načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí - Mária Vašutova

Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí
-7%
sleva

Kniha: Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí
Autor:

Práce je věnována tématu agresivity a šikany u dětí se specifickými vývojovými poruchami učení a chování. Je rozdělena do čtyř hlavních oddílů. Teoretická východiska ...
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  195 Kč 181
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Ostravská univerzita
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2008
Počet stran: 278
Rozměr: 148x210
Úprava: ilustrace (některé barevné)
Vydání: Vyd. 1.
Jazyk: česky
Datum vydání: 12.07.2008
Nakladatelské údaje: Ostrava, Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008
ISBN: 978-80-7368-525-6
EAN: 9788073685256
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Práce je věnována tématu agresivity a šikany u dětí se specifickými vývojovými poruchami učení a chování. Je rozdělena do čtyř hlavních oddílů.

Teoretická východiska předkládají souhrn základních informací týkajících se osobnostních specifik dětí a dospívajících a specifických vývojových poruch učení a chování (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, ADHD) s důrazem na adaptační a adjustační problémy u těchto dětí.

Dále jsou definovány pojmy související s agresí, agresivitou, formami agresivity, agresivním chováním a šikanováním. Zabýváme se i charakteristikou aktérů šikany a informujeme o následcích a prevenci šikanování.

V práci jsou popsány výzkumné studie šikany v České republice i v zahraničí a výzkumy šikany u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Informujeme o možné intervenci proti šikaně.

Následuje popis vlastního výzkumu v ostravských školách, jenž proběhl za pomoci Ostravského dotazníku k dětské šikaně u 634 respondentů. Obecným cílem práce je zmapovat výskyt šikany mezi dětmi, u nichž byla diagnostikována některá ze specifických vývojových poruch učení a chování, a dále zjistit zastoupení obětí, svědků a agresorů ve sledovaném jevu šikany u dětí se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a u dětí bez těchto poruch.

Analýza výsledků a shrnutí získaných dat je závěrečnou částí práce.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Mária Vašutova - další tituly autora:
Mezi dětstvím a dospělostí. Vybrané kapitoly z psychologie adolescence Mezi dětstvím a dospělostí. Vybrané kapitoly z psychologie adolescence
Proměny šikany ve světě nových médií Proměny šikany ve světě nových médií
 
Ke knize "Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí" doporučujeme také:
Agresivita a kriminalita školní mládeže -- 2., aktualizované a rozšířené vydání Agresivita a kriminalita školní mládeže
Reedukace specifických poruch Reedukace specifických poruch
Aspergerův syndrom -- Porucha sociálních vztahů a komunikace Aspergerův syndrom
Nová cesta k léčbě šikany Nová cesta k léčbě šikany
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

ČÁSTI

OSOBNOST DÍTĚTE A DOSPÍVAJÍCÍHO VE ŠKOLNÍM OBDOBÍ

1 VÝVOJOVÉ ETAPY ŠKOLNÍHO DĚTSTVÍ, SOCIALIZACE

1.1 ZÁKLADNÍ SLOŽKY SOCIALIZAČNÍHO PROCESU

2 SEBEPOJETÍ, IDENTITA, JÁSTVÍ

3 SOCIÁLNÍ VÝVOJ, SOCIÁLNÍ KLIMA

ČÁST II

SPECIFICKÉ VÝVOJOVÉ PORUCHY UČENÍ A CHOVÁNÍ

4 TERMINOLOGIE A DEFINICE SPECIFICKÝCH VÝVOJOVÝCH

PORUCH UČENÍ A CHOVÁNÍ

5 VÝSKYT SPECIFICKÝCH VÝVOJOVÝCH PORUCH UČENÍ A

CHOVÁNÍ

6 PŘÍČINY SPECIFICKÝCH VÝVOJOVÝCH PORUCH UČENÍ A

CHOVÁNÍ

6.1 GENETICKÝ FAKTOR

6.2 FAKTOR PROSTŘEDÍ

6.3 LATERIZACE ŘEČI v MOZKU

7 ZKOUMÁNÍ SPECIFICKÝCH VÝVOJOVÝCH PORUCH UČENÍ A

CHOVÁNÍ

8 SPECIFICKÉ VÝVOJOVÉ PORUCHY UČENÍ

8.1 DYSLEXIE

8.2 DYSGRAFIE

8.3 DYSORTOGRAFIE

8.4 DYSKALKULIE

8.5 DYSMÚZIE

8.6 DYSPRAXIE

8.7 DYSPINXIE

9 SPECIFICKÉ VÝVOJOVÉ PORUCHY CHOVÁNÍ, ADHD

9.1 SYMPTOMA TOLOGIEA DIAGNOSTIKA ADHD

10 HODNOCENÍ A KLASIFIKACE U DĚTÍ SE SPECIFICKÝMI

VÝVOJOVÝMI PORUCHAMI UČENÍ A CHOVÁNÍ

11 NĚKTERÉ OSOBNOSTNÍ CHARAKTERISTIKY U DĚTÍ SE

SPECIFICKÝMI VÝVOJOVÝMI PORUCHAMI UČENÍ A CHOVÁNÍ


11.1 PROCES ADAPTACE A ADJUSTACE

11.2 SPECIFICKÝ NEUROTICKÝ SYNDROM

11.3 SOCIÁLNÍ A EMOCIONÁLNÍ PROBLÉMY

12 SOCIÁLNÍ PRÁCE S DĚTMI SE SPECIFICKÝMI VÝVOJOVÝMI

PORUCHAMI UČENÍ A CHOVÁNÍ

12.1 RODINNÉ A ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ

CAST III

AGRESE, AGRESIVNÍ CHOVÁNÍ, ŠIKANA

13 SOCIÁLNÍ PRÁCE V OBLASTI AGRESIVITY

13.1 AGRESE A ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ

14 FORMY, TYPY A TEORIE AGRESE

14.1 AGRESE, AGRESIVITA A SOCIÁLNÍ OPA TŘENÍ

15 AGRESIVNÍ PORUCHY CHOVÁNÍ

:

- ŠIKANA

15.1 DEFINICE ŠIKANY

15.2 CHARAKTERISTIKA A DIAGNOSTIKA ŠIKANY I

15.3 VÝVOJOVÉ STUPNĚ ŠIKANOVÁNÍ I

16 PROTAGONISTÉ ŠIKANY 1

16.1 AGRESOR I

16.2 OBĚŤ I

16.3 SVĚDEK I

17 NÁSLEDKY ŠIKANY 1

18 ŠIKANA - SPOLEČNOST, RODINA A ŠKOLA 1

19 ZVLÁDÁNÍ A NÁPRAVA ŠIKANY 1

20 ŠIKANA ZE SOCIÁLNÍHO A PRÁVNÍHO HLEDISKA 1

21 SOCIÁLNÍ PRÁCE A ŠIKANA 1

21.1 PREVENCE ŠIKANY

ČÁST IV

VÝZKUMNÉ STUDIE ŠIKANOVÁNÍ 1

22 VÝZKUMY ŠIKANY U NÁS A V ZAHRANIČÍ 1

22.1 VÝZKUMY SOCIÁLNÍHO KLIMA TU, PROJEKT COMENIUS - UMĚNÍ SOUŽITÍ

22.2 INTERVENCE PROTI ŠIKANĚ


23 VÝZKUMNÉ STUDIE U DĚTÍ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI

POTŘEBAMI

23.1 ŠIKANA A DĚTI SE ZJEVNÝMI PORUCHAMI

23.2 ŠIKANA A DĚTI SE SKRYTÝMI PORUCHAMI

24 VÝZKUM ŠIKANY NA OSTRAVSKÝCH ŠKOLÁCH

24.1 PŘÍSTUP К PROBLÉMU

24.2 STANOVENÍ CÍLŮ

24.3 PROVEDENÍ VÝZKUMU A POPIS ZKOUMANÉHO A KONTROLNÍHO SOUBORU

24.3.1 Charakteristika zkoumaného a kontrolního souboru

24.4 VÝSLEDKY A ANALÝZA VÝZKUMU

24.4.1 Výsledky výzkumu к cíli

24.4.1.1 Výsledky výzkumu к cíli 1.1

24.4.1.2 Faktorová analýza vzhledem к prospěchu účastníků šikany

24.4.2 Výsledky výzkumu к cíli 2

24.4.2.1 Výsledky výzkumu к cíli 2.1

24.4.2.2 Výsledky výzkumu к cíli 2.2

24.4.2.3 Výsledky výzkumu к cíli 2.3

24.4.2.4 Výsledky výzkumu к cíli 2.4

24.4.2.5 Výsledky výzkumu к cíli2.5

24.4.2.6 Výsledky výzkumu к cíli 2.6

24.4.3 Výsledky výzkumu к cíli 3

24.4.4 Výsledky výzkumu к cíli 4

24.4.5 Výsledky výzkumu к cíli 5

25 SHRNUTÍ VÝSLEDKŮ VÝZKUMU ŠIKANY NA OSTRAVSKÝCH

ŠKOLÁCH

26 ZÁVĚR




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist