načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Company Control and Takeovers As a Growth Strategy - Luboš Smrčka; Jan Plaček

Company Control and Takeovers As a Growth Strategy
-7%
sleva

Kniha: Company Control and Takeovers As a Growth Strategy
Autor: Luboš Smrčka; Jan Plaček

Strategické rozhodovací procesy mají konkrétní problém - jsou neopakovatelné. Jejich měřítkem je nakonec vždy dolar, libra nebo euro a buď je vyděláte, nebo o ně přijdete. Kniha tyto ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  288 Kč 268
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,9
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Professional Publishing
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015
Počet stran: 224
Rozměr: 176x250
Úprava: ilustrace
Vydání: First edition
Skupina třídění: Formy organizace a spolupráce v ekonomice
Jazyk: česky
Datum vydání: 01.10.2015
ISBN: 978-09-9332-540-3
EAN: 9780993325403
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Strategické rozhodovací procesy mají konkrétní problém - jsou neopakovatelné. Jejich měřítkem je nakonec vždy dolar, libra nebo euro a buď je vyděláte, nebo o ně přijdete. Kniha tyto procesy analyzuje a zkoumá, komu přináší transakce prospěch, kdo je jejím hybatelem a kdo nese její rizika, komu se fúze vyplatí a komu ne. Pohled na tyto procesy je v knize přímočarý a jednoduchý, někomu může připadat cynický, nemorální - je však jediný, který praxe uznává. Svět je plný morálních vítězů, kteří i po letech cítí hořkost „boží ruky“. Ano, je těžko akceptovatelné, když všichni hrají fotbal a jeden tým na chvíli tuto hru změní v házenou… Více v této knize, kterou vydalo anglické nakladatelství Oxford Tutorials a naše nakladatelství ji v rámci spolupráce nabízí českým zájemcům.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Luboš Smrčka; Jan Plaček - další tituly autora:
Rodinné finance Rodinné finance
Osobní a rodinné finance Osobní a rodinné finance
Ovládnutí a převzetí firem Ovládnutí a převzetí firem
Insolvenční praxe v České republice v období 2008-2013 Insolvenční praxe v České republice v období 2008-2013
Insolvenční řízení Insolvenční řízení
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

CONTENTS

AUTHORS’ FOREWORD TO THE EXTENDED

ENGLISH EDITION................................................................................. 7

INTRODUCTION....................................................................................11

Summary............................................................................................................................... 15

1 PRICE, VALUE AND USEFULNESS................................................17

I . I The price o f assets and the real use o f assets...........................................................25

1.2 Objective and subjective value.................................................................................. 34

1.3 Analysts and their influence on determining v a lu e ................................................. 38

1.4 A Few stories from the lives o f analysts...................................................................45

1.5 The deceptiveness o f mergers and acquisitions.......................................................49

1.6 The merger o f Hewlett-Packard - Com paq.............................................................. 54

1.7 Searching fo r the “ right price” and right methods...................................................66

Summary.............................................................................................................................. 67

2 MERGERS AND ACQUISITIONS FROM A THEORETICAL

PERSPECTIVE...................................................................................... 69

2 .1 A b rie f history o f mergers and acquisitions..............................................................69

2.2 Motives for mergers and acquisitions........................................................................77

2 .2.1 Economies o f scale.............................................................................................. 78

2.2.2 Economies o f vertical integration........................................................................79

2.2.3 Other sensible m otives.......................................................................................... 80

2.2.4 Dubious reasons fo r mergers............................................................................... 83

2.2.5 Other reasons fo r mergers or a cqu isitio ns..........................................................87

2.3 Types o f merger and a cq u isitio n............................................................................... 88

2 .3.1 Types o f merger................................................................................................... 89

2.3.2 Types o f acquisition.............................................................................................. 92

2.4 Friendly and hostile takeovers................................................................................... 93

Summary.............................................................................................................................. 95


3 LEGAL FRAMEWORK OF MERGERS AND

ACQUISITIONS IN THE CZECH REPUBLIC.................................

3.1 Czech legislation and the law o f the European U n io n...................................

3.2 The A ct on Transformations o f Commercial Companies and Cooperati ves

3.2.1 Specific problems o f transformations o f companies...........................

3.2.2 Approval o f mergers by regulatory bodies...................................

3.2.3 Further accounting and legal issues o f mergers...................................

3.2.4 Cross-border mergers: some dubious questions and selected aspects Z

3.2.5 Further remarks on mergers: domestic mergers..............................

3.3 The deceptiveness o f the merger process............................

Sum m ary.........................................................

4 THE BEAUTY OF HOSTILE TAKEOVERS...............................

4 . 1 The influence o f the cycle on the number o f takeovers................................

4.2 Typical hostile takeovers.......................................

4.3 Some examples from abroad.............................................

4.3.1 The special case o f Cities S e rvice .......................................

4.3.2 The case o f Porsche and Volkswagen....................................

4.4 Some examples from the Czech R ep ub lic............................... . . ľ . . . . ľ . . . . ' . l

4.4.1 The old times o f the T hird Privatization Wave

and the Včela C ooperative................................

4.4.2 The takeover o f Sazka......................................................

Sum m ary......................................................

5 REDISTRIBUTION OF WEALTH IN THE CONTEXT

OF INSOLVENCY PROCEEDINGS.........................................

5.1 The substance o f insolvency processes..............................

5.1.1 The macroeconomic significance o f insolvency................................

5 .1.2 Several remarks on the relationship between asset seizure

and insolvency.................................

5 .1.3 Bankruptcy and the situation o f a debtor in bankruptcy..................

5.1.4 Space fo r p ro fit and space fo r loss....................................

5.2 Redistribution processes.............................................

5.2.1 The insolvency ra id e r........................

5 .2 .1 .1 C rim in a l cases..................................................

5.2.1.2 In fo rm a tio n a s y m m e try.........................................

Sum mary...................................................

6 A SUPPLEMENT ON INSOLVENCY SURVEYS.........................

6.1 Some survey results........................................

Sum mary........................................................

CONCLUSION........................................

BIBLIOGRAPHY.................. ...................................................

SUMMARY.......................... ..............................................

INDEX....................... .............................................

....97

....100

....102

....103

....109

....112

....113

....121

....124

....125

. 127

....130

....133

....135

....135

....142

...150

...153

...157

...170

. 171

... 173

...l 74

... 176

...l 79

...183

... 188

...189

. 190

. 193

..196

199

..201

..204

207

215

219

221




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist