načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Designové myšlení -- Grafický design - Gavin Ambrose; Paul Harris

Designové myšlení -- Grafický design
-11%
sleva

Kniha: Designové myšlení -- Grafický design
Autor: ;

V čem tkví schopnost designéra přicházet neustále s kreativními nápady, najít společnou řeč s klientem a mít s produktem výsledky u zamýšleného publika? Kniha Grafický design: ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  499 Kč 444
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
14,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2011-11-09
Počet stran: 192
Rozměr: 160 x 230 mm
Úprava: 192 stran : ilustrace (převážně barev.)
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Basics design 08: Design thinking
Spolupracovali: překlad Ivo Magera
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788025132456
EAN: 9788025132456
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Kniha nastiňuje principy, v nichž spočívá designové myšlení. Kniha odhaluje metody a myšlenkové pochody používané úspěšnými světovými designéry a reklamními studii v různých stadiích skutečných zakázek - reklamní tiskoviny, firemní brožury, webové stránky, loga, obaly ap. Poslouží jako inspirace.

Popis nakladatele

V čem tkví schopnost designéra přicházet neustále s kreativními nápady, najít společnou řeč s klientem a mít s produktem výsledky u zamýšleného publika? Kniha Grafický design: Designové myšlení ukazuje, že toto umění spočívá především v uvědomění si designu jako cílevědomého procesu, který spěje od ujasněného zadání přes získávání informací o prostředí, generování nápadů a další kroky až ke zvládnuté realizační fázi – a že ani tím celý proces ještě nekončí. Na názorných ukázkách uvidíte myšlenkové pochody a tvůrčí metody uplatňované nejlepšími světovými designéry a studii v různých stadiích skutečných zakázek. Gavin Ambrose a Paul Harris, patrně nejostřílenější autoři na poli grafického a obalového designu s více než desítkou knih na kontě, odhalují škálu možných designérských přístupů i výtvarné, tvůrčí a základní marketingové zásady zaručující designérskému dílu působivý dojem, přesvědčivost a rezonanci s cílovou skupinou – ať již jde o reklamní materiály, katalogy, vizitky, obaly výrobků, loga, design webových stránek či jiných produktů firemní identity. Probíraná témata: Design jako proces • Zadání • Rešerše • Vymýšlení nápadů • Tvorba prototypů • Výběr řešení • Realizace • Zpětná vazba • Cílové skupiny • Nalezení stimulátorů • Zapojení publika • Umělecké žánry • Designérské styly • Způsoby uvažování • Inspirace a odkazy • Brainstorming • Hodnota • Skicování • Prezentace nápadů • Vylepšování • Myšlení v obrazech • Myšlení ve znacích • Myšlení ve slovech • Myšlení v tvarech • Myšlení v proporcích • Myšlení v barvách • Přejímání • Personifikace • Humor • Vizuální metafora • Modifikace • Písmo • Výraz • Formát • Materiály • Dokončovací techniky • Média • Měřítko • Řady a kontinuita O autorech: Gevin Ambrose je grafický designér s klienty z oblasti umění, designu a reklamy, autor či spoluautor řady knih o brandingu, designu publikací a obalů. Paul Harris, absolvent London College of Printing, je autorem a redaktorem na volné noze. Píše do britských i amerických designérských časopisů, mj. Dazed & Confused, a je spoluautorem knih o obalovém designu a základech designu. (designové myšlení)

Další popis

V čem tkví schopnost designéra přicházet s kreativními nápady, přesvědčit svými návrhy klienta a mít s výsledným produktem úspěch u cílového publika? Kniha odhaluje metody a myšlenkové pochody používané úspěšnými světovými designéry a reklamními studii v procesu, který vede k výslednému dílu, ať už jde o reklamní tiskoviny, firemní brožury, webové stránky, loga, obaly či další materiály korporátní identity.



Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Gavin Ambrose; Paul Harris - další tituly autora:
Zákazníci kupující knihu "Designové myšlení -- Grafický design" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Základní směry designu

Konvergence

Směřování dovnitř, do společného

bodu, ze dvou nebo více směrů.

Divergence

Směřování ze společného bodu

různými směry ven. Též rozvětvování.

Transformace

Kvalitativní změna vzhledu nebo

charakteru.

Divergence

Divergence je rozvíjení či rozšiřování věci z ústředního bodu nebo tématu směrem ven.

Můžeme se s ní setkat všude tam, kde se používá tržní segmentace či tržní topografie.Divergence v designu je podněcovatelem i odrazem velké divergence ve společnosti, kdydesignéři reagují na změny v demografii a stále rozmanitější tržní segmentaci svých klientů.

Konvergence

Konvergence je sbíhání se směrem k ústřednímu, obecnějšímu bodu. Ačkoli v designucelkově převládá tendence k divergenci, lze se s konvergencí stále setkat v oblastech, jako jsou

například generické značky. Díky značkám se dnes výrobky často vracejí do obecnějšípodoby, jakou měly před vznikem značek – například kdy plechovka fazolí byla plechovkou fazolí.

Transformace

Při transformaci dochází k významné kvalitativní změně, například k redesignu vizuální

identity nebo k vytvoření nového obalu, který bude vyhovovat novému způsobu distribuce.

Designové myšlení

Vymýšlení nápadů

Základní směry designu

Designéři mohou vyjít z určitého výchozího

bodu (často z designu stávajících nebo ikonkurenčních produktů, značek či firem)

a uvažováním v určitém „směru“ dospět

k novým nápadům od těch již existujících.

K1863-Designove_mysleni.indb 50K1863-Designove_mysleni.indb 50 29.6.2011 15:13:0429.6.2011 15:13:04


Klient: Ian Macleod Distillers

Design: Navyblue

Designové myšlení:

Odklonění (divergence) od

typického tradičního přístupu

přináší zajímavou, jedinečnou

alternativu Ian Macleod Distillers Při redesignu balení whisky Scotch Smokehead od Ian Macleod Distillers zvolilo studio Navyblue divergenční přístup. Výchozím bodem se stal tradiční přístup ke značce skotské whisky, Navyblue se od něj odklonilo a přišlo s neobvyklým, jedinečným designem. Místo tradičního historického přístupu k balení vytvořilo mladý a energický image, zaměřený na zdůraznění tradiční kvality a chutě typické pro produkt.

50 51

Designové myšlení

Základní směry designu

K1863-Designove_mysleni.indb 51K1863-Designove_mysleni.indb 51 29.6.2011 15:13:0529.6.2011 15:13:05


Základní směry designu

Designové myšlení

Vymýšlení nápadů

Po zvolení celkového směru navrhovaného designu je na řadě přemýšlet, jak bude

tento design působit ve vztahu ke konkurenčním produktům, značkám a organizacím.

Bude zvolené designové řešení odlišné, nebo podobné? Bude se odlišovat od

konkurence, nebo s ní splývat?

Prvek odlišnosti, jedinečný prodejní argument

Prvek odlišnosti neboli jedinečný prodejní argument je kombinací hodnot a atributů,

jimiž se firma nebo výrobek odlišuje od všech ostatních firem nebo výrobků. Ve své

podstatě jde o divergenci, posun od řešení používaných jinými firmami či značkami.

Shlukování (clustering)

Se shlukováním se můžete setkat v každém městě. Například tím, že restaurace bývají

soustředěny do určité oblasti, což do ní přitahuje lidi, kteří se chtějí najíst – nemusí být

přitom rozhodnuti, ve které z nich se navečeří, dokud sem nepřijdou. Design může být

zvolen tak, aby splynul s vizuálním obrazem ostatních subjektů v dané skupině(konvergence), nebo tak, aby se od nich odlišil (divergence).

Inkluzivní design

Cílem inkluzivního designu je zvýšit sociální rovnost a zajistit, aby produkty, služby

a prostředí byly dostupné všem lidem. Pokud má být podle demografických odhadů

v roce 2020 ve Velké Británii polovina dospělé populace ve věku přes 50 let nebo 20 %

Američanů stejně jako Čechů ve věku přes 65 let, stává se tento typ designu stále

důležitějším faktorem hodným úvahy. MTV (naproti) Na ukázce vidíte dvě webové stránky vytvořené pro hudební televizní stanici MTV. Obě jsou příkladem transformace, pokud jde o způsob předávání a prezentace obsahu. Stránka vlevo je z nového webu britské MTV na MySpace. Aplikaci Chart v MySpace lzesdílet na síti MySpace, což MTV umožňuje zpřístupňovat svým uživatelům exkluzivní obsah. Stránka na MySpace natahuje obsah z britského webu MTV, čímž se snadněji rozšiřuje mezi publikum. Jedná se o shlukový design (viz výše), protože v obecných rysech je struktura této prezentace obdobná jako na webu. Stránka napravo je z webu FUR televizní stanice MTV na MySpace. Zde se design liší od typického layoutu MySpace, vypadá jako stůl nebo nástěnka. Jedná se o inkluzivní design, kde jsou informace na ploše rozloženy do symbolických částí, takže je lze snadno najít a pochopit jejich význam. To je v protikladu k běžným webům, jejichž přesycenostinformacemi může být pro starší lidi nebo pro ty, kdo jsou vnímavější vůči grafické formě, bariérou.

K1863-Designove_mysleni.indb 52K1863-Designove_mysleni.indb 52 29.6.2011 15:13:0529.6.2011 15:13:05


Klient: MTV

Design: UsLot Everywhere

Designové myšlení:

Konvergenční přístup k web

designu, umožňující zachovat

kompatibilitu s ostatními weby,

a více divergenční přístup

Designové myšlení

Základní směry designu

52 53

K1863-Designove_mysleni.indb 53K1863-Designove_mysleni.indb 53 29.6.2011 15:13:0529.6.2011 15:13:05


Klient: Design Museum

Design: Studio Myerscough

Designové myšlení:

Tematický přístup k designu

výstavy vytváří intenzivní,

hluboký zážitek Designové myšlení Vymýšlení nápadů

Základní směry designu

K1863-Designove_mysleni.indb 54K1863-Designove_mysleni.indb 54 29.6.2011 15:13:0529.6.2011 15:13:05


Klient: Crawley Library

Design: Gordon Young a Why

Not Associates

Designové myšlení:

Pískem vytvořená typografie

je transformací a současně

i konvergencí různých textů

Designové myšlení

Základní směry designu

Crawley Library

Tyto typografické stromové skulptury jsou ukázkou transformace a konvergence. Design je

zde tvořen čtrnácti stromy, vztyčenými od podlahy ke stropu budovy knihovny jako pilíře.

Do jejich kmenů jsou pískem vyryty výňatky z literárních děl, typograficky řešené ve stylu

odpovídajícím různým tématům archivovaných textů.

Design Museum (naproti)

Tyto pokoje byly vytvořeny studiem Studio Myerscough pro výstavu věnovanoubritskému designérovi Alanu Aldridgeovi v londýnském Muzeu designu. Tento design zdůrazňuje

prvek fantasy v Aldridgeově díle s intenzitou, díky níž výstava návštěvníka maximálně pohltí

a dodává pocit divadla.

54 55

K1863-Designove_mysleni.indb 55K1863-Designove_mysleni.indb 55 29.6.2011 15:13:0629.6.2011 15:13:06


Způsoby uvažování

Designéři se často setkávají s problémem,

jak na omezený formát vměstnat velké

množství informací. Řešení tohoto problému

si lze usnadnit dodržováním několika zásad.

Způsoby uvažování

Designové myšlení

Vymýšlení nápadů

KISS („Keep It Short and Simple“, popř. „Keep It Simple Stupid“)

Anglická zkratka doporučující věci zbytečně nekomplikovat, pro niž se v češtině hodí též

rčení „Méně je více“, je v moderní době velmi populární, neříká však nic jiného, než co v praxi

demonstrovala už Ockhamova břitva před staletími. Myšlenkou je omezovat design jen na

nezbytné elementy – na to, které jsou nutné pro jasné pochopení sdělení, jež má býtkomunikováno, publikem, jemuž je určeno.

Soustředění, zacílení

Jako ústřední bod svého designu zvolte jen hlavní prvky zamýšleného sdělení. Firma může

mít řadu různých produktů nebo projektů, design by se však měl zaměřit jen na tynejdůležitější. Informace o dalších aktivitách firmy lze publiku zprostředkovat jinými formamikomunikace, například tištěnými materiály, brožurami nebo na webu.

Shora dolů, zdola nahoru

Z rozvoje informačních technologií přejímáme stále více analytický přístup, znamenající

dívat se na designový problém z celkového, systémového úhlu, a pak jej teprve „rozkládat“

na detaily v konkrétních směrech (shora dolů). Opačný přístup velí zaměřit se nejprve na

základní prvky a pak se dívat výše a snažit se spojovat tyto souvislosti coby součásticelkového systému (zdola nahoru).

Ockhamova břitva

Ockhamova břitva je princip připisovaný anglickému logikovi, františkánovi Williamovi

z Ockhamu, skýtající oporu metodickému redukcionismu – principu říkajícímu, že prvky, jež

nejsou nezbytně nutné, je potřeba vyloučit. Obvykle se tak získá jednodušší řešenía současně se i redukuje riziko zavlečení nekonzistence, nejednoznačnosti a nadbytečnosti.Synonymem k Ockhamově břitvě je také princip úspornosti nebo zákony ekonomie.

K1863-Designove_mysleni.indb 56K1863-Designove_mysleni.indb 56 29.6.2011 15:13:0629.6.2011 15:13:06


Designové myšlení

Způsoby uvažování

Klient: Home MCR

Design: Mark Studio

Designové myšlení:

Méně je více – k předání

základního sdělení stačí

minimum grafiky i textu Home MCR Tuto brožuru vytvořilo Mark Studio k výstavbě domu na adrese Stockton Road 31–33. Vyzařuje minimalistický přístup k designovému problému („KISS“). Použitý design je jednoduchý a soustředí se na jemné detaily, díky nimž se dům stává domovem.Například na třístránkovém obalu (dvojitá skládačka) jsou čísla domů, jak bývají uvedená na vstupních dveřích. Brožuře dávají rozhodující vizuální obraz a navozují pocit dobřeobyvatelného prostoru, ne jen pouhé budovy nebo stavby.

56 57

Skládačka

Další list, podélně skládaný ke hřbetu publikace. Skládačka dopřává větší prostor pro grafiku. Na výše uvedené ukázce

je dvojitá skládačka se dvěma přídavnými listy.

K1863-Designove_mysleni.indb 57K1863-Designove_mysleni.indb 57 29.6.2011 15:13:0629.6.2011 15:13:06


Způsoby uvažování

Designové myšlení

Vymýšlení nápadů

Pythonovská filozofie

Mezi zásady odvozené z myšlenek statě The Zen of Python, tvůrců programovacího jazyka

Python, patří: krásné je lepší než škaredé, jednoduché je lepší než složité, řídké je lepší než

nahuštěné, čitelnost je výhodou, praktičnost vítězí nad čistotou a braňte se domněnkám.

Prázdný prostor

Existuje přesvědčení, že prvky designu mohou v prázdném prostoru lépe „dýchat“ a jsou

více na očích. Divák se na ně také lépe soustředí, a dělají na něj proto větší dojem.

Minimum textu

Tato zásada říká, že rozsah textu by měl být co nejmenší, věty co nejkratší – pokud možno

fráze, které dávají smysl.

Význam grafiky

Mnoho designérů je přesvědčeno, že hlavní vizuální dojem by měla vytvářet grafika, která

na sebe strhuje pozornost a podtrhuje textové sdělení. Avšak přesycená grafika, příliš velké

či složité vizuály nebo jejich velký počet rovněž odrazují.

Měřítko

Designér si musí uvědomovat měřítko – věc, na kterou se při návrhu na obrazovce lehce

zapomíná. U malých nebo naopak velkých produktů, jako jsou třeba poštovní známky nebo

plakáty, je korektura návrhu ve skutečném měřítku zcela nezbytná – jen tak bude zaručeno,

že text a grafika budou mít vhodné velikosti a budou snadno čitelné.

Design zaměřený na uživatele

Design zaměřený na uživatele klade potřeby, požadavky a omezení na straně uživatele do

centra pozornosti každého kroku projektu a vyžaduje od designéra představivost čipředvídavost, jak bude uživatel výsledný produkt používat.

Ergonomie

Ergonomie znamená navrhování designu v souladu s fyzickými potřebami člověka,optimalizaci výkonu a minimalizaci nepohodlí. Ergonomie se soustředí na to, aby výrobky, služby

a prostředí byly po stránce bezpečnosti, efektivity, produktivity a zdraví v souladu s lidskou

přirozeností.

...možných řešení je více

K vyjádření tohoto poznání slouží v angličtině zkratka TIMTOWTDI („There is more than one

way to do it“, vyslovováno „Tim Today”). Ta říká, že v designu vždy existuje víc než jedno

možné řešení, z nichž každé je stejně platné.

K1863-Designove_mysleni.indb 58K1863-Designove_mysleni.indb 58 29.6.2011 15:13:0629.6.2011 15:13:06


Klient: Stepping Out Into a World

of Beyond Landscapes od

Lucy Jones

Design: Webb & Webb

Designové myšlení:

Pouhým zvětšením měřítka

vynikne kvalita

Designové myšlení

Způsoby uvažování

Stepping Out Into a World of Beyond Landscapes od Lucy Jones

Tato kniha obsahuje reprodukce díla Lucy Jonesové v měřítku 100 %. Díky většímuzobrazení než u jiných knih mohou čtenáři pozorovat detaily tahů štětce a nakreslených textur,

v jiných tištěných reprodukcích malířských děl obvykle ztracené. Ve zmenšenýchreprodukcích obrazů se detaily vytrácejí a mnohdy vypadají uměle. Při této formě prezentace jekvalita výtvarných děl autorky zachována a zprostředkována čtenářům.

58 59

K1863-Designove_mysleni.indb 59K1863-Designove_mysleni.indb 59 29.6.2011 15:13:0729.6.2011 15:13:07




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist