načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním vzdělávání - Radmila Burkovičová

Děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním vzdělávání
-7%
sleva

Kniha: Děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním vzdělávání
Autor: Radmila Burkovičová

Publikace se jak v teoretické části, tak v části uvádějící zjištění výzkumných šetření, zajímá o tři segmenty objektivní skutečnosti: dítě předškolního věku, jeho ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  60 Kč 56
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
1,9
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Ostravská univerzita - Univerzitní knihkupectví
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016
Počet stran: 119
Rozměr: 160x235
Vydání: Vydáni: 1.
Skupina třídění: Předškolní a primární výchova a vzdělávání
Jazyk: česky
Datum vydání: 13.06.2016
ISBN: 978-80-7464-812-0
EAN: 9788074648120
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace se jak v teoretické části, tak v části uvádějící zjištění výzkumných šetření, zajímá o tři segmenty objektivní skutečnosti: dítě předškolního věku, jeho vzdělávání a prostředí, v němž dítě tráví svůj život. Ve vzdělávání předškoláka ze sociokulturně znevýhodněného prostředí akcentuje proces inkluze těchto dětí. Uvádí výzkumná zjištění.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Radmila Burkovičová - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Úvod .................................................................................................5

I Prostředí v živote a ve vzdelávaní dítěte předškolního věku..............8

I. I Prostředí - významný faktor vzdělávání dítěte předškolního věku.....8

1.2 Děti v sociokultumě zvevýhodněném prostředí..................................... 13

1.3 Předškolní vzdělávání a dítě ze sociokultumě znevýhodněného

prostředí.................................................................................................17

II Základní legislativní dokumenty vztahující se ke vzdělávání dětí ze

sociokultumě znevýhodněného prostředí............................................ 19

2.1 Vzdělávací podmínky dětí ze socio-kulturnč znevýhodněného

prostředí v dokumentech......................................................................19

III Dítě, prostředí a jeho vzdělávání v historii..........................................26

3.1 Ovlivnění života dětí předškolního věku prostředím

v marginalizovaných skupinách obyvatelstva v historii..................... 26

IV Institucionální vzdělávací prostředí pro dítě předškolního věku

v současnosti.........................................................................................29

4.1 Mateřská škola jako základní institucionální vzdělávací prostředí pro

dítě předškolního věku........................................................................ 29

4.2 Kompenzační vzdělávání pro dítě před nástupem do školy v prostředí

přípravné třídy......................................................................................33

4.2.1 Romské dítě v prostředí přípravné třídy........................................37

V Inkluze dítěte předškolního věku v českém vzdělávacím prostředí ...40

5.1 Inkluze v prostředí české mateřské školy...........................................40

5.2 RVP PV к inkluzivnímu vzdělávání dětí v předškolním věku...........43

5.3 Zřetele spojené s inkluzí dítěte předškolního věku ze

sociokultumě znevýhodněného prostředí............................................44

5.4 Etnický aspekt inkluze......................................................................... 47

VI Kvalifikace pedagogů pro vzdělávání dítěte ze sociokultumě

znevýhodněného prostředí...................................................................50


6.1 Kvalifikace učitelky dítěte ze sociokultumě znevýhodněného

prostředí................................................................................................50

6.2 Kvalifikace asistenta pedagoga dítěte ze sociokultumě

znevýhodněného prostředí...................................................................52

VII Situace dítěte předškolního věku ze sociokultumě znevýhodněného

prostředí................................................................................................55

7.1 Výzkumy vzdělávání dětí předškolního věku ze sociokultumě

znevýhodněného prostředí...................................................................55

7.2 Metodologická východiska..................................................................56

7.3 Sociální situace v sociálním prostředí dítěte před vzdělávacím

procesem v přípravné třídě..................................................................60

7.4 Preference vzdělávacího prostředí rodiči dítěte ze sociokultumě

znevýhodněného prostředí...................................................................65

7.5 Zjištěné rozdíly ve způsobilostech v oblastech života mezi dětmi

z různých sociokulturních prostředí....................................................69

7.6 Obeznámení učitelek MŠ s inkluzí dětí předškolního věku ze

sociokultumě znevýhodněného prostředí........................................... 77

Vlil Teorie a praxe ke vzdělávání dětí ze sociokultumě znevýhodněného

prostředí................................................................................................90

8.1 Některá odůvodnění pro zařazení dětí ze sociokultumě

znevýhodněného prostředí do MS.......................................................90

8.2 Profesní činnosti učitelky MŠ s dětmi ze sociokultumě

znevýhodněného prostředí...................................................................92

8.3 Jsou studující na práci s dítětem ze sociokultumě znevýhodněného

prostředí připraveni?............................................................................ 97

Závěr 99

Anotace.......................................................................................................... 102

Summary....................................................................................................... 105

Literatura....................................................................................................... 108

Seznam použitých zkratek............................................................................ I 15

Rejstřík.......................................................................................................... I 16




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist