načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Didaktika mateřské školy – Zora Syslová

Fungujeme! Vážení zákazníci, nařízením vlády jsou od 22. 10. 2020 z preventivních důvodů zavřeny některé naše pobočky. Knihy si ale můžete nadále objednávat s doručením Českou poštou, GLS, Zásilkovnou či s vyzvednutím na některých našich výdejnách. Tyto objednávky vyřizujeme v běžném režimu, stejně tak nákup e-knih a dalších elektronických produktů. Bližší informace naleznete zde
Didaktika mateřské školy
-11%
sleva

Kniha: Didaktika mateřské školy
Autor: Zora Syslová

Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabízí informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika učení dětí ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  349 Kč 311
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Wolters Kluwer
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2019
Počet stran: 252
Rozměr: 234,0x158,0x16,0 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vydání
Skupina třídění: Předškolní a primární výchova a vzdělávání
Hmotnost: 0,376kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201903
ISBN: 978-80-7598-276-6
EAN: 9788075982766
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabízí informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika učení dětí předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřských škol a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice cílů, obsahů a procesů učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol získanými prostřednictvím výzkumných šetření.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zora Syslová - další tituly autora:
Autoevaluce v mateřské škole Autoevaluce v mateřské škole
 (e-book)
Proměna mateřské školy v učící se organizaci Proměna mateřské školy v učící se organizaci
Proměna mateřské školy v učící se organizaci Proměna mateřské školy v učící se organizaci
Pedagogická diagnostika v MŠ - Práce s portfoliem dítěte Pedagogická diagnostika v MŠ
 (e-book)
Didaktika mateřské školy Didaktika mateřské školy
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

O autorech .............................................................................................. 9

Autoři jednotlivých k ap ito l.................................................................. 11

Ú v o d ..................................................................................................... 12

I. Didaktika jako vědní obor ............................................................. 17

1. Nástin vývoje didaktiky......................................................... 17

1.1 Historické prameny vzniku obecné didaktiky............. 18

1.2 Vývoj didaktiky v předškolním vzdělávání................ 24

1.3 Současný pohled na didaktiku mateřské šk o ly........... 32

2. Vymezení didaktických kategorií.......................................... 35

2.1 Obecné didaktické kategorie........................................ 35

2.2 Specifikace didaktických kategorií pohledem

předškolního vzdělávání.............................................. 39

3. Konstruktivistické teorie v předškolním vzdělávání............. 43

3.1 Transmisivní versus konstruktivistické přístupy

v předškolním vzdělávání............................................ 44

3.2 Sociální konstruktivismus v předškolním vzdělávání . . 46

II. Činitelé předškolního vzdělávání .................................................. 49

4. Dítě jako subjekt předškolního vzdělávání............................ 49

4.1 Vymezení pojmu dítě a dětství jako východisko

předškolního vzdělávání.............................................. 50

4.2 Dítě jako objekt a subjekt předškolního vzdělávání . . . 53

4.3 Vývojové charakteristiky dětí předškolního věku jako

východiska předškolního vzdělávání.......................... 56

4.4 Potřeby dítěte předškolního v ě k u ............................... 61

4.5 Respekt к dítěti jako základní princip předškolního

vzdělávání.................................................................... 71

4.6 Demografické charakteristiky dětí předškolního věku . . 74

5. Učitel mateřské školy ............................................................. 81

5.1 Vymezení pojmu učitel ................................................ 81

5.2 Profesní činnosti učitele mateřské školy...................... 83

5.3 Role učitele mateřské školy v současném předškolním

vzdělávání.................................................................... 85

5.4 Kvalita v práci učitele mateřské školy.......................... 86

5.5 Reálný stav učitelství mateřských š k o l........................ 94

5


Obsah

III. Příprava na vzdělávání .................................................................. 98

6. Pedagogická diagnostika....................................................... 98

6.1 Současné pojetí pedagogické diagnostiky .................. 99

6.2 Proces diagnostikování.............................................. 100

6.3 Metody a nástroje pedagogické diagnostiky............. 102

6.4 Portfolio jako efektivní prostředek diagnostické

činnosti učitele ....................................................... 104

7. Cíle předškolního vzdělávání.............................................. 106

7.1. Pojetí cílů v předškolním vzdělávání ........................ 106

7.2. Konkretizace cílových kategorií z hlediska č a su....... 110

7.3. Konkretizace cílových kategorií z hlediska tématu . . . 111

7.4 Taxonomie cílů ........................................................... 113

8. Obsah vzdělávání ................................................................ 117

8.1 Jak chápat obsah předškolního vzdělávání ............... 117

8.2 Vztah cílů a obsahu .................................................... 120

8.3 Vzdělávací nabídka ................................................... 123

9. Projektování v mateřské škole.............................................. 126

9.1 Kroky vedoucí к vytvoření tematické části ............... 126

9.2 Přístupy к tvorbě tematické části a její struktura....... 128

IV. Realizace vzdělávání a hodnocení jeho výsledků........................ 130

10. Podmínky předškolního vzdělávání ................................... 131

10.1 Prostředí jako důležitý faktor kvality předškolního

vzdělávání.................................................................. 131

10.2 Specifický význam podmínek v předškolním

vzdělávání.................................................................. 132

10.3 Podmínky vzdělávání v RVP P V ............................... 134

11. Organizace předškolního vzdělávání................................... 138

11.1 Požadavky na organizaci předškolního vzdělávání. . . 138

11.2 Organizační formy předškolního vzdělávání ........... 139

12. Metody předškolního vzdělávání........................................ 149

12.1 Historický vývoj a základní charakteristiky metod .. 150

12.2 Kategorizace m e to d .................................................... 152

12.3 Od vzdělávacích metod ke vzdělávacím strategiím .. 164

13. Hodnocení v předškolním vzdělávání................................. 170

13.1 Cíl hodnocení a jeho fu n k ce....................................... 171

13.2 Typy hodnocení ......................................................... 172

13.3 Sebehodnocení dětí .................................................... 175

14. Komunikace a její vliv na vývoj dítěte v předškolním

vzdělávání ........................................................................... 177

14.1 Komunikace nebo interakce: upřesnění p o jm ů......... 178

14.2 Komunikace a její kontext.......................................... 180

6


Obsah

14.3 Význam interakce v předškolním vzdělávání........... 181

14.4 Vztah mezi komunikací a vývojem dítěte .................. 183

14.5 Interakční zkušenost v raném období a její vliv

na vývoj dítěte v předškolním vzdělávání................. 185

14.6 Emoce a u č e n í............................................................. 203

14.7 Využití interakčních teorií v každodenní praxi

mateřských škol ......................................................... 207

Z ávěr................................................................................................... 221

Literatura ............................................................................................ 223

Summary ............................................................................................ 240

Seznam vyobrazení............................................................................. 242

Věcný rejstřík...................................................................................... 243

Přílohy ................................................................................................ 245

7




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.