

sleva
Kniha:
Didaktika osobnostní a sociální výchovy
Autor:
Josef Valenta

Nakladatelství: | » Grada |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2014 |
Počet stran: | 232 |
Rozměr: | 144×207 |
Vydání: | Vyd. 1. |
Skupina třídění: | Výchova a vzdělávání |
Vazba: | brožovaná vazba |
Datum vydání: | 21.2.2014 |
Nakladatelské údaje: | Praha, Grada, 2013 |
ISBN: | 978-80-247-4473-5 |
EAN: | 9788024744735 |
Jedním z důvodů vzniku osobnostně a sociálně edukačních modelů byl měnící se společenský kontext a z něj vyplývající potřeba učit mladé lidi některým životním dovednostem spolu s potřebou prevence nežádoucího chování. Text publikace vymezuje, o čem a jak uvažovat v oblasti osobnostního a sociálního rozvoje. Příručka pro učitele, jež se pokouší ovlivnit didaktické myšlení pedagogů v oblasti témat osobnostního a sociálního rozvoje a konstituovat pedagogiku osobnostně-sociálního rozvoje.
Tato kniha (opírající se o poznatky zjištěné v praxi) si klade za cíl konstituovat základ didaktiky OSV. Zejména chce ale ukázat, o čem by měl učitel/lektor přemýšlet, aby pak v učebně mohl říci: ""Teď opravdu dělám OSV.."" Kniha je věnována všem, kdo se zabývají rozvíjením životních dovedností.
Osobnostní a sociální výchova (OSV) je jedním z edukačních systémů věnujících se právě osobnostním dovednostem (práce na sebepojetí, sebeovládání, psychohygiena atd.) a dovednostem sociálním (práce se vztahy, komunikace, kooperace atd.). Svorníkem těchto skupin dovedností je pak morální rozměr jejich použití v různých situacích. Ve vztahu ke škole je OSV tzv. průřezovým tématem (rámcové programy pro základní vzdělávání a pro gymnázia). Jejím specifikem je, že učivem se stává sám žák (účastník, klient), ale i třída jako skupina. Podle výpovědí učitelů patří OSV k oblíbeným tématům. Provázejí ji ale mýty, například o tom, že probíhá jaksi "samo sebou" (jen pobytem ve školním kolektivu), že probíhá vlastně neustále (vždy a všude) apod. Pohled do třídy nicméně může ukázat, že tomu tak nebývá.
Osobnostní a sociální výchova (OSV) je jedním z edukačních systémů věnujících se právě osobnostním dovednostem (práce na sebepojetí, sebeovládání, psychohygiena atd.) a dovednostem sociálním (práce se vztahy, komunikace, kooperace atd.). Svorníkem těchto skupin dovedností je pak morální rozměr jejich použití v různých situacích. Ve vztahu ke škole je OSV tzv. průřezovým tématem (rámcové programy pro základní vzdělávání a pro gymnázia). Jejím specifikem je, že učivem se stává sám žák (účastník, klient), ale i třída jako skupina. Podle výpovědí učitelů patří OSV k oblíbeným tématům. Provázejí ji ale mýty, například o tom, že probíhá jaksi "samo sebou" (jen pobytem ve školním kolektivu), že probíhá vlastně neustále (vždy a všude) apod. Pohled do třídy nicméně může ukázat, že tomu tak nebývá.
Naučná literatura > Psychologie a sociologie > Osobnostní a sociální výchova
Katalog předmětový > Š > Školní didaktika
Naučná literatura > Osobní růst > Rozvoj osobnosti
Katalog vybraných autorů > V > Valenta – Josef Valenta
Katalog nakladatelství > G > Grada

Chvál, Martin; Kasíková, Hana; Valenta, Josef
Cena: 114 Kč