načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Co si tužky povídaly -- Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 4 do 6 let, 2. díl - Jiřina Bednářová

Co si tužky povídaly -- Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 4 do 6 let, 2. díl
-15%
sleva

Kniha: Co si tužky povídaly -- Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 4 do 6 let, 2. díl
Autor:

Publikace Co si tužky povídaly obsahuje: 1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 4 do 6 let, pomocí kterých se rozvine: - jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a ... (celý popis)
Titul je skladem 1ks - odesíláme ihned
Ihned také k odběru: Ostrava
Vaše cena s DPH:  129 Kč 110
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
3,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6% 90%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017-01-01
Počet stran: 64
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: 64 stran : ilustrace (některé barev.)
Vydání: 1. vyd.
Spolupracovali: ilustrace Richard Šmarda
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
ISBN: 9788026600466
EAN: 9788026600466
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace Co si tužky povídaly obsahuje: 1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 4 do 6 let, pomocí kterých se rozvine: - jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní - grafomotorické dovednosti a kresba dítěte - souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry 2) metodický návod pro dospělé, který: - upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků - pomáhá překonávat obtíže Po prvním dílu grafomotorických cvičení nazvaném Mezi námi pastelkami je tu díl druhý – Co si tužky povídaly. Cvičení výtvarně realizoval a půvabným ilustracemi knížku opět vybavil Richard Šmarda. Tento díl, jak autorka upozorňuje, je určen především čtyř- až šestiletým dětem. Vše, co potřebujeme o dětské kresbě a také psaní vědět, jak se tyto dovednosti vyvíjejí, jak dítě podporovat a vést je, jak pomoci dítěti, které nemá chuť kreslit, se dozvíme z autorčina dopisu uvedeného na straně 60. Ten bychom měli, pokud hodláme s dítětem podle knížky pracovat, přečíst nejdříve. Při práci nás podpoří též instrukce pro dospělé v rámečku u každého cvičení. Některé z dětí, kterým kreslení moc nešlo, získaly odvahu a chuť do práce v prvním dílu s průvodkyněmi cvičením pastelkami Boženkou a Máňou, a budou jistě s chutí pokračovat ve složitějších cvičeních. Jiné dítě, vyspělejší kreslíř, může začít právě nyní. Ke známým pastelkám se totiž přidaly tužky. U pana architekta Cihličky se naučily rýsovat čáry a tvary, které náš malý kreslíř využije ve škole v počátcích psaní. Hravý příběh pastelek, tužek, zvířátek i dětí vede našeho potomka pomocí vodorovných, svislých i šikmých čar, obloučků, spirál, kružnic, elips a dalších tvarů k vytváření obrázků, které potěší dítě – autora i nás, kteří je v práci podporujeme. Správný metodický postup, jehož jednotlivé kroky dítěti umožňují plnit stále složitější úkoly, je zárukou vytvoření předpokladů pro budoucí psaní. Získává postupně návyk správného úchopu psacího náčiní, lehkého pohybu ruky při kreslení. Proto je druhý díl grafomotoriky vhodný i pro žáčky první třídy, kteří nemají moc rádi psaní, příliš tlačí na tužku nebo se jim nedaří správné tvary písmen. Vrátí-li se k doporučeným cvičením, uvolní se jejich napětí, obava ze psaní odplyne s veselým příběhem a oni získají jistotu a radost ze školní práce. Navíc budou mít pěknou veselou knížku s vlastními ilustracemi, k nimž je inspiroval skutečný malíř se svými tužkami a pastelkami. A samozřejmě paní Bednářová, která rozumí dětským starostem s kreslením a psaním, která pomohla mnoha dětem najít radost ze školy a zaplašit strach z přepisování, opisování i diktátů, autorka této milé knížky pro tvořivé děti a jejich dospělé kamarády. PhDr. Alena Šafrová speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně (grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 4 do 6 let - 2. díl)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zákazníci kupující knihu "Co si tužky povídaly -- Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 4 do 6 let, 2. díl" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

„Skotové hrají, stejně jako Angličané, často golf. Golfových jamek mají

opravdu hodně, více než u nás,“ pokračovaly tužky ve vyprávění.

Spodní oblouk kreslíme zleva doprava.

10


„No a tam, kde je zem hodně mokrá a nedá se tam hrát golf, roste vřes

a skáčou žáby.“

Horní oblouk kreslíme zleva doprava.

11


12

„Umějí tam děti také běhat tak rychle jako u nás?“ nedalo to Máně.

„To určitě ano. Můžeme to hned zkusit.“

Vedeme dítě k uvolněnému, plynulému pohybu, kresbě jedním tahem.


13

„A jaké jsou maminky skotských dětí?“

„Stejné jako naše. Mají své děti rády a starají se o ně. Na krku nosí podobné

korále, jako maminky u nás.“

Převážně malé kruhy, odlišení kruhu a oválu. Každý tvar opakovaně obtahujeme.


„Nejlepší na cestách s architektem Cihličkou je návrat domů. Paní Cihličková

upeče na oslavu šťastného návratu dort. To je moc prima. Jen se o něj musí

všichni rozdělit.“

Šikmou čáru vedeme od středu ven. Pomocí ve vedení čáry jsou opěrné body. Při kreslení neotáčíme

papír.

14


„Pak architekt Cihlička vybalí z kufru dárky. Minule přivezl paní Cihličkové

šaty. Pravda, trochu jsme mu pomohly ty šaty domalovat,“ byly na svůj výtvor

pyšné tužky.

Shrnutí předchozích tvarů ve zmenšené podobě. Pokud s nimi má dítě potíže, je vhodné vrátit se kprv

nímu dílu publikace, zaměřit se na navození tvarů, jejich procvičování ve větší velikosti.

15


16

Tužky nezapomněly, že se chtěly podívat do zoologické zahrady. Hned to

také pastelkám připomněly a ptaly se: „Ještě než půjdeme do zoo, povíte

nám o ní něco?“

Máňa jim nejdříve pověděla novinku. Před zoologickou postavili pro děti

bludiště. I ona tudy ráda běhala.

Nový prvek – spirála. Spirála je náročná na koordinaci a odhad vzdálenosti mezi čarami, které senedo

týkají předchozí linie, postupně se zvětšují. Spirálu pro dítě můžeme motivovat jako bludiště, hlemýždě

apod. Pozor na motivaci klubíčkem, kdy dítě spirálu může chápat jako motanici, kde se jednotlivé čáry

mohou překrývat.

Bludiště je vhodné nejdříve projíždět prstem. Při nácviku si můžeme vybrat ze dvou variant. Buď dítě

projíždí prstem, později tužkou, přímo po předkreslené stopě nebo kreslí mezi čáry, pak předkreslená

spirála slouží jako dráha. Při navození můžeme zkusit obě varianty, vybíráme vhodnější.


17

„To bludiště je skoro jako hlemýždi,“ zdálo se tužkám. „Hlemýždě my také

dovedeme dobře kreslit.“

U spirál dbáme, aby se jednotlivé linie vzájemně nepřekrývaly. Jestliže se dítěti nepodaří dodržet odstup

od předchozí čáry, je vhodné kresbu ukončit a začít spirálu novou. Zpočátku může být náročný zejména

střed spirály. Proto jej můžeme předkreslit, dítě předkreslený střed spirály obtáhne a plynule pokračuje

zvětšováním spirály.


18

„Hlemýždi se moc rychle nepohybují, zato my dokážeme do zoo běžet

rychle,“ navrhla Máňa.

Snažíme se o uvolněný, plynulý pohyb, kresbu jedním tahem. První pokusy nácviku obtažení smyčky,

uvědomování si směru vedení čáry, její překřížení.


19

Boženka si vzpomněla ještě na něco: „Víš Máňo, v zoologické je vždy lépe,

když svítí sluníčko. Nakreslíme sluníčka, abychom ho přivolaly a celý den

bylo hezky.“

Šikmá čára v náročnější podobě. Čára je vedena z mezikruží a již nejsou plně vyznačeny body napo

máhající odhadu směru. Pokud je úkol obtížný, pomůžeme pomocnými body a postupně se k prvku

vracíme bez opěrných bodů. Kreslíme od středu ven.




JIŘINA BEDNÁŘOVÁ


Jiřina Bednářová je autorkou učebnic a pracovních sešitů zejména pro předškolní děti. Její publikace jsou orientovány na grafomotorická cvičení, základy počtů, přípravy ke čtení a další dovednosti, které by mělo dítě předškolního věku rozvíjet.

Pro rodiče a pedagogy v mateřských školách napsala Bednářová knihy Diagnostika dítěte předškolního věku a Školní zralost, kde popisuje základní dovednosti jako vnímání prostoru a času, rozvoj myšlení a řeči, základních sociálních dovedností, zrakového a sluchového vnímání, motoriky a grafomotoriky. Poukazuje na to, co by dítě ve kterém věku mělo zvládnout.
Knihy Mezi námi předškoláky 3-5 let a Mezi námi předškoláky 5-7 let jsou potom určeny přímo dětem a slouží k prověření dovedností u nichž se v daném věku přepodkládá zvládnutí.
Na pomoc při vnímání skutečnosti slouží pracovní sešity Orientace v prostoru a čase 4-6 let a Orientace v prostoru a čase 5-7 let. Každá strana obsahuje samostatný motivační příběh a dítě plní vyplývající úkoly spočívající v umístění událostí do časové linie.
Pomůckou pro příravu na samotné čtení a psaní jsou cvičebnice Rozvoj zrakového vnímání 1. díl, Rozvoj zrakového vnímání 2.díl a Rozvoj zrakového vnímání 3.díl. Publikace se věnují pojmenování barev a jejich odlišení, rozeznávání tvarů prvků, najdeme zde cvičení na trénink zrakové paměti a rozvoj očních pohybů.
K rozvoji grafomotoriky a nácviku kreslení, což jsou předpoklady pro pozdější úspěšné zvládnutí psaní, se věnují publikace Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře. Tyto pracovní sešity jsou určeny postupně pro děti od 3 do 7 let věku.
Základní matematické pojmy a k rozvoji matematického myšlení a prostorového vnímání slouží cvičebnice Počítání soba Boba 1.díl, Počítání soba Boba 2.díl a Počítání soba Boba 3.díl.
Pro starší děti (6-10 let) je určena kniha Čtení s porozumněním a hry s jazykem, kde se děti pomocí ilustrovaných příběhů zdokonalují ve čtení a práci s textem.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist