

Elektronická kniha:
Delegování jako způsob manažerského myšlení
Autor:
Martin Cipro
Nakladatelství: | » Grada |
Dostupné formáty ke stažení: | |
Zabezpečení proti tisku a kopírování: | ano |
Médium: | e-book |
Rok vydání: | 2009 |
Počet stran: | 159 |
Rozměr: | 24 cm |
Vydání: | 1. vyd. |
Skupina třídění: | Management. Řízení |
Jazyk: | česky |
ADOBE DRM: | bez |
Nakladatelské údaje: | Praha, Grada, 2009 |
ISBN: | 978-80-247-2945-9 |
Ukázka: | » zobrazit ukázku |
Delegování je přenesení části pravomoci za svěřené odpovědnosti z manažera na podřízeného pracovníka. Pro celkový přístup k delegování je klíčová charakteristika odpovědnosti manažera, jeho sebereflexe a ochota (i odvaha) k případné změně způsobu vedení lidí. Cílem delegování je růst efektivity práce, zisk, stabilita, konkurenceschopnost a trvale udržitelný rozvoj firmy. Autor definuje nejčastější námitky manažerů ("Sám jsem nejefektivnější...", "Nejsou lidi...", "Lidi jsou líní...", "Raději vše po staru..." atd.) a nabízí možná řešení. Uvádí fáze procesu delegování (dívej se, pomáhej, pomáhám, dívám se) a obsáhle seznamuje s vlastní metodikou, která začíná odpovídajícím výběrem úkolu, stanovením cíle, termínů, zdrojů, rozsahu či kontroly. Důležitou součástí procesu je výběr vhodného pracovníka s odpovídajícími schopnostmi a motivací. Nechybí popis správného způsobu předávání, podpory i kontroly odpvědnosti. Závěrem je uvedeno pět případových studií pro ilustraci popsané metodiky. Podstata, cíl a smysl delegování, vhodné postupy a techniky. Manažerská příručka.
Většina manažerů považuje delegování za standardní přístup při předávání odpovědností a pravomocí, ale ve skutečnosti manažeři málokdy skutečně delegují. Nejčastější výhradou vůči delegování je, že než aby manažer podřízeným vše složitě vysvětloval, tak si práci raději udělá sám s jistotou vlastní kontroly kvality. Publikace se zaměřuje na skryté příčiny této neochoty delegovat, na analýzu manažerovy motivace k delegování a na hledání východiska z tohoto problému. Objasňuje přínosy delegování pro manažera, pracovníka a firmu, ukazuje jak správně delegovat a jaké jsou znaky špatného delegování, radí jak vybrat správného pracovníka pro delegování, jak poskytovat zpětnou vazbu či jak delegování využít k motivování pracovníka.
Kniha nenabízí laciné návody, ale hlubší zamyšlení nad souvislostmi mezi delegováním, motivováním lidí, řízením priorit a koučováním. Delegování v této souvislosti chápeme spíše jako součást leadershipu a manažerovy sebereflexe než jako pouhé manažerské řemeslo. Publikace provádí manažera úskalím sebepoznávání a základní "filosofie" úspěšného řízení.