načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Audioknihy Na Cd Mp3: Cyrano z Bergeracu – 2 CD – Edmond Rostand

Cyrano z Bergeracu - 2 CD
-26%
sleva

Audioknihy Na Cd Mp3: Cyrano z Bergeracu - 2 CD
Autor: Edmond Rostand

V titulní roli hrdého gaskoňského bouřliváka Jiří Langmajer Osoby a obsazení: Cyrano z Bergeracu Jiří Langmajer Roxana Kateřina Lojdová Kristian de Neuvillette Daniel Bambas Hrabě de Guiche Otakar Brousek ml. Ragueneau Milan Stehlík Le Bret ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Médium: Audioknihy Na Cd Mp3
Vaše cena s DPH:  299 Kč 222
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Výrobce: » Radioservis
Médium: Audioknihy Na Cd Mp3
Rok vydání: 2016
Rozměr: 127 x 120 x 7 mm
Datum vydání: 25. 5. 2016
EAN: 8590236087729
Popis

V titulní roli hrdého gaskoňského bouřliváka Jiří Langmajer

Osoby a obsazení:
Cyrano z Bergeracu Jiří Langmajer
Roxana Kateřina Lojdová
Kristian de Neuvillette Daniel Bambas
Hrabě de Guiche Otakar Brousek ml.
Ragueneau Milan Stehlík
Le Bret Jaromír Meduna
Kapitán Carbon de Castel Jaloux Jan Novotný
Ligniere Hanuš Bor
De Valvert Martin Písařík
Montlfeury Jiří Žák
Bellerose Zdeněk Hess
Cuigy Martin Zahálka
Brissaille Marek Holý
Nespokojenec Václav Knop
Dlouhoprsťak Filip Kaňkovský
mušketýr Vilém Udatný
první básník Svatopluk Schuller
druhý básník Viktor Dvořák
třetí básník Jaroslav Šmíd
dueňa Dana Syslová
Lisa, žena Ragueneaua Lucie Juřičková
a další

Režie a úprava textu Tomáš Vondrovic
Překlad Jaroslav Vrchlický
Hudba Zdeněk Zdeněk

V dějinách divadla je datum 28. prosince 1897 bezpochyby jedním z hvězdných okamžiků
umění, jemuž vládne múza Thálie. I když o vyloženě přelomovém datu zase mluvit nemůžeme. Hra, která tehdy měla svou světovou premiéru, totiž neznamenala pro tehdejší ani pozdější divadlo žádný vývojový posun, naopak. Svým pojetím i formou se vracela dokonce do časů před tehdejší konvence a progresivní trendy. Přesto pařížská scéna Théâtre de la Porte Saint-Martin takovou slávu ještě nezažila.
Toho dne obecenstvo poprvé zhlédlo bohatýrskou komedii Edmonda Rostanda Cyrano de Bergerac, velmi volně inspirovanou životem a dílem spisovatele Saviniena Cyrano de Bergerac. Devětadvacetiletý autor byl historickým Cyranem dlouhodobě fascinován. Když svoji hru psal, pomýšlel na obsazení titulní role jednou z tehdejších divadelních hvězd. A dokonce se jí odvážil ještě rozepsanou komedii nabídnout. Benoit Constant Coquelin byl novinkou nadšen a mladému básníkovi uděloval nad textem praktické divadelnické rady.
Před premiérou se Rostand Coquelinovi omlouval, že ho zatáhl do takového dobrodružství – do mimořádně náročné role, jejíž part čítá více než 1600 veršů – čekal totiž naprosté fiasko. Příběh fanfaróna, rváče, brilantního šermíře s dlouhým nosem a jeho nenaplněné lásky však obecenstvo strhl. Po třetím dějství trvaly ovace neuvěřitelně dvě hodiny. Do autorovy lóže se dostavil osobně ministr financí a symbolicky a předem mu udělil Řád čestné legie.
Jak už to tak bývá, dobová kritika se rozdělila na dva nesmiřitelné tábory, ta modernistická (Gide, Daudet aj.) Rostandovo pozdně romantické gesto striktně odmítla jako zpátečnické, ta tradičnější (Sarcey, Faquet) ocenila živou divadelnost a krásu verše. Jindy jízlivý a nelítostný Sarcey na adresu Cyrana (a tehdejších divadelních „pokrokářů“ samozřejmě) napsal: „Konečně si se Cyranem odpočineme od skandinávských mlh, ubíjející zevrubnosti psychologismu a hrubého realismu!“
Od těch dob se Cyrano stále vrací na jeviště jako vítěz. Jeho autor, který nedbal na dobovou módu a řídil se svým vkusem, v něm přivedl do světového divadelního repertoáru charakter a archetyp lákající další a další generace divadelníků. A že je snad Cyrano svým lpěním na cti dnes už trošku komicky, svou dvorností maličko směšný a ve svých verších sentimentální? Možná pravě to dnes více než kdy předtím potřebujeme.

Obsah:
CD1
1. V hotelu burgundském 16:33
2. Svůj širák odhazuji v dáli 08:25
3. Paštikárna básníků 15:23
4. Kristian a Roxana 18:17
Celkový čas 58:42

CD2
1. Scéna pod balkonem 16:02
2. Gaskonští kadeti 23:49
3. Cyranovy noviny 19:40
Celkový čas 59:34

Nahrávka Českého rozhlasu z roku 2015
celkový čas 118:16 minut

Další popis

V dějinách divadla je datum 28. prosince 1897 bezpochyby jedním z hvězdných okamžiků umění, jemuž vládne múza Thálie. I když o vyloženě přelomovém datu zase mluvit nemůžeme. Hra, která tehdy měla svou světovou premiéru, totiž neznamenala pro tehdejší ani pozdější divadlo žádný vývojový posun, naopak. Svým pojetím i formou se vracela dokonce do časů před tehdejší konvence a progresivní trendy. Přesto pařížská scéna Théâtre de la Porte Saint-Martin takovou slávu ještě nezažila.

     Toho dne obecenstvo poprvé zhlédlo bohatýrskou komedii Edmonda Rostanda Cyrano de Bergerac, velmi volně inspirovanou životem a dílem spisovatele Saviniena Cyrano de Bergerac. Devětadvacetiletý autor byl historickým Cyranem dlouhodobě fascinován. Když svoji hru psal, pomýšlel na obsazení titulní role jednou z tehdejších divadelních hvězd. A dokonce se jí odvážil ještě rozepsanou komedii nabídnout. Benoit Constant Coquelin byl novinkou nadšen a mladému básníkovi uděloval nad textem praktické divadelnické rady.

     Před premiérou se Rostand Coquelinovi omlouval, že ho zatáhl do takového dobrodružství – do mimořádně náročné role, jejíž part čítá více než 1600 veršů – čekal totiž naprosté fiasko. Příběh fanfaróna, rváče, brilantního šermíře s dlouhým nosem a jeho nenaplněné lásky však obecenstvo strhl. Po třetím dějství trvaly ovace neuvěřitelně dvě hodiny. Do autorovy lóže se dostavil osobně ministr financí a symbolicky a předem mu udělil Řád čestné legie.

     Jak už to tak bývá, dobová kritika se rozdělila na dva nesmiřitelné tábory, ta modernistická (Gide, Daudet aj.) Rostandovo pozdně romantické gesto striktně odmítla jako zpátečnické, ta tradičnější (Sarcey, Faquet) ocenila živou divadelnost a krásu verše. Jindy jízlivý a nelítostný Sarcey na adresu Cyrana (a tehdejších divadelních „pokrokářů“ samozřejmě) napsal: „Konečně si se Cyranem odpočineme od skandinávských mlh, ubíjející zevrubnosti psychologismu a hrubého realismu!“

     Od těch dob se Cyrano stále vrací na jeviště jako vítěz. Jeho autor, který nedbal na dobovou módu a řídil se svým vkusem, v něm přivedl do světového divadelního repertoáru charakter a archetyp lákající další a další generace divadelníků. A že je snad Cyrano svým lpěním na cti dnes už trošku komicky, svou dvorností maličko směšný a ve svých verších sentimentální? Možná pravě to dnes více než kdy předtím potřebujeme.

Hynek Pekárek

 „Rádio má tu výhodu, a zároveň je v tom ta práce nesmírně těžká a současně krásná, že vše musí vycházet čistě z nitra herce. Nemůže použít nic, co by měl k dispozici na jevišti, tzn. doplnit gestem, muzikou, kordem nebo hodit širák. Tady se to musí všechno z hloubi duše, v tomto případě mé duše a mého srdce, dostat skrz mikrofon k divákům a já jsem pevně přesvědčen, že jsme pro to udělali maximum. Je pro mne ohromné štěstí, že jsem dostal šanci podílet se na této hře. Za to rádiu děkuji a nejvíc děkuji režiséru Tomáši Vondrovicovi, který mi dal tu důvěru a v sezóně, které já říkám padesátá, protože za pár měsíců mi bude padesát, mi dal jeden z nejkrásnějších dárků, které jsem mohl dostat,“ řekl k nastudování hry Jiří Langmajer


Zařazeno v kategoriích
Edmond Rostand - další tituly autora:
Cyrano de Bergerac -- +CD Cyrano de Bergerac -- +CD
 (audio-kniha)
Cyrano z Bergeracu Cyrano z Bergeracu
Cyrano de Bergerac -- sv. 127 Cyrano de Bergerac
 (audio-kniha)
Cyrano z Bergeracu Cyrano z Bergeracu
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.