načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním vzdělávání - Radmila Burkovičová

  > > > > Děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním vzdělávání  
Děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním vzdělávání

Kniha: Děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním vzdělávání
Autor:

Publikace se jak v teoretické části, tak v části uvádějící zjištění výzkumných šetření, zajímá o tři segmenty objektivní skutečnosti: dítě předškolního věku, jeho ...


Kniha teď bohužel není dostupná.

»hlídat dostupnost

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Ostravská univerzita
Rok vydání: 13.06.2016
Počet stran: 119
Rozměr: 160x235
Úprava: 119 stran
Vydání: Vydání 1.
Jazyk: česky
ISBN: 978-80-7464-812-0
EAN: 9788074648120
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace se jak v teoretické části, tak v části uvádějící zjištění výzkumných šetření, zajímá o tři segmenty objektivní skutečnosti: dítě předškolního věku, jeho vzdělávání a prostředí, v němž dítě tráví svůj život. Ve vzdělávání předškoláka ze sociokulturně znevýhodněného prostředí akcentuje proces inkluze těchto dětí. Uvádí výzkumná zjištění.

Předmětná hesla
Děti předškolního věku
Předškolní výchova
vzdělávací kurzy
sociálně ohrožené rodiny
Romské děti
Radmila Burkovičová - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah
Úvod .................................................................................................5
I Prostředí v živote a ve vzdelávaní dítěte předškolního věku..............8
I. I Prostředí - významný faktor vzdělávání dítěte předškolního věku.....8
1.2 Děti v sociokultumě zvevýhodněném prostředí..................................... 13
1.3 Předškolní vzdělávání a dítě ze sociokultumě znevýhodněného
prostředí.................................................................................................17
II Základní legislativní dokumenty vztahující se ke vzdělávání dětí ze
sociokultumě znevýhodněného prostředí............................................ 19
2.1 Vzdělávací podmínky dětí ze socio-kulturnč znevýhodněného
prostředí v dokumentech......................................................................19
III Dítě, prostředí a jeho vzdělávání v historii..........................................26
3.1 Ovlivnění života dětí předškolního věku prostředím
v marginalizovaných skupinách obyvatelstva v historii..................... 26
IV Institucionální vzdělávací prostředí pro dítě předškolního věku
v současnosti.........................................................................................29
4.1 Mateřská škola jako základní institucionální vzdělávací prostředí pro
dítě předškolního věku........................................................................ 29
4.2 Kompenzační vzdělávání pro dítě před nástupem do školy v prostředí
přípravné třídy......................................................................................33
4.2.1 Romské dítě v prostředí přípravné třídy........................................37
V Inkluze dítěte předškolního věku v českém vzdělávacím prostředí ...40
5.1 Inkluze v prostředí české mateřské školy...........................................40
5.2 RVP PV к inkluzivnímu vzdělávání dětí v předškolním věku...........43
5.3 Zřetele spojené s inkluzí dítěte předškolního věku ze
sociokultumě znevýhodněného prostředí............................................44
5.4 Etnický aspekt inkluze......................................................................... 47
VI Kvalifikace pedagogů pro vzdělávání dítěte ze sociokultumě
znevýhodněného prostředí...................................................................50





6.1 Kvalifikace učitelky dítěte ze sociokultumě znevýhodněného
prostředí................................................................................................50
6.2 Kvalifikace asistenta pedagoga dítěte ze sociokultumě
znevýhodněného prostředí...................................................................52
VII Situace dítěte předškolního věku ze sociokultumě znevýhodněného
prostředí................................................................................................55
7.1 Výzkumy vzdělávání dětí předškolního věku ze sociokultumě
znevýhodněného prostředí...................................................................55
7.2 Metodologická východiska..................................................................56
7.3 Sociální situace v sociálním prostředí dítěte před vzdělávacím
procesem v přípravné třídě..................................................................60
7.4 Preference vzdělávacího prostředí rodiči dítěte ze sociokultumě
znevýhodněného prostředí...................................................................65
7.5 Zjištěné rozdíly ve způsobilostech v oblastech života mezi dětmi
z různých sociokulturních prostředí....................................................69
7.6 Obeznámení učitelek MŠ s inkluzí dětí předškolního věku ze
sociokultumě znevýhodněného prostředí ........................................... 77
Vlil Teorie a praxe ke vzdělávání dětí ze sociokultumě znevýhodněného
prostředí................................................................................................90
8.1 Některá odůvodnění pro zařazení dětí ze sociokultumě
znevýhodněného prostředí do MS.......................................................90
8.2 Profesní činnosti učitelky MŠ s dětmi ze sociokultumě
znevýhodněného prostředí...................................................................92
8.3 Jsou studující na práci s dítětem ze sociokultumě znevýhodněného
prostředí připraveni?............................................................................ 97
Závěr 99
Anotace.......................................................................................................... 102
Summary....................................................................................................... 105
Literatura....................................................................................................... 108
Seznam použitých zkratek............................................................................ I 15
Rejstřík.......................................................................................................... I 16






       

internetové knihkupectví - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s.