načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Design výrobků -- Hledání inspirace - David Bramston

Design výrobků -- Hledání inspirace
-15%
sleva

Kniha: Design výrobků -- Hledání inspirace
Autor:

Odkud se berou skvělé nápady? Dvojnásobný držitel Nobelovy ceny Linus Pauling řekl: „Nejlepším způsobem je dostávat co nejvíce nápadů a ty špatné zahazovat.“ Jak můžeme těžit z ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  469 Kč 399
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
13,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2010
Počet stran: 176
Rozměr: 160 x 230 mm
Úprava: ilustrace (převážně barevné)
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Idea searching
Spolupracovali: překlad Ivo Magera
Vazba: brožovaná lepená
Datum vydání: 9. 9. 2010
Nakladatelské údaje: Brno, Computer Press, 2010
ISBN: 9788025129142
EAN: 9788025129142
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Nabízí širokou škálu způsobů, jimiž se mohou návrháři inspirovat při tvorbě kvalitního designu. V šesti kapitolách seznamuje s metodami získávání nápadů, ukazuje příběhy designérsky význačných výrobků, vysvětluje vliv smyslového vnímání a jeho souvislosti s designem. Na mnoha ukázkách zkoumá např. emoce či zážitek, které výrobek může vyvolávat, roli značky, ohleduplnost k životnímu prostředí atd. Knížka přináší v obrazové části množství příkladů z oblasti výrobkového a průmyslové designu od úspěšných návrhářů a umělců z celého světa. Příručka pro designéry. Provází procesem hledání nápadů pro návrh atraktivního designu průmyslových výrobků.

Popis nakladatele

Odkud se berou skvělé nápady? Dvojnásobný držitel Nobelovy ceny Linus Pauling řekl: „Nejlepším způsobem je dostávat co nejvíce nápadů a ty špatné zahazovat.“ Jak můžeme těžit z jeho rady my ostatní? Kniha Design výrobků Hledání inspirace názorně přesvědčuje: zpochybňováním konvencí („Proč se něco dělá tak, jak se dělá? Jak to lze udělat snadněji, lépe?“), využíváním rozličných zkušeností, posouváním kontextu či napodobováním praxe jiných oborů lze iniciovat nápad, který bude vhodný pro daného klienta, cílové publikum či kulturu. Na inspirativních fotografiích a okolnostech vzniku daného designu poznáte pestrou škálu výrobků a výzkumných metod od nejúspěšnějších designérů a umělců z celého světa. Naučte se vynalézat a důmyslněji uvažovat s touto knihou! Probíraná témata: Brainstorming * Vizualizace * Simulace * Změna funkce * Uživatelská vylepšení * Výzkum uživatele * Příběhy a naslouchání * Improvizace * Inspirační koláž * Výstřižkové album * Skicák a zápisník * Fotodiář *Netříděné informace * Pochopení problému * Účel výrobku * Analogie * Primární a sekundární výzkum * Mapování cílových skupin * Mentální závaží * Netradiční myšlení * Doslovné a laterální * Experimentování * Inovace *Řeč výrobku * Profilování * Témata * Zkušenosti * Zdravý rozum * Komunikace * Hra * Empatie * Estetika * Přidaná hodnota * Pohlaví výrobku * Vizuální šum * Kulturní a historické vlivy * Vnímání značky * Ekologické ohledy David Bramston, průmyslový designér, se podílel na designových projektech mj. pro firmy Motorola, Swatch či Christian Dior. Svá díla vystavuje a prezentuje po celém světě. Je garantem předmětu Product Design na britské Univerzitě v Lincolnu. U švýcarského nakladatelství AVA je autorem edice Basics Product Design, z níž pochází i tato kniha. V knize jsou použita díla Niky Zupancové, Gijse Bakkera, Dale Chihulyho, Martino Gampera, Marie Kirk Mikkelsenové, Maxima Velčovského, Erwina Wurma, Jörga Ratzlaffa, Silvio Betterelliho, Martina Graselliho, Bjørn Blisseho a dalších světových designérů a umělců. (hledání inspirace)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ke knize "Design výrobků -- Hledání inspirace" doporučujeme také:
Nábytek -- typologie, základy tvorby Nábytek
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Design výrobků: Hledání inspirace


078_079

Chce to zdravý rozum >

Zkoumej a bav se!

> Otázky smyslového vnímání

Je-li něco zábavné, bývá to často také

vzrušující a návykové. Přirozenou

touhou člověka je více si užívat a být

souvisejícími činnostmi pohlcen. Je-li zadání

degradováno do pouhé „povinné“ úlohy,

bývá nesnadné najít k němu motivaci,

inspiraci a udržet si potřebnou energii.

Proto je nutno dbát na to, aby se úkoly

příliš často neopakovaly nebo aby se z nich

nestalo břímě. Hledání nápadů a stimulace

by se naopak mělo dít ve znamení radosti

a zábavy.

Podněty pro vznik myšlenek mohou při

cházet ze všech stran. Zájem a zvědavost

by měly otevřít dostatečný prostor pro prů

zkum a dobývání neznámých území.

Je-li určitá činnost poučná a má-li ode

zvu, pak podporuje představivost a zvyšuje

šanci, že dojde k pokroku. Přístup „proč by

ne“ a „udělejme to jinak než ostatní“ vyvolá

vá pocity radosti a spokojenosti, což obvyk

le vede k odklonu od očekávaného výsledku

– ideálnímu podhoubí pro vznik nových

nápadů. Vlevo: Žlutý dřez The Yellow Sink, část překrásné kolekce ArtQuitect Edition, v sobě pojí elegantní kulturu teatrálnosti s důmyslnou funkčností. Jeho design využívá harmonie různých obrazových řečí a udržuje si přitom hravost. Design: Jaime Hayón pro ArtQuitect Zkoumej a bav se!


Zkoumej a bav se!

Práce s materiály při návrhu se může

ubírat různými cestami. Můžete dostat urči

tý nápad a následně hledat vhodný mate

riál, který by zajistil výrobku danou funkci.

Nic však nebrání tomu, abyste začali nejprve

zkoumat materiál a pak pro něj našli uplat

nění. A je také možné si s materiálem jen tak

hrát, pak ho vzít a udělat něco úplně jinak.

Materiály jsou duší designu a jejich fyzickou

i duševní podstatu je dobré ctít, ale také si ji

užívat.

Maria Kirk Mikkelsenová líčí svůj „labo

ratorní“ přístup jako „pásmo kreativního

myšlení a zkoumání, rozvíjení zkušeností,

příběhů a nápadů“. Zatímco přístup „továr

ní“, podmíněný tím „laboratorním“, hodnotí

jako „více materiálově orientovaný, instink

tivní a expresivní“. Aplikace Množství různých materiálů, které má designér k dispozici, je úžasné a knihovny a Internet po celém světě skrývají informace o ohromných možnostech jejich využití. Inspiraci a směr však mnohdy přinese dotazování a zkoumání zcela základních požadavků.

Široké spektrum možností skýtají základ

ní materiály, jako jsou dřevo, kov a plast. Aplikací málo známých či netradičních metod na některé z nich můžete dojít k zajímavým výsledkům.

Impulsy a inspiraci pro práci s materi

álem lze čerpat z různých oborů a kultur. Materiály je potřeba podrobovat novým zkouškám až na hranice jejich možností – tam, kde by to za normálních okolností bylo považováno za vyloučené. Podrobení materiálu jednoduchým řemeslným postupům lze odhalit mnoho překvapivého o jeho vlastnostech a možném využití.

„Rozlišuji mezi laboratoří a továrnou.“

Maria Kirk Mikkelsenová, 2008

Materiály


080_081

Materiály

> Zábava

Kabelka Anděl strážný:

Kabelka z kolekce „Guardian Angel“

má tvar, jako by v sobě ukrýva

la pistoli. Reaguje tak na rostou

cí strach veřejnosti z kriminality

a násilí. Návrh je od r. 2006 součástí

stálé sbírky Museum of Modern Art

v New Yorku.

Design:

Carolien Vlieger a Hein van Dam

Polyetylénová zástěna:

Návrh vytvořený z polyetylé

nu, inspirovaný tradiční kraj

kou a islámskými dlaždicemi,

byl v r. 2005 vybrán pro galerii

Charlo ttenborg Spring Exhibition

v Kodani.

Design:

Maria Kirk Mikkelsenová, 2004

Šálek Hi-tech Accent:

Čajový šálek „High-Tech Accent

Teapot“ vytvořený pro německého

výrobce porcelánu Rosenthal. Je

vyroben z porcelánu a hlinitobo

rosilikátových vláken – materiálu,

který Gijs Bakker objevil ve vypalo

vací peci a který snese tavicí teplo

tu porcelánu.

Design:

Gijs Bakker pro droog

„Naše inspirace pramení z osobních zkušeností nebo z příběhů

a článků z médií.“ Vlieger & Vandam, 2008

„Design pro mne znamená, že pozoruji svět, rozebírám

významy věcí a vizuálně se k nim vyjadřuji.“ Gijs Bakker, Gijs Bakker Design, 2007


Zkoumej a bav se!

Život v krabici

Designérská skupina Transalpin

Design Group ve svém díle „Living

in a Box“ unifikuje obvykle nesou

visející kusy nábytku a bytové

ho zařízení do jednotného stylu

a vytváří tak příjemnou fyzickou

jednotu, jaká se málokdy zdaří.

Vizuální čistota židle, stolu, světel,

stěn, podlahy a polic splývá v jeden

celek v elegantním, uhlazeném

a intimně působícím prostředí. To

bylo dokonce zbaveno jindy tak

omezujících a nevzhledných elek

trických šňůr.

Design:

Transalpin Design Group

Foto:

Bjørn Blisse Bav se Jestliže něco není dostatečně zábavné, měli bychom se zřejmě ptát – nebo o tom aspoň přemýšlet – co udělat pro to, aby nám to přineslo více potěšení.

Navrhování výrobku pokaždé podle stej

ného vzorce brzy omrzí, začne nudit a přestává být inspirativní. Vzniká pak nebezpečí, že se při snaze o kreativitu donutíme k myšlenkám, které nebudou vyplývat ze skutečného pochopení problému. Naopak střídání přístupů k řešení, komunikace s různými lidmi a navozování různých situací nedá prostor frustraci a přivede na scénu neotřelé pohledy na věc, jaké by vám pravděpodobně jinak nepřišly na mysl.

Když se zdá, že vám určitý přístup už

nemá co nabídnout, může změna kurzu přinést potřebný popud a inspiraci pro „restartování“ vaší představivosti. Naladit se duševně na design a vytvořit si k němu pozitivní, smysluplný vztah můžete pomocí experimentování s určitým nápadem nebo jeho dílčími prvky, a ten může být těsně svázán s vašimi osobními prožitky.

„Na světě je tolik nových nápadů – je tak snadné nějaký dostat!

Potíž však spočívá v tom, že je potřeba pátrat po těch, které

jsou opravdu užitečné. Po nápadech, které uspokojují lidská

přání, respektují ekologické otázky, případně ulehčují náš

každodenní život a jsou o to zábavnější.“

Bjørn Blisse, 2007

Zábava


082_083

Materiály >

Zábava

> Komunikace Lustr z „darů moře“ Čisté a průhledné plastové komponenty neobvyklého, poutavého a jen zdánlivě špatně průsvitného lustru „Tide“ z r. 2004, vyvrhl příliv na pláže britského Dungeness. Najdete v něm rozbité či ulomené věci denní potřeby, jako jsou hřebeny či brýle. Jednou vyhozené předměty přinesené zpět mořem designér trpělivě sbíral a sestavil z nich tento spektakulární lustr. Sounáležitost částí a jejich netušená spojitost vytvářejí fascinující eleganci, podporující představivost. Design: Stuart Haygarth

„Měňte aranžmá. Dejte fádním a opomíjeným věcem nový

smysl.“

Stuart Haygarth, 2008


Inovativní Přinášející nové

postupy nebo originální nápady.

Zkoumej a bav se!

Lampa ve zdi

Inovativní přístup k osvětlení zavr

hující konvenci si zachovává přija

telnou obrazovou řeč.

Design:

S.M.og Milano. Vystaveno na Salo

neSatellite 07, Miláno Inovace Proč se něco dělá tak, jak se to dělá? Je příliš nebezpečné vymanit se z komfortní zóny? Podrobným a systematickým zkoumáním různých částí výrobku nebo tradičních výrobních postupů můžete objevit velké množství potenciálních směrů, nebo se také pozastavit nad skutečným účelem zavedených postupů či praktik. Lidé si zřídkakdy uvědomují, co mohou potřebovat, dokud jim to někdo názorně nepředvede, protože jejich nekvalifikovaný úsudek vychází pouze z toho, s čím už se někdy setkali, co už někdy poznali, naučili se, případně vychází z vlastních očekávání či představ. Podrobíme-li určitý zažitý postup pečlivému zkoumání a začneme se ptát, proč to či ono, pravděpodobně objevíme množství nových osvěžujících návrhů zpochybňujících konzervativní hodnoty a přístup „tak se to dělá“. Zábava


084_085

S.M.og Milano Skupinu S.M.og založili v Miláně Silvio Betterelli a Martina Graselli a nazvali ji „továrnou na nápady“. Přicházejí s inovativními, kvalifikovanými a poutavými návrhy úspěšnou kombinací zkušenosti z oblasti módy, umění a designu.

Materiály >

Zábava

> Komunikace

Lustr z kabelu

Propletenec tvořící konstrukci

tohoto lustru je přímo z přívod

ního elektrického kabelu, který

bývá obvykle skryt. Zde je výraz

ným vizuálním prostředkem, aniž

by sebeméně degradoval kvalitu

vlastního osvětlení.

Design:

S.M.og Milano. Vystaveno na Salo

neSatellite 07, Miláno


Zkoumej a bav se!

Opalovací lampa

Provizorní model opalovací lam

py z předmětů nalezených ve stu

diu: ze slámky, plastové lahve či

zvýrazňovače.

„V naší firmě dělíme tvorbu prototypů na tři hlavní etapy:

inspirace – vývoj – ověření. Inspirační fáze je tou pravou dobou pro testování nápadů, pouštěním se do nových věcí, pro použití technik nízkého rozlišení a pro poznávání slepých uliček... Například prvotní variantu chirurgického přístroje tvořil zvýrazňovač, plastová lahev a ramínko na šaty.“ Bill Moggridge, IDEO

Komunikace


086_087

Zábava >

Komunikace

> Řeč výrobku

Zkušební modely

V provizorních modelech lze

použít nejrůznější materiály:

kancelářské sponky, sponky do

vlasů, kelímky, plechovky od

nápojů, gumičky, tužky, slámky,

nepotřebný papír, pomeranče,

pásk y, drát y, odznak y, pohledni

ce, karty atd.

Jak na to?

Výroba provizorního modelu je

postup používaný mnoha před

ními designérskými studii, pro

tože je efektivní v tom, k čemu

je určen: k rychlému a nezauja

tému posouzení nápadu v jeho

hrubých rysech.

Zkušební model by mělo jít vyvi

nout rychle za pomocí lepidla

nebo lepicí pásky. Estetika v něm

opravdu ustupuje do pozadí.

Pro pohotové posouzení nápadu můžete

model „nanečisto“ vytvořit i ze zmačkaných

stránek vytržených z telefonního seznamu

nebo z novin a jednotlivé části spojit nebo

slepit do potenciálního tvaru. Tento postup

vás má informovat o životaschopnosti nápa

du, případně podněcovat k dalším úpravám

– nic na tom, že není zrovna estetický.

Protože vývoj a posouzení provizorních

modelů jsou rychlé a snadné, lze do nich

zakomponovat i prvky z materiálů, které

příliš nevydrží, ale slouží k posouzení kon

strukce vzájemných proporcí modelu. Za

použitelné považujme vše, co je po ruce.

Zkušební modely

Model „nanečisto“ je účelný a osvědčený

postup, významně napomáhající k pochope

ní podstaty určitého problému, základních

ergonomických otázek a následně i základ

ních prvků pro formování nápadu.

Improvizovanými materiály pro vytvo

ření takového modelu se mohou stát jaké

koli předměty, které jsou po ruce a které

pak normálně zakomponujete do vzni

kajícího spontánního tvaru. Nemusí jít

o žádné zvláštní věci, spíše skromné napo

dobeniny toho, co je potřeba, smontované

dohromady rovněž za pomoci dostupných

prostředků. Je dobré, jsou-li části takto

vymodelovaného nápadu vzájemně demon

tovatelné, aby bylo možno ověřovat různé

myšlenky.

Pro vytváření takového modelu nee

xistuje žádný konkrétní postup – kromě

zapojení představivosti a kreativity; jen je

potřeba výsledky chápat ve správném kon

textu. Cílem provizorního modelu není, aby

vypadal hezky nebo elegantně; vytváříte

ho pro posouzení nápadů a získání dalších

podnětů.


frog design

frog design je „strategicko-krea

tivní konzultační firma“ s poboč

kami po celém světě. Založená

v r. 1969 Hartmutem Esslinge

rem jako Esslinger Design, v 80.

letech se přejmenovala na frog

design a v r. 2000 pak na frog

design.

Zkoumej a bav se!

Neděle

V roce 1989 vyfotil Dietmar Hen

neka počítač SUN: SPARC navržený

pro Sun Microsystems firmou frog

design. Fotografie nazvaná „Sun

day“, zobrazující různé počítače

architektury SPARC obklopené

malinkými figurkami a vytvářející

tak dojem práce a života pod měst

skými dominantami, se objevila

na zadní straně obálky časopisu

Design.

Design:

frog design Měřítko Pozorováním velikostních poměrů různých prostředí získáváte množství potenciálního referenčního materiálu, díky němuž si můžete uvědomit vyváženost, proporce, kompozici, konstrukci, materiály, detaily a vzájemné vztahy dílčích prvků v určitém celku. Tyto vizuální podněty z různých prostředí můžete přenést a přizpůsobit do jiných měřítek a nasměrovat tak vaše uvažování vhodným směrem.

Fyzické proporce objektu zdůrazňuje

jeho okolí. Bez možnosti porovnání s ním vlastní velikost zaniká a věci je tak mnohem snadnější vidět bez předsudků. Komunikace


088_089

Zábava >

Komunikace

> Řeč výrobku

Dole:

Různá měřítka

Detaily budov vytržené z kontextu

mohou dát vznik nápadům ve zcela

jiných měřítcích. Nahoře: Budova Asahi Tvar tokijské budovy Asahi a nápadný „plamen“ na její střeše se vzepřely tradiční práci s měřítkem. Design: Philippe Starck, 1989


Zkoumej a bav se!

Ptačí budka

Inspirací designéra bylo spojení pří

rody a snů; snění o nových zvucích

vyvolal pobyt v hlučném a chaotic

kém prostředí.

Design:

Simone SImonelli z Industreal®

Všechna práva vyhrazena.

Foto:

Ilvio Gallo

www.industreal.it

„Vymýšlet nápady v designu je pro mne jako vydat se na výlet.

Dát prostě svým myšlenkám pravý čas k tomu, aby si s vámi povídaly.“ Simone Simonelli, 2008

Komunikace


090_091

Zábava >

Komunikace

> Řeč výrobku

„Zvukofon“ Malý, ale nádherně tvarovaný reproduktor Phonophone napodobuje tvarem gramofon. Design: Tris tan Zimmermann

Skulpturální přístup k designu může rozhod

ně dát prostor formě, kráse a eleganci, aby

se stala stejně podstatnou jako kterýkoli jiný

účel, o němž se domníváme, že je základní. Forma Výrok architekta Louise Sullivana o tom, že „forma (vždy) následuje funkci“ se stal okamžitě věčným předmětem diskusí. Forma i funkce jsou samy o sobě pojmy, o nichž lze vést dlouhé debaty, jelikož i funkce výrobku není vždy tím, čím se může na první pohled zdát. I výrobek lze navrhnout s tím, že má především hezky vypadat – taková funkce tedy zřejmě souvisí právě s jeho tvarem či formou a nelze ji posuzovat jinak než ostatní funkce. Zažitá představa sice většinou implikuje, že forma je pouze „obalem“, jehož podobu diktuje jeho hlavní funkce, avšak design mnohdy výrobku vtěluje estetický názor nebo hravé prvky, které nemusejí být nutně dány jeho funkcí, domněle či nesprávně považovanou za primární.


Zkoumej a bav se!

Slunce, 2006 Skleněná plastika „The Sun“, newyorská botanická zahrada v Bronxu, New York. Design: Dale Chihuly (Artist) www.chihuly.com Foto: Terr y R ishe l

Umělci z oboru, jako je například sochař

ství, neustále zpochybňují zažité představy

o tom, čeho lze s daným materiálem dosáh

nout. Je dobré si jich všímat a brát si z nich

příklad. Netradiční myšlení K netradičnímu myšlení, přístupům i k realizaci neobvyklých nápadů vás může inspirovat pochopení díla alternativních umělců, což je pro designéra rovněž prospěšné. Úzkoprsý přístup k okolnímu světu a zažitá praxe rozhodně není poukázkou k úspěchu a určitě nepřispěje k nekonvenčnímu směřování vašich myšlenek a nápadů. Komunikace


092_093

Zábava >

Komunikace

> Řeč výrobku Modrá paví věž, 2001 „Peacock Blue Tower“, Garfield Park Conservatory v Chicagu. Design: Dale Chihuly (Artist) www.chihuly.com Foto: Terr y R ishe l


Komunikace

Zkoumej a bav se!

Motýlí okno, 1994

„Monarch Window“, nádraží Union

Station, Tacoma, Washington.

Design:

Dale Chihuly (Artist)

www.chihuly.com

Foto:

Russell Johnson


094_095

Zábava >

Komunikace

> Řeč výrobku Neonové spletence, 1994 Rafinovaně jemné, plavné pohyby neonového „spletence“ „Neon Tumbleweeds“, díla umělce Dale Chihulyho, zvýrazněné uměleckou dovedností, vyvážeností a půvabem oregonského baletního divadla. Portland, 1994, festival Artquake. Design: Dale Chihuly (Artist) www.chihuly.com Foto: Russell Johnson


Observations

Sémantika Studium znaků

a symbolů a jejich významu či

použití.

Radiogramofon tp1

Design přenosného gramofonu

s rádiem vyjadřuje pochopení funk

ce i techniky.

Design:

Dieter Rams pro firmu Braun, 1959.

Sdělení, které má výrobek předávat – ať

už záměrné nebo spontánní – lze zvýraz

nit volbou atributů, jako je například tvar

a použité materiály. Nemusí přitom jít o žád

né speciality; i pomocí základních tvarů či

materiálů lze efektivně komunikovat, jsou

li pečlivě vybrány. Mnohé výrobky si lidé

zařazují do obvyklých škatulek kvůli jejich

stereotypní vizuální řeči, takže sáhnutím

po odlišném či neobvyklém jazyku můžete

u daného produktu docílit osvěžující změny. Vzhled To, jak se výrobek jeví svému okolí, a způsob, jímž předává své vizuální sdělení, není v principu nepodobné tomu, jak vypadají a komunikují lidé. Fyzický rozdíl mezi úsměvem a strnulým pohledem je nepatrný, avšak takové nedorozumění může mít nečekané důsledky. Úsměv bude zřejmě takřka ve všech situacích vítanějším a přijatelnějším výrazem, ovšem v určitých případech může být alternativní poloha zdařilou volbou.

Výrobek může svou obrazovou řečí

komunikovat a nechat vyniknout široké spektrum signálů, které v nich mohou jiní lidé, ať už vědomě nebo nevědomě, rozpoznat. Není přitom nutné vždy sémantiku výrobku nějak detailně zvažovat, protože vzkaz, který výrobek předává, může být prostě jen vyústěním jiných symbolů, v určitých případech však mohou být přenášené signály klíčem k úspěchu a musejí být tedy spolehlivě rozpoznatelné. Řeč výrobku

Zkoumej a bav se!


096_097

Komunikace >

Řeč výrobku


„Mým cílem je při vytváření nových užitečných návrhů vytěžit

co nejvíce ze směsice stylových a konstrukčních prvků

již existujících typů židlí. Beru to jako možnost vytvářet

‚trojrozměrný skicák’, sbírku hravých návrhů, přitom však

nutící k zamyšlení, které jsou vhledem k omezenému času

realizovány s minimální analýzou.“

Martino Gamper, 2007

Experimentovat Zkoušet nové

věci.

Zkoumej a bav se!

Experimentovat znamená chápat, uvažovat

a postupovat kupředu. Odvaha vyzkoušet

něco nového nebo neočekávaného často

vyústí v šanci otevřít nové originální smě

ry hledání a jako první se jimi vydat. Kdyby

designéři a umělci neexperimentovali, zba

vili by tím svou tvorbu nadšení, vynaléza

vosti a zvědavosti.

Designér Martino Gamper sesbíral v prů

běhu dvou let množství starých, zavržených

a zapomenutých židlí a dalších 100 dní

věnoval jejich úpravám, aby zpochybnil

zažité chápání jejich funkce a charakteru.

Ve výsledné kolekci 100 židlí je každá z nich

individualitou a za každou se skrývá určitý

příběh. Experimentování Co funguje a co ne? Je vůbec možné dobrat se přesvědčivé odpovědi? Experimentováním, testováním, zkoumáním a vyptáváním lze podnítit nejrůznější nápady. Strategie experimentování se neobejde bez chyb, omylů, nesprávných úsudků a nejistoty. To, že se dopustíme chyby, však může být často pozitivní, protože nám to umožní zavrhnout určitý směr pátrání. A díky chybě můžeme dokonce prozřít a zabývat se dříve neuvažovanými možnostmi. Řeč výrobku


098_099

Komunikace >

Řeč výrobku

Židle s vedlejším efektem

100 židlí za 100 dní.

Design:

Martino Gamper, 24.7.2006.

Židle „Ch’Air“ č. 9

100 židlí za 100 dní.

Design:

Martino Gamper, 19.7.2006. Plastová fantazie 100 židlí za 100 dní. Design: Martino Gamper, 19.7.2006.


Židle Motýlí sonet („Mono Sue

de“) byla první židlí vytvořenou

Martinem Gamperem v projektu

„100 židlí za 100 dní.“

Zkoumej a bav se!

Mono Suede 100 židlí za 100 dní. Design: Martino Gamper, 3.3.2005.

Motýlí sonet

100 židlí za 100 dní.

Design:

Martino Gamper, 25.7.2006.

Řeč výrobku


100_101

Komunikace >

Řeč výrobku

Černá sukně 100 židlí za 100 dní. Design: Martino Gamper, 27.7.2006.

Olympia

100 židlí za 100 dní.

Design:

Martino Gamper, 2.8.2006.

Barbapapa

100 židlí za 100 dní.

Design:

Martino Gamper, 24.7.2006.


Zkoumej a bav se!

Zadní sedadlo 100 židlí za 100 dní. Design: Martino Gamper, 13.8.2006.

Plný koš

100 židlí za 100 dní.

Design:

Martino Gamper, 18.8.2006.

Tu b o l a r e ( „t ru b kov á“ )

100 židlí za 100 dní.

Design:

Martino Gamper, 10.9.2007. Řeč výrobku


102_103

„Projekt vybízí k nové stimulaci designérského myšle

ní a vyprovokovává debatu o řadě otázek, například

o hodnotách, různých druzích funkčnosti a o tom, jaký

styl různé typy židlí vyžadují.“

Martino Gamper, 2007

Komunikace >

Řeč výrobku

Podsedák

100 židlí za 100 dní.

Design:

Martino Gamper, 3.9.2006.

Arne Cubista

100 židlí za 100 dní.

Design:

Martino Gamper, 9.9.2006.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist