načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Dějiny náboženského myšlení III – dotisk – Mircea Eliade

Fungujeme! Vážení zákazníci, nařízením vlády jsou od 22. 10. 2020 z preventivních důvodů zavřeny některé naše pobočky. Knihy si ale můžete nadále objednávat s doručením Českou poštou, GLS, Zásilkovnou či s vyzvednutím na některých našich výdejnách. Tyto objednávky vyřizujeme v běžném režimu, stejně tak nákup e-knih a dalších elektronických produktů. Bližší informace naleznete zde
Dějiny náboženského myšlení III - dotisk
-7%
sleva

Kniha: Dějiny náboženského myšlení III
Autor: Mircea Eliade
Podtitul: dotisk

Sv. 3: Od Muhammada po dobu křesťanských reforem. Přeložili Filip Karfík, Milan Lyčka a Jiří Našinec. Nové opravené vydání, 2019. – Sv. 3: Dějiny náboženského myšlení představují Eliadeho poslední velké dílo. Na rozdíl od své starší knihy ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  428 Kč 398
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
13,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6% 90%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » OIKOYMENH
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2019
Počet stran: 361
Rozměr: 135x205
Vydání: Druhé, opravené vydání
Spolupracovali: z francouzského originálu Histoire des croyances et des idées religieuses III - De Mahomet à l’âge des réformes ... přeložili Milan Lyčka, Jiří Našinec a Filip Karfík
Skupina třídění: Náboženství
Jazyk: česky
Datum vydání: 11.10.2019
ISBN: 978-80-7298-363-6
EAN: 9788072983636
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Sv. 3: Od Muhammada po dobu křesťanských reforem. Přeložili Filip Karfík, Milan Lyčka a Jiří Našinec. Nové opravené vydání, 2019.

Sv. 3: Dějiny náboženského myšlení představují Eliadeho poslední velké dílo. Na rozdíl od své starší knihy Traité d’histoire des religions, kde se pokusil o systematický výklad morfologie projevů posvátna napříč nejrůznějšími kulturami i dějinnými epochami, líčí zde Eliade jednotlivá náboženství lidstva v jejich dějinách. Toto dílo vyjadřuje autorovo přesvědčení o základní jednotě náboženských dějin lidstva, které zároveň ukazuje jako dějiny krizí, inovací a proměn náboženského vědomí člověka, jež se nepřestává vyvíjet. Třetí svazek Dějin je věnován náboženstvím starověké Eurasie, křesťanství po dobu křesťanských reforem, islámu, judaismu až po chasidismus a tibetským náboženstvím.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Mircea Eliade - další tituly autora:
Od epochy objevů po současnost Od epochy objevů po současnost
Šamanismus a archaické techniky extáze Šamanismus a archaické techniky extáze
Mýtus o věčném návratu Mýtus o věčném návratu
Dějiny náboženského myšlení II Dějiny náboženského myšlení II
Pojednání o dějinách náboženství Pojednání o dějinách náboženství
Mýtus a skutečnost Mýtus a skutečnost
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Předmluva.................................................................................................. *

XXXI. NÁBOŽENSTVÍ STAROVĚKÉ EURASIE:

TURKO-MONGOLOVÉ, UGROFINOVÉ, BALTOSLOVANE 13

13

241. Lovci, kočovníci, válečníci...........................................................

242. Tängri, .............................................................................................. ^

243. Struktura světa................................................................................

. . v , .1 9

244. Peripetie stvořeni ....................................................................

245. Šaman a šamanská iniciace..............................................................22

246. Šamanské mýty a ritu á ly .................................................................26

w . 29

247. Význam a závažnost samanismu.................................................

248. Náboženství severních Asiatů a U grofinů............................... 31

249. Náboženství B altů..........................................................................

» 38

250. Slovanské pohanství.................................................... * ...............

251. Rituály, mýty a náboženské představy starých Slovanů .... 42

XXXII. KŘESŤANSKÉ CÍRKVE

AŽ DO IKONOKLASTICKÉ KRIZE (8.-9. STOLETÍ)

252. Roma non pereat.....................................................

253. Augustin: z Thagasty do Hippa ............................

254. Augustinův velký předchůdce: Órigenés............

255. Augustinova polemická stanoviska.

Jeho nauka o milosti a predestinaci ...................

256. Kult svátých: martyria, ostatky, poutě...............

257. Východní církev a rozmach byzantské theologie

258. Úcta к obrazům a ikonoklasmus........................

XXXIII. MUHAMMAD A ROZMACH ISLÁM U .................

259. Alláh, deus otiosus A rabů..............................................

260. Muhammad, „posel Boží“ ..............................................

261. Extatická pouť do nebe a svátá kniha............................

262. „Emigrace“ do M edíny .................................................

263. Od exilu к trium fu..........................................................

264. Poselství Koránu.............................................................

265. Pronikání islámu do Středomoří a na Blízký východ .

46

. 46

. 48

. 50

. 53

. 58

. 61

. 65

. 69

. 69

. 73

. 76

. 77

. 80

. 82

. 85


XXXIV. ZÁPADNÍ KATOLICTVÍ

OD KARLA VELIKÉHO PO JÁCHYMA Z FIO R E ............ 90

266. Křesťanství během raného středověku...................................... 90

267. Asimilace a reinterpretace předkřesťanských tradic:

posvátná královská vláda, rytířství ......................................... 94

268. Křížové výpravy: eschatologie a politika................................ 97

269. Náboženský význam románského umění a dvorské lásky . . . 101

270. Esoterismus a literární výtvory:

trubadúři, Fedeli ďAmore, pověsti o grálu .............................105

271. Jáchym z Fiore: nová theologie d ě jin .........................................111

XXXV. MUSLIMSKÉ THEOLOGICKÉ A MYSTICKÉ TRADICE .115

272. Základy většinové theologie....................................................... 115

273. Šíismus a esoterická hermeneutika.............................................. 117

274. IsmáTlíja a povýšení imáma; veliké vzkříšení; m ahdí..............121

275. Súfismus, esoterismus a mystické prožitky............................... 123

276. Někteří súfíjští mistři; od Dhú-n-Núna к Tirmidhímu..............126

277. Al-Halládž, mystik a mučedník .................................................128

278. Al-Ghazzálí a usmíření mezi kalámem a súfísmem....................131

279. První metafyzikové; Avicenna;

filosofie v muslimském Španělsku ...........................................133

280. Poslední a největší myslitelé Andalusie:

Averroes a Ibn A rab i...................................................................137

281. Suhrawardí a mystika sv ětla.......................................................141

282. Džaláluddín Rúmí: hudba, poezie a posvátné tance .................144

283. Triumf súfismu a reakce theologů. Alchymie............................ 147

XXXVI. JUDAISMUS OD BAR KOCHBOVA POVSTÁNÍ

PO CHASIDISMUS...................................................................151

284. Sepsání 151

285. Talmud. Protirabínská reakce: karaité........................................153

286. Židovští theologové a filosofové ve středověku .......................156

287. Maimonidés mezi Aristotelem a Tdrow .....................................157

288. První podoby židovské m ystiky.................................................160

289. Středověká kabala.........................................................................164

290. Izák Luria a nová kabala.............................................................168

291. Odpadlý vykupitel.........................................................................172

292. Chasidismus..................................................................................174

XXXVII. NÁBOŽENSKÁ HNUTÍ V EVROPĚ: OD VRCHOLNÉHO

STŘEDOVĚKU PO PŘEDVEČER REFORMACE.................177

293. Dualistická hereze v byzantské říši: bogomilství.......................177


294. Bogomilové na Západě: kathaři ........................................... 180

295. Svatý František z Assisi.......................................................... 184

296. Svatý Bonaventura a mystická theologie ............................. 186

297. Svatý Tomáš Akvinský a scholastika...................................... 188

298. Mistr Eckhart: od Boha к božství.............................................. 192

299. Lidová zbožnost a rizika laických hnutí................................ 197

300. Katastrofy a naděje: od flagelantů po devotio moderna .... 200

301. Mikuláš Kusánský a soumrak středověku............................. 204

302. Byzanc a Řím. Problém filioque ........................................... 207

303. Hésychastičtí mniši. Svatý Řehoř Palamas............................. 210

XXXVIII. NÁBOŽENSTVÍ, MAGIE A HERMETICKÉ TRADICE

PŘED REFORMACÍ A PO N Í.............................................. 215

304. Přežívání předkřesťanských náboženských tradic................. 215

305. Symboly a rituály jednoho kathartického tance.................... 218

306. „Hon na čarodějnice“ a proměny lidového náboženství . . . 222

307. Martin Luther a reformace v Německu ................................ 229

308. Lutherova theologie. Polemika s Erasm em .......................... 233

309. Zwingli, Kalvín, katolická reforma......................................... 237

310. Humanismus, novoplatonismus a hermetismus

za renesance............................................................................ 243

311. Nové zhodnocení alchymie: od Paracelsa к Newtonovi . . . 246

XXXIX. TIBETSKÁ NÁBOŽENSTVÍ............................................. 253

312. „Náboženství lidí“ ................................................................... 253

313. Tradiční představy: kosmos, lidé, bohové............................. 255

314. Bönismus: střetávání a Synkretismus...................................... 258

315. Utváření a vývoj tibetského buddhismu................................ 261

316. Učení a praktiky tibetského buddhismu................................ 264

317. Ontologie a mystická fyziologie světla ................................ 267

318. Aktuálnost některých tibetských náboženských výtvorů . . . 270

STAV BÁDÁNÍ - Kritická bibliografie............................................ 273

Seznam zkratek ................................................................................. 319

Rejstřík............................................................................................... 321

Ediční poznámka .............................................................................. 361




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.