načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Cesty k pedagogice obratu – Hana Lukášová

Fungujeme! Vážení zákazníci, knihy si u nás můžete nadále objednávat s doručením Českou poštou, GLS či aktualizovanou Zásilkovnou. Tyto objednávky vyřizujeme v běžném režimu, stejně tak nákup e-knih a dalších elektronických produktů. Nařízením vlády jsou z preventivních důvodů zavřeny některé naše pobočky, bližší informace naleznete zde
Cesty k pedagogice obratu
-7%
sleva

Kniha: Cesty k pedagogice obratu
Autor: Hana Lukášová

Tento text z oblasti rozboru cest alternativních pedagogických proudů myšlení je určen především všem zájemcům, kteří při tvorbě vlastního pojetí edukace hledají nové možnosti ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  58 Kč 54
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
1,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Ostravská univerzita
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013
Počet stran: 140
Rozměr: 165x235
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Výchova a vzdělávání
Jazyk: česky
Datum vydání: 26.08.2013
Nakladatelské údaje: Ostrava, Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, katedra pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání, 2013
ISBN: 978-80-7464-222-7
EAN: 9788074642227
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Tento text z oblasti rozboru cest alternativních pedagogických proudů myšlení je určen především všem zájemcům, kteří při tvorbě vlastního pojetí edukace hledají nové možnosti vzdělávání a výchovy. Vhled do alternativních přístupů jsme uspořádali tak, aby po přečtení textu bylo možné volit inspiraci k tvorbě individuálních projektů autorských tříd nebo autonomních škol v rámci školních vzdělávacích programů.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Hana Lukášová - další tituly autora:
Kvalita života dětí a didaktika Kvalita života dětí a didaktika
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

O B S A H

Ú V O D................................................................................................................................................................................................................................................s

1. P O JE T Í P E D A G O G IC K É K U L T U R Y O B R A T U...................................................................................................................................8

2. P O JE T Í M A R IE M O N T E S S O R I (1 8 7 0 -1 9 5 2 ): M O N T E S S O R I P E D A G O G IK A ....................................................15

2.1 Kd o u y l a Ma r ia Mo n t e s s o r i? ......................................................................................................................................................................15

2.2 Ja k je v p e d a g o g ic e M a r ie Mo n t e s s o r i c h á p á n a id e a s v o b o d y č l o v ě k a?............................................................15

2.3 Ja k é m o ž n o s t i v ý c h o v y f o r m u l u je p e d a g o g ik a Ma r ie Mo n t e s s o r i? ......................................................................16

2.4 Ja k é j e p o je t í š k o l y u M a r ie Mo n t e s s o r i? ..........................................................................................................................................18

2.5 Ja k é j e p o je t í v ý u k y v e š k o l e Ma r ie Mo n t e s s o r i?.....................................................................................................................19

2.6 Ja k ý j e o d k a z Ma r ie Mo n t e s s o r i p r o d n e š e k?..............................................................................................................................20

3. P O JE T Í C E L E S T ÍN A F R E 1 N E T A (1 8 9 6 -1 9 6 6 ): F R E IN E T O V S K A P E D A G O G IK A .........................................22

3.1 Kd o b y lC é l e s t in Fr e in e t?...............................................................................................................................................................................22

3.2 Ja k js o u c h á p á n y k l íč o v é p o d n é t y v ý v o je č l o v ě k a-d ít ě t e u C é l e s t in a Fr e in e t a? ..................................22

3.3 Ja k é m o ž n o s t i v ý c h o v y v y v o z u je p e d a g o g ik a C é l e s t in a Fr e in e t a z p o je t í d ít ě t e? ................................23

3.4 Čím j e c h a r a k t e r is t ic k é p o je t í š k o l y C é l e s t in a Fr e in e t a? .............................................................................................24

3.5 Ja k é js o u z v l á š t n o s t i p o je t í v ý u k y u Cé l e s t in a Fr e in e t a?..............................................................................................24

3.6 Ja k ý j e p ř ín o s C é l e s t in a Fr e in e t a к p o je t í m o d e r n í š k o l y? .............................................................................................27

4. P O JE T Í P E T E R A P E T E R S E N A (1 8 8 4 -1 9 5 2 ): P E D A G O G IK A J E N S K É H O P L Á N U........................................29

4.1 Kd o b y l Pe t e r Pe t e r s e n? ..................................................................................................................................................................................29

4 .2 Ja k c h á p a l Pe t e r Pe t e r s e n m o ž n o s t i r o z v o je d ít ě t e? ..........................................................................................................29

4 .3 Ja k é je p o je t í v ý c h o v y, v z d ě l á v á n í a š k o l y v p e d a g o g ic e Pe t e r a Pe t e r s e n a? ............................................3 1

4.4 Ja k é j e p o je t í v ý u k y v e š k o l e Pe t e r a Pe t e r s e n a? ......................................................................................................................32

4.5 Ja k é js o u d a l š í z v l á š t n o s t i v p o je t í v ý u k y v p e d a g o g ic e Pe t e r a Pe t e r s e n a?...............................................33

5. P O JE T Í P E D A G O G IK Y U R U D O L F A S T E IN E R A (1 8 6 1 -1 9 2 5 ): W A L D O R F S K Á P E D A G O G IK A ..35

5.1 Kd o b y l Ru d o l f St e in e r?..................................................................................................................................................................................35

5.2 Ja k je v e w a l d o r f s k é p e d a g o g ic e c h á p á n a id e a s v o b o d y č l o v ě k a?........................................................................35

5.3 Ja k é m o ž n o s t i v ý c h o v y w a l d o r f s k á p e d a g o g ik a f o r m u l u je? .....................................................................................37

5.4 Ja k j e c h á p á n a w a l d o r f s k á š k o l a? .......................................................................................................................................................38

5.5 JAKÉ OTÁZKY JSOU KLADENY К POJETÍ VÝUKY VE WALDORFSKÉ ŠKOLE?.............................................................................39

5.6 Ja k é z v l á š t n o s t i n a jd e m e v r e a l iz a c i v ý u k y v p r a x i w a l d o r f s k é š k o l y?.......................................................41

6. P O JE T Í J O H N A D E W E Y E (1 8 5 9 -1 9 5 2 ): P R A G M A T IC K Á P E D A G O G IK A ...........................................................46

6.1 Kd o b y l Jo h n De w e y? ...........................................................................................................................................................................................46

6.2 Ja k é p o je t í v ý c h o v y f o r m u l u je p r a g m a t ic k á p e d a g o g ik a Jo h n a De w e y e?......................................................46

6.3 Ja k é p o je t í v ý u k y v y c h á z í z p r a g m a t ic k é p e d a g o g ik y Jo h n a De w e y e? ...............................................................47

6.4 Ja k é p o je t í š k o l y n a v a z u je n a p r a g m a t ic k o u p e d a g o g ik u?.............................................................................................49

6. ‘I. I Jak vznikly laboratorní školy Johna Deweye?.................................................................................................511

6.4.2 Jaké je pojeti školy s ciallonským plánem ?........................................................................................................54

6.4.3 Jaké je pojeti školy s názvem winnetská soustava?..........................................................................................51

7. P O JE T Í A L E X A N D R A S U T H E R L A N D A N E IL L A (1 8 8 3 -1 9 7 3 ): A N T IA U T O R IT A T 1 V N Í

P E D A G O G IK A..........................................................................................................................................................................................................................53

7 .1 Kd o b y l Al e x a n d e r Su t h e r l a n d Ne il l?.............................................................................................................................................53

7.2 Z č e h o v y c h á z í p e d a g o g ik a A l e x a n d r a Su t h e r l a n d a N e il l a?....................................................................................54

7.3 Z ja k é h o p o je t í d ít ě t e v y c h á z í p e d a g o g ik a Al e x a n d r a Su t h e r l a n d a Ne il l a? ............................................55

7.4 Ja k é p o je t í v ý u k y n a v r h u je p e d a g o g ik a A l e x a n d r a Su t h e r l a n d a N e il l a? ...................................................58

7.5 Ja k é p o je t í š k o l y v y c h á z í z p e d a g o g ik y Al e x a n d r a Su t h e r l a n d a Ne il l a? ...................................................60

7.6 Ja k é js o u o h l a s y n a r e a l iz a c i š k o l y Al e x a n d r a Su t h e r l a n d a Ne il l a v Su m m e r h il l u? ..................63

7.7 ZÁVĚRY К PEDAGOGICE ALEXANDRA SUTHERLANDA N EILLA.....................................................................................................65




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist