načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Cvičení dětí s rodiči - Radomíra Uhrová

Cvičení dětí s rodiči

Elektronická kniha: Cvičení dětí s rodiči
Autor: Radomíra Uhrová

Kniha, kterou využijí nejen aktivní rodiče, hledající vyžití v rámci společně stráveného času s dětmi, ale i mateřská a rodinná centra, stejně jako vedoucí cvičení určených pro ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  127
+
-
4,2
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2010
Počet stran: 112
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Spolupracovali: ilustrace Jana Černá
Skupina třídění: Sport. Hry. Tělesná cvičení
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2010
ISBN: 978-80-247-3446-0
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha, kterou využijí nejen aktivní rodiče, hledající vyžití v rámci společně stráveného času s dětmi, ale i mateřská a rodinná centra, stejně jako vedoucí cvičení určených pro rodiče a děti a v neposlední řadě i centra volného času a domy dětí, obsahuje 100 motivačních říkanek pro cvičení s rodiči i v kolektivu dětí, a to od nejútlejšího věku cca 1,5 roku. Cvičení jsou sestavena tak, aby napomáhala posílení jednotlivých svalových partií dětí, zdokonalení koordinace pohybu a smyslu pro rovnováhu, relaxaci, navíc jsou zaměřena na prohloubení důvěry k dospělým i ostatním vrstevníkům. Všechna cvičení jsou ověřena několikaletou praxí autorky. Kniha obsahuje slovní návody na jednotlivá cvičení, které jsou doplněny ilustracemi. Zároveň jsou děti motivovány říkankou, která může být dále využita v dalších činnostech jako např. výtvarné a pracovní výchově atd.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Radomíra Uhrová - další tituly autora:
Cvičení dětí s rodiči Cvičení dětí s rodiči
 
K elektronické knize "Cvičení dětí s rodiči" doporučujeme také:
 (e-book)
Pohyb s říkadly pro nejmenší -- Pro děti od 6 týdnů do 5 let Pohyb s říkadly pro nejmenší
 (e-book)
Předškoláci v pohybu -- Cvičíme jako myška, kočka a pejsek Předškoláci v pohybu
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Radomíra Uhrová

Cvičení dětí s rodiči

U Průhonu 22, 170 00 Praha 7

obchod@grada.cz, www.grada.cz

tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400

jako svou 4107. publikaci

Ilustrace Jana Černá

Odpovědná redaktorka Magdaléna Jimelová

Jazyková úprava Gabriela Janů

Sazba Lenka Neumannová

Fotografie na obálce Radomíra Uhrová

Návrh a grafická úprava obálky Grafické studio Hozák

Počet stran 112

První vydání, Praha 2010

Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s.

© Grada Publishing, a.s., 2010

Všechna práva, především právo na rozmnožování a šíření díla, stejně jako právo

na překlad, jsou vyhrazena. Žádná část tohoto díla nesmí být v jakékoliv formě –

fotokopie, mikrofilm nebo jiným způsobem – reprodukována bez písemného povo

lení vydavatelství, též nesmí být použitím elektronických systémů zpracovávána,

zálohována, rozmnožována nebo šířena.

978-80-247-3446-0


5

OBSAH

OBSAH ÚVOD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 JARO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10

1. Kos . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10

2. Beruška . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11

3. Kozička . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12

4. Čáp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13

5. Zajíčkova koleda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14

6. Housenka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

7. Zrníčko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16

8. Dva zajíci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17

9. Starý čáp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18

10. Včelka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19

11. Beruška a Katuška . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20

12. Zajíček . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21

14. Broučkova procházka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22

14. House . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24

15. Velikonoční . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25

16. Motýli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26

17. Dva holubi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27

18. Topol . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28

19. Kolotoč . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29

20. Dokola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30

LLÉÉTTOO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31

21. Datel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31

22. V lese . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32

23. Žabky na procházce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33

24. Opičky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

25. Na louce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35

26. Krtek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36

27. Koník . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37

28. Kočky na sluníčku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38

29. Žabákova houpačka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39

30. Moře . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40


6

CVIČENÍ DĚTÍ S RODIČI

31. Koně . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41

32. Šnek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42

33. Pavouk . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43

34. Zvířecí . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44

35. Slon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45

36. Želvička . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46

37. Cvičení medvídkové . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47

38. Kočky na houpačce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48

39. Cirkus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49

40. Chůze po kládě . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50

PODZIM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51

41. Kočička a myši . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51

42. Podzim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52

43. Dráček . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53

44. Déšť . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54

45. Meluzína . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55

46. Červík . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56

47. Prší, prší . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

48. Jablíčko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58

49. Ježeček . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59

50. Kaluže . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60

51. Mlha . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61

52. Mraky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

53. U naší babičky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63

54. Ježek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

55. Drak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65

56. Myška . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66

57. Kočičí rozcvička . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

58. Dobrou noc . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68

59. Šnečí . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69

60. Letadlo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70

ZZIIMMAA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .71

61. Medvídek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71

62. Myšička . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72

63. Hokej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73

64. Co zpívají vrabci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74

65. Klouzačka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75


7

OBSAH

66. Sněží . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76

67. Vrána . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77

68. Hladoví ptáci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78

69. Sněhuláček . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79

70. Padá sníh . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80

71. Les . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81

72. Zima . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82

73. Vrabec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83

74. První sníh . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84

75. Kašel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85

76. Sáně . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86

77. Sněhulák . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87

78. Vrabeček . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88

79. Kominík . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89

80. Brum... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 CELÝ ROK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .91

81. Kamarád . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91

82. Hlava . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92

83. Zedník . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93

84. Myška tanečnice . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94

85. Co už umím . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95

86. Tkanička . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96

87. Šroubek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97

88. Domeček . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98

89. Vláček . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99

90. Tělo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100

91. Človíček . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101

92. Paci, paci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .102

93. Ručičky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103

94. Áda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .104

95. Budík . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .105

96. Kouzelník . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106

97. Vstávání . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .107

98. Noční vlak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108

99. Hroch . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .109

100. Obouvání . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .110

LITERATURA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .111


8

CVIČENÍ DĚTÍ S RODIČI

ÚVOD

Kniha, kterou právě otevíráte, vznikla téměř po jedné desítce let zkuše

ností s vedením cvičení dětí s rodiči. Prvními krůčky při cvičení mě dopro

vázely moje děti, Lucie a Lukáš. Byly také prvními kritiky, nadšenými spo

lupracovníky se spoustou nápadů a vylepšení původních sestav a také

prvními figuranty při ukázkách cviků. Je pro mne proto nanejvýš důležité

jim na tomto místě poděkovat za spolupráci a trpělivost.

Několik kapitol vás provede stovkou nejúspěšnějších sestav cviků

v doprovodu dětmi nejoblíbenějších říkanek a básniček. Nabídne vám

mnoho příležitostí, jak obohatit společně strávené chvíle. Rodiče, od kte

rých se děti často učí nápodobou, obohatí svůj repertoár her.

Pro děti by mělo být cvičení přínosné zejména tím, že se naučí vnímat své

tělo, budou s ním umět pracovat a oblíbí si pohyb. Oběma, rodičům

i dětem, pak přinese vzájemné sblížení při společných zážitcích, což je pro

obě strany nejcennější odměnou.

Tělesný i duševní vývoj dítěte je vzájemně provázán. Cvičení proto dopro

vázejí říkanky, básničky a různé cvičební pomůcky tak, aby cvičení půso

bilo stimulačně v obou směrech vývoje.Čím více smyslů dětí zapojíme, tím

větší stimulaci jim poskytneme. Stejně tak musí být cvičení pro děti hrou

a zábavou, aby bylo možné udržet jejich pozornost. Nezapomínejte také

při cvičení dávat prostor vlastní kreativitě dětí a podporujte jejich fantazii.

Není žádnou novinkou, že první tři roky dítěte jsou velmi důležité v rozvoji

jeho duševních a tělesných schopností. Pohybové aktivity pomohou dětem

při správném vývoji kostry a svalových skupin, rozvinou jejich současné

pohybové dovednosti a získají i nové, zdokonalí koordinaci pohybu, udr

žení rovnováhy i orientaci v prostoru. Neméně důležitým faktem je také to,

že si děti během cvičení obohacují slovní zásobu a pokud cvičí v kolektivu,

utvářejí si své charakterové vlastnosti, učí se toleranci k ostatním a také

se zdokonalují v překonávání překážek.Všechny tyto dovednosti a zkuše

nosti posléze zúročí v úkolech, jejichž náročnost poroste úměrně s věkem

dítěte.

Každé cvičení musí být prováděno za účasti rodičů či jiných dospělých

a vždy přizpůsobené vývojovému stupni, věku a schopnostem dítěte. Než


9

ÚVOD

začneme se cvičením, je třeba důkladně zvážit prostorové možnosti a při

způsobit cvičební plochu tak, aby byla možnost úrazu či zranění zcela eli

minována.

Rozdělení jednotlivých cvičení podle ročních období vám usnadní orien

taci a poskytne možnost propojení s ostatními aktivitami a jejich logickou

návaznost v určité etapě.

Nezbývá, než vám popřát, aby tato kniha splnila vaše očekávání a přine

sla vám inspiraci, jak si denně s dětmi hrát – cvičit – a všestranně je roz

víjet.

Autorka


JARO

11 KKooss

Po trávníku chodí kos, Ve stoji vzpažíme a chodíme

černý kabát, žlutý nos. se zvýrazněnými koleny.

Skočí sem, skočí tam, Poskakujeme snožmo do stran a vpřed

skáče, ani neví kam. a vzad.

V první části je důležité dbát na správné držení těla, ve druhé části posi

lujeme dolní končetiny. Rovněž se zdokonaluje koordinace pohybu. Pokud

dětem hned nepůjdou skoky „do čtverce“, zkusíme jim na zem namalovat

tečky – jako vrcholy čtverce postaveného na jeden roh (křídou – z koberce

ji lehce vykartáčujeme, z linolea nebo dlažby umyjeme). Děti potom ská

čou na tečky.

10

CVIČENÍ DĚTÍ S RODIČI


11

JARO

22 BBeerruušškkaa

Parádnice mezi brouky, Předvádíme se jako před zrcadlem

nejkrásnější z celé louky, v nových šatech.

červené šatičky s malými „Děláme tečky“ ukazováčkem

puntíčky. na dítěti.

Pohoupá se na kvítečku, Dítě se ve dřepu pohupuje,

hledá totiž osmou tečku. ruce na zemi a lehce napíná

a pokrčuje nohy v kolínkách.

Cvičením děti protahují svalové partie na zadní straně dolních končetin.


12

CVIČENÍ DĚTÍ S RODIČI

3 KKoozziiččkkaa Cupy, cupy, nožky, nohy, Zkoušíme krok poskočný na místě naše kozička má rohy, (odraz pravou nohou, levé koleno jde

zároveň nahoru a obráceně). trky, trky, takhle trká, Z ukazováčků uděláme na hlavě rohy

a vzájemně se trkáme. stále do někoho strká, Boky se jemně „žďoucháme“. cupy, cupy, cupy, cupy, Opět krok poskočný. když se pase u chalupy. S malými dětmi se můžeme lehce trkat hlavami – jako „berany duc“, ty, které už lezou, můžeme i trochu trkat, když stojí na všech čtyřech.


13

JARO

44 ČČáápp

Čáp, čáp Chodíme čapími kroky (ruce dělají

do bláta šláp. zobák, zvedáme vysoko kolena).

Žáby se ulekly, Děláme žabí skoky (dřep, ruce

do louže utekly. opřeme o zem). Pro úplně malé děti můžeme říkanku přizpůsobit třeba takto: „chodíme“ dvěma prsty po tělíčku jako čáp, žabka potom lehce skáče, až se někde schová – pod ručičkou. Cvičením podpoříme koordinaci pohybu a posílíme horní i dolní končetiny.


55 Zajíčkova koleda

Hody, hody, doprovody, Uděláme dětem z provázku nebo já jsem malý zajíček, ze švihadla potůček, podél něho

poskakují ve dřepu jako zajíček,

ruce dělají ouška. utíkal jsem podle vody, Děti běhají a kopírují zatáčky potůčku. nesl kopu vajíček. Potkala mě koroptvička, Přetahujeme se s dítětem (zajíčkem) za chtěla jedno červené, ruce v dřepu, zlehka i povolujeme, že mi dá lán jetelíčka jednak aby dítě mělo radost ze své síly, a já řekl: „Ne, ne, ne.“ jednak aby si procvičilo udržení rovnováhy. Na dvorečku za potokem Opět poskakujeme jako zajíček mám já strýčka králíčka, (viz 1. sloka). tomu nosím každým rokem malovaná vajíčka. Hody, hody, doprovody, já jsem malý zajíček, Z poskoků na závěr vyskočíme do stoje dojdu-li tam bez nehody, a zatočíme se dokola. dám mu kopu vajíček. Můžeme také udělat „překážkovou“ dráhu (židle, různé kostky pro slalom apod.) a dětem dát lžičku s malým (pingpongovým) míčkem. Cvičením posílíme dolní i horní končetiny a držení rovnováhy.

14

CVIČENÍ DĚTÍ S RODIČI


15

JARO

6 Housenka

Leze, leze housenka Dítě se plazí po bříšku prostorem,

vytažená do tenka, plazení je možno zpestřit

překážkami.

schoulila se v kuličku, Schoulí se do klubíčka v lehu

žalovala sluníčku. na zemi.

Sluníčko se na ni smálo Přejde do dřepu.

a koukejte, co se stalo:

motýlek z ní vyletěl, Běhá v prostoru, ruce má

každý, kdo ho uviděl, v upažení.

ten mu krásu záviděl. Cvičením děti zdokonalí plazení po bříšku, posílí dolní i horní končetiny a procvičí orientaci v prostoru.

+


16

CVIČENÍ DĚTÍ S RODIČI

7 Zrníčko Spalo v zemi zrníčko, Dítě je schoulené v našem klíně

(sedíme v tureckém sedu) svítí na něj sluníčko, Jemně dítě ukazováčky pícháme do

tělíčka (= paprsky slunce). deštíček ho zalévá, Poplácáváme dítě (= deštík). větříček jej kolébá. Houpeme dítě na klíně. Relaxační cvičení pro uvolnění svalových skupin. Můžeme také jemně masírovat ruce a nohy.


17

JARO

8 Dva zajíci Zajíčci dva rozpustilí, Dítě skáče „zaječí“ skoky (výchozí krátili si dlouhou chvíli, poloha je dřep, ruce jsou dlaněmi

opřeny o zem, nohy se odrážejí,

ruce jsou stále opřeny o zem). běhali a skákali, Udělá dva kotrmelce vpřed nebo si kotrmelce metali. lehne na záda, pokrčí nohy, sepne

kolena rukama a zkusí se převalit

vpravo a vlevo. Na konec té taškařice, Dělá rychlejší „zaječí“ skoky. rozběhli se ještě více, vyhodili – ejchuchu Zášvihy zánožmo střídavě švihá zadní packy do vzduchu. nohama (jako „zaječí“ skoky, ale do

výšky jde střídavě pravá a levá noha).

Cvičení vede k posílení dolních i horních končetin a procvičí kyčelní klouby

a pánev. Děti rovněž zdokonalují koordinaci pohybu.


18

CVIČENÍ DĚTÍ S RODIČI

9 Starý čáp Starý čáp, Chodíme s dětmi prostorem a předvádíme capy, cap, čápa – vysoko zdviháme nohy a „klapeme“ cape bosý rukama v předpažení po rákosí, za ním cape čápice, ráchají se v rybníce. Starý čáp, Děti se změní v žáby – provádějí

poskoky snožmo v dřepu, ruce se opírají

o zem. klapy, klap, Děti pronásledujeme, ony se nám snaží chodí k brodu utéci. čeřit vodu, Děti (žáby) se zachrání skokem do čápice ho provází, rybníka – kruh z lana (švihadla) chytá žáby pod hrází. na zemi. Děti si zdokonalují koordinaci pohybu, rovněž i výslovnost. Při hře potom vylepší orientaci v prostoru a posilují dolní končetiny.


19

JARO

10 Včelka

Včelka měla nehodu, Běžíme a pak si lehneme na záda.

spadla, spadla na vodu.

Stará olše, co tu stála, Vstaneme, paže dělají pohyby větví.

nad včelkou se slitovala,

poslala jí dolů list. Pomalu si sedneme (jako když padá

lístek).

Na tom lístku jako v člunku, V sedu se snažíme rukama

přeplavala včelka tůňku. napodobit veslování. Cvičení můžeme použít jako zahřívací. Učí děti orientaci v prostoru a napodobování dosud neznámých pohybů (veslování).




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist