
sleva
Kniha:
Dítě, škola a matematika
Autor:
František Kuřina; Milan Hejný
Podtitul: Konstruktivistické přístupy k vyučování

Nakladatelství: | » PORTÁL |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2015 |
Počet stran: | 232 |
Rozměr: | 230,0x160,0x15,0 mm |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | Třetí vydání |
Skupina třídění: | Výchova a vzdělávání |
Hmotnost: | 0,376kg |
Jazyk: | česky |
Vazba: | Brožovaná bez přebalu lesklá |
Datum vydání: | 201505 |
ISBN: | 978-80-262-0901-0 |
EAN: | 9788026209010 |
Ukázka: | » zobrazit ukázku |
Odborná publikace je určena učitelům (zejména učitelům matematiky na základních školách) a studentům učitelství. Měla by vést k zamyšlení nad současnými metodami vyučování a nad tím, jak je zkvalitnit. Autoři v knize představují moderní pohled na podstatu vyučování, který zachycuje světové trendy v pedagogice a psychologii. Ukazují, jakým způsobem probíhá u žáků poznávací proces, jakým způsobem ho ovlivnuje osobnost učitele i samotného žáka nebo sociální klima ve třídě. Vysvětlují vztah mezi realitou a jejím obrazem v myšlení žáka a v učivu. Srovnávají současný transmisivní způsob vyučování s moderním vyučováním konstruktivním. A právě na vyučování matematice a na řadě příběhů z praxe formulují zajímavě a srozumitelně zásady didaktického konstruktivismu. Zásady didaktického konstruktivismu ilustrované na vyučování matematice.
Jak překonat formalismus ve vyučování a vést žáky k porozumění učivu? Jakým způsobem si dítě konstruuje svůj obraz světa? Na tyto a další otázky hledají odpověď autoři s mnohaletou pedagogickou i výzkumnou zkušeností. Představují moderní pohled na podstatu vyučování, který zachycuje soudobé trendy v pedagogice i psychologii. Formulují zásady didaktického konstruktivismu a ilustrují je na vyučování matematice. Text je doplněn řadou příběhů z praxe. (konstruktivistické přístupy k vyučování)
Konstruktivistické přístupy k vyučování; druhé aktualizované vydání