

sleva
Kniha:
Dyslexie v předškolním věku?
Autor:
Zelinková; Olga

Nakladatelství: | » PORTÁL |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2012 |
Počet stran: | 200 |
Rozměr: | 23 cm |
Úprava: | ilustrace, faksim. |
Vydání: | Vyd. 2. |
Skupina třídění: | Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob |
Vazba: | brožovaná |
Nakladatelské údaje: | Praha, Portál, 2012 |
ISBN: | 978-80-262-0194-6 |
EAN: | 9788026201946 |
Autorka je speciální pedagožka, která se v poradenské praxi i přednáškové činnosti věnuje dětem s poruchami učení a chování. V úvodu této publikace uvádí několik příběhů lidí, kteří otevřeně vyprávějí o svých zkušenostech s dyslexií. Poruchu dále zkoumá ze všech závažných hledisek. Zvažuje, co je a co není dyslexie, jak tuto poruchu diagnostikovat a jaké jsou její příčiny. Zabývá se projevy dyslexie, zkušenostmi s předškoláky u nás i v zahraničí a doporučuje různá cvičení, která mohou pomoci dětem i rodičům. V knize se též dozvíme, co dětem prospívá i škodí a jak napomáhat jejich rozvoji. Nakonec jsme seznámeni i s dalšími poruchami učení i chování. Jména institucí, které provádějí diagnostiku, jaké jsou právní normy, kdo a jak se má dítětem zabývat se dozvíme v závěrečné kapitole knihy. Text je doplněn ilustrovanými pracovními listy (z archivu autorky) a též ukázkami písma dětí trpících touto poruchou. Kniha se zabývá dyslexií, jejími příčinami, projevy, diagnostikou i možnými postupy redukce této poruchy učení. Je určena především učitelkám MŠ a rodičům.
Kniha je určena učitelkám mateřských škol a rodičům dětí v předškolním věku. Na základě kazuistik seznamuje s obtížemi, které mohou provázet dyslexii u malých dětí. Nejpodstatnější částí práce je orientační diagnostika, která je zde popisována tak, aby ji mohly provádět učitelky MŠ, případně i rodiče. Z diagnostiky vyplývají možné postupy časné reedukace případné dyslexie, které si mohou osvojit rodiče i učitelé. Autorka se zabývá často probíranými otázkami (např. Je nutné učit dítě číst již v předškolním věku? Je vhodné učit ho již před vstupem do školy cizí jazyk?) a odpovídá i na další otázky učitelů i rodičů, s nimiž se ve své praxi nejčastěji setkává. PaedDr. Olga Zelinková, CSc. je speciální pedagožka. V poradenské praxi se věnuje dětem s poruchami učení a chování, na tato témata zaměřuje i svou přednáškovou a lektorskou činnost. V nakladatelství Portál vyšly její knihy Pomoz mi, abych to dokázal, Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program a Poruchy učení.