načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Černé ovce - Marsha Petrie Sue

Černé ovce
-15%
sleva

Kniha: Černé ovce
Autor:

Knihu Černé ovce přivítají lidé, kteří se chtějí naučit vycházet s problematickými kolegy na pracovišti; je tedy důležitou pomůckou pro personalisty, manažery a vedoucí týmů. ... (celý popis)
Kniha teď bohužel není dostupná.

»hlídat dostupnost
Alternativy:


hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: BIZBOOKS
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2010-01-01
Počet stran: 176
Rozměr: 167 x 225 mm
Úprava: viii, 162 stran
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Toxic people
Spolupracovali: překlad Jana Kalová
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788025120620
EAN: 9788025120620
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Knihu Černé ovce přivítají lidé, kteří se chtějí naučit vycházet s problematickými kolegy na pracovišti; je tedy důležitou pomůckou pro personalisty, manažery a vedoucí týmů. Naučíte se, jakou obrannou taktiku zvolit proti přitakávačům, pochybovačům, stěžovatelům,střelcům ze zálohy, diktátorům, neomylným expertům a ostatním obtížným povahovým typům, s nimiž se den co den setkáváte.

Projděte sedmi jednoduchými lekcemi přežití v kanceláři a naučte se:
- rozpoznat šest základních typů problematických kolegů
- identifikovat rysy jejich chování, které vás přivádí k šílenství
- rychle najít a použít správná slova zmírňující střet s obtížným kolegou

Dále v knize objevíte:
- návody, jak rozpoznat lživé a neupřímné chování
- případové studiea příběhy, jak řešit konfliktní situace na pracovišti i mimo ně
- rady na rozvinutí pozitivního přístupu k ostatním
- nástroje k vytvoření dynamického a produktivního prostředí
- další dovednosti a tipy na podporu bezkonfliktního pracovního prostředí

O autorce:

Marsha Petrie Sue
je absolventkou university ve Phoenixu, obor Business Administration. Je autorkou oceněné knihy The CEO of YOU: Leading The CEO of YOU: Leading Yourself to Success vydané nakladatelstvím Result Press druhé vydání vyšlo v roce 2002.Má za sebou úspěšnou kariéru ředitelky společnosti Fortune 100 companies; nyní je prezidentkou nakladatelství Communicating Results a nabízí společnostem a asociacím přednášky a prezentace. Je také držitelkou ceny Women of Spirit, udělované americkým Červeným křížem, kteráje oceněním její dlouhodobé dobrovolné práce pro společnost. (jak vycházet s problematickými lidmi na pracovišti)

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Kariéra pod kontrolou Kariéra pod kontrolou
Sue Marsha Petrie
Cena: 128 Kč
Černá ovce Černá ovce
Celestini Ascanio
Cena: 125 Kč
Tam nahoře ovce nejsou Tam nahoře ovce nejsou
Vlasák Eda
Cena: 215 Kč
Černé ovce a beránek Boží Černé ovce a beránek Boží
Cannon Joanna
Cena: 293 Kč
Černé ovce a beránek Boží Černé ovce a beránek Boží
Cannonová Joanna
Cena: 199 Kč
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

KAPITOLA DESÁTÁ

Jak to navléknout?

Proč si na ta správná slova vždycky vzpomenete, až když je po všem? Protože

nevyužíváte to, co znáte! Komunikační model SZP (slova, záměr, postoj) vám

radí soustředit vaše myšlenky dřív, než otevřete ústa.

Vy to víte; ale ne vždycky to uděláte! To, že jste pochopili metody efektivníkomu

nikace, ještě neznamená, že je automaticky umíte používat. Pochopit je jedna věc

a začít díky nim dosahovat lepších výsledků druhá. Abyste si z nových vlastností

vytvořili zvyk, musíte je znova a znova používat. Platí to pro verbální dovednosti

stejně jako pro jakékoliv jiné.

Pravidla SZP komunikace

Pokud se chcete v SZP komunikaci posunout na vyšší úroveň, musíte si vytvořit

návyk založený na tom, co již umíte: na slovech, záměru a postoji. Skutečnost,

že jste ostatní lidi viděli bojovat, že jste se setkali s rozčilenými lidmi a byli jste

v nepříjemných situacích, jen dokazuje, že tyhle dovednosti se dají naučit. Pokud

si s problematickými lidmi neumíte poradit teď, neznamená, že to nejde; jen jste

si ještě nezačali osvojovat a vybrušovat potřebné dovednosti.

SLOVA

Přemýšlejte o slovech, která vás dostanou do hry. Z mého pohledu má fráze:

„Pochopili jste to?“ velmi negativní podtext. Když ji slyším, proběhne mi hlavou:

„Copak si myslí, že jsem hloupá?“ Pro mnoho lidí je tato fráze něco jako slovní

facka. Máte také takovou zkušenost? Pokud ano, už jste se někdy přistihli, jak tu

stejnou větu říkáte někomu jinému? Proč? Vyhoďte si ji ze slovníku a místo toho

řekněte něco jako: „Chci se ujistit, že jsem se vyjádřila jasně. Můžete mi svými

vlastními slovy zopakovat, jak jste to pochopili?“


74

Vždy dejte ostatním důvod vám naslouchat. Vybírejte slova, ze kterých budou mít užitek.

SZP komunikace by neměla být o vás, jako spíše o té druhé straně. Pamatujte si, že dobrý

úsudek pramení ze zkušenosti a díky špatnému úsudku získáte více zkušeností.

ZÁMĚR

Přistupujte k problematickým situacím pozitivně a zapomeňte na myšlenku dostat je dřív,

než dostanou ony vás. Když budete k setkáním s ostatními přistupovat optimisticky azaměřeni na to, co je dobré pro všechny, brzy svoje výsledky zdokonalíte. Další důležitá věc

je udržet si pozitivní přístup k tomu, co jste schopni říct. Můžete toho docílit, když mysl

a duševní zásobárnu naplníte výroky typu:

„Už jsem tento postup použil/a a vím, díky kterým slovům nakonec dosáhnu těch

nejlepších výsledků.“ Během plánování nějakého setkání si nepřipouštějte jakékoliv představy a myšlenky na možnost špatného výsledku. Proč? Protože vaše smýšlení ovlivňuje, jak působíte naostatní. Lidé jsou bystří a vnímaví. Falešný pokus „vyhovět jejich potřebám“ rychle prokouknou. Pozitivní přístup vám navíc dává moc a kontrolu – a to je to, co chcete, ne? Strategie „nechat být“ je s tímto proaktivním přístupem zdánlivě v rozporu. Váš přístup by situaci zdánlivě mohl vyřešit, ale někdy uvnitř cítíte, že to nikdy nebude fungovat. Musíte mít dobře vyvinutý šestý smysl, abyste věděli, kdy se stáhnout a že to je v tu chvíli to nejlepší možné řešení. Nezáleží na tom, jak dobré máte dovednosti ani s jakým záměrem do toho jdete, každou situaci jednoduše nevyřešíte. Ať už je to váš šéf nebo kolega nebo podřízený, některé mezilidské vztahy prostě fungovat nebudou. Mělo by jich být jen velmi málo – méně než dvě procenta. Rozhodně si tyto bezvýchodné situace a rozhovory neberte osobně. Svoje myšlenkové procesy si potvrďte důkladným vyhodnocením situace, pomocí kterého zjistíte, co jste mohli udělat jinak, aby příští setkání proběhlo lépe.

Kapitola 10 – Jak to navléknout?


Černé ovce | Jak vycházet s problematickými lidmi na pracovišti

75

POSTOJ

Eliminujte emocionální pózy a uzavřenou řeč těla. Zkřížené paže, svraštělé obočí, upřený

pohled a tvář bez úsměvu jsou komunikační signály indikující, že na obzoru jsou potíže. Vy

víte, že když se snažíte zlepšit komunikaci, tak byste takové věci dělat neměli. Podvědomě

je ale používáte, protože se z nich během času stal zvyk. Cvičte se v postoji s nezaloženýma

rukama, naklánějte se kupředu, tlačte energii směrem k druhé osobě, chovejte se příjemně

a nevrhejte výhružné pohledy.

Zároveň se sledováním energetických hladin ostatních začněte sledovat jejich postoje. Když

se pak dostanete do nějaké problematické situace, budete o krok napřed. Používají svá těla

a gesta k vyjádření myšlenek a zdůraznění svých názorů? Nebo jsou z fyzického hlediska

rezervovaní? Možná mají fyzickou potřebu šetřit s energií. Tyto rozdíly jsou velmi patrné

ve skupinách o více lidech, protože lidé s větším množstvím energie se uvnitř davu ještě

více dobíjejí. Na druhou stranu lidé s menší dávkou energie jsou vyčerpaní a tím sestáva

jí méně společenskými. Toto pozorování energetických hladin můžete provádět, když při

jednání s Černými ovcemi přirovnáte svoji energetickou hladinu k té jejich. Pamatujte si,

kontrola nad situací vychází z pozorování a vyčkávání.

Snažte se z výrazu jejich tváře vysledovat energii nebo její nedostatek. Skutečnýmmyslite

lům toho obvykle z tváře moc nevyčtete. To znamená, že při jednání s nimi nebudemepou

žívat výrazný postoj ani řeč těla. Také je důležité sledovat fyzické projevy jako přisunování

židle blíže k vám, naklánění se směrem k vám nebo naopak odtahování se nebo odkládání

dokumentů na stranu. Dávejte také pozor na změny v přístupu, jako třeba pokusy chovat

se diplomatičtěji; emocionálnější projev i změna předmětu hovoru může poskytnout další

impuls, na který je nutné reagovat.

Postoj není pouze fyzická záležitost. Co takhle písemný projev? Zamyslete se nad formou

vámi psaných e-mailů. Záleží vám na tom, aby byly pro čtenáře přitažlivé, nebo je to pouze

slátanina bez struktury a ucelených požadavků? Buďte pozorní vůči tomu, co se líbí vám

a jakými prostředky komunikují ostatní.

Vyvarujte se používání negativních slov. Naplňte si hlavu pozitivními odpověďmi a výrazy

typu: „mohu“ a „ano, bude to tak“ a zavrhněte negativa, jako jsou: „nemohu“, „tak tonebu

de“, „nebylo to tak“ a „ne“.

Místo toho, abyste řekli: „Přivádíte mě k šílenství,“ řekněte: „Mrzí mě, že jsme si vzájemně

neporozuměli.“ Tato změna formulace je poměrně nepatrná a není snadné si na ni vzápa

lu hovoru s Černou ovcí vzpomenout. Je to ale ten nejlepší přístup. Jeden z těch, které stojí

za to nacvičit, abyste ho měli ve své hlavě připravený k použití.


76

Výsledky komunikace: Doporučující tabulka

Předkládám vám 27 způsobů jak říct, co chcete, a tím dosáhnout požadovaných výsledků. Svoji

řeč si nahrávejte a vylučte z ní fráze, které vám kradou důvěru a dobré výsledky.

SPRÁVNĚ NESPRÁVNĚ DŮVOD

„Nicméně“ nebo „a...“ „Ano, ale ...“ Vyhnete se znevažování

vyřčených argumentů. „Možná máte pravdu.“ „Tak to není.“ Naslouchání názorům

ostatních. „Můžeš mi to prosím vysvětlit, abych to lépe pochopil/a?“

„Nemáš pravdu.“ Snížíte riziko konfliktu.

„Pojďme to zkusit.“ „To není proveditelné;

tohle nebude fungovat.“

Stimulace myšlení. „Potřebuji tvoji pomoc“. „Tohle je úkol pro tebe.“ Docílíte tím spolupráce. „Je všechno v pořádku?“ „Jak bych to mohl/audělat lépe?“

Odstraníte emoce. „Tohle můžu udělat já.“ „Tohle udělat nemůžu.“ Pozitivní přístup. „Pojďme to udělatspolečně.“

„Musíš udělat to, co ti

řeknu.“

Práce na společném

řešení. „Uvažujeme, že...“ „Budeš muset...“ Pozvání ke spolupráci. „Prosím zvažte...“ „Doporučuji vám...“ Zaměříte se v první řadě

na druhé. „Jaký způsob provedení je nejlepší?“

„Udělej to po mém.“ Vyvolání dojmu

rovnoprávnosti. „Chápu. Potřeboval bych se dozvědět více detailů...“

„Nesouhlasím.“ Oceníte tím nápady

druhých. „Rozčiluje mne, když se to stane.“

„Rozčiluješ mne.“ Odstranění síly.

„Vybral jsem si to nejlepší

řešení.“

„Nemůžeš mě změnit.“ Prokážete osobní

zodpovědnost.

Kapitola 10 – Jak to navléknout?


Černé ovce | Jak vycházet s problematickými lidmi na pracovišti

77

SPRÁVNĚ NESPRÁVNĚ DŮVOD

„Mohu si vyšetřit

nějaký čas.“

„Nemám čas.“ Vyhnete se bezcenným

frázím.

„Pojďme se podívat, co

můžeme udělat.“

„Zeptej se někohojiné

ho.“

Budete součástí řešení.

„Jsem lepší v...“ „Nejsem dobrý/á v...“ Víra se stane skutečností.

„Myslím, že to dopadne

dobře.“

„Jsem šťastný/á.“ Budujte svůj vlastní

úspěch.

„Jaké máte otázky?“ „Máte nějaké otázky?“ Vyloučíte odpověď ano

nebo ne.

„Tvůj názor beru na

vědomí.“

„Nesouhlasím s tebou.“ Udržujte si otevřenou

mysl.

„Někdy se některé

věci...“

„Vždycky všechno...“ Vyhněte seabsolutizova

ným názorům.

„Omlouvám se.“ „Neobviňujte mě!“ Připusťte, že můžete

udělat chybu.

„Děkuji.“ „Ale, to nic nebylo.“ Přijměte uznání.

„Já chci.“ „Velice nerad/a.“ Zaměřte se na pozitiva.

„Naučil/a jsem se.“ „Neuspěl/a jsem.“ Rozvíjejte svédoved

nosti.

„Hotovo; to je vše.“ „Co když to dopadne

špatně?“

Vytvářejte pozitivní

výsledky.

Ode dneška začnu...“ „Kdybych tak měl/a...“ Změňte zítřek.

Pokud chcete kopii výše uvedeného seznamu (v angličtině), napište nám na

Information@MarshaPetrieSue.com.

Udělejte si čas přijít na to, co bude v průběhu komunikace fungovat. SZP komunikátor se

z vás stane praxí. Pamatujte si, že musíte mít pod kontrolou tři věci: co si myslíte, coříká

te a to, jak se chováte. Tohle můžete mít pod kontrolou jen vy sami. Převezměte osobní

zodpovědnost za jednání s Černými ovcemi vyskytujícími se ve vašem životě. Pokud to

neuděláte, stáhnou vás dolů.


78

Jak na Černou ovci, která je vaším šéfem?

Chovají-li se nesnesitelně vaši nadřízení, nemusíte to mlčky snášet. To, co musíte udělat, je

zjistit, jak se nestat obětí situace. A tohle je pro mě skutečně žhavé téma!

Nezáleží na tom, je-li váš šéf jedním z popsaných šesti typů, nebo dokonce kombinací

hned několika z nich. Vy si můžete vybrat, jak si s daným problémem poradíte. Někteří

lidé provokují, ale vás nebo vaši kariéru skutečně poškodí jen velmi zřídka. Existují ale

i jiní, kteří vás skutečně chtějí dostat. A v tomhle bodě leží vaše osobní zodpovědnost

– rozlišit tyto dva typy.

PROTIPRÁVNÍ A NEMORÁLNÍ CHOVÁNÍ

Musíte určit, je-li chování vašeho šéfa protiprávní nebo nemorální. Tohle za vás nikdoneudělá. Nečekejte, že někdo jiný zjistí, co se děje; nikdo to neudělá. Přišla jsem na to, že většina

lidí se bojí i připustit si problém, natož ho řešit. Proč? Sami sebe, svých dovedností aschopností si neváží natolik, aby chtěli mít věci pod kontrolou. Jak jste na tom vy?

Pokud váš šéf jedná opravdu nemorálně, musíte se rozhodnout, zdali můžete žít bez toho,

abyste to zkusili změnit. Pokud se rozhodnete jednat, navrhuji vám, abyste předtím vzali

v úvahu vaše pracovní prostředí. Pracujete-li ve velmi malé společnosti, nejspíš tam nebude

personální oddělení. Pokud máte svého poradce, měli byste se jeho nebo jí zeptat na jeho/

její názor. Jestliže poradce nemáte, můžete navštívit webové stránky Equal Employment

Opportunity Commission /Výbor pro rovnoprávné zaměstnanecké příležitosti/ (EEOC),

kde najdete návrhy, jak si poradit s problémy v zaměstnání.

Linda měla ráda svého šéfa, své kolegy a práci a věděla, že její pozice plně odpovídá

jejímu talentu a dovednostem. Den poté, co odeslala report vykazující odpracovaný čas

a výdaje, jí zavolala její vedoucí, Magda. Linda nevěřila svým uším – Magda bylarozčílená, protože Linda neuvedla dostatečné množství peněz utracených za obědy se svými

klienty. Linda na její výtky reagovala slovy: „Ano, tohle byly skutečné náklady. Vím, že

podle firemní politiky nemáme z fondu nákladů čerpat za každou cenu.“

Magda jí ale hned vynadala: „Děláš ze mě hlupáka. Náklady ostatních manažerů jsou

dvakrát vyšší než tvoje a přitom mají jen polovinu klientů! Jdi na hřbitov, sežeň si jména,

schovej si nějaké své osobní účty a přidej je ke svému reportu!“ Linda byla ohromená

a potřebovala si promyslet, co na to odpoví. Po delší pauze konečně řekla: „To je velmi

zajímavý přístup,“ a rozhovor ukončila. Pokusila se nedat najevo žádné emoce aznámky rozčilení.

Kapitola 10 – Jak to navléknout?


Černé ovce | Jak vycházet s problematickými lidmi na pracovišti

79

Byla otevřena etická otázka a Linda se musela rozhodnout. Personální odděleníspolečnosti nedávno vydalo nové firemní předpisy, zahrnující i prohlášení o „zachovávání etického

pracovního prostředí“, a proto se rozhodla, že začne tam. Aniž by použila konkrétní jména,

vysvětlila svoji situaci a požádala o doporučení, jak se v takové situaci zachovat. Dostalo

se jí odpovědi, že má pokračovat tak, aby si zachovala svoji bezúhonnost a samozřejmě

přispěla k zásadám etického pracovního prostředí, které společnost vyznává. Když se ucházíte o nějaké pracovní místo, je na vás, abyste zjistili, jestli v danéspolečnosti panuje zásadové pracovní prostředí. Obsahuje prohlášení o poslání společnosti také bod popisující etická pravidla uvnitř společnosti? Má společnost zřízenou „linku stížností“? Funguje v ní personální oddělení nebo jeho alternativa, která by zaměstnancům pomáhala s problémy na pracovišti? Pokud se o místo ucházíte z lačnosti, dejte si pozor na syndrom kauzy Enron

1

.

IRITUJÍCÍ CHOVÁNÍ

Pokud vás chování vašeho šéfa rozčiluje, musíte se rozhodnout, jaký přístup zvolíte

vy. Nikdy, opravdu nikdy si nestěžujte ostatním. Tohle je vaše věc, ne jejich. Můžete

si ale vymyslet hypotetickou situaci podobnou té vaší a zeptat se kolegů, co by vtakovém případě dělali. Můžete říct, že tento problém má váš přítel, pracující v jinéspolečnosti. Musíte ale pečlivě zamaskovat všechny identifikační faktory. Pokud si to pečlivě

nepřipravíte, kolegové vás rychle prokouknou. A pošlou to dál, přestože je požádáte,

aby to nikomu neříkali.

Renata netušila, co má dělat, a tak předstírala, že neslyší. Tohle už delší dobunefungovalo. Její šéf ji neustále častoval nevhodnými poznámkami a klient je neustále pozoroval,

protože chtěl vědět, jak Renata zareaguje. Výraz její tváře a neverbální projevy prozrazovaly, že je víc a víc rozčilená, ale neřekla nic. Protože mlčela, klesla její důvěryhodnost

u klienta. Uvědomila si, že si musí udržet respekt svých klientů a rozhodla se uspořádat si

myšlenky a promluvit se šéfem.

Za nejlepší způsob považovala soukromou schůzku se šéfem. Když po dlouhémprocvičování nadešel den D, Renata se s ním setkala tváří v tvář, ale své emoce nechala zadveřmi. Řekla mu: „Ocenila bych, kdybyste mě oslovoval mým jménem a neříkal mi zlatíčko

nebo nějak podobně.“ 1 (Enron rozjel tzv. „účetní skandály“, které do té doby manažeři snadno utajovali. Jednalo se především o nadhodnocování výsledků, zkreslování účetních informací a machinace s majetkem firem. Ještě na podzim roku 2001 tato společnost vysílala do světa samé příznivé zprávy, problémy ale postupně vyplouvaly na povrch. V říjnu nechal vrchní revizor účtů tajně zničit velké množství konfliktních údajů, aby tak zamaskoval chybné účetní výkazy. To se však nepodařilo zcela utajit. Americký burzovní dozor proto 22. října zahájil proti společnosti vyšetřování. V listopadu 2001 vedení Enronu oficiálně přiznalo, že podnikové zisky byly od roku 1997 uměle nadhodnoceny o celých 600 milionů dolarů, což vedlo k poklesu kurzu na pouhých 61 centů. Nakonec skončil Enron v konkurzu a jeho akcie byly 23. ledna 2002 z obchodování vyloučeny.)


80

Šéf jí odpověděl: „Nerozumíte žertu? Myslel jsem to jako kompliment!“ Renata mu klidným

hlasem vysvětlila: „Je mi jasné, že jste nevěděl, jak moc mi to vadí. Ať jste to mysleljakkoliv, chci, abyste mne nadále oslovoval jménem, prosím. Pomůžete mi tím získat důvěru

a respekt mých klientů. A jsem si jistá, že to pomůže i společnosti.“ (Tohle se mimochodem může stát i mužům; oslovování přezdívkou zní na pracovišti ažpříliš neformálně.) Jeden rozhovor to ale nevyřeší. Aby jim to došlo, budete se k tomu muset vrátit ještěněkolikrát. Probíráte-li citlivá témata, pamatujte na tyto zásady: Ovládněte svoje emoce azůstaňte klidní. Musíte rozhovor udržet pod kontrolou. CO TO BUDE STÁT? Zkuste odhadnout, co by vás takový upřímný rozhovor se šéfem mohl stát. Jaké by to mohlo mít důsledky? Mohl by vás vyhodit? Přemístit na jiné oddělené nebo pobočku? Mohli byste být terčem posměchu svých kolegů, protože to někde řekne? V nejlepším případě svůjproblém vyřešíte a budete šťastně žít až do další problematické situace. A co v nejhoršímpříadě? Součástí vašeho plánu musí být i všechny možné eventuality a dopady. Ještě důležitější je, abyste se sami sebe předem zeptali: Co mě to bude stát, když neudělám nic? Musíte kolem sebe vytvořit takové prostředí, ve kterém se budete cítit dobře. Každý zaměstnanec si vhodné a příjemné pracovní podmínky představuje trochu jinak.Dokážete rozpoznat problém, aniž byste ztratili čest a sebeúctu, ale nedokážete ho vyřešit? Máte ještě před vašim setkáním se šéfem připravený nějaký plán, jak prorazit a posunout se ve své kariéře na další úroveň? Tohle za vás nikdo neudělá. Neustále mne překvapuje, kolik lidí to ví, ale nikdo si nenajde na přípravu takového plánu čas. Jak jste na tom vy? Všechno musí být naplánováno a je to jen a jen na vás. Vytvoření plánu, jak budete postupovat, vám umožní zaměřit se na požadované výsledky. Také to zastaví nebo minimalizuje nepřípustné chování, aniž byste někoho urazili. SZPstrategie a taktiky, jak zvládnout Černou ovci – šéfa, vám pomohou zlepšit vaše dovednosti,prodat vaše schopnosti, upevnit vaši pozici vůdce a efektivně komunikovat. Mnoho společností prochází změnami struktury, přesunuje obchody do jiných států a snižuje počtyzaměstnanců, a z těchto důvodů budou mít zájem pouze o zaměstnance s perfektními dovednostmi. Musíte se rozhodnout, jestli se chcete stát jedním z nich.

Kapitola 10 – Jak to navléknout?




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist