načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Čtení s porozuměním a hry s jazykem -- Čteme se skřítkem Alfrédem – Jiřina Bednářová

Čtení s porozuměním a hry s jazykem -- Čteme se skřítkem Alfrédem
-15%
sleva

Kniha: Čtení s porozuměním a hry s jazykem
Autor: Jiřina Bednářová
Podtitul: Čteme se skřítkem Alfrédem

Metodická příručka zaměřená na první čtení a porozumění textu. Vhodná pro pedagogy nižších ročníků ZŠ. Skládá se ze tří částí: motivačního textu pro děti, instrukcí pro práci s dětmi a námětů pro samostatnou práci. Jde o úkoly pro práci s ... (celý popis)
Titul je na partnerském skladu >50ks - doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  169 Kč 144
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
4,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma TIŠTĚNÁ
KNIHA

hodnoceni - 84.6%hodnoceni - 84.6%hodnoceni - 84.6%hodnoceni - 84.6%hodnoceni - 84.6% 97%   celkové hodnocení
6 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 80
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: ilustrace (některé barevné)
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Předškolní a primární výchova a vzdělávání
Literatura pro děti a mládež (naučná)
Vazba: brožovaná lepená
Datum vydání: 1. 1. 2017
Nakladatelské údaje: Brno, Edika, 2012
ISBN: 9788026600046
EAN: 9788026600046
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Metodická příručka zaměřená na první čtení a porozumění textu. Vhodná pro pedagogy nižších ročníků ZŠ. Skládá se ze tří částí: motivačního textu pro děti, instrukcí pro práci s dětmi a námětů pro samostatnou práci. Jde o úkoly pro práci s textem vedoucí k zaměření pozornosti na porozumění čtenému.

Popis nakladatele

Publikace Čteme se skřítkem Alfrédem obsahuje: 1) motivační texty pro děti vhodné k nácviku techniky čtení, hlasitému čtení 2) úkoly pro práci s textem, vedoucí k zaměření pozornosti na porozumění čtenému textu, rozvoji sluchové analýzy a syntézy, vytříbení jazykového citu a rozvoji logického myšlení 3) instrukce pro práci dítěte 4) metodický návod pro dospělé, který: - upozorňuje na možná úskalí při nácviku techniky čtení - shrnuje zásady, jež by se měly dodržovat při čtení Právě Vás zaujala jedna netradiční pohádková knížka pro začínající čtenáře. Byl to snad její název, ilustrace, grafická úprava, co Vás vedlo k jejímu prolistování? A tak jste při prohlížení dospěli až k zadní straně obálky, na níž si dovoluji upozornit na některé zajímavosti knihy, napsat pár slov o její autorce a jejím ilustrátorovi. Začněme tedy od autorky Jiřiny Bednářové a ilustrátora, malíře Richarda Šmardy. Po dříve vydaných knihách zaměřených na dětskou kresbu a psaní nyní spojili své tvůrčí síly v knize věnované rozvoji čtení. Autorka dokáže svým vtipným textem zaujmout malé čtenáře tak, že rádi napravují, spolu s žáčky naschválovské školy, zmatky napáchané skřítkem Alfrédem, který se v Naschválově usadil. Je to ale skřítek docela milý, vede totiž nenásilně malé čtenáře ke hře s mateřským jazykem za pomoci lákavých obrázků malíře, který rozumí dětem, vtipných úkolů a rébusů. A tak se postupně malý čtenář, občas s podporou blízkého dospělého, seznamuje se smyslem slov, vět a celého textu. Rozvíjí se tak jeho zrakové i sluchové vnímání a samozřejmě také logické uvažování, když opravuje skřítkem popletené věty a konečně i delší texty. Autorka, poradenský pedagog s dlouholetou praxí v podpoře dětí s výukovými obtížemi, vede malého čtenáře v promyšlených a metodicky výborně zvládnutých krocích k radosti z hry se slovy, k pochopení textu. Kniha je uspořádána tak, že dítě bude dychtivě očekávat, copak ještě skřítek Alfréd provede, jaké žertíky dětem i dospělým připraví. My dospělí vidíme, že dítě je k plnění úkolů motivováno, je stále znovu povzbuzována jeho zvídavost, pracuje s radostí, nemusíme je ke čtení nutit. Přečtete-li si autorčin dopis dospělým v závěru knihy, dovíte se, jak přistupovat k rozvíjení čtení dítěte, které poněkud zaostává za spolužáky nebo má ve čtení větší obtíže, jak se vyvarovat nesprávných postupů, které ve svém důsledku vedou k neúspěchům ve škole a nechuti číst. Při větších obtížích je vhodné vyhledat pomoc, nejlépe v pedagogicko-psychologické poradně. Věřím, že stejně jako já, považujete schopnost dobře číst, rozumět psanému textu, umět se pohotově vyjadřovat za dovednost významnou pro život člověka, jeho úspěšnost v lidské společnosti. Úspěšnost člověka, jeho uplatnění ve zvoleném povolání vyžaduje ovládnutí cizích jazyků, které souvisí s jazykovým citem, se zvládnutím jazyka mateřského. Jistě mi dáte za pravdu, že porozumění čtenému textu je významné nejen pro příjemný zážitek z četby, ale zejména pro získávání důležitých informací, řešení úkolů v oboru humanitních i přírodních věd. Co je nám platné, umíme-li dobře počítat, když nerozumíme tomu, co máme vypočítat? Stojí proto za trochu pozornosti věnovat se dětskému čtení, podporovat zájem dítěte o knihy, o čtení. Tato kniha bude, podle mého názoru, přínosem i pro všechny děti, které čtou rády. Najdou v ní totiž, stejně jako my dospělí, mnoho nového, nad čím je třeba se při hledání řešení zamyslet. Najdou v ní i humor, zvýrazněný přitažlivými ilustracemi. PhDr. Alena Šafrová externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně Kniha je určena dětem ve věku 6 až 10 let, všechny strany jsou ilustrované. Pracovní listy jsou určeny dětem, které se učí číst a ve čtení se zdokonalují. Každý list je rozdělen na dvě části. První část tvoří souvislý text, který motivačně stranu uvádí a zároveň může sloužit jako text pro procvičení techniky čtení. Druhá část textu je určena pro samostatnou práci dítěte s textem. Je doplněna o instrukci k práci s textem. (čtení s porozuměním a hry s jazykem)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jiřina Bednářová - další tituly autora:
Diagnostika dítěte předškolního věku -- Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let Diagnostika dítěte předškolního věku
Školní zralost -- Co by mělo umět dítě před vstupem do školy Školní zralost
Počítání soba Boba - 3. díl -- Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 5 do 7 let Počítání soba Boba - 3. díl
Na návštěvě u malíře -- Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 5 do 7 let, 3. díl Na návštěvě u malíře
Rozvoj zrakového vnímání -- Jak krtek Barbora našel cestu domů, 2. díl, od 4 do 6 let Rozvoj zrakového vnímání
Rozvoj grafomotoriky -- Jak rozvíjet kreslení a psaní Rozvoj grafomotoriky
 
Ke knize "Čtení s porozuměním a hry s jazykem -- Čteme se skřítkem Alfrédem" doporučujeme také:
Lichožrouti Lichožrouti
Cvičení pro rozvoj čtení - Pro začínající čtenáře a děti se specifickými poruchami učení Cvičení pro rozvoj čtení
Proč mluvíme česky Proč mluvíme česky
Když dětem nejde čtení 3 -- Čtení slov se shluky souhlásek Když dětem nejde čtení 3
Draka je lepší pozdravit aneb O etiketě -- Základy slušného chování pro děti. Draka je lepší pozdravit aneb O etiketě
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah


JIŘINA BEDNÁŘOVÁ


1963

Jiřina Bednářová je autorkou učebnic a pracovních sešitů zejména pro předškolní děti. Její publikace jsou orientovány na grafomotorická cvičení, základy počtů, přípravy ke čtení a další dovednosti, které by mělo dítě předškolního věku rozvíjet.

Bednářová – Jiřina Bednářová – více informací





       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.