načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Čtení s porozuměním a hry s jazykem -- Čteme se skřítkem Alfrédem - Jiřina Bednářová

Čtení s porozuměním a hry s jazykem -- Čteme se skřítkem Alfrédem
-15%
sleva

Kniha: Čtení s porozuměním a hry s jazykem
Autor: Jiřina Bednářová
Podtitul: Čteme se skřítkem Alfrédem

Publikace Čteme se skřítkem Alfrédem obsahuje: Motivační texty pro děti vhodné k nácviku techniky čtení, hlasitému čtení; Úkoly pro práci s textem, vedoucí k zaměření pozornosti na ... (celý popis)
Titul je skladem 1ks - odesíláme ihned
Ihned také k odběru: Ostrava
Vaše cena s DPH:  169 Kč 144
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
4,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6% 90%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 80
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Spolupracovali: ilustrátor Richard Šmarda
Vazba: brožovaná lepená
Umístění v žebříčku: 230. nejprodávanější kniha za poslední měsíc
Téma: příběhy, první čtení, školáci, první stupeň, význam slov, porozumění textu, čtení s porozuměním, čtenářské dovednosti, pedagogika, školní příprava, zábavné úkoly, skřítci
Datum vydání: 1. 1. 2017
Nakladatelské údaje: Brno, Edika, 2012
ISBN: 9788026600046
EAN: 9788026600046
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Publikace Čteme se skřítkem Alfrédem obsahuje: Motivační texty pro děti vhodné k nácviku techniky čtení, hlasitému čtení; Úkoly pro práci s textem, vedoucí k zaměření pozornosti na porozumění čtenému textu, rozvoji sluchové analýzy a syntézy, vytříbení jazykového citu a rozvoji logického myšlení; Instrukce pro práci dítěte; Metodický návod pro dospělé, který, upozorňuje na možná úskalí při nácviku techniky čtení a shrnuje zásady, jež by se měly dodržovat při čtení.

Popis nakladatele

Publikace Čteme se skřítkem Alfrédem obsahuje: 1) motivační texty pro děti vhodné k nácviku techniky čtení, hlasitému čtení 2) úkoly pro práci s textem, vedoucí k zaměření pozornosti na porozumění čtenému textu, rozvoji sluchové analýzy a syntézy, vytříbení jazykového citu a rozvoji logického myšlení 3) instrukce pro práci dítěte 4) metodický návod pro dospělé, který: - upozorňuje na možná úskalí při nácviku techniky čtení - shrnuje zásady, jež by se měly dodržovat při čtení Právě Vás zaujala jedna netradiční pohádková knížka pro začínající čtenáře. Byl to snad její název, ilustrace, grafická úprava, co Vás vedlo k jejímu prolistování? A tak jste při prohlížení dospěli až k zadní straně obálky, na níž si dovoluji upozornit na některé zajímavosti knihy, napsat pár slov o její autorce a jejím ilustrátorovi. Začněme tedy od autorky Jiřiny Bednářové a ilustrátora, malíře Richarda Šmardy. Po dříve vydaných knihách zaměřených na dětskou kresbu a psaní nyní spojili své tvůrčí síly v knize věnované rozvoji čtení. Autorka dokáže svým vtipným textem zaujmout malé čtenáře tak, že rádi napravují, spolu s žáčky naschválovské školy, zmatky napáchané skřítkem Alfrédem, který se v Naschválově usadil. Je to ale skřítek docela milý, vede totiž nenásilně malé čtenáře ke hře s mateřským jazykem za pomoci lákavých obrázků malíře, který rozumí dětem, vtipných úkolů a rébusů. A tak se postupně malý čtenář, občas s podporou blízkého dospělého, seznamuje se smyslem slov, vět a celého textu. Rozvíjí se tak jeho zrakové i sluchové vnímání a samozřejmě také logické uvažování, když opravuje skřítkem popletené věty a konečně i delší texty. Autorka, poradenský pedagog s dlouholetou praxí v podpoře dětí s výukovými obtížemi, vede malého čtenáře v promyšlených a metodicky výborně zvládnutých krocích k radosti z hry se slovy, k pochopení textu. Kniha je uspořádána tak, že dítě bude dychtivě očekávat, copak ještě skřítek Alfréd provede, jaké žertíky dětem i dospělým připraví. My dospělí vidíme, že dítě je k plnění úkolů motivováno, je stále znovu povzbuzována jeho zvídavost, pracuje s radostí, nemusíme je ke čtení nutit. Přečtete-li si autorčin dopis dospělým v závěru knihy, dovíte se, jak přistupovat k rozvíjení čtení dítěte, které poněkud zaostává za spolužáky nebo má ve čtení větší obtíže, jak se vyvarovat nesprávných postupů, které ve svém důsledku vedou k neúspěchům ve škole a nechuti číst. Při větších obtížích je vhodné vyhledat pomoc, nejlépe v pedagogicko-psychologické poradně. Věřím, že stejně jako já, považujete schopnost dobře číst, rozumět psanému textu, umět se pohotově vyjadřovat za dovednost významnou pro život člověka, jeho úspěšnost v lidské společnosti. Úspěšnost člověka, jeho uplatnění ve zvoleném povolání vyžaduje ovládnutí cizích jazyků, které souvisí s jazykovým citem, se zvládnutím jazyka mateřského. Jistě mi dáte za pravdu, že porozumění čtenému textu je významné nejen pro příjemný zážitek z četby, ale zejména pro získávání důležitých informací, řešení úkolů v oboru humanitních i přírodních věd. Co je nám platné, umíme-li dobře počítat, když nerozumíme tomu, co máme vypočítat? Stojí proto za trochu pozornosti věnovat se dětskému čtení, podporovat zájem dítěte o knihy, o čtení. Tato kniha bude, podle mého názoru, přínosem i pro všechny děti, které čtou rády. Najdou v ní totiž, stejně jako my dospělí, mnoho nového, nad čím je třeba se při hledání řešení zamyslet. Najdou v ní i humor, zvýrazněný přitažlivými ilustracemi. PhDr. Alena Šafrová externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně Kniha je určena dětem ve věku 6 až 10 let, všechny strany jsou ilustrované. Pracovní listy jsou určeny dětem, které se učí číst a ve čtení se zdokonalují. Každý list je rozdělen na dvě části. První část tvoří souvislý text, který motivačně stranu uvádí a zároveň může sloužit jako text pro procvičení techniky čtení. Druhá část textu je určena pro samostatnou práci dítěte s textem. Je doplněna o instrukci k práci s textem. (čteme se skřítkem Alfrédem)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jiřina Bednářová - další tituly autora:
Rozvoj grafomotoriky Rozvoj grafomotoriky
Diagnostika dítěte předškolního věku -- Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let Diagnostika dítěte předškolního věku
Školní zralost -- Co by mělo umět dítě před vstupem do školy Školní zralost
Mezi námi předškoláky pro děti od 5 do 7 let -- Všestranná příprava dítěte do školy, pro děti od 5 do 7 let ( 3.díl) Mezi námi předškoláky pro děti od 5 do 7 let
Rozvoj zrakového vnímání -- Jak krtek Barbora pomohl objevit poklad 3. díl, pro děti od 5 do 7 let Rozvoj zrakového vnímání
Orientace v prostoru a čase pro děti od 5 do 7 let -- Kdy to bylo, kde se stalo, medvídě již nebloudilo Orientace v prostoru a čase pro děti od 5 do 7 let
 
Ke knize "Čtení s porozuměním a hry s jazykem -- Čteme se skřítkem Alfrédem" doporučujeme také:
Čtu a vím o čem Čtu a vím o čem
Počítání soba Boba - 1. díl -- Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 3 do 5 let Počítání soba Boba - 1. díl
Lichožrouti Lichožrouti
Tatínku, ta se ti povedla Tatínku, ta se ti povedla
Cvičení pro rozvoj čtení Cvičení pro rozvoj čtení
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

29

Alfréd se s dětmi běžel podívat, co všechno cirkus přivezl.

Náves byla plná cirkusových aut a klecí se zvířaty. Ale nejen cirkus zaplnil

náves. Ze všech stran se sbíhali zvědaví sousedé. Každý chtěl vidět, co

se děje nového. Za chvíli nebylo na návsi k hnutí, všichni se tlačili od

jedné klece ke druhé. Nastal takový zmatek a mumraj, že jeden nemohl

najít druhého. A nejen to. Lidé poztráceli spoustu věcí, se kterými právě

pracovali, když odběhli obdivovat cirkus.

tatínek kapsa Alfréd kniha

mrkev maminka mýdlo jehně

kladivo barvy kobyla květiny

jehla hrábě čepice klíč

housle šroubovák váza lopata

jehlice sešit kočka vařečka

smyčec ručník niť lžička

hrnek kotě zámek hříbě

ovce záložka kapesník nať

štětec hrnec klubko pero

Vyhledej dvojice lidí, zvířat a věcí, které k sobě patří. Dvojice můžeš očíslovat nebo

barevně vyznačit.


30 Když se všichni sousedé našli, plni očekávání odcházeli domů. Pánové v pruhovaných trikotech začínali stavět cirkusový stan. Na palouku se rozcvičovaly artistky, v ohradě začínali pobíhat koně a z klece se ozýval lev. Děti vše zvědavě okukovaly a nemohly se dočkat představení.

plave Akrobatka pije na hrazdě.

cvičí

hází Žonglér píše s kužely.

mluví

loví Cvičitel vhání lvy do klece.

vhodí

propisují Lvi leží ohnivou obručí.

proskakují

vyskakuje Jezdec maluje na koně.

bručí

opisují Koně olamují manéž.

obíhají Vyber a podtrhni, co kdo dělá.


31

Všichni se těšili na cirkusové představení. Alfréd se nemohl dočkat. Potají

se rozhodl, že v cirkuse také vystoupí. Zdálo se mu, že již delší dobu

nikomu neukázal, co všechno umí. Zatím však připravil pro děti hádanky,

aby jim čekání na cirkusové představení lépe ubíhalo.

tužky nůžky hlava ocet hrušky

vosa pes les kůň ves

most stan host stůl kost

tele bota také rota nota

kůl zem hůl půl kam

lem myš plyš šek piš

Petr trpí metr strom svetr

kašel kolík liška myška kyška

kosa rosa maso voda bosa

chlup mrak drak prak brok

V každém řádku vyhledej a vyznač trojici slov, která se rýmují.


32

Dlouho očekávané představení začalo. Vše probíhalo jako po drátku.

Kouzelník předváděl neuvěřitelné věci, lvi proskakovali ohnivými obručemi,

koně cválali okolo šapitó, ale něco přeci jenom chybělo. Až o přestávce na

to Honzík přišel. Chyběl klaun. Alfréd neváhal a dal se do pátrání. Nebylo

to těžké. Klaun Pepa se zapomněl na minulé štaci a právě přijel vlakem na

nádraží. Honzík mu běžel naproti.

„Dobrý den, pane Pepo, poběžte se mnou do cirkusu, představení už

začalo,“ oslovil Honzík klauna.

Jako poslední vystoupil pán v kostkovaných kalhotách.

Do stanice přijel vlak.

Na hlavě měl buřinku a v ruce držel velký kufr.

Rychle mu běžel naproti.

Honzíkovi bylo jasné, že to nemůže být nikdo jiný než klaun Pepa.

Otevřely se dveře a vystoupilo hodně lidí.

Poskládej věty podle pořadí tak, jak probíhal děj. Pořadí vět můžeš očíslovat.


33

Než přišel klaun Pepa, ujal se slova Alfréd. Chtěl se pochlubit svou novou

básní. Už když se ji učil, měl s ní problémy. Honzík mu pomáhal opravit

slova, která si Alfréd nemohl zapamatovat. Ale nakonec se báseň přeci

jenom naučil. Jakmile předstoupil před publikum, dostal trochu strach, vše

se mu popletlo, takže klauna zastoupil docela dobře.

Byl jeden starý svetr,

dlouhý celý ... most, metr, drak

Vlastnil ho pan Petr.

Ve svetru byla díra,

velká jako v kuse ... mouky, sýra, chleba

Popletly si myši cíl,

nepoznaly zralý ... klobásu, sýr, míč

Zakously si ..., zub, svetr, jazyk

co měřil celý metr.

Brrr, to je vlna,

Chuť je zcela ... sladká, slaná, jiná

Zlobil se pan Petr,

že myši jedly ... dort, svetr, botu

Byl jeden starý hrnec,

dlouhý celý srnec.

Vlastnil ho pan Poklička.

Ve svetru byla vidlička,

velká jako v kuse palička.

Popletly si myši cestu,

nepoznaly zralý vestu.

Zakously si vidličku,

co měřil celý malíčku.

Brrr, to je zima,

Chuť je zcela líná.

Zlobil se pan svetr,

že myši jedly Petr.

V první básničce doplň slova z konce řádku, která se do básně rýmují. Ve druhé básni

najdi slova, která Alfréd popletl.


34 Klaun Pepa poznal, že v dnešním představení ho Alfréd plně zastoupí, tak si sedl do publika mezi děti a pozoroval, čím vším to děti šustí.

miminko. Zuzanka rozbalovala nápady.

bonbony.

do šatny. Kája se dobýval do sušenek.

do hradu.

žvýkačky. Patrikovi se nedařilo načít stavebnici.

rozhovor.

knihu. Zdeněk marně hledal načatou rýmu.

tyčinku.

zuby. Markétce se zakutálelo rozkousané jablko.

noviny.

od svačiny. Jirka by rád dojedl zbytky chleba od lesa.

od Verunky.

na utírání nádobí. Verunka, ta už se těšila na psaní domácího úkolu.

na cukrovou vatu. Vyber ze tří možností tu, která je nejpravděpodobnější.


35

Jakmile se však pod šapitó objevila visutá hrazda, utichlo šustění sáčků

s bonbony a všichni zvedali zvědavě hlavy vzhůru. Na hrazdě viselo několik

artistů hlavami dolů, pohupovali se. Jiní přeskakovali z hrazdy na hrazdu.

Nebezpečí vládlo vzduchem. Svět byl vzhůru nohama.

Z přeházených písmen zkus složit slova, slova můžeš napsat. V prvním odstavci jsou slova

označující nářadí používané v cirkuse, ve druhém zvířata nejčastěji se objevující v cirkuse,

další odstavec obsahuje cirkusová povolání. V posledním odstavci najdeš názvy dobrot,

prodávaných před cirkusem.

ookl íčm ytč

roubč aadhrz aačhkopu

evl rgyt lons

ůňk esp aebrz

eiocp aaml eoublldv

aklnu eieřdlt atrsati

ožgnlré iičecvlt aeeodkcrsjz

árykp aimnrlzz mnioáald

eíknpr aáolkbs kkrcvniuoy


36

Představení se blížilo ke konci. S akrobaty na visuté hrazdě vše dobře

dopadlo, nikomu se nic nestalo. Divákům se pomalu začínalo ulevovat

a začali bouřlivě tleskat.

Před všechny předstoupil Alfréd s malým potěšením na cestu.

Spoj písmena nebo slabiky s obrázkem a vznikne nové slovo.


37

Ještě několik dnů zůstal cirkus ve vesnici Naschvály a událo se tam mnoho

prapodivných příhod. Jak věhlas o cirkuse v Naschválech rostl, nebyly by

to Všechtěly, aby se neozvaly, že cirkus patří jim a že ho nutně potřebují

ve své vesnici. Aby děti z Naschválů zabránily odjezdu cirkusu, poslaly na

cirkusový palouk do Všechtěl armádu nejpracovitějších krtků, aby se na

palouku nedalo postavit cirkusové šapitó. Jak se všichni ti krtci jmenovali?

Každý měl jméno po jednom dítěti z Naschválů, jen trochu zamotané.

Adodam Honkoza Kašelmil Jačana

Mičerek Ilovan Pavelka Danala

Tonamáš Jakubma Petrpí Verolínika

Danco Jákára Lávaďa Asodéla

Dukošan Valošek Masorek Natálsoka

Ekoda Jirsirka Ondraša Urpršula

Racodek Zdeloněk Marrekéta Alevena

Frankota Karelma Bardobora Iževa

Guslata Jitkana Klárcoka

Z každého jména vyškrtni jednu slabiku a dozvíš se jména dětí.




JIŘINA BEDNÁŘOVÁ


1963

Jiřina Bednářová je autorkou učebnic a pracovních sešitů zejména pro předškolní děti. Její publikace jsou orientovány na grafomotorická cvičení, základy počtů, přípravy ke čtení a další dovednosti, které by mělo dítě předškolního věku rozvíjet.

Bednářová - Jiřina Bednářová – více informací





       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist