načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Elektronická evidence tržeb v přehledech - Jiří Dušek

Elektronická evidence tržeb v přehledech

Elektronická kniha: Elektronická evidence tržeb v přehledech
Autor:

Praktická publikace v přehledech podává jednoduchou a srozumitelnou formou problematiku zavedení zákona o EET. Najdete zde EET v širších souvislostech, které v zákoně ani v důvodové ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  144
+
-
4,8
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Zabezpečení proti tisku: ano
Médium: e-book
Počet stran: 250
Rozměr: 24 cm
Úprava: tran : barevné ilustrace
Vydání: První vydání
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-247-5839-8
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Praktická publikace v přehledech podává jednoduchou a srozumitelnou formou problematiku zavedení zákona o EET. Najdete zde EET v širších souvislostech, které v zákoně ani v důvodové zprávě k zákonu nenajdete. Jsou zde informace nejen pro ty, kterých se EET povinně týká, ale i pro uživatele EET (zákazníky).

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

lektronická

vidence

ržeb

Jiří Dušek

úplné znění zákona o elektronické

evidenci tržeb a doprovodného zákona

90 přehledů nejen k paragrafům zákona

vazby EET – účetnictví – daně

zaměstnanec a EET

co když něco nebude fungovat

návrh na tržbovou amnestii

návrh na webovou aplikaci EET pro ojedinělé příjmy

jak je možné „podvádět“ v EET

E

E

T

El

E

k

T

ronická E

vid

E

nc

E T

E

b v př

E

hl

E

d

E

ch

Jiří Dušek



GRADA Publishing

Jiří Dušek

lektronická

vidence

ržeb E E

T


Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy nesmí

být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez před -

chozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití této knihy bude

trestně stíháno. Edice Účetnictví a daně Ing. Jiří Dušek Elektronická evidence tržeb v přehledech Vydala GRADA Publishing, a.s. U Průhonu 22, Praha 7 jako svou 6 192. publikaci Realizace obálky Vojtěch Kočí Sazba Jan Šístek Odborná redaktorka Ing. Michaela Průšová Počet stran 112 První vydání, Praha 2016 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. ____________________________________________ © GRADA Publishing, a.s., 2016 ISBN 978-80-271-9156-7 (pdf) ISBN 978-80-247-5839-8 (print) GRADA Publishing: tel.: 234 264 401, fax: 234 264 400, www.grada.cz

Obsah

Úvod . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6

Seznam přehledů EET 2016 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

Zákon o evidenci tržeb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9

Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím

zákona o evidenci tržeb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

Přehledy schémat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17

Příloha č. 1 – Návrh na samolepky EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Elektronická evidence tržeb v přehledech

6

Úvod

Publikace je další z ediční řady knih autora, jejichž cílem je v přehledech poskytnoutjednoduchým způsobem maximum informací s minimem „balastního“ textu.

„Ve stále složitějším světě se jednoduchost stává jednou ze čtyř klíčových hodnot.“

Edward de Bono

Publikace není jen holým opisem a popisem zákona.

Kniha obsahuje okomentované přehledy nejen všech paragrafů zákona o evidenci tržeb, ale

i rozšiřující informace, které se vztahují k tomuto zákonu. Snahou je, aby si každý uvědomil, že

tento systém EET je naprosto odlišný od jakýchkoliv doposud známých kontrolních systémů.

Informace, které publikace obsahuje, pocházejí především z obsáhlé a podrobné důvodové

zprávy k tomu zákonu (sněmovní tisk 513/2015), kterou si může každý přečíst. Jako zdroj

posloužila dále důvodová zpráva k doprovodnému zákonu (sněmovní tisk 514/2015). Pokud

se jedná o závažnou informaci, která není v zákoně přímo uvedena, je u textu v publikaci

výslovně uvedeno „z důvodové zprávy (ZD)“.

Nevěřte nikomu, kdo vám tvrdí, že lze EET technicky obejít. To, co lze u registračníchpokladen (viz např. Slovensko), je v EET nereálné“.

Publikace je oživena citáty vztahujícími se k některým oblastem. Uvedené příklady s názvy

hospod – nejedná se o překlep.

Vzhledem k tomu, že se jedná o naprosto ojedinělou novou věc v této oblasti u nás, určitě

až čas přinese nové poznatky, o kterých se nyní neví. Z tohoto důvodu může dojít i k posunu

právního výkladu některých ustanovení. Proto je nutné sledovat aktuality na www.e-trzby.cz.

Pokud je nyní 80 % jasných a 20 % nejasných, tak časem se zase z těch 20 % vyjasní 80 %

a 20 % později atd.

Přáním autora je, aby tato publikace přispěla co nejsrozumitelnějším způsobem k vysvětlení

zákona o evidenci tržeb.

Své připomínky, náměty či vlastní zkušenosti můžete posílat na tuto adresu autora

e-mail: dusek.jiri@tiscali.cz.

autor

Seznam publikací, které autor již vydal:

Chyby a kontroly v účetnictví 3. vydání, 2001

Účetní uzávěrka a závěrka v přehledech snadno a rychle 7. vydání, 2014

Daně z příjmů – přehledy, daňové a účetní tabulky 11. vydání, 2016

DPH – zákon s přehledy 13. vydání, 2016

Převod daňové evidence na vedení účetnictví 6. vydání, 2008

Jak se vyhnout chybám v účetnictví 1. vydání, 2011

Vyhněte se chybám v účetnictví 1. vydání, 2014

Daňová evidence podnikatelů (hlavní autor J. Sedláček) 13. vydání, 2016 (od 10. vydání)

Pentální účetnictví 1. vydání, 2009

7

Seznam přehledů EET 2016

Seznam přehledů EET 2016

Obecně k EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17

1. Kde lze získat informace k EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18

2. Stručně k EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19

3. V čem je EET mimořádná . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20

4. Je to statistická kontrola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21

5. Základní přehled o EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22

Následující přehledy nemusí číst ti, kteří přiznávají hotovostní tržby poctivě . . . . 23

1. Jak podvádět v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24

2. Svoboda podnikání . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25

3. Z knihy „Jak drahá je nepoctivost“ (1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26

4. Z knihy „Jak drahá je nepoctivost“ (2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27

5. Příklad krácení tržeb v číslech . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28

6 . Návrh na tržbovou amnestii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29

7 . Jaké jsou argumenty pro tržbovou amnestii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30

8. Jaká je pravděpodobnost odhalení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31

9 . Pár nadčasových myšlenek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32

Přehledy k EET pro všechny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33

1. EET nemá složité vazby na předpisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

2. EET – účetnictví, daňová evidence – daně . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35

3. Rozdíl mezi příjmy v daňovém přiznání a EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36

4. Vše si maximálně s EET zjednodušit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37

5. Ochrana údajů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38

6 . Kdo vstupuje do EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39

7 . Úkoly pro FÚ a zmocnění vlády a MF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40

8. Subjekty a předmět EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41

9 . Evidovaná tržba (§ 4) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42

10. Závazné posouzení evidované tržby (§ 32) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43

11. Tržby u komisního prodeje (§ 8) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44

12. Pověření jiného k EET (§ 9) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45

13. Rozhodný příjem (§ 6) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46

14. Co není evidovanou tržbou přehled . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47

15. Co není evidovanou tržbou dle zákona (§ 12) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48

16. Začínající podnikatel (§ 12/3/a) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49

17. Spropitné . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50

18. Formy platby podléhající EET (§ 5) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51

19. Ojedinělé příjmy (§ 6) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52

20. Co není EET u podnikatele – fyzické osoby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53

21. Povinnost vydat doklad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54

22. Jak se pozná falešná účtenka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55

23. Storno a opravy v EET (§ 7) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56

24. Kontrolní orgány EET (§ 2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

25. Kdo dále kontroluje EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58

26. Úrovně kontrol EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59

27. Využití QR kódu v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60

28. Účtenková loterie (§ 35) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61

29. Kontrolní nákup (§ 24) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

30. Obsah evidenční povinnosti (§ 18) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63

31. Přehled identifikačních údajů pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

Elektronická evidence tržeb v přehledech

8

32. Přehled hodnotových údajů pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65

33. Způsob tvorby kódů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66

34. Testovací provoz EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

35. Přehled dob odeslání do EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68

36. Doba odezvy (§ 21 a § 22) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69

37. Náhradní odeslání do 48 hodin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70

38. Tržby ve zjednodušeném režimu (ZR) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71

39. Žádost o povolení evidovat tržby ve zjednodušeném režimu (ZR) . . . . . . . . . . . . . . 72

40. Evidenční povinnost u zjednodušeného režimu (ZR) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73

41. Zařízení nutná pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74

42. Nabídky zařízení k EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75

43. Co když něco nebude fungovat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76

44. Náklad poplatníka na EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77

45. Sleva na dani pro FO na EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78

46. Zpětná služba EET (§ 26) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79

47. Informační povinnost poplatníka (§ 25) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80

48. Zaměstnanec v EET z pohledu poplatníka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81

49. Zaměstnanec a EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82

50. Rady pro zaměstnance v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83

51. Přehled co, kde a jak v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84

52. Autentizační údaje pro EET (§ 13 a § 14) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85

53. Certifikáty pro EET (§ 15) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86

54. Provozovny poplatníka (§ 17) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87

55. Zneužití autentizačních údajů a certifikátů (§ 16) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88

56. Účinnost zákona (§ 39) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89

57. Kdo a od kdy musí EET (§ 37) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90

58. Kdo a od kdy musí EET dle NACE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91

59. Poplatník začínající v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92

60. Co musí udělat nový poplatník pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93

61. Co musí udělat končící poplatník pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94

62. Účetní a kontroly EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95

63. Opatření k vynucení nápravy (§ 31) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96

64. Přestupky a správní delikty v EET (§ 28 a § 29) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97

65. K přestupkům a správním deliktům v EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98

66 . Jen napomenutí k § 28 a § 29 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99

67 . Z historie registračních pokladen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100

68. Z historie záznamní povinnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101

69 . Z těchto historických publikací . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102

70. Logo pro EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103

71. Řekli o EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104

72. Řekli o EET pro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105

73. Řekli o EET proti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106

74. Protinávrhy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107

75. Historické vyhodnocení EET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108

76 . Řeč čísel v čase . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109

Zákon o evidenci tržeb

9

ZÁKON č. 112/2016 Sb.

ze dne 16. března 2016

o evidenci tržeb

Parlament se usnesl na tomto zákoně České repub -

liky:

ČÁST PRVNÍ

ÚvOdNí uSTaNOvENí

§ 1

Předmět úpravy

Tento zákon upravuje práva, povinnosti a postupy

uplatňované při evidenci tržeb a postupy s nimisouvi

sející.

§ 2

výkon působnosti

(1) Působnost podle tohoto zákona vykonávají

orgány Finanční správy České republiky.

(2) Působnost k prověřování plnění povinností

při evidenci tržeb mají také orgány Celní správy České

republiky.

ČÁST dRuHÁ

EvidENcE TRžEb

Hlava I

Subjekt a předmět evidence tržeb

§ 3

určení subjektu a předmětu evidence tržeb

(1) Subjektem evidence tržeb je poplatník

a) daně z příjmů fyzických osob a

b) daně z příjmů právnických osob.

(2) Předmětem evidence tržeb jsou evidované

tržby poplatníka.

Hlava II

Evidovaná tržba

§ 4

vymezení evidované tržby

(1) Evidovanou tržbou je platba, která splňuje for -

mální náležitosti pro evidovanou tržbu a která zakládá

rozhodný příjem.

(2) Evidovanou tržbou je také platba, kteráspl

ňuje formální náležitosti pro evidovanou tržbu a je

a) určena k následnému čerpání nebo zúčtování, které

zakládají rozhodný příjem, nebo

b) následným čerpáním nebo zúčtováním té platby,

která zakládá rozhodný příjem.

§ 5

Formální náležitosti pro evidovanou tržbu

Formální náležitosti pro evidovanou tržbu splňuje

platba poplatníkovi, která je uskutečněna

a) v hotovosti,

b) bezhotovostním převodem peněžních prostředků,

k němuž dává příkaz plátce prostřednictvímpříjem

ce, kterým je poplatník, který má tržbu evidovat,

c) šekem,

d) směnkou,

e) v jiných formách, které mají charakter obdobný

formám podle písmen a) až d), nebo

f) započtením kauce nebo obdobné jistoty složené

některým ze způsobů platby podle písmen a) až e).

§ 6

Rozhodný příjem

(1) Rozhodným příjmem se pro účely tohotozá

kona rozumí

a) u poplatníka daně z příjmů fyzických osob příjem

ze samostatné činnosti, která je podnikáním, svý

jimkou příjmu, který

1. není předmětem daně z příjmů,

2. je z hlediska obvykle přijímaných tržeboje

dinělý nebo

3. podléhá dani vybírané srážkou podle zvláštní

sazby daně, nebo

b) u poplatníka daně z příjmů právnických osob příjem

z činnosti, která je podnikáním, s výjimkou příjmu,

který

1. není předmětem daně z příjmů,

2. je z hlediska obvykle přijímaných tržeboje

dinělý,

3. podléhá dani vybírané srážkou podle zvláštní

sazby daně nebo

4. podléhá dani ze samostatného základu daně.

(2) Příjmy podle odstavce 1 jsou u poplatníka,

který je účetní jednotkou, příjmy podle zákona o daních

z příjmů, které by poplatník měl, pokud by nebyl účetní

jednotkou.

(3) Pro účely tohoto zákona je rozhodnýmpří

jmem veřejné obchodní společnosti a komanditníspo

lečnosti také příjem veřejné obchodní společnosti ako

manditní společnosti, který je předmětem daně z příjmů

u jejího společníka. Tento příjem není pro účely tohoto

zákona příjmem tohoto společníka.

§ 7

Storno a opravy

Vrací-li se evidovaná tržba nebo provádí-li se její

opravy, použijí se ustanovení týkající se evidence tržeb

obdobně s tím rozdílem, že je tato tržba evidována jako

záporná .

§ 8

Nepřímé zastoupení

Jedná-li poplatník svým jménem na účet jinéhopo

platníka, je povinen evidovat tržbu ten, kdo jedná svým

jménem na účet jiného.

§ 9

Pověření k evidování tržeb

(1) Poplatník, kterému tržba plyne, může pověřit

evidováním tržby jiného poplatníka, aby za něj tuto tržbu

evidoval.

Elektronická evidence tržeb v přehledech

10

(2) Plyne-li jedna evidovaná tržba vícepoplatní

kům, mohou tito poplatníci pověřit jednoho z nich, aby

za ně tuto tržbu evidoval.

(3) Poplatník, který je k evidování tržby pověřen,

má povinnost evidovat tržby poplatníka, který ho kevi

dování tržby pověřil.

(4) Poplatník, který k evidování tržeb pověřilji

ného poplatníka, se pověřením nezbavuje odpovědnosti

za důsledky spojené s porušením povinností podle tohoto

zákona .

Hlava III

Tržby evidované ve zjednodušeném režimu

a tržby vyloučené z evidence tržeb

§ 10

Tržby ve zjednodušeném režimu

(1) Ve zjednodušeném režimu se mohouevido

vat tržby z prodeje zboží a služeb na palubě dopravních

prostředků při pravidelné hromadné přepravě osob podle

zákona upravujícího daň z přidané hodnoty.

(2) Ve zjednodušeném režimu se mohouevido

vat také tržby, jejichž evidování běžným způsobem by

znemožnilo nebo zásadně ztížilo plynulý a hospodárný

výkon činnosti, ze které tyto tržby plynou. Tyto tržby

stanoví nařízením vláda.

§ 11

Povolení pro evidování tržby ve

zjednodušeném režimu

(1) Správce daně vydá na základě žádostipoplat

níka povolení pro evidování tržby ve zjednodušenémre

žimu, pokud by evidování dané tržby běžným způsobem

znemožnilo nebo zásadně ztížilo plynulý a hospodárný

výkon činnosti tohoto poplatníka, ze které tato tržba

plyne.

(2) V žádosti poplatník uvede důvody, kterésvěd

čí pro naplnění podmínek pro vydání povolení, a tržby,

na které se má povolení vztahovat.

(3) Správce daně o žádosti rozhodne ve lhůtě 15

dnů ode dne jejího podání. V povolení správce daněuve

de tržby, na které se povolení vztahuje.

(4) Byla-li žádost zamítnuta, lze novou žádost

podat nejdříve po 60 dnech ode dne oznámení o nabytí

právní moci zamítavého rozhodnutí. V této nové žádosti

je poplatník povinen uvést jiné důvody než ty, které již

obsahovala žádost původní, jinak bude nová žádostod

ložena. O odložení žádosti musí být žadatel vyrozuměn.

(5) Přestanou-li být splňovány podmínky provy

dání povolení, je držitel povolení povinen tuto skutečnost

oznámit správci daně do 15 dnů ode dne, ve kterém tato

skutečnost nastala.

(6) Správce daně zruší povolení, zjistí-li, žepo

minuly podmínky pro jeho vydání.

§ 12

Tržby vyloučené z evidence tržeb

(1) Evidovanou tržbou nejsou tržby

a) státu,

b) územního samosprávného celku,

c) příspěvkové organizace,

d) České národní banky,

e) držitele poštovní licence.

(2) Evidovanou tržbou nejsou také tržby

a) banky, včetně zahraniční banky,

b) spořitelního a úvěrního družstva,

c) pojišťovny a zajišťovny,

d) investiční společnosti a investičního fondu,

e) obchodníka s cennými papíry,

f) centrálního depozitáře,

g) penzijní společnosti,

h) penzijního fondu,

i) z podnikání v energetických odvětvích na základě

licence udělené podle energetického zákona,

j) z podnikání na základě povolení krajského úřadu

podle zákona o vodovodech a kanalizacích.

(3) Evidovanou tržbou nejsou také tržby

a) uskutečněné do přidělení daňového identifikačního

čísla a během 10 dní následujících po jeho přidělení,

b) z poštovních služeb a zboží a služeb poskytovaných

v přímé souvislosti s nimi,

c) ze vztahu souvisejícího s pracovněprávním nebo

obdobným vztahem,

d) ze stravování a ubytování žákům a studentůmpo

skytovaného školou, vysokou školou nebo školským

zařízením,

e) z jízdného nebo související platby hrazených vdo

pravních prostředcích při pravidelné hromadné

přepravě osob,

f) na palubě letadel,

g) z osobní železniční přepravy,

h) z drobné vedlejší podnikatelské činnosti veřejně

prospěšných poplatníků,

i) z prodeje zboží či služeb prostřednictvím prodejního

automatu,

j) z provozování veřejných toalet.

(4) Evidovanou tržbou nejsou také tržby, jejichž

evidování běžným způsobem by znemožnilo nebozásad

ně ztížilo plynulý a hospodárný výkon činnosti, ze které

tato tržba plyne, pokud tuto překážku nelze odstranit

evidováním tržeb ve zjednodušeném režimu. Tyto tržby

stanoví nařízením vláda.

Hlava IV

Povinnosti poplatníka

Díl 1

Autentizační údaje a certifikát pro evidenci tržeb

§ 13

žádost o autentizační údaje

(1) Poplatník je povinen před přijetím prvníevi

dované tržby podat žádost o autentizační údaje.

(2) Autentizační údaje slouží k přístupu naspo

lečné technické zařízení správce daně umožňujícípoplat

níkovi správu certifikátu pro evidenci tržeb a údajů pro

správu evidence tržeb.

(3) Žádost může podat poplatník nebo jehozá

stupce oprávněný současně k převzetí autentizačních

údajů pouze

a) prostřednictvím společného technického zařízení

správce daně datovou zprávou s ověřenou identitou

této osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do

její datové schránky, a to ve formátu a struktuře

zveřejněné správcem daně, nebo

b) ústně do protokolu, a to u kteréhokoliv věcněpří

slušného správce daně.

Zákon o evidenci tržeb

11

§ 14

Přidělení a používání autentizačních údajů

(1) Požádal-li poplatník o autentizační údajezpů

sobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky,

správce daně je přidělí poplatníkovi prostřednictvím této

datové schránky bez zbytečného odkladu.

(2) Podal-li poplatník žádost o autentizační údaje

ústně do protokolu, správce daně je přidělí poplatníkovi

v rámci tohoto jednání.

(3) Správce daně zveřejní způsobemumožňují

cím dálkový přístup podmínky a postup pro přístup na

společné technické zařízení správce daně umožňujícípo

platníkovi správu certifikátu pro evidenci tržeb a údajů

pro správu evidence tržeb.

§ 15

certifikát pro evidenci tržeb

Správce daně umožní prostřednictvím společného

technického zařízení poplatníkovi na základěautenti

začních údajů získat 1 nebo více certifikátů pro evidenci

tržeb, které slouží k autentizaci datových zpráv.

§ 16

Ochrana autentizačních údajů a certifikátu

pro evidenci tržeb

Poplatník je povinen zacházet s autentizačními údaji

a certifikátem pro evidenci tržeb tak, aby nemohlo dojít

k jejich zneužití.

Díl 2

Oznamovací povinnost

§ 17

Údaje o provozovnách

(1) Poplatník je povinen prostřednictvímspoleč

ného technického zařízení správce daně před získáním

certifikátu pro evidenci tržeb oznámit údaje oprovozov

nách, prostřednictvím kterých provádí činnosti, z nichž

plynou evidované tržby, nebo v nichž přijímá evidované

tržby. Údaji o provozovnách se rozumí také údaje oin

ternetových stránkách, na kterých jsou nabízeny zboží

nebo služby.

(2) Dojde-li ke změně údajů o provozovnách, je

poplatník povinen tuto změnu oznámit správci daně do

15 dnů ode dne, kdy změna nastala, nejpozději však před

uskutečněním první evidované tržby v provozovně, které

se změna týká. Toto oznámení lze podat pouzeprostřed

nictvím společného technického zařízení správce daně.

Díl 3

Evidenční povinnost

Oddíl 1

Evidence tržeb běžným způsobem

§ 18

Obsah evidenční povinnosti

(1) Poplatník je povinen nejpozději přiuskuteč

nění evidované tržby

a) zaslat datovou zprávou údaje o této evidované tržbě

správci daně a

b) vystavit účtenku tomu, od koho evidovaná tržba

plyne.

(2) Uskutečněním evidované tržby je

a) přijetí evidované tržby, nebo

b) vydání příkazu k jejímu provedení, pokud byl tento

příkaz vydán dříve.

(3) Zaslání údajů o evidované tržbě nenípodá

ním.

(4) Údaje o evidované tržbě lze zaslat pouze na

společné technické zařízení určené správcem daně ve

formátu a struktuře zveřejněné správcem daně způsobem

umožňujícím dálkový přístup.

§ 19

Rozsah zasílaných údajů

(1) Údajem o evidované tržbě zasílaným datovou

zprávou je

a) daňové identifikační číslo poplatníka,

b) označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna,

c) označení pokladního zařízení, na kterém je tržba

evidována,

d) pořadové číslo účtenky,

e) datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky,

pokud je vystavena dříve,

f) celková částka tržby,

g) bezpečnostní kód poplatníka,

h) podpisový kód poplatníka,

i) údaj, zda je tržba evidována v běžném nebozjed

nodušeném režimu.

(2) Údajem o evidované tržbě zasílaným datovou

zprávou je také

a) celková částka plateb určených k následnému

čerpání nebo zúčtování,

b) celková částka plateb, které jsou následnýmčer

páním nebo zúčtováním platby,

c) daňové identifikační číslo poplatníka, kterýpově

řil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu

eviduje,

d) základ daně z přidané hodnoty a daň podle sazeb

daně z přidané hodnoty,

e) celková částka v režimu daně z přidané hodnoty

pro cestovní službu,

f) celková částka v režimu daně z přidané hodnoty

pro prodej použitého zboží.

(3) Způsob tvorby podpisového kódu poplatníka

a bezpečnostního kódu poplatníka stanoví Ministerstvo

financí vyhláškou.

§ 20

Údaje na účtence

(1) Poplatník je na účtence povinen uvádět

a) fiskální identifikační kód,

b) své daňové identifikační číslo,

c) označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna,

d) označení pokladního zařízení, na kterém je tržba

evidována,

e) pořadové číslo účtenky,

f) datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky,

pokud je vystavena dříve,

g) celkovou částku tržby,

h) bezpečnostní kód poplatníka,

i) údaj, zda je tržba evidována v běžném nebozjed

nodušeném režimu.

(2) Údajem o evidované tržbě uváděným na

účtence je také daňové identifikační číslo poplatníka,

Elektronická evidence tržeb v přehledech

12

který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který

tržbu eviduje.

(3) Nemá-li poplatník povinnost uvádět na účten -

ce fiskální identifikační kód, je povinen na účtence uvá -

dět svůj podpisový kód.

§ 21

doba odezvy

(1) Dobou odezvy se rozumí časový úsek mezi

pokusem o odeslání údajů o evidované tržbě zpoklad

ního zařízení poplatníka a přijetím fiskálníhoidentifikač

ního kódu na pokladním zařízení poplatníka.

(2) Mezní dobu odezvy nastaví poplatník propo

kladní zařízení delší než 2 sekundy podle druhu azpů

sobu vykonávané činnosti tak, aby se jejím stanovením

nemařil průběh evidence tržeb vzhledem k druhu akva

litě připojení k veřejné datové síti.

§ 22

Postup při překročení mezní doby odezvy

Dojde-li při evidování tržby k překročení mezní

doby odezvy, poplatník

a) je povinen údaje o evidované tržbě zaslat datovou

zprávou správci daně bezodkladně po pominutí

příčiny, která vedla k překročení mezní dobyode

zvy, nejpozději však do 48 hodin od uskutečnění

evidované tržby a

b) není povinen na účtence uvádět fiskální identifikační

kód.

Oddíl 2

Evidence tržeb ve zjednodušeném režimu

§ 23

Evidenční povinnost ve zjednodušeném

režimu

Při plnění evidenční povinnosti ve zjednodušeném

režimu se postupuje obdobně jako při plnění evidenční

povinnosti v běžném režimu s tím, že poplatník

a) je povinen údaje o evidované tržbě zaslat datovou

zprávou správci daně nejpozději do 5 dnů odusku

tečnění evidované tržby a

b) není povinen na účtence uvádět fiskální identifikační

kód.

Hlava V

Pravomoc orgánu příslušného k prověřování

plnění povinností

§ 24

Prověřování plnění povinností při evidenci

tržeb

(1) Orgán příslušný k prověřování plněnípovin

ností při evidenci tržeb může za účelem zjištění plnění

povinností uložených tímto zákonem provádět kontrolní

nákup.

(2) Pro účely evidence tržeb se při kontrolním

nákupu na jednání poplatníka a orgánu příslušného kpro

věřování plnění povinností při evidenci tržeb hledí jako

na uzavření smlouvy.

(3) Neodporuje-li to povaze předmětukontrolní

ho nákupu nebo není-li způsobena poplatníkovimajetko

vá újma, lze od smlouvy, která byla uzavřena jednáním

při kontrolním nákupu, odstoupit.

ČÁST TŘETí

iNFORmaČNí POviNNOSTi

§ 25

informační povinnost poplatníka

(1) Poplatník je povinen mít na místě, kde se

běžně uskutečňují evidované tržby, umístěno informač -

ní oznámení, které je dostatečně viditelné a čitelné,po

kud to nevylučuje povaha věci. Informační oznámení

je poplatník povinen umístit na internetové stránky, na

kterých jsou nabízeny zboží nebo služby.

(2) Obsahem informačního oznámení je

a) text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je

prodávající povinen vystavit kupujícímuúčten

ku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu

u správce daně online; v případě technickéhový

padku pak nejpozději do 48 hodin.“, eviduje-li

poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném

režimu, nebo

b) text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je

prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.

Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném

režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu

u správce daně nejpozději do 5 dnů.“, eviduje-li

poplatník v daném pokladním místě tržby vezjed

nodušeném režimu.

§ 26

informační povinnost správce daně

(1) Správce daně poskytuje poplatníkoviinfor

mace shromažďované na společném technickém zařízení

správce daně způsobem umožňujícím dálkový přístup.

(2) Správce daně zveřejní způsobemumožňují

cím dálkový přístup

a) rozsah a členění informací poskytovaných podle

odstavce 1 a

b) podmínky a postup pro poskytnutí informací podle

odstavce 1.

§ 27

Ověření účtenky u správce daně

(1) Správce daně umožní způsobem umožňujícím

dálkový přístup každému ověřit, zda byly údaje o dané

tržbě zaslány správci daně.

(2) Správce daně zveřejní způsobemumožňují

cím dálkový přístup podmínky a postup pro poskytnutí

informací podle odstavce 1.

ČÁST ČTvRTÁ

SPRÁvNí dElikTy

§ 28

Přestupky

(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že

závažným způsobem úmyslně ztíží nebo zmaří evidenci

tržeb.

(2) Za přestupek podle odstavce 1 lze uložitpo

kutu do 500 000 Kč.

Zákon o evidenci tržeb

13

§ 29

Správní delikty právnických a podnikajících

fyzických osob

(1) Právnická nebo podnikající fyzická osoba se

dopustí správního deliktu tím, že závažným způsobem

ztíží nebo zmaří evidenci tržeb.

(2) Právnická nebo podnikající fyzická osoba se

dopustí správního deliktu tím, že jako osoba, kteráevi

duje tržby, poruší povinnost

a) zaslat datovou zprávou údaje o evidované tržbě

správci daně,

b) vystavit účtenku tomu, od koho evidovaná tržba

plyne,

c) umístit informační oznámení,

d) zacházet s autentizačními údaji nebo certifikátem

pro evidenci tržeb tak, aby nemohlo dojít k jejich

zneužití.

(3) Za správní delikt se uloží pokuta

a) do 500 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce

1 nebo 2 písm. a) nebo b),

b) do 50 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce

2 písm. c) nebo d).

§ 30

Společná ustanovení ke správním deliktům

(1) Správní delikt podle tohoto zákonaprojed

nává

a) finanční úřad, nebo

b) celní úřad.

(2) Správní delikt projednává ten orgán, který

provádí nebo provedl prověřování plnění povinností

podle tohoto zákona.

(3) Právnická osoba a podnikající fyzická osoba

za správní delikt neodpovídá, prokáže-li, že vynaložila

veškeré úsilí, které bylo možno požadovat, aby porušení

právní povinnosti zabránila.

(4) Odpovědnost za správní delikt zaniká, jestliže

správní orgán o něm nezahájil řízení do 1 roku ode dne,

kdy se o něm dozvěděl, nejpozději však do 3 let ode dne,

kdy byl spáchán.

(5) Pokuta je splatná do 30 dnů ode dne nabytí

právní moci rozhodnutí, jímž byla uložena.

(6) Příjem z pokut je příjmem státního rozpočtu.

ČÁST PÁTÁ

OPaTŘENí k vyNucENí NÁPRavy

§ 31

uzavření provozovny a pozastavení výkonu

činnosti

(1) Zjistí-li orgán příslušný k prověřování plnění

povinností při evidenci tržeb zvlášť závažné porušení

povinnosti zasílat údaje o evidované tržbě nebo vydávat

účtenky, nařídí okamžité

a) uzavření provozovny nebo

b) pozastavení výkonu činnosti, při které dochází

k evidenci tržeb.

(2) Orgán příslušný k prověřování plněnípovin

ností při evidenci tržeb zruší rozhodnutím opatření podle

odstavce 1 bez zbytečného odkladu poté, co poplatník

prokáže, že pominul důvod, pro který bylo toto opatření

nařízeno. Proti rozhodnutí o zrušení opatření podleod

stavce 1 se nelze odvolat.

(3) Výkon uzavření provozovny nebo pozastave -

ní výkonu činnosti provede orgán, který opatření uložil,

vyvěšením rozhodnutí o tomto opatření na vhodném

a zvenčí viditelném místě u přístupového místa dopro

vozovny. Je-li více přístupových míst do provozovny,

vyvěsí se rozhodnutí u všech těchto přístupových míst.

(4) Opatřením podle odstavce 1 nesmí býtzne

možněn výkon veřejné moci.

ČÁST ŠESTÁ

ZÁvaZNé POSOuZENí

§ 32

Závazné posouzení o určení evidované tržby

(1) Správce daně vydá na žádost poplatníkaroz

hodnutí o závazném posouzení o určení evidované tržby.

(2) Předmětem závazného posouzení je určení,

zda je platba evidovanou tržbou nebo zda platba může

být evidována ve zjednodušeném režimu.

(3) V žádosti o vydání rozhodnutí o závazném

posouzení poplatník uvede

a) popis platby, která má podléhat posouzení, a

b) návrh výroku rozhodnutí o závazném posouzení.

ČÁST SEdmÁ

SPOlEČNÁ a ZÁvěREČNÁ

uST aNOvENí

§ 33

vztah k daňovému řádu

Nestanoví-li tento zákon jinak, postupuje se při ří -

zení a jiném postupu týkajícím se evidence tržeb podle

daňového řádu s výjimkou správních deliktů.

§ 34

Spolupráce orgánů veřejné moci

Zjistí-li orgán veřejné moci při výkonu svépůsob

nosti porušení tohoto zákona, oznámí tuto skutečnost

orgánu příslušnému k prověřování plnění povinností.

§ 35

Účtenková loterie

(1) Česká republika může pořádat účtenkovou

loterii o věcné nebo peněžní ceny, které se lze zúčastnit

pouze na základě zaslání účtenky nebo údaje povinně

uváděného na účtence.

(2) Příslušnou organizační složkou státu kpořá

dání účtenkové loterie je Ministerstvo financí.

(3) Výdaje na pořádání účtenkové loterie, nape

něžní ceny a na pořízení věcné ceny se hradí ze státního

rozpočtu.

(4) Na účtenkovou loterii se nepoužije zákon

upravující provozování hazardních her.

§ 36

vztah k cizímu právu

Evidovanou tržbou není také tržba poplatníka, který

je povinen tuto tržbu evidovat srovnatelným způsobem

podle práva státu, se kterým má Česká republikauzavře

nou platnou a účinnou mezinárodní smlouvu o výměně

informací, na základě které lze získávat srovnatelnéin

formace o evidovaných tržbách.

Elektronická evidence tržeb v přehledech

14

§ 37

dočasně vyloučené tržby

(1) Evidovanými tržbami dočasně nejsou

a) ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona do konce

třetího kalendářního měsíce ode dne nabytí účinnosti

tohoto zákona všechny tržby, s výjimkouubytovacích a stravovacích služeb uvedených v klasifikaci

NACE pod kódem 55 a 56,

b) od prvního dne čtvrtého kalendářního měsíce ode

dne nabytí účinnosti tohoto zákona do koncepatnáctého kalendářního měsíce ode dne nabytí účinnosti

tohoto zákona všechny tržby, s výjimkou

1. ubytovacích a stravovacích služeb uvedených

v klasifikaci NACE pod kódem 55 a 56 a

2. velkoobchodu a maloobchodu uvedených

v klasifikaci NACE pod kódem 45.1, 45.3,

45.4, pokud jde o obchod, 46 a 47,

c) od prvního dne šestnáctého kalendářního měsíce

ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona do konce

osmnáctého kalendářního měsíce ode dne nabytí

účinnosti tohoto zákona všechny tržby

1. z výroby textilií, oděvů, usní a souvisejících

výrobků, zpracování dřeva, výroby dřevěných,

korkových, proutěných a slaměných výrobků

kromě nábytku a výroby papíru a výrobků

z papíru uvedených v klasifikaci NACE pod

kódem 13 až 17, 2. z výroby mýdel a detergentů, čisticích alešticích prostředků, parfémů a toaletníchpříravků uvedených v klasifikaci NACE pod

kódem 20.4, 3. z výroby pryžových a plastových výrobků

a výroby ostatních nekovových minerálních

výrobků uvedených v klasifikaci NACE pod

kódem 22 a 23, 4. z výroby kovových konstrukcí a kovodělných

výrobků, kromě strojů a zařízení, uvedených

v klasifikaci NACE pod kódem 25, 5. z výroby nábytku a ostatního zpracovatelského

průmyslu uvedených v klasifikaci NACE pod

kódem 31 a 32, 6 . z opravy a instalace strojů a zařízeníuvedených v klasifikaci NACE pod kódem 33, 7 . ze specializovaných stavebních činnostíuvedených v klasifikaci NACE pod kódem 43, 8. z oprav počítačů a výrobků pro osobnípotřebu a převážně pro domácnost uvedených

v klasifikaci NACE pod kódem 95 a 9 . z poskytování ostatních osobních služebuvedených v klasifikaci NACE pod kódem 96.

(2) Klasifikací NACE se pro účely tohoto zákona

rozumí klasifikace ekonomických činností uvedená vnařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1893/2006

ze dne 20. prosince 2006, kterým se zavádí statistická

klasifikace ekonomických činností NACE Revize 2

a kterým se mění nařízení Rady (EHS) č. 3037/90 aněkterá nařízení ES o specifických statistických oblastech,

v platném znění.

(3) Vláda může stanovit nařízením, že některé

tržby nejsou ode dne nabytí účinnosti tohoto zákonadočasně evidovanými tržbami.

ČÁST OSmÁ

ÚČiNNOST

§ 38

Tento zákon nabývá účinnosti prvním dnem osmého

kalendářního měsíce následujícího po dni jeho vyhlášení,

s výjimkou ustanovení § 10 až 17 a § 32, která nabývají

účinnosti prvním dnem pátého kalendářního měsícenásledujícího po dni jeho vyhlášení.

v z. Jermanová v. r.

Zeman v . r .

Sobotka v. r.


Zákon o evidenci tržeb

15

ZÁKON č. 113/2016 Sb.

ze dne 16. března 2016,

kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona

o evidenci tržeb

Parlament se usnesl na tomto zákoně Českérepub

liky:

ČÁST PRvNí

Změna zákona o daních z příjmů

Čl. I

Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve

znění zákona č. 35/1993 Sb., zákona č. 96/1993 Sb.,

zákona č. 157/1993 Sb., zákona č. 196/1993 Sb.,

zákona č. 323/1993 Sb., zákona č. 42/1994 Sb.,zá

kona č. 85/1994 Sb., zákona č. 114/1994 Sb.,zá

kona č. 259/1994 Sb., zákona č. 32/1995 Sb.,zá

kona č. 87/1995 Sb., zákona č. 118/1995 Sb.,

zákona č. 149/1995 Sb., zákona č. 248/1995 Sb.,

zákona č. 316/1996 Sb., zákona č. 18/1997 Sb.,zá

kona č. 151/1997 Sb., zákona č. 209/1997 Sb.,zá

kona č. 210/1997 Sb., zákona č. 227/1997 Sb.,

zákona č. 111/1998 Sb., zákona č. 149/1998 Sb.,

zákona č. 168/1998 Sb., zákona č. 333/1998 Sb.,

zákona č. 63/1999 Sb., zákona č. 129/1999 Sb.,zá

kona č. 144/1999 Sb., zákona č. 170/1999 Sb.,zá

kona č. 225/1999 Sb., nálezu Ústavního soudu,vy

hlášeného pod č. 3/2000 Sb., zákona č. 17/2000 Sb.,

zákona č. 27/2000 Sb., zákona č. 72/2000 Sb.,zá

kona č. 100/2000 Sb., zákona č. 103/2000 Sb.,zá

kona č. 121/2000 Sb., zákona č. 132/2000 Sb.,

zákona č. 241/2000 Sb., zákona č. 340/2000 Sb.,

zákona č. 492/2000 Sb., zákona č. 117/2001 Sb.,

zákona č. 120/2001 Sb., zákona č. 239/2001 Sb.,

zákona č. 453/2001 Sb., zákona č. 483/2001 Sb.,

zákona č. 50/2002 Sb., zákona č. 128/2002 Sb.,zá

kona č. 198/2002 Sb., zákona č. 210/2002 Sb.,zá

kona č. 260/2002 Sb., zákona č. 308/2002 Sb.,

zákona č. 575/2002 Sb., zákona č. 162/2003 Sb.,

zákona č. 362/2003 Sb., zákona č. 438/2003 Sb.,

zákona č. 19/2004 Sb., zákona č. 47/2004 Sb.,zá

kona č. 49/2004 Sb., zákona č. 257/2004 Sb.,zá

kona č. 280/2004 Sb., zákona č. 359/2004 Sb.,

zákona č. 360/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb.,

zákona č. 562/2004 Sb., zákona č. 628/2004 Sb.,

zákona č. 669/2004 Sb., zákona č. 676/2004 Sb.,

zákona č. 179/2005 Sb., zákona č. 217/2005 Sb.,

zákona č. 342/2005 Sb., zákona č. 357/2005 Sb.,

zákona č. 441/2005 Sb., zákona č. 530/2005 Sb.,

zákona č. 545/2005 Sb., zákona č. 552/2005 Sb.,

zákona č. 56/2006 Sb., zákona č. 57/2006 Sb.,zá

kona č. 109/2006 Sb., zákona č. 112/2006 Sb.,zá

kona č. 179/2006 Sb., zákona č. 189/2006 Sb.,

zákona č. 203/2006 Sb., zákona č. 223/2006 Sb.,

zákona č. 245/2006 Sb., zákona č. 264/2006 Sb.,

zákona č. 267/2006 Sb., zákona č. 29/2007 Sb.,zá

kona č. 67/2007 Sb., zákona č. 159/2007 Sb.,zá

kona č. 261/2007 Sb., zákona č. 296/2007 Sb.,

zákona č. 362/2007 Sb., zákona č. 126/2008 Sb.,

zákona č. 306/2008 Sb., zákona č. 482/2008 Sb.,

zákona č. 2/2009 Sb., zákona č. 87/2009 Sb.,zá

kona č. 216/2009 Sb., zákona č. 221/2009 Sb.,zá

kona č. 227/2009 Sb., zákona č. 281/2009 Sb.,

zákona č. 289/2009 Sb., zákona č. 303/2009 Sb.,

zákona č. 304/2009 Sb., zákona č. 326/2009 Sb.,zá

kona č. 362/2009 Sb., zákona č. 199/2010 Sb.,záko

na č. 346/2010 Sb., zákona č. 348/2010 Sb., zákona

č. 73/2011 Sb., nálezu Ústavního soudu,vyhlášené

ho pod č. 119/2011 Sb., zákona č. 188/2011 Sb.,zá

kona č. 329/2011 Sb., zákona č. 353/2011 Sb.,zá

kona č. 355/2011 Sb., zákona č. 370/2011 Sb.,

zákona č. 375/2011 Sb., zákona č. 420/2011 Sb.,

zákona č. 428/2011 Sb., zákona č. 458/2011 Sb.,

zákona č. 466/2011 Sb., zákona č. 470/2011 Sb.,

zákona č. 192/2012 Sb., zákona č. 399/2012 Sb.,

zákona č. 401/2012 Sb., zákona č. 403/2012 Sb.,

zákona č. 428/2012 Sb., zákona č. 500/2012 Sb.,

zákona č. 503/2012 Sb., zákona č. 44/2013 Sb.,zá

kona č. 80/2013 Sb., zákona č. 105/2013 Sb.,zá

kona č. 160/2013 Sb., zákona č. 215/2013 Sb.,zá

kona č. 241/2013 Sb., zákonného opatření Senátu

č. 344/2013 Sb., nálezu Ústavního soudu,vyhlášené

ho pod č. 162/2014 Sb., zákona č. 247/2014 Sb.,zá

kona č. 267/2014 Sb., zákona č. 332/2014 Sb.,záko

na č. 84/2015 Sb., zákona č. 127/2015 Sb., zákona

č. 221/2015 Sb., zákona č. 375/2015 Sb., zákona

č. 377/2015 Sb. a zákona č. 47/2016 Sb., se mění takto:

1. V § 4 odst. 1 písm. f) se doplňuje bod 4, který

zní:

„4. ceny z účtenkové loterie podle zákonaupravu

jícího evidenci tržeb,“.

2. V § 19 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje

čárkou a doplňuje se písmeno zq), které zní:

„zq) ceny z účtenkové loterie podle zákonaupravu

jícího evidenci tržeb.“.

3. V § 35ba se na konci odstavce 1 tečkanahra

zuje čárkou a doplňuje se písmeno h), které zní:

„h) slevu na evidenci tržeb.“.

4. Za § 35bb se vkládá nový § 35bc, který včetně

nadpisu zní:

㤠35bc

Sleva na evidenci tržeb

1. Vý še slevy na evidenci tržeb činí

5 000 Kč. Sleva na dani činí nejvýše částku ve výši

kladného rozdílu mezi 15 % dílčího základu daně ze

samostatné činnosti a základní slevy na poplatníka.

2. Slevu na evidenci tržeb lze uplatnit pouze ve

zdaňovacím období, ve kterém poplatník poprvézaevi

doval tržbu, kterou má podle zákona o evidenci tržeb

povinnost evidovat.“.

+


Elektronická evidence tržeb v přehledech

16

ČÁST dRuHÁ

Změna zákona o dani z přidané hodnoty

Čl. II

Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve

znění zákona č. 635/2004 Sb., zákona č. 669/2004 Sb.,

zákona č. 124/2005 Sb., zákona č. 215/2005 Sb.,

zákona č. 217/2005 Sb., zákona č. 377/2005 Sb.,

zákona č. 441/2005 Sb., zákona č. 545/2005 Sb.,

zákona č. 109/2006 Sb., zákona č. 230/2006 Sb.,

zákona č. 319/2006 Sb., zákona č. 172/2007 Sb.,

zákona č. 261/2007 Sb., zákona č. 270/2007 Sb.,

zákona č. 296/2007 Sb., zákona č. 124/2008 Sb.,

zákona č. 126/2008 Sb., zákona č. 302/2008 Sb.,

zákona č. 87/2009 Sb., zákona č. 281/2009 Sb.,zá

kona č. 362/2009 Sb., zákona č. 489/2009 Sb.,zá

kona č. 120/2010 Sb., zákona č. 199/2010 Sb.,

zákona č. 47/2011 Sb., zákona č. 370/2011 Sb.,zá

kona č. 375/2011 Sb., zákona č. 457/2011 Sb.,zá

kona č. 458/2011 Sb., zákona č. 18/2012 Sb., zá

kona č. 167/2012 Sb., zákona č. 333/2012 Sb.,

zákona č. 500/2012 Sb., zákona č. 502/2012 Sb.,

zákona č. 241/2013 Sb., zákonného opatřeníSená

tu č. 344/2013 Sb., zákona č. 196/2014 Sb., zákona

č. 262/2014 Sb., zákona č. 360/2014 Sb. a zákona

č. 377/2015 Sb., se mění takto:

1. § 101a včetně nadpisu zní:

㤠101a

Elektronická forma podání

(1) Plátce je povinen podat elektronicky

a) daňové přiznání nebo dodatečné daňové přiznání,

b) kontrolní hlášení nebo jiné hlášení, s výjimkou

hlášení podle § 19,

c) přílohy k daňovému přiznání, dodatečnémudaňo

vému přiznání nebo hlášení.

(2) Pouze elektronicky lze podat

a) souhrnné hlášení nebo následné souhrnné hlášení,

b) přihlášku k registraci nebo oznámení o změně

registračních údajů; to neplatí pro identifikované

osoby.

(3) Podání uvedená v odstavcích 1 a 2 lze učinit

elektronicky pouze datovou zprávou ve formátu astruk

tuře zveřejněné správcem daně

a) podepsanou uznávaným elektronickým podpisem,

b) odeslanou prostřednictvím datové schránky,

c) s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým

se lze přihlásit do jeho datové schránky, nebo

d) dodatečně potvrzenou za podmínek uvedených

v daňovém řádu.

(4) Podání uvedené v odstavci 1 nebo 2, u kterého

je povinnost učinit jej elektronicky a které není učiněno

datovou zprávou ve formátu nebo struktuře zveřejněné

správcem daně, je neúčinné.“.

2. V § 101d se odstavec 2 zrušuje.

Dosavadní odstavec 3 se označuje jako odstavec 2.

3. V § 102 odst. 3 se věta první zrušuje.

4. V příloze č. 2 se za větu „55 Ubytovacísluž

by.“ vkládá na samostatný řádek věta „56 Stravovací

služby, podávání nápojů, pokud nejsou jako stravovací

služby osvobozeny od daně podle § 57 až § 59 nebo

pokud se nejedná o podání alkoholických nápojůuve

dených pod kódy nomenklatury celního sazebníku 2203

až 2208 nebo tabákových výrobků uvedených pod kódy

nomenklatury celního sazebníku kapitoly 24.“.

5. V příloze č. 2 se za větu „První snížené sazbě

daně podléhají služby, které odpovídají současněčíselné

mu kódu klasifikace produkce CZ-CPA platné od 1. ledna

2008 a výslovně uvedenému slovnímu popisu k tomuto

kódu v textové části této přílohy.“ vkládá na samostatný

řádek věta „Kódem nomenklatury celního sazebníku se

rozumí kód popisu vybraných výrobků uvedený v celním

sazebníku v platném znění

72)

.“.

Čl. III

Přechodná ustanovení

1. Pro daňové povinnosti u daně z přidané hodnoty

za zdaňovací období přede dnem nabytí účinnosti

tohoto zákona, jakož i pro práva a povinnosti s nimi

související, se použije zákon č. 235/2004 Sb., ve

znění účinném přede dnem nabytí úči



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist