načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Didaktika předškolního vzdělávání – Eva Šmelová; Michaela Prášilová;

Fungujeme! Vážení zákazníci, nařízením vlády jsou od 22. 10. 2020 z preventivních důvodů zavřeny některé naše pobočky. Knihy si ale můžete nadále objednávat s doručením Českou poštou, GLS, Zásilkovnou či s vyzvednutím na některých našich výdejnách. Tyto objednávky vyřizujeme v běžném režimu, stejně tak nákup e-knih a dalších elektronických produktů. Bližší informace naleznete zde
Didaktika předškolního vzdělávání
-15%
sleva

Kniha: Didaktika předškolního vzdělávání
Autor: Eva Šmelová; Michaela Prášilová;

Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním tématům didaktiky v kontextu předškolního vzdělávání. Řeší aktuální problémy současné praxe. ... (celý popis)
297
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost

hodnoceni - 79%hodnoceni - 79%hodnoceni - 79%hodnoceni - 79%hodnoceni - 79% 93%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: PORTÁL
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018
Počet stran: 232
Rozměr: 230 x 161 x 17 mm
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Předškolní a primární výchova a vzdělávání
Vazba: Knihy - paperback
Novinka týdne: 2018-18
Datum vydání: 3. 5. 2018
ISBN: 978-80-262-1302-4
EAN: 9788026213024
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním tématům didaktiky v kontextu předškolního vzdělávání. Řeší aktuální problémy současné praxe. Propojují tak teoretické a praktické poznatky s informacemi potřebnými pro každodenní činnost učitele předškolního zařízení a rozvoj jeho profesních kompetencí.

Publikace je určena především pro pracovníky předškolních zařízení, ale i pro studenty oborů zaměřených na předškolní vzdělávání. V rámci jednotlivých kapitol nalezne čtenář případové studie, jejichž rozbor vede k integraci znalostí předškolní didaktiky, obecné pedagogiky, pedagogiky předškolního věku, pedagogické psychologie, školského managementu a dalších disciplín vstupujících do předškolního vzdělávání.

Jednotlivé kapitoly jsou doplňovány příklady a případovými studiemi, které se vztahují k praxi předškolních zařízení.

Celkové pojetí publikace nepřesahuje rámec didaktiky předškolního vzdělávání.

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Předmluva................................................................................................................... 8

1 Didaktika jako věda........................................................................................... 9

Eva Šmelová

1.1 Klíčové mezníky ve vývoji didaktiky

a předmětu jejího zkoumání................................................................................... 9

1.2 Pojetí didaktiky předškolního vzdělávání............................................................11

1.3 Teorie vzdělávání podle Bertranda...........................................................................13

1.4 Konstruktivismus v didaktice předškolního vzdělávání......................................14

2 Vývoj alternativní didaktiky v českých zemích............................................17

Karet Rýdl

2.1 К didaktice výchovy podle Montessori ................................................................... 22

2.2 Pojetí didaktiky waldorfských zařízení ................................................................23

2.3 К didaktice programu Začít spolu ....................................................................... 25

2.4 К didaktice lesních mateřských škol ....................................................................25

2.5 Didaktika méně rozšířených systémů.......................................................................26

ČÁST 1

Činitelé předškolního vzdělávání...................................................29

3 Dítě předškolního věku........................................................................................30

Eva Šmelová

3.1 Stručná charakteristika období předškolního věku.............................................30

3.2 Zvláštnosti a rozvoj dětské reprezentace ............................................................36

3.3 Dětské poznávání a interpretování světa............................................................38

3.4 Dítě v podmínkách inkluzivní mateřské školy.....................................................40

4 Učitel v podmínkách současného předškolního vzdělávání .................... 44

Eva Šmelová

4.1 Role a kompetence učitele mateřské školy ........................................................ 47

4.2 Co by učitel mateřské školy měl vědět ................................................................50

5 Učivo v kontextu předškolního kurikula......................................................... 56

Eva Šmelová, Michaela Prášilová

5.1 Učivo, jeho struktura a didaktická transformace.................................................57

5


ČÁST II

Teoretická východiska vzdělávacího procesu........................... 65

6 Kurikulum předškolního vzdělávání ................................................................ 66

Evo Šmelová, Michaela Prášilová

6.1 Kurikulum předškolního vzdělávání.................................................................... 72

7 Rodina ........................................................................................................................ 75

Marcela Musilová

7.1 Současná rodina.................................................................................. 75

7.2 Rodina z pohledu legislativy ........................................................................... 79

7.3 Sociální struktura rodiny a její funkce ............................................................ 80

7.4 Typologie rodiny podle funkce........................................................................... 83

7.5 Výchovná dynamika v sociálním prostředí rodiny ......................................... 84

8 Komunikace s rodiči dětí v předškolním vzdělávání.................................. 89

Marcela Musilová

8.1 Sociální komunikace.......................................................................................... 89

8.2 Pozorování interakce a komunikace rodičů s dětmi......................................... 90

8.3 Komunikace s rodiči .......................................................................................... 91

8.4 Vybraná témata к rozhovorům s rodiči ............................................................ 93

9 Cíle vzdělávání a učební úlohy........................................................................... 95

Eva Šmelová, Michaela Prášilová

9.1 Cíle v předškolním vzdělávání........................................................................... 98

9.2 Taxonomie cílů a jejich možné využití v předškolním vzdělávání..................... 101

9.3 Učební úlohy v předškolním vzdělávání............................................................ 110

10 Organizační formy a předškolní vzdělávání..................................................... 115

Eva Šmelová, Michaela Prášilová

10.1 Organizace dne v předškolním vzdělávání......................................................... 116

10.2 Organizační formy v předškolním vzdělávání ................................................. 118

11 Metody a didaktické zásady v předškolním vzdělávání.............................. 126

Eva Šmelová, Michaela Prášilová

11.1 Didaktické zásady uplatňované v předškolním vzdělávání.............................. 132

12 Materiální didaktické prostředky v předškolním vzdělávání................... 137

René Szotkowski

12.1 Klasifikace materiálních didaktických prostředků

v předškolním vzdělávání................................................................................... 138

12.2 Technické výukové prostředky v předškolním vzdělávání .............................. 142

12.3 Činitelé předškolního vzdělávání a didaktická technika.................................. 150

6


12.4 Ergonomické zásady při práci s technickými výukovými prostředky

v předškolním vzdělávání................................................................................... 154

13 Projektování, realizace a hodnocení výuky..................................................... 158

Eva Šmelová, Michaela Prášilová

13.1 Pedagogické projektování................................................................................... 158

13.2 Učení v projektech jako součást ŠVP................................................................ 161

13.3 Příprava na každodenní práci s dětmi - třídní vzdělávací program................. 164

13.4 Hodnocení vzdělávání jako součást ŠVP............................................................ 165

14 Pedagogická komunikace...................................................................................... 170

Eva Šmelová

14.1 Verbální komunikace.......................................................................................... 171

14.2 Neverbální komunikace....................................................................................... 175

14.3 Komunikace činem a komunikační dovednosti učitele .................................... 176

15 Základy pedagogické diagnostiky .................................................................... 178

Dan uška Tomanová

15.1 Druhy diagnostikování ....................................................................................... 178

15.2 Pedagogická diagnostika jako činnost v praxi mateřské školy......................... 181

15.3 Vybrané metody pedagogické diagnostiky......................................................... 185

Závěr ....................................................................................................................... 201

Použitá literatura............................................................................................................. 202

Přílohy.................................................................................................................................... 210

Příloha č. 1: Špatně přizpůsobivé dítě (inventář projevů chování).................................. 210

Příloha č. 2: Opoziční porucha.............................................................................................. 212

Příloha č. 3: Baterie testů...................................................................................................... 214

Příloha č. 4: Herní dotazník.................................................................................................. 222

Věcný rejstřík.................................................................................................................... 224

7




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.