. 47/2016 Sb., se mění takto:
1. V § 4 odst. 1 písm. f) se doplňuje bod 4, který
zní:
„4. ceny z účtenkové loterie podle zákona
upravujícího evidenci tržeb,“.
2. V § 19 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje
čárkou a doplňuje se písmeno zq), které zní:
„zq) ceny z účtenkové loterie podle zákona
upravujícího evidenci tržeb.“.
3. V § 35ba se na konci odstavce 1 tečka
nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno h), které zní:
„h) slevu na evidenci tržeb.“.
4. Za § 35bb se vkládá nový § 35bc, který včetně
nadpisu zní:
㤠35bc
Sleva na evidenci tržeb
1. Výše slevy na evidenci tržeb činí
5 000 Kč. Sleva na dani činí nejvýše částku ve výši
kladného rozdílu mezi 15 % dílčího základu daně ze
samostatné činnosti a základní slevy na poplatníka.
2. Slevu na evidenci tržeb lze uplatnit pouze ve
zdaňovacím období, ve kterém poplatník poprvé
zaevidoval tržbu, kterou má podle zákona o evidenci tržeb
povinnost evidovat.“.





Elektronická evidence tržeb v přehledech
16
ČÁST dRuHÁ
Změna zákona o dani z přidané hodnoty
Čl. II
Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve
znění zákona č. 635/2004 Sb., zákona č. 669/2004 Sb.,
zákona č. 124/2005 Sb., zákona č. 215/2005 Sb.,
zákona č. 217/2005 Sb., zákona č. 377/2005 Sb.,
zákona č. 441/2005 Sb., zákona č. 545/2005 Sb.,
zákona č. 109/2006 Sb., zákona č. 230/2006 Sb.,
zákona č. 319/2006 Sb., zákona č. 172/2007 Sb.,
zákona č. 261/2007 Sb., zákona č. 270/2007 Sb.,
zákona č. 296/2007 Sb., zákona č. 124/2008 Sb.,
zákona č. 126/2008 Sb., zákona č. 302/2008 Sb.,
zákona č. 87/2009 Sb., zákona č. 281/2009 Sb.,
zákona č. 362/2009 Sb., zákona č. 489/2009 Sb.,
zákona č. 120/2010 Sb., zákona č. 199/2010 Sb.,
zákona č. 47/2011 Sb., zákona č. 370/2011 Sb.,
zákona č. 375/2011 Sb., zákona č. 457/2011 Sb.,
zákona č. 458/2011 Sb., zákona č. 18/2012 Sb.,
zákona č. 167/2012 Sb., zákona č. 333/2012 Sb.,
zákona č. 500/2012 Sb., zákona č. 502/2012 Sb.,
zákona č. 241/2013 Sb., zákonného opatření
Senátu č. 344/2013 Sb., zákona č. 196/2014 Sb., zákona
č. 262/2014 Sb., zákona č. 360/2014 Sb. a zákona
č. 377/2015 Sb., se mění takto:
1. § 101a včetně nadpisu zní:
㤠101a
Elektronická forma podání
(1) Plátce je povinen podat elektronicky
a) daňové přiznání nebo dodatečné daňové přiznání,
b) kontrolní hlášení nebo jiné hlášení, s výjimkou
hlášení podle § 19,
c) přílohy k daňovému přiznání, dodatečnému
daňovému přiznání nebo hlášení.
(2) Pouze elektronicky lze podat
a) souhrnné hlášení nebo následné souhrnné hlášení,
b) přihlášku k registraci nebo oznámení o změně
registračních údajů; to neplatí pro identifikované
osoby.
(3) Podání uvedená v odstavcích 1 a 2 lze učinit
elektronicky pouze datovou zprávou ve formátu a
struktuře zveřejněné správcem daně
a) podepsanou uznávaným elektronickým podpisem,
b) odeslanou prostřednictvím datové schránky,
c) s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým
se lze přihlásit do jeho datové schránky, nebo
d) dodatečně potvrzenou za podmínek uvedených
v daňovém řádu.
(4) Podání uvedené v odstavci 1 nebo 2, u kterého
je povinnost učinit jej elektronicky a které není učiněno
datovou zprávou ve formátu nebo struktuře zveřejněné
správcem daně, je neúčinné.“.
2. V § 101d se odstavec 2 zrušuje.
Dosavadní odstavec 3 se označuje jako odstavec 2.
3. V § 102 odst. 3 se věta první zrušuje.
4. V příloze č. 2 se za větu „55 Ubytovací
služby.“ vkládá na samostatný řádek věta „56 Stravovací
služby, podávání nápojů, pokud nejsou jako stravovací
služby osvobozeny od daně podle § 57 až § 59 nebo
pokud se nejedná o podání alkoholických nápojů
uvedených pod kódy nomenklatury celního sazebníku 2203
až 2208 nebo tabákových výrobků uvedených pod kódy
nomenklatury celního sazebníku kapitoly 24.“.
5. V příloze č. 2 se za větu „První snížené sazbě
daně podléhají služby, které odpovídají současně
číselnému kódu klasifikace produkce CZ-CPA platné od 1. ledna
2008 a výslovně uvedenému slovnímu popisu k tomuto
kódu v textové části této přílohy.“ vkládá na samostatný
řádek věta „Kódem nomenklatury celního sazebníku se
rozumí kód popisu vybraných výrobků uvedený v celním
sazebníku v platném znění
72)
.“.
Čl. III
Přechodná ustanovení
1. Pro daňové povinnosti u daně z přidané hodnoty
za zdaňovací období přede dnem nabytí účinnosti
tohoto zákona, jakož i pro práva a povinnosti s nimi
související, se použije zákon č. 235/2004 Sb., ve
znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto
zákona .
2. Pro daňové povinnosti u daně z přidané hodnoty za
zdaňovací období přede dnem nabytí účinností čl.
II bodů 1 až 3, jakož i pro práva a povinnosti s nimi
související, se použije zákon č. 235/2004 Sb., ve
znění účinném přede dnem nabytí účinností čl. II
bodů 1 až 3.
ČÁST TŘETí
Změna zákona o správních poplatcích
Čl. IV
V položce 1 přílohy k zákonu č. 634/2004 Sb.,
o správních poplatcích, ve znění zákona č. 545/2005 Sb.,
zákona č. 575/2006 Sb., zákona č. 261/2007 Sb.,
zákona č. 281/2009 Sb., zákona č. 30/2011 Sb.,
zákona č. 407/2012 Sb., zákona č. 502/2012 Sb. a zákona
č. 331/2014 Sb., se na konci bodu 1 doplňuje písmeno o),
které zní:
„o) o vydání rozhodnutí o závazném posouzení o určení
evidované tržby Kč 1 000“.
ČÁST ČTvRTÁ
ÚČiNNOST
Čl. V
Tento zákon nabývá účinnosti prvním dnem osmého
kalendářního měsíce následujícího po dni jeho vyhláše -
ní, s výjimkou čl. II bodů 1 až 3 a čl. III bodu 2, které
nabývají účinnosti prvním dnem kalendářního měsíce
následujícího po dni jeho vyhlášení, a části třetí, která
nabývá účinnosti prvním dnem pátého kalendářního
měsíce následujícího po dni jeho vyhlášení.
v z. Jermanová v. r.
Zeman v . r .
Sobotka v. r.





Přehledy
17
Obecně k EET


       

internetové knihkupectví ABZ - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s.