Kniha: Cestou s mnoha verši -- Básně, recenze, studie

Spolupracovali: básně O. Mikuláška vybral Tašo Andjelkovski, recenze, studie a další texty vybrali a uspořádali Jan Pirner a Josef Schwarz
průvodní texty napsali Jan Pirner, Jan Štolba a Milan Uhde
Vazba: kniha, vázaná vazba
ISBN: 9788087377161
EAN: 9788087377161
Popis / resumé

Chronologicky řazený výbor je rozdělený do pěti oddílů, z nichž každý reprezentuje určité Mikuláškovo tvůrčí i životní období. V jednotlivých částech jsou nejdříve ve stručném úvodu charakterizovány společně s vydanými sbírkami podstatné a závažné události z básníkova soukromí, poté následují vybrané autorovy verše a závěr každého bloku je složen z recenzí, esejí, studií či úvah, jež se vztahují vždy k dané etapě a představují tak obraz ohlasů na Mikuláškovu tvorbu. Editoři svazku podotýkají, že jejich základním úkolem je snaha přispět především k co nejdůkladnějšímu poznání díla autora, který dnes právem patří mezi klasiky moderní české poezie. Z tohoto důvodu se proto nevyhýbají ani některým dobově poplatných textům, napsaným v průběhu padesátých let minulého století, neboť i tyto básně podle jejich názoru "jsou přirozenou součástí Mikuláškova díla a není možné o nich mlčet." Lze však konstatovat, že ani tyto verše v kontextu celé Mikuláškovy tvorby nemohou nic změnit na velikosti této mimořádné literární osobnosti. Rozsáhlý výbor z celoživotního básnického díla Oldřicha Mikuláška, který je navíc doplněný recenzemi, průvodními komentáři, studiemi a dalšími sekundárními texty.

Popis nakladatele

Kniha nabízí nejen obsáhlý výbor z básnické tvorby Oldřicha Mikuláška, ale i průvodní komentáře a studie. Podstatnou součástí publikace jsou i dobové ohlasy Mikuláškova básnického díla v podobě četných recenzí, literárněvědných studií a dalších příspěvků. Stranou nezůstaly ani Mikuláškovy reflexe vlastního díla, které jsou zastoupeny vybranými rozhovory, úvahami a dalšími statěmi. Shromážděný materiál představuje jedinečný soubor textů, který podává plastický obraz nejen Mikuláškovy básnické tvorby, ale i její dobové recepce. Texty jsou doprovozeny vybranými fotografiemi, kresbami a karikaturami. Knihu uzavírají ediční poznámka, bibliografie a rejstříky. (básně, recenze, studie)

Oldřich Mikulášek - další tituly autora: